| BN-2 Islander YR-BNK | |
|
+16Edi Vici Mengelaus vnichols claudiup Antoniu YR-BGP propellerdream mihaiatanasie Eurofighter neagu_laurentiu GYN ovidiu51 gaudi retro Virusu 20 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Berceanu Mar 10 Mar 2009, 21:18 | |
| Retin ca la vremea respectiva, ministrul spunea ca are licenta de zbor si acela era un zbor de instructie. O parte din aeronavisti aveau si licenta de zbor, nu pot garanta ca si inpricinatul avea. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mier 11 Mar 2009, 08:59 | |
| YR-BNW este pe standul pentru compensat busola de la Baneasa, deci atunci cand a fost facuta fotografia era nou, inca mirosea a vopsea. Ebglezii au luat BN-2-urile comandate la noi si le-a vandut, am cateva fotografii cu ele la beneficiar, doriti sa le pun pe topic? | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mier 11 Mar 2009, 10:50 | |
| - Antoniu a scris:
Ebglezii au luat BN-2-urile comandate la noi si le-a vandut, am cateva fotografii cu ele la beneficiar, doriti sa le pun pe topic? Pune,pune, ca este loc! PS:nu contenesc sa ma mir de ce Romania nu are in dotare asa ceva,mai ales ca la capitolul avioane utilitare suntem aproape la zero,pretul lui fiind relativ ok + nu ar mai plange fabricile din tara ca nu au de lucru etc,se intampla aici ceva ce nu inteleg,imi scapa esentialul... | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mier 25 Mar 2009, 00:31 | |
| Aici,in spatele halei de la Romaero,se afla stocate 5 BN-2 -uri inmatriculate civil YR,printre ele se afla si YR-BNK,al doilea de la stanga la dreapta daca nu ma-nsel. Foto: Navteq 2008 | |
|
| |
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mier 25 Mar 2009, 01:36 | |
| @mihaiatanasie Berceanu a pilotat un Cessna la aerodromul Strejnic si a survolat in doua randuri cu echipe de jurnalisti tronsonul Barcanesti al viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov. Era la o saptamana dupa ce isi luase PPL-ul, tot la Strejnic pe acelasi Cessna. Voi reveni cu poze, le am ingropate pe undeva pe la munca, in topicul cu aerodromul cu pricina. | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: YR-BNK Sam 22 Aug 2009, 14:04 | |
| - virusu a scris:
- are cineva idee cum era vopsit acest avion in momentul in care a fugit din tara? eventual o poza cu el, sau cu unul cu o schema de vopsire similara... cine il opera? aviasanul, utilitara? orice informatie e bine venita...
am nevoie de acestea intrucat as vrea sa ii fac macheta si chiar nu stiu cu ce sa incep.... multumesc mult AM cautat prin archivele mele si am gasit poze alb negru cu BNK si BNL din 1978 si in mod sigur era vopsit la fel ca BNS cu toate ca nuanta de rosu era mult mai mult asemanatoare cu cel englezesc. (un rosu mai inchis putin.) Crucile de pe aripi au fost sterse si revopsit alb. Bordul de atac era negru. YR-BNK apartinea de CIPA ... nu de Utiliatara sau Aviasan. Probabil ca CIPA a hotarit sa mentina culorile originale de AVIASAN din motive de buget. Interiorul era amenajat pentru zbor de scoala cu patru banchete. Perdelele erau rosii pe din afara si captusite cu o culoare deschisa pe dinantru. Instrument panel (Bordul) era negru ... O distinctie care avioanele CIPA o aveau era faptul ca pe (WIND SHIELD) deasupra panoului de intrumente catre partea din stinga era o placarda mica cu numele Mecanicului (ECHIPA DE DOI) in grija cui Avionul era. Numele mecanicului de BNK era Viorel Nicolae ( Nichols ). Sper ca v-am facut o surpriza placuta. http://www.revistanoinu.com/Interviu-cu-un-mare-evadat.html Voi incerca sa incarc citeva poze in curind pentru YR-BNK forum Succes cu construirea kitului. | |
|
| |
retro Flight Level 100
Numarul mesajelor : 156 Varsta : 49 Localizare : CRAIOVA Data de inscriere : 21/04/2008
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Sam 22 Aug 2009, 14:40 | |
| Bine ati venit domnule! Asta da surpriza...
Astept cu nerabdare fotografiile cu BNK. Este o "sete" mare in privinta aviatiei din perioada comunista, astfel ca daca aveti si alte fotografii sunt binevenite. | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Sam 22 Aug 2009, 17:54 | |
| - retro a scris:
- Bine ati venit domnule!
Asta da surpriza...
Astept cu nerabdare fotografiile cu BNK. Este o "sete" mare in privinta aviatiei din perioada comunista, astfel ca daca aveti si alte fotografii sunt binevenite. Salut Flight Level 100. Destul de inalt pentru un retro.!!! Nu uita ca tu ai fost primul care mi-ai facut surpriza cu linkul de la ACIG.ORG Am facut un photo gallery si sper sa lucreze. Mai am poze cu investigarea dar restul se pot vedea si in carte. http://img196.imageshack.us/gal.php?g=r001006a.jpg Cu placere si multumesc FF mult membrilor pentru fotografiile cu BNK. Voi cauta sa iau legatura cu fostii me colegi si aproape sigur voi mai obtine si alte poze. Saptamina viitore este un meeting de aviatie cu avioane istorice ale Australiei. O sa va trimet niste poze. De cind sint eu in Australia numai un Avion Romanesc stiu ca a aterizat aici. SAAB-340 de la CARPAT AIR. SI vorbind de nave Romanesti Elicopterul lui Ceausescu in Mod sigur a fost cumparat si adus in Australia. BAFTA....... | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Sam 22 Aug 2009, 19:02 | |
| - retro a scris:
- Bine ati venit domnule!
Asta da surpriza...
Astept cu nerabdare fotografiile cu BNK. Este o "sete" mare in privinta aviatiei din perioada comunista, astfel ca daca aveti si alte fotografii sunt binevenite. Apropo , Intr-o zi a fost o furtuna la Baneasa si a avariat citeva BN 2 printre care si BNK. Ca urmare pe timp ce collegii mei reparau ampenajele (RE SKIN) nituire a invelisului eu am construit ancore si cale pentru toata flota. In poza cu BNL vede-ti clar ancorele - calele nu prea se vad. Hey vezi ca nu am fost un baiat chiar asa de rau ! Principalul motiv al plecarii a fost sa-i salvam viata unui baiat apropriat din familie care avea nevoie de tratament in Germania. Acest privilege a fost ne acordat de Guvern. I s-a acordat privilegiul o data prin crucea rosie dar a dua oara a fost refuzat. Din pacate pina am plecat noi el s-a inbolnavit rau si nu a mai putut sa vina. Zborul initial a fost planificat pentru Germania dar noi am ateriazat in Austria petru ca nu mai aveam timp sa ajungem in Germania pe ZI mai ales a zbura peste ALPI...Era prea riscant.... Viorel. | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Sam 22 Aug 2009, 20:35 | |
| Domnule Viorel Nicolae, este o onoare sa va avem pe forumul nostru. Bine ati venit! Daca ne puteti arata si poze din acea perioada ar fi minunat | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: BNK Dum 23 Aug 2009, 21:05 | |
| Bine ai venit vnichols, ma bucur ca eroul nostru din vremurile alea intunecate poate sta de vorba cu noi. | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Lun 24 Aug 2009, 03:30 | |
| - Mengelaus a scris:
- Domnule Viorel Nicolae, este o onoare sa va avem pe forumul nostru. Bine ati venit! Daca ne puteti arata si poze din acea perioada ar fi minunat
Placerea e de partea mea... In curind voi contacta fostii mei colegi de la CIPA si sper ca vor avea poze din perioada in care sinte-ti interesati... V... | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Lun 24 Aug 2009, 03:41 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Bine ai venit vnichols, ma bucur ca eroul nostru din vremurile alea intunecate poate sta de vorba cu noi.
Si eu ma bucur sa primesc mesaj de la "Ovidiu 51" . Am citit cu interes mesajele care le-ai trimes membrilor si am fost impresionat... PS. Eroii suna mult mai bine decit neconformistii. (Neconformistii au fost Comunistii.!) V... | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Dauphin Lun 24 Aug 2009, 22:33 | |
| - vnichols a scris:
SI vorbind de nave Romanesti Elicopterul lui Ceausescu in Mod sigur a fost cumparat si adus in Australia. Este vorba de primele doua Dauphin, 101 si 102. Acestea erau Sud-Aviation 365C Dauphin 2, aveau trenul principal fix, plus bechie. In Australia au zburat sub inmatriccularea VH-PVA si VH-PVK pt Helicopter Emergency Medical Services si Victoria Police Air Wing. In 2002 VH-PVK, (ex RoAF 102) a fost retras de la zbor | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Comentariul Ministrului la vremea respectiva! Mar 25 Aug 2009, 10:28 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Retin ca la vremea respectiva, ministrul spunea ca are licenta de zbor si acela era un zbor de instructie. O parte din aeronavisti aveau si licenta de zbor, nu pot garanta ca si inpricinatul avea.
Interesant 'OVIDIU51' Banuiesc ca fiind MINISTRU trebuia sa comenteze. Probabil ca stia adevarul dar a spus la MEDIA numai ce le convenea lor. (Asa erau lucrurile pe vremea aceea). Defapt nu PROBABIL - eu cred ca in mod sigur stia adevarul. Nu a vrut sa le dea ideea altora ca se poate Zbura fara licenta. (CEEA CE EU NU RECOMAND NIMANUI absolut sub nici o forma). A fost o combinatie de o ocazie unica; George colegul meu zbura- instrument mod - iar eu- vizual mod-, ocupindu-ma de navigatie si in felul acesta impreuna am reusit. Intr-un fel a fost un zbor de instructie ' fara instructor ' . Amindoi am invatat multe din acel Zbor. Noi eram mecanici la sol dar prgatiti la Scoala militara de aviatie TRAIAN VUIA de la Medias. Scopul final era sa devenim mecanici de bord la TAROM. Defapt acesta a fost motivul pentru care ne-am inrolat la scoale miltara de trei ani iar elevii pentru TAROM erau numiti TAROMISTII spre deosebire de cei care deveneau ACTIVI. Un stagiu militar lung dar numai primele trei luni am fost soldati dupa aceia eram studenti sou elevi cu doua scopuri - A) de a deveni ofiteri in rezerva (MAISTRII militari in aviatie. B)mecanici la sol pentru Tarom si in final FLIGHT ENGINEER. Avionul pe care scoala ne-a specializat a fost AN - 24. Ironia vietii a fost ca la absolvire nu am lucrat la TAROM (OTOPENI)decit maximum sase luni. BAC-1-11 si boeing 707 . Intre timp la Baneasa, Cipa avea nevoie de mecanici, fiind o companie noua. Au hotarit sa aleaga aproximativ 6-8 absolventi de la TRAIAN VUIA care s-au alaturat celor pregatiti local la scoala profesionala. In felul acesta s-a format echipa de sol Cipa. Erau si citiva mecanici cu experienta si licentiati. Si chiar si un maistru civil de la Utilitara. Cipa avea doua AN 24 ;YR-AMB si YR-AME (Cu pricina - RADOME). Deasemenea mai avea si un AN 2 care era foarte activ si era parcat pe iarba linga o baraca unde eu i-mi tineam sculele. Eu intretine-am AN 2 si BNK ul de regula. Asa am facut cunostinta cu aviatia GENERALA. Deasemenea mai era si un IL 14 folosit pentru scopul de calibrare ILS systems. Acest IL 14 zbura in toata tara si era 'umplut' cu echipament AVIONICS. George a fost mecanicul care insotea echpajul si in felul acesta el a zburat in toata tara si a observat pilotajul dar nu l-a performat niciodata. Comandantul la CIPA era Generalul TIU iar inginerul sef COSTACHESCU. Lui Costachescu ii placea sa zboare, si din cind in cind zbura la Tulcea cu INTRUCTOR. (Zbor de intretinere !) Intr-unul din acele zboruri am fost si eu, fiind ocupantul scaunului din spate ca mecanic de sol YR-BNK. DACA i-mi aduc aminte bine, ascultam la convorbirile achipajului pe intercom. In afara de acest zbor am mai zburat o data cu un BAC - TEST FLIGHT la Otopeni si apoi cu un AN 2 pe jump seat si in final IL 14 zbor la Constanta si inapoi la BANEASA cu ochii pe motorul din dreapta care pierdea ulei!. (PILOTUL cu on ochi PE instrumentul Temp. ulei). Deci din punct de vedere practic nici unul dintre noi (NU) a avut pregatire de zbor mai cu seama licenta de zbor- Dar banuiesc ca in inima noastra eram Aviatori. Din punct de vedere teoretic eu am studiat mult tehnica Zborului si a navigatiei si in felul acesta am putut sa-l ajut pe George cu idea lui de a Zbura spre vest intr-o zi; Astfel am planificat zborul trei luni de zile si imaginar cred ca am facut zborul de o mie de ori. Este o experienta unica si acesta a fost unul din motivele pentru care m-am hotarit sa scriu o NUVELA. Cu aceasta ocazie vreau sa-mi exprim gratitudinea mea la ROMANIAN SPOTTERS pentru complimente si pentru primirea la forum. Deasemenea pentru pozele cu BN2 in mod special cu BNK care mi-a adus lacrimi in ochi... Urmatorul pas este sa iau legatura cu fostii mei colegi si sper sa obtin poze de aviatie din acea epoca care chiar daca a fost intunecata a avut si zile insorite. Mi-a placut foarte mult sa lucrez la CIPA... VIOREL... THE ROMANIAN SPOTTER DOWN UNDER... | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Joi 03 Sept 2009, 19:07 | |
| viorele bun venit la noi! e o onoare sa te avem aici, si asteptam cu mare interes cartea ta | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Informatii BNK Mier 09 Sept 2009, 06:59 | |
| - virusu a scris:
- viorele bun venit la noi! e o onoare sa te avem aici, si asteptam cu mare interes cartea ta
Multumesc Virusu ... Am incercat sa-ti pun un link la o poza cu BN-2 vopsit stil aviasan exact la fel ca BNK cu exceptia - crucile de pe aripa au fost sterse... Sper ca am reusit.. Succes la construirea modelului- machetei!. De asemenea astept cu mare interes sa vad macheta si vreau si eu sa i-ti inminez ceva - CARTEA "The Escape from Bucharest" Cartea este in process de editare si sper sa fie pe piata comerciala in aprox. 6 luni.. https://2img.net/r/ihimizer/img32/3695/roman246422280857efa6a4i.jpg | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mier 09 Sept 2009, 10:42 | |
| super! deci crucea de pe aripa nu mai era, dar cea de pe fuselaj era acolo? sau a fost data si ea jos? | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: CRUCEA ROSIE Mier 09 Sept 2009, 11:59 | |
| - virusu a scris:
- super! deci crucea de pe aripa nu mai era, dar cea de pe fuselaj era acolo? sau a fost data si ea jos?
Semnul de pe fuzelaj nu a fost sters. Tot timpul de cind sint plecat am crezut ca semnul acesta a jucat un rol principal la interceptare, ca apoi sa aflu recent ca nu semnul ne-a salvat ! (A fost 'technica' noastra involuntara de pilotaj) Detalii in Carte... Bine inteles cineva sus s-a gindit la noi.. A fost sa fie numai odata. Si BNK merita o macheta- foarte frumos din partea ta ... | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: La vremea respectiva Lun 26 Oct 2009, 01:22 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Retin ca la vremea respectiva, ministrul spunea ca are licenta de zbor si acela era un zbor de instructie. O parte din aeronavisti aveau si licenta de zbor, nu pot garanta ca si inpricinatul avea.
Hello Ovidiu51. Referitor la vremea respectiva stiti cumva ce segnificatie aveau urmatorii termeni de aviatie sau 'air trafic control'? CAAT ? ACC ? APP ? CI ? DISPECERAT ? Sint in proces de editare al cartii si am nevoie sa explic si sa traduc acesti termeni folositi in raportul care s-a presentat comisiei de la curte pentru casul evadarii de la Baneasa cu YR-BNK. De exemplu 'Dispecerat' pentru mine sugestioneaza 'departure' . Dar nu sint sigur. Foarte mult apreciat dac puteti sa clarificati pentru mine acesti termrni si procedura de notificare oficiala a unui plan de zbor la vremea respectiva. Multumesc anticipat, Viorel PS - CESSNA 172 H - pe care am invatat sa zbor in Australia (1990)este de vinzare in Orasul unde locuiesc "WAGGA" Linga Canberra. Observati VENTURY TUBES pentru 'GYROS SUCTION' http://yfrog.com/5gimg0241szj http://yfrog.com/5gimg0247fj [tr][table][img][/img] | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Lun 26 Oct 2009, 05:25 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Retin ca la vremea respectiva, ministrul spunea ca are licenta de zbor si acela era un zbor de instructie. O parte din aeronavisti aveau si licenta de zbor, nu pot garanta ca si inpricinatul avea.
Am gasit o poza cu KWV din 1990. Pregatirea de un zbor de instructie. Mornington Peninsula - Melbourne http://yfrog.com/5dr001014bj | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: BNK Mar 27 Oct 2009, 10:25 | |
| Salut Viorel, ma bucur ca te pot ajuta. CAAT _ Centrul de Aparare Antaeriana a Teritoriului ACC _ Area Control Centre, de aici se coordoneaza si dirijeaza zborurile pe ruta, erau 5 ACC-uri in acea vreme APP _ Approach, Centrul de Apropiere, coordoneaza si dirijeaza zborurile in zona terminala de control, TMA, pt Baneasa si Otopeni CI _ Contra Informatiile, astia trebuiau sa afle de intentia ta inainte de a te naste DISPECERAT _ Biroul operational de la Tarom referitor la procedura de notificare oficiala a unui plan de zbor, presupun ca te referi la completarea si emiterea acestuia, nu difera prea mult de cele de azi. Ovidiu - vnichols a scris:
- Referitor la vremea respectiva stiti cumva ce segnificatie aveau urmatorii termeni de aviatie sau 'air trafic control'?
CAAT ? ACC ? APP ? CI ?
DISPECERAT ?
Sint in proces de editare al cartii si am nevoie sa explic si sa traduc acesti termeni folositi in raportul care s-a presentat comisiei de la curte pentru casul evadarii de la Baneasa cu YR-BNK.
De exemplu 'Dispecerat' pentru mine sugestioneaza 'departure' . Dar nu sint sigur.
Foarte mult apreciat dac puteti sa clarificati pentru mine acesti termrni si procedura de notificare oficiala a unui plan de zbor la vremea respectiva.
Multumesc anticipat,
Viorel
| |
|
| |
Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mar 27 Oct 2009, 11:13 | |
| CAAT = Comandamentul Apărării Antiaeriene a Teritoriului | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK Mar 27 Oct 2009, 12:54 | |
| - Vici a scris:
- CAAT = Comandamentul Apărării Antiaeriene a Teritoriului
Multumesc VICI Viorel | |
|
| |
vnichols Flight Level 100
Numarul mesajelor : 115 Varsta : 69 Localizare : Australia Data de inscriere : 18/08/2009
| Subiect: B-N-K Mar 27 Oct 2009, 13:27 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Salut Viorel,
ma bucur ca te pot ajuta. CAAT _ Centrul de Aparare Antaeriana a Teritoriului ACC _ Area Control Centre, de aici se coordoneaza si dirijeaza zborurile pe ruta, erau 5 ACC-uri in acea vreme APP _ Approach, Centrul de Apropiere, coordoneaza si dirijeaza zborurile in zona terminala de control, TMA, pt Baneasa si Otopeni CI _ Contra Informatiile, astia trebuiau sa afle de intentia ta inainte de a te naste DISPECERAT _ Biroul operational de la Tarom referitor la procedura de notificare oficiala a unui plan de zbor, presupun ca te referi la completarea si emiterea acestuia, nu difera prea mult de cele de azi. Ovidiu
- vnichols a scris:
- Referitor la vremea respectiva stiti cumva ce segnificatie aveau urmatorii termeni de aviatie sau 'air trafic control'?
CAAT ? ACC ? APP ? CI ?
DISPECERAT ?
Sint in proces de editare al cartii si am nevoie sa explic si sa traduc acesti termeni folositi in raportul care s-a presentat comisiei de la curte pentru casul evadarii de la Baneasa cu YR-BNK.
De exemplu 'Dispecerat' pentru mine sugestioneaza 'departure' . Dar nu sint sigur.
Foarte mult apreciat dac puteti sa clarificati pentru mine acesti termrni si procedura de notificare oficiala a unui plan de zbor la vremea respectiva.
Multumesc anticipat,
Viorel
Excelent Ovidiu... Inca un lucru totusi trebuie clarificat... TVR (Control Tower) a dat telefon la Dispecerat sa raporteze plecarea fara permisiune de decolare la care Dispeceratul a raspuns ca BNK are programare. Intrebarea este ; Cum stia Dispeceratul ca BNK avea programare? Banuiesc ca pilotul completa planul si il trimetea dar ce mijloace de comunicatie sa folosau? FAX ? ETC. Fiind mecanic la sol - pe acea vreme- pentru mine aceasta procedura nu-mi era cunoscuta. Procedura de azi o cunosc in Australia dar inca nu in Romania. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: BN-2 Islander YR-BNK | |
| |
|
| |
| BN-2 Islander YR-BNK | |
|