Cred ca acestea sunt cam toate avioanele Li-2 care au fost inmatriculate in Romania. Din pacate, poze nu am gasit sau poate nu stiu eu unde sa caut. Inmatricularile vor fi puse intr-o ordine alfabetica iar la sfarsit vor fi cele inmatriculate cu numere. De asemenea, daca aveti alte informatii, comentarii sau poze, va rog frumos...
Lisunov - Li-2 YR-DAB - Li-2P - c/n 23444803 - YR-DAB, este inregistrat la data de 27.05.1953 pentru compania
TARS ( Transporturile Aeriene Romano - Sovietice ) dupa care in 1954 cu aceeasi inmatriculare,
YR-DAB, este transferat la
TAROM iar apoi la data de 23.08.1968 este scos din evidentele Tarom si este transferat la
RoAF ;
YR-DAC - Li-2P - c/n 23441507 - YR-DAC, este inregistrat la data de 07.07.1952 pentru compania
TARS dupa care in 1954 cu aceeasi inmatriculare,
YR-DAC, este transferat la
TAROM. In timpul unui zbor de la Iasi la Bacau
se prabuseste pe Dealul Paragina, la data de 13.06.1964 ;
YR-MIG - Li-2P - c/n 33444802 - YR-MIG, este inregistrat la data de 01.06.1960 pentru
M.A.I ( Ministerul Afacerilor de Interne )
/ TAROM iar la data de 17.11.1976 este anulata inmatricularea iar urmatoarea inmatriculare este necunoscuta ;
YR-MIR - Li-2P - c/n 33444505 - YR-MIR, este inregistrat la data de 02.06.1970 pentru
CSS...? Iar la data de 17.11.1976 este anulata inmatricularea ;
YR-PCB - Li-2P - c/n 18439807 - YR-PCB, este inregistrat la data de 17.05.1952 pentru
Guvernul Romaniei apoi in 1954 este transferat la
RoAF cu inmatricularea
807 ;
YR-PCD – Li-2P – c/n 18439805 – YR-PCD, este inregistrat la data de 17.05.1952 pentru
Guvernul Romaniei apoi in 1954 este transferat la
RoAF cu inmatricularea
805 ;
YR-TAA – Li-2P – c/n 18423501 – YR-TAA, este inregistrat la data de 07.06.1946 pentru compania
TARS iar la data de
15.11.1950 se prabuseste in Muntii Fagaras / Romania ;
YR-TAB – Li-2T – c/n 18423208 – YR-TAB, este inregistrat la data de 08.06.1946 pentru compania
TARS apoi in 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAB, la
TAROM iar la data de 13.08.1970 este scos din evidentele Tarom si casat ;
YR-TAC ? – Li-2P – c/n 18423503 – YR-TAC, este inregistrat la data de 08.06.1946 pentru compania
TARS ( dar inregistrarea nu este foarte sigura ) apoi la data de 01.08.1946 este transferat la compania
MASZOVLET / Ungaria si primeste inmatricularea
HA-LIA si numele
“ ALADAR “ iar la data de 01.10.1954 cu aceeasi inmatriculare,
HA-LIA, este transferat la compania
MALEV / Ungaria iar la data de 31.12.1961 este scos de la exploatare si transformat in cafeneaua “ Little Pilot Coffe House “ din Budapesta pana la data de 08.07.1968 cand este distrus de un incendiu ;
YR-TAD – Li-2 – c/n 18423504 – YR-TAD, este inregistrat la data de 08.06.1946 pentru compania
TARS apoi in 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAD, la
TAROM iar la data de 02.07.1969 este distrus ( taiat ) ;
YR-TAE ( 1 ) – Li-2P – c/n 18423506 – YR-TAE, avionul este fabricat la data de 07.03.1946 si inregistrat la data de 17.06.1946 pentru compania
TARS apoi la data de 04.08.1946 este transferat la compania
MASZOVLET / Ungaria si primeste inmatricularea
HA-LIB si numele
“ BELA “ apoi la data de 01.10.1954 cu aceeasi inmatriculare,
HA-LIB, este transferat la compania
MALEV / Ungaria iar in aprilie 1959 este scos de la exploatare si in anul 1962 este distrus de un incendiu la Budapesta ;
YR-TAE ( 2 ) – Li-2P – c/n 23441905 – YR-TAE, este livrat in anul 1952 pentru compania
TARS apoi in 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAE, la
TAROM iar la data de 11.03.1967 este scos din evidentele Tarom si tranferat la aceeasi data la
RoAF cu inmatricularea
905 ;
YR-TAF – Li-2P – c/n 18423505 – YR-TAF, este inregistrat la data de 18.06.1946 pentru compania
TARS apoi in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAF, la
TAROM iar la data de 31.12.1968 este scos din evidentele Tarom si
expus in Parcul Herastrau din Bucuresti pana in anul 1982 cand a fost casat ;
YR-TAG – Li-2P – c/n 18428002 – YR-TAG, este inregistrat la data de 20.03.1948 pentru compania
TARS apoi in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAG, la
TAROM iar la data de 11.03.1967 este scos din evidentele Tarom si transferat la aceeasi data la
RoAF cu inmatricularea
8002. A fost avion de pregatire a personalului navigant la Scoala de Pilotaj de la Bobocu / jud. Buzau / Romania ;
YR-TAH ? – Li-2P – c/n 18423507 – YR-TAH, avion fabricat la data de 15.03.1946, se pare ca a fost inregistrat la data de 18.06.1946 pentru compania
TARS apoi la data de 17.08.1946 a fost transferat la compania
MASZOVLET / Ungaria unde a primit inmatricularea
HA-LIC si numele de
“ CECIL , iar la data de 01.10.1654 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
HA-LIC, la compania
MALEV / Ungaria unde zboara pana la data de 20.10.1960 dupa care incepand cu data de 29.03.1961 este folosit la pregatirea la sol iar la data de 31.12.1961 este scos de la exploatare si in anul 1962 este distrus in timpul unui incendiu la Budapesta ;
YR-TAI –Li-2P – c/n 18423509 – YR-TAI, este inregistrat la data de 03.06.1946 pentru compania
TARS iar la data de
21.11.1947 se prabuseste la Phouznicie / …? in timpul unei curse Bucuresti – Praga ;
YR-TAJ ? – Li-2P – c/n 18423508 – YR-TAJ, avion fabricat la data de 20.03.1946, se pare ca a fost inregistrat la data de 18.06.1946 ( dar se pare ca aceasta data nu este confirmata ) pentru compania
TARS apoi la data de 21.08.1946 a fost transferat la compania
MASZOVLET / Ungaria unde a primit inmatricularea
HA-LID si numele
“ DENES “ dupa care la data de 01.10.1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
HA-LID, la compania
MALEV / Ungaria iar la data de 31.12.1961 este scos de la exploatare si in anul 1962 este distrus ;
YR-TAK – Li-2P – c/n 18428004 – YR-TAK, este inregistrat la data de 18.03.1948 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAK, la
TAROM apoi la data de 20.11.1966 este transferat la
RoAF cu inmatricularea
004 iar la data de 31.12.1966 este anulata inmatricularea scos din evidentele RoAF si s
tationat in curtea Liceului de Aviatie din Bucuresti pana la inceputul anilor ’90 cand a fost distrus de un incendiu ;
YR-TAL – Li-2P – c/n 18427502 – YR-TAL, este inregistrat la data de 05.02.1948 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAL, la
TAROM iar la data de 12.01.1960 este scos din evidentele Tarom si la aceeasi data este inregistrat la
RoAF cu inmatricularea
502, nu se cunosc alte detalii despre avion ;
YR-TAM – Li-2P – c/n 18423207 – YR-TAM, este inregistrat la data de 15.03.1947 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAM, la
TAROM apoi
in anul 1963 avionul este modificat din avion de pasageri in avion pentru prospectiuni geologice iar la data de 13.08.1970 este scos din evidentele Tarom si casat ;
YR-TAN – Li-2P – c/n 18428005 – YR-TAN, este inregistrat la data de 19.03.1948 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAN, la
TAROM iar la data de
11.08.1966 se prabuseste in Valea Lotrioarei de langa Sibiu / Romania ;
Y
R-TAO ? ( 1 ) – Li-2P – c/n 18423510 – YR-TAO, este inregistrat in anul 1946 pentru compania
TARS apoi la data de 21.08.1946 a fost transferat la compania
MASZOVLET / Ungaria unde a primit inmatricularea
HA-LIE si numele
“ ELEMER “ dupa care la data de 01.10.1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
HA-LIE, la compania
MALEV / Ungaria iar in anul 1960 este scos de la exploatare si in anul 1963 este distrus in timpul unui incendiu pe Aeroportul Ferihegy din Budapesta ;
YR-TAO ( 2 ) – Li-2P – c/n 23441802 – YR-TAO, este inregistrat la data de 20.06.1952 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAO, la
TAROM iar in anul 1955 este vazut la Budapesta si este vopsit in verde fara inmatriculare iar la data de 20.03.1968 este scos din evidentele Tarom si la aceeasi data este transferat la
RoAF cu inmatricularea
802 ;
YR-TAP – Li-2P – c/n 18427505 – YR-TAP, este inmatriculat la data de 23.01.1948 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAP, la
TAROM apoi la data de 12.01.1960 este inmatriculat la
RoAF cu nr. 505 si nu se cunosc alte detalii despre avion ;
YR-TAR – Li-2P – c/n 18423502 – YR-TAR, este inregistrat la data de 07.06.1946 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAR, la
TAROM iar la data de 10.07.1969 este scos din evidentele Tarom si casat ;
YR-TAS – Li-2P – c/n 18424010 – YR-TAS, este inregistrat la data de 24.05.1946 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAS, la
TAROM apoi
in anul 1968 este transferat la Facultatea de Agronomie iar la data de 01.02.1972 este scos din evidente si casat ;
YR-TAT – Li-2P – c/n 18432802 – YR-TAT, este inregistrat la data de 24.07.1948 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAT, la
TAROM iar la data de 22.12.1970 este scos din evidentele Tarom si
donat Organizatiei de Pionieri, apoi casat ;
YR-TAV – Li-2 – c/n 18423801 – YR-TAV, este inregistrat la data de 19.07.1946 pentru compania
TARS iar la data de
13.08.1947 se prabuseste la aterizarea pe Aeroportul Baneasa din Bucuresti / Romania dupa ce efectuase o cursa pe ruta Constanta – Bucuresti ;
YR-TAX – Li-2 – c/n 18423803 – YR-TAX, este inregistrat la data de 24.07.1946 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAX, la
TAROM iar la data de
08.10.1960 se prabuseste la Mironeasa / jud. Iasi / Romania ;
YR-TAZ – Li-2 – c/n 18423804 – YR-TAZ, este inregistrat la data de 24.07.1946 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAZ, la
TAROM apoi la data de 13.03.1966 este scos din evidentele Tarom si la data de 16.03.1966 este transferat la RoAF cu nr. 804 iar la data de 10.10.1968 este scos din evidentele RoAF si casat ;
YR-TAW – Li-2P – c/n 23444506 – YR-TAW, este inregistrat la data de 10.06.1953 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TAW, la
TAROM apoi la data de 20.11.1966 este scos din evidentele Tarom si la data de 22.11.1966 este transferat la
RoAF cu nr. 4506 apoi casat ;
008 - Li-2P - c/n 23441008 - RoAF, este livrat in anul 1952, se pare ca exista poze cu avionul ;
102 – Li-2 – c/n necunoscut – RoAF, prima informatie despre avion apare la data de 06.05.1970, se pare ca exista poze cu avionul si a fost vazut la
GIA / Buzau / Romania 13.02.1995 / 09.07.1996….!!!???209 ? – Li-2P – c/n necunoscut – RoAF, se pare ca a fost inregistrat cu
YR-TA… in anul 1946 pentru compania
TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare,
YR-TA…, la
TAROM dupa care in anul 1969 este scos din evidentele TAROM si returnat la RoAF iar in anul 1973 este scos de la exploatare,
este tractat de la Timisoara la Faget, apoi la data de 07.05.1999 este vazut in stationare
in apropiere de orasul Faget / Romania cu o schema de vopsire de la Coca Cola, ultima informatie despre avion apare la data de 22.09.2007, iar in compartimentul trenului de aterizare apare nr. 209 dar nu este sigur ca aceasta este c/n ;
607 – Li-2 – c/n necunoscut – RoAF, se pare ca exista poze cu avionul si nu se cunosc alte detalii despre avion ;
702 – Li-2T – c/n 23444702 – RoAF, se pare ca exista poze cu avionul si nu se cunosc alte detalii despre avion ;
1001 – Li-2P – c/n 23441001 ? – RoAF, se pare ca exista poze cu avionul avand schema de vopsire de la TAROM si nu se cunosc alte detalii despre avion ;
1002 - Li-2P - c/n 23441002 ? - RoAF, prima informatie despre avion apare la data de 06.05.1970 si nu se cunosc alte detalii despre avion ;
1003 - Li-2P - c/n 23441003 ? - RoAF, prima informatie despre avion apare in anul 1957 de la Budapesta / Ungaria si nu se cunosc alte detalii despre avion ;
1004 - Li-2P - c/n 23441004 - RoAF, prima informatie despre avion apare in anul 1965 de la Praga / Cehia, este scos de la exploatare dar nu se cunosc mai multe detalii,
la jumatatea anilor '70 este tractat de la Timisoara la Buzias / Romania, stationat, transformat in club de noapte si pastrat in bune conditii iar ultima informatie despre avion apare la data de 22.09.2007 ;
Avioanele cu urmatoarele inmatriculari au fost fabricate intre anii 1952 - 1953 la Fabrica nr.84 din Taskent : 10001, 1002, 1003, 1004, 008, YR-DAC, YR-TAO ( 2 ), YR-TAE ( 2 ), YR-MIR, YR-TAW, 702, YR-MIG si YR-DAB.
Avioanele cu urmatoarele inmatriculari se afla pe o lista cu c/n necunoscut : 102, 209 ? si 607.
Restul avioanelor au fost fabricate inainte de anul 1952 la Fabrica de Avioane de la Moscova - Khimki.
Informatiile au fost obtinute si prelucrate de pe http://www.scramble.nl/sovdb.htm -
Soviet Transport si http://www.oldwings.nl/st/ste.htm -
Lisunov Li-2 - ianuarie 2009.
Aceasta este lista cu avioanele Li-2, publicata in revista " Top Gun " nr.6 / noiembrie 2000. Unele date sunt incomplete si poate si incorecte fata de cele de mai sus. Pentru detalii, aici