Numarul mesajelor : 72 Varsta : 29 Localizare : Vaslui Data de inscriere : 20/03/2010
Subiect: Re: Filmulete aviatice Dum 19 Sept 2010, 16:41
oare cum a fost inauntru?
Alex_tm Moderator
Numarul mesajelor : 1835 Varsta : 34 Localizare : TIMISOARA - BANAT Data de inscriere : 15/01/2009
Subiect: Re: Filmulete aviatice Dum 19 Sept 2010, 17:46
DouglasMD11 a scris:
oare cum a fost inauntru?
Iti dai seama ca oribil, au tras o sperietura zdravana, dar este bine ca s`a terminat cu bine!!
Alex
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
Subiect: Re: Filmulete aviatice Dum 19 Sept 2010, 17:47
DouglasMD11 a scris:
oare cum a fost inauntru?
A fost bine. Cred ca PAX au aplaudat cu trei maini atunci cand au coborat.
In tot cazul la BAe ala vad o suspensie foarte buna, spre deosebire de cele care si-au rupt "picioarele" pe la Bacau sau Otopeni cu ani in urma.
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 49 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
Subiect: Re: Filmulete aviatice Dum 19 Sept 2010, 22:45
Aterizarea lui BAE este chiar buna in conditiile respective. Daca va uitati cu atentie la contraderiva pe care o tine pilotul pentru a mentine avionul in axul pistei o sa intelegeti cat de puternic era vantul lateral. Procedura in situatii din acestea impune o asa numita "aterizare ferma". Avionul trebuie oarecum "trantit" pe pista pentru a nu mai putea sa se ridice in conditii de vant lateral foarte puternic. Practic se taie gazul de tot brusc, la o viteza cat mai mica posibil, putin peste viteza de angajare, si avionul se asaza mai tare pista dar acolo ramane. Se fac aterizari din astea cu absolut toate tipurile de avioane. Este important, insa, sa nu dai avionul de pamant de la o inaltime prea mare, normal. Deci, parerea mea este ca pilotul de pe BAE a facut o aterizare foarte buna in acel context.
Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
Aterizarea lui BAE este chiar buna in conditiile respective. Daca va uitati cu atentie la contraderiva pe care o tine pilotul pentru a mentine avionul in axul pistei o sa intelegeti cat de puternic era vantul lateral. Procedura in situatii din acestea impune o asa numita "aterizare ferma". Avionul trebuie oarecum "trantit" pe pista pentru a nu mai putea sa se ridice in conditii de vant lateral foarte puternic. Practic se taie gazul de tot brusc, la o viteza cat mai mica posibil, putin peste viteza de angajare, si avionul se asaza mai tare pista dar acolo ramane. Se fac aterizari din astea cu absolut toate tipurile de avioane. Este important, insa, sa nu dai avionul de pamant de la o inaltime prea mare, normal. Deci, parerea mea este ca pilotul de pe BAE a facut o aterizare foarte buna in acel context.
in aviatie, se zice ca o aterizare buna e aia cand parasesti avionu pe propriile picioare. deci ce a facut ala e o aterizare buna. a avut de luptat cu vant puternic, stia, a venit pregatit ptr asta. pasagerii s-au cam pisat pe ei de frica insa au parasit avionu pe picioarele lor.
multi nu stiu ca avionu trebuie trantit atunci cand e vant, asa e procedura. ei cred ca a pilotul e prost daca ii zguduie putin. uneori se creeaza un curent de vant sub avionu care-l tine in plutire si atunci iar trebuie trantit caci altfel il pui pe pista prea tarziu si te opresti in gard.
vis-a-vis de ce ziceam mai sus uite un exemplu. nu stiu daca a mai fost clipul asta, insa uite ce se intampla cand pui avionu tarziu pe pista. trebuie sa faca go round insa a fost cowboy. https://www.youtube.com/watch?v=-z2o0acIlm4
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 31 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
Ai dreptate intru totul, Mihai. Dar aterizarea aia n-o faci decat daca trebuie sa pui avionul jos, acum (aici ma refer la medical emergency, low fuel...). In orice alta situatie ratezi, sau, si mai bine, te rotesti pe sus pana se domoleste. Puteau foarte bine sa se rupa struts-urile, sa explodeze si se ducea dracu' totul.
Asta nu inseamna ca pilotul nu a dat dovada de o maiestrie iesita din comun, dar poate si de o prudenta sub medie.
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 49 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
Sunt perfect de acord, Arianne. Multumesc pentru completare. Am omis sa specific si lucrul asta. Cand spuneam "in conditiile respective" ma refeream si la aspectul asta si anume ca am presupus ca pilotul A TREBUIT sa aterizeze acolo. Este evident ca in conditii de vant lateral puternic si in rafale care ajung la limita data de manualul avionului este de preferat sa ratezi sau sa amani aterizarea sau sa aterizezi pe alta pista. Sa nu uitam incidentul de pe Hamburg din martie 2008, in timpul furtunii Emma cand un A320 de la Lufthansa a avut wingstrike. Filmul a facut inconjurul lumii si e postat si pe forum, nu-l mai pun aici.
Rafale Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 37 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 20/08/2010
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 37 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 20/08/2010
Subiect: Re: Filmulete aviatice Sam 25 Sept 2010, 00:04
MH 60R la inmuiat in Lake Tahoe
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
Subiect: Re: Filmulete aviatice Sam 25 Sept 2010, 11:17
Cica le ia carnetul. Bine ca au scapat cu viata.
gogu Airport Level
Numarul mesajelor : 79 Data de inscriere : 13/02/2009
Subiect: Re: Filmulete aviatice Sam 25 Sept 2010, 15:39
Rafale a scris:
The ... ornihopter!
Tot "ornihopter", dar ceva mai rapid!
Rafale Flight Level 200
Numarul mesajelor : 266 Varsta : 37 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 20/08/2010
Subiect: Re: Filmulete aviatice Dum 26 Sept 2010, 15:06
gogu a scris:
Rafale a scris:
The ... ornihopter!
Tot "ornihopter", dar ceva mai rapid!
Cam prea rapid... bine ca nu s-o rupt!
Vizitato Vizitator
Subiect: Landing Lun 27 Sept 2010, 14:29
Acesta si cel de mai sus le-am facut in recenta vacanta in Antalya ...is mai nou pe forum, anyway:)) enjoy btw stiu ca la dus(cel de mai sus) aveam FL370(11277m) si in GS-u in jur la 450kts
Ultima editare efectuata de catre Red13 in Lun 27 Sept 2010, 20:17, editata de 1 ori (Motiv : mutat&fuzionat)
lucian21 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 50 Localizare : galati Data de inscriere : 19/04/2009
Subiect: Re: Filmulete aviatice Mar 28 Sept 2010, 21:12
Refuz sa comentez supozitiile (cauzate de lenea de a cauta informatii precise) stimabililor domni si doamne de la Click.
Citat :
Aparatul CRJ 900, care a fost unul din modelele de bombardier folosite cu succes de armata SUA în teatrele de operaţiuni, nu şi-a trădat renumele, rezistând la această ultimă încercare.
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
Subiect: Re: Filmulete aviatice Mar 28 Sept 2010, 21:41
Articolul e la limita tragi-comicului. filmuletul e interesant insa...Am pus linkul de la articol doar pentru a avea cateva detalii scrise despre incident, insa trebuie citit cu atentie si printre randuri pentru a extrage ceea ce e interesant
L.E. un articol mai respectabil : http://www.mediafax.ro/externe/sua-o-inregistrare-video-surprinde-aterizarea-de-urgenta-a-unui-avion-de-pasageri-video-7426384
D13-th_TakeOff Membru activ
Numarul mesajelor : 247 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 27/06/2009
Subiect: Re: Filmulete aviatice Mar 28 Sept 2010, 22:24
Dan Cobuz si Andrei Holca la Floreni: https://www.youtube.com/watch?v=3nRy0FPp7ZQ
Vreauinaer Flight Level 100
Numarul mesajelor : 149 Varsta : 45 Localizare : Brasov Data de inscriere : 07/02/2009
Subiect: Re: Filmulete aviatice Mier 29 Sept 2010, 07:36
Cea mai tare aterizare ce am vazut-o pana acum. Parca e acrobat.