| MI-17 | |
|
+11ionescu63 deltadagger Voicu eugen Balki cipi_TM Vici Eurofighter KQQ Griff mihai 15 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
mihai Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 52 Data de inscriere : 09/03/2009
| Subiect: MI-17 Sam 21 Noi 2009, 13:33 | |
| Mi-17 cod NATO " Hip ", un alt elicopter celebru, proiectat si construit in fosta URSS, de catre de catre Biroul de Proiectari al lui Mikhail Leontyevich Mil,si construit in fabricile de elicoptere de la Moscova si Kazan. Este un elicopter destinat transportului militar si mai putin celui civil si s-a aflat si in dotarea Aviatiei Romane. Elicopterele Mi-17 care au fost in dotarea Aviatiei Militare Romane erau echipate cu 2 motoare Isotov de tipul TV3-117A - varianta de baza a acestui tip de motor - de 1900 CP fiecare, un reductor de tipul VR-8 si un APU de tipul AI-9V montat intr-un compartiment special, in spatele elicei portante. Motoarele au o greutate de 290 kg fiecare si din punct de vedere constructiv sunt un pic mai scurte ca lungime fata de cele de la Mi-8. Din punct de vedere constructiv - ca baza de plecare avem descrierea din topicul " Mi-8 cod NATO " Hip ", elicopterul Mi-17 este aproape identic cu Mi-8 dar are cateva mici diferente. Acestea sunt : - motoarele mai scurte in lungime - priza de aer a motoarelor de la Mi-17 se afla deasupra usii de acces in elicopter iar la Mi-8 priza de aer a motoarelor se afla intre cabina echipajului si usa de acces in elicopter ; Mi-8http://www.airliners.net/photo/Mil-Mi-8.../1466039/L/ Mi-17http://www.airliners.net/photo/Slovakia---Air/Mil-Mi-17/1500569/L/ - butucul elicei anticuplu ( elicea de coada ) se afla montat pe partea stanga in directie de zbor. La Mi-8 se afla pe partea dreapta in directie de zbor. Mi-8http://www.airliners.net/photo/Slovakia---Air/Mil-Mi-8PPA/1549892/L/ Mi-17http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Mil-Mi-17-1Sh/1575662/L/ - la primul hublou de pe partea dreapta in directie de zbor se afla trapa de la iesirea de avarie. La Mi-8 aceasta trapa nu exista. Mi-8http://www.airliners.net/photo/Chkalov-aviation-plant/Mil-Mi-8/1420321/L/ Mi-17http://www.airliners.net/photo/Czechoslovakia---Air/Mil-Mi-17/1422486/L/ - echiparea elicopterului Mi-17 cu un APU de tipul AI-9V, montat in spatele elicei portante.. Elicopterul Mi-8, nu este echipat cu asa ceva. Mi-17 - dupa ultima capota deschisa se afla compartimentul APU-ului AI-9V. Se observa ajutajul iar pe partea cealalta parte a compartimentului se afla priza de aer a APU-ului.http://www.airliners.net/photo/Slovakia---Air/Mil-Mi-17/0744828/L/ - cele 2 oglinzi retrovizoare exterioare de la cabina echipajului. Mi -8 nu era echipat cu asa ceva. Nu cunosc cate elicoptere Mi-17 au fost in Romania dar stiu ca la Baza de la Otopeni au fost 2 elicoptere inmatriculate cu nr. 102 si 103. De asemenea, mai stiu ca sunt pe la MAI cateva dar nu stiu exact cate. Mi-17 / 102 era vopsit in camuflaj iar Mi-17 / 103 era vopsit in alb - albastru pentru ca era echipat in interior in varianta VIP la fel ca cele 3 elicoptere Mi-8 din aceeasi curte. Aceste 2 elicoptere au fost pentru o scurta perioada de timp si la Romavia, atunci cand s-a infiintat compania, dupa care au revenit la Baza. 102 a fost inmatriculat YR-MLC iar 103 YR-MLD.Dupa revenirea de la Romavia, cele 2 elicoptere au mai zburat putin timp dupa care au fost stationate o perioada de timp iat dupa aceasta periaoda s-au executat niste lucrari in vederea refacerii capacitatii de zbor si au mai zburat foarte putin prin curte dupa care au zburat definitiv din curte...unde...nu stiu... Mi-17 / 103 in stationare in curtea Bazei Aeriene Otopeni, in perioada de dupa Romavia. Langa el se afla 102.Va multumesc pentru atentie si va rog...detalii, intrebari, poze, etc. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Sam 21 Noi 2009, 19:13 | |
| - Citat :
- un reductor de tipul VR-8
La Mi-17 reductorul e VR-14, nu VR-8. - Citat :
- - cele 2 oglinzi retrovizoare exterioare de la cabina echipajului. Mi -8 nu era echipat cu asa ceva.
Le are si Mi-8. Posibil primele variante sa nu le fi avut instalate. | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: MI-17 Sam 12 Dec 2009, 01:14 | |
| Ce rol are AI 9?
1. asigură energie electrică suplimentară
2. suplineşte unul din motoarele principale (ISOTOV), în cazul în care unul din acestea cedează în timpul zborului
De ce întreb? La MI 8 au fost cazuri în care cedarea unuia din motoarele Isotov a condus la prăbuşirea lui în condiţiile în care, teoretic, un elicopter bimotor trebuie să poată zbura cu un singur motor până la cel mai apropiat loc unde poate ateriza în siguranţă | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Sam 12 Dec 2009, 10:09 | |
| AI-9V are rolul de APU. Are rol de starter, ofera aer comprimat ptr pornirea motoarelor si de asemenea actioneaza si ca generator electric fie la sol fie in zbor. In caz de cedare a unui motor, celalalt motor preia toata sarcina. - Citat :
- La MI 8 au fost cazuri în care cedarea unuia din motoarele Isotov a condus la prăbuşirea lui în condiţiile în care, teoretic, un elicopter bimotor trebuie să poată zbura cu un singur motor până la cel mai apropiat loc unde poate ateriza în siguranţă
Aici sint foarte multi factori care contribuie la prabusire, incepind de la incarcarea elicopterului, conditii meteo, rapiditatea cu care pilotul/mecanicul actioneaza. Stiu de un caz in care ambele prize de admisie au inghetat in zbor si astfel ambele motoare s-au sufocat. S-a reusit pornirea unui motor in aer, iar aterizarea s-a facut intr-un singur motor. | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: MI-17 Sam 12 Dec 2009, 14:26 | |
| de ce sunt bune bimotoarele? in cazul cedarii unui motor ajungi in siguranta la locul prabusirii Mi-8-ul e puturos oricum, daca ii mai tai si jumate din putere... | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: mi 17 22.12.2009 Mar 22 Dec 2009, 21:11 | |
| nu inteleg.de ce la -22c se fac salvari cu mi 17 nu cu ec ?am vazut ca si la buzau si in bacau s a intamplat acelasi lucru.poate ptr ca poate .de ce un mi 8 ''727 ''care a facut statia meteorogica de vf omu e de vanzare la pret de aluminiu?acest elicopter a zburat cu 317 km/h viteza care presupune viteza 1mach la varful palei =viteza max elicopter.la un moment dat a carat si 12 generali (odata)dar si pietre ,ciment,balast,etc.chiar nimeni nu mai vede calitatea si valoarea? |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: MI-17 Mier 23 Dec 2009, 01:39 | |
| ar costa foarte mult repunerea lui in serviciu cat e VNE-ul la Mi-8? daca e de vanzare la pret de aluminiu de ce nu-l cumpara nimeni? | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Mier 23 Dec 2009, 22:06 | |
| - Eurofighter a scris:
- daca e de vanzare la pret de aluminiu de ce nu-l cumpara nimeni?
Ptr ca are 35 de ani. E la limita exploatarii lui, mai ales ca are si ceva ani in care a stat pe bara in conditii necunoscute. I-am zis la taica-miu de Mi-8-urile de vanzare de la Romtehnica si a zambit "noi vrem Mi-17, nu Mi-8" Mi-8 si-a trait viata. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: MI-17 Mier 23 Dec 2009, 22:08 | |
| - susai a scris:
- nu inteleg.de ce la -22c se fac salvari cu mi 17 nu cu ec ?am vazut ca si la buzau si in bacau s a intamplat acelasi lucru.poate ptr ca poate .de ce un mi 8 ''727 ''care a facut statia meteorogica de vf omu e de vanzare la pret de aluminiu?acest elicopter a zburat cu 317 km/h viteza care presupune viteza 1mach la varful palei =viteza max elicopter.la un moment dat a carat si 12 generali (odata)dar si pietre ,ciment,balast,etc.chiar nimeni nu mai vede calitatea si valoarea?
Mi-8/17 este dupa parerea mea cel mai bun elicopter din lume la clasa lui. Nu degeaba Croatia si daca nu ma insel Cehia , tari NATO, si-au cumparat elicoptere noi Mi-17 in istoria foarte recenta. |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Mier 23 Dec 2009, 22:11 | |
| - Octavian a scris:
- Mi-8/17 este dupa parerea mea cel mai bun elicopter din lume la clasa lui. Nu degeaba Croatia si daca nu ma insel Cehia , tari NATO, si-au cumparat elicoptere noi Mi-17 in istoria foarte recenta.
Nu stiu de Croatia, dar Cehia nu le-a cumparat. Elicopterele Cehiei fac parte din plata unei datorii a Rusiei fata de Cehia. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Joi 24 Dec 2009, 10:39 | |
| In poza de mai sus e Mi-17 "110". Daca va uitati mai atent o sa vedeti un tehnic lucrand in zona reductorului. | |
|
| |
Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: MI-17 Joi 24 Dec 2009, 14:12 | |
| - Griff a scris:
- Octavian a scris:
- Mi-8/17 este dupa parerea mea cel mai bun elicopter din lume la clasa lui. Nu degeaba Croatia si daca nu ma insel Cehia , tari NATO, si-au cumparat elicoptere noi Mi-17 in istoria foarte recenta.
Nu stiu de Croatia, dar Cehia nu le-a cumparat. Elicopterele Cehiei fac parte din plata unei datorii a Rusiei fata de Cehia. Si Croatii le-au primit tot asa - in contul datoriilor Rusiei fata de fosta Yugoslavie | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: MI-17 Dum 31 Ian 2010, 03:00 | |
| Uitati-va la filmuletul de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=DxqX76OUsrU&feature=related
Atentie, nu recomand vizionarea filmuletului celor care au probleme cu inima
1. Nu observ ajutajul motorului AI-9V. E posibil sa fi existat variante de MI-17 fara APU?
2. Inainte de a ameriza, turatia elicii anticuplu pare ca scade semnificativ iar palele elicii principale sunt perfect orizontale, nu orientate putin in sus, cum ar fi normal in timpul zborului. Ce inseamna asta? A. a cedat unul din motoarele Isotov? B. a fost o eroare de pilotaj?
3. De ce s-a incercat decolarea "oblica" in locul celei verticale? Se poate observa ca palele elicii principale lovesc apa, dar elementul care cedeaza este transmisia catre elicea anticuplu; coada elicopterului s-a rupt.
4. Se poate supravietui dupa un astfel de incident? | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Dum 31 Ian 2010, 09:29 | |
| 1.Elicopterul din film e Mi-14. E motorizat cu TV3-117VM fiind mai puternice decat versiunea A. Constructia ajutajului AI-9V e un pic diferita, dar elicopterul e dotat cu APU. Ca o nota, TV3-117 nu porneste fara AI-9V.
2. Cele doua motoare antreneaza gazodinamic turbina libera care la randul ei antreneaza mecanic reductorul principal. Din reductorul principal ies doi arbori, unul ptr elicea portanta, iar celalalt antreneaza un al 2lea reductor instalat in coada ptr elicea anticuplu. Ideea e ca cele doua elici sunt legate mecanic si daca turatia scade la una din ele, automat si cealalta va avea acelasi regim. Revenind la film: elicopterul a decolat, turatia motoarelor a scazut, a rezultat acel moment de intoarcere al elicopterului corectata de pilot, in cadere se vede elicea portanta formind un con destul de accentuat (pasul era tras la maxim).
3. De ce a incercat o decolare lansata? Doar pilotul ne poate raspunde la intrebarea asta. Elicea de coada nu cedeaza, ci coada este feliata de palele rotorului principal.
4. Singura victima a fost unul din piloti. | |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: MI-17 Dum 31 Ian 2010, 18:21 | |
| - Griff a scris:
Revenind la film: elicopterul a decolat, turatia motoarelor a scazut, a rezultat acel moment de intoarcere al elicopterului corectata de pilot, in cadere se vede elicea portanta formind un con destul de accentuat (pasul era tras la maxim). rotorul principal rareori e orizontal in general e conic decolarea lansata: cand creste viteza elicopterului, rotorul se comporta ca o aripa si genereaza portanta (translational lift) poti decola cu rulaj cu incarcatura mai mare in film e destul de dubios avea suficienta putere incat sa stea la punct fix daca totusi i-au cedat motoarele, de ce a mai incercat o decolare? | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Dum 31 Ian 2010, 18:51 | |
| - Eurofighter a scris:
- rotorul principal rareori e orizontal
in general e conic Doar vroiam sa scot in evidenta conul foarte accentuat. Dupa atatia ani in care am trait pe langa Mi-8/17 ti se formeaza un oarecare simt vizual asupra cum ar trebui sa stea lucrurile, iar conul ala e foarte accentuat. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: MI-17 Dum 31 Ian 2010, 21:56 | |
| - Vici a scris:
- Griff a scris:
- Octavian a scris:
- Mi-8/17 este dupa parerea mea cel mai bun elicopter din lume la clasa lui. Nu degeaba Croatia si daca nu ma insel Cehia , tari NATO, si-au cumparat elicoptere noi Mi-17 in istoria foarte recenta.
Nu stiu de Croatia, dar Cehia nu le-a cumparat. Elicopterele Cehiei fac parte din plata unei datorii a Rusiei fata de Cehia. Si Croatii le-au primit tot asa - in contul datoriilor Rusiei fata de fosta Yugoslavie Aproape corect referitor la cele 10 aparate pe care Croatia le-a primit in contul unei datorii mai vechi, datorie nu catre Iugoslavia ci directa catre statul Croat, numai ca nu au fost Mi-17, ele sunt Mi-117, si desi datoria ar fi permis achizitia unui numar mai mare, s-a optat totusi doar pentru 10 unitati. |
|
| |
Eurofighter Membru activ
Numarul mesajelor : 738 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 15/03/2008
| Subiect: Re: MI-17 Dum 31 Ian 2010, 22:32 | |
| - Griff a scris:
- Eurofighter a scris:
- rotorul principal rareori e orizontal
in general e conic Doar vroiam sa scot in evidenta conul foarte accentuat. Dupa atatia ani in care am trait pe langa Mi-8/17 ti se formeaza un oarecare simt vizual asupra cum ar trebui sa stea lucrurile, iar conul ala e foarte accentuat. nu-ti dadeam tie explicatii despre cum e cu conul | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Lun 01 Feb 2010, 10:05 | |
| - dan.calita a scris:
- numai ca nu au fost Mi-17, ele sunt Mi-117
Sunt Mi-17-1Sh, nu Mi-117. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: MI-17 Vin 05 Feb 2010, 15:51 | |
| Va rog, daca stie cineva detalii despre 102 si 103(unde sunt?):si cite MI-17 a avut MApN ,unde sunt si ce numere de inmatriculare au avut, precum si soarta MI-8-rilor de la numarul de inmatriculare 728 pina la 736(730 si 736 la MIRA).08? |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Vin 05 Feb 2010, 19:05 | |
| 716, 730 si 736 zboara si in ziua de azi. Momentan 716 si-a atins limita de 1000 de ore si trebuie trimis la rk. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: MI-17 Vin 05 Feb 2010, 19:18 | |
| Griff RK la MI-8 se facea parca la 1000 ore sau 5 ani ,asai?La MI-17 este la fel sau resursa este mai mare(in ore sau in ani)?resursa totala? MULTUMESC P.S.Le-am gasit si pe cele de la 728 in colo.Vindute si inmatriculate cu ER-MGF;MGI;MGK;etc |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Vin 05 Feb 2010, 21:21 | |
| - Sharpe a scris:
- Griff RK la MI-8 se facea parca la 1000 ore sau 5 ani ,asai?La MI-17 este la fel sau resursa este mai mare(in ore sau in ani)?resursa totala?
MULTUMESC P.S.Le-am gasit si pe cele de la 728 in colo.Vindute si inmatriculate cu ER-MGF;MGI;MGK;etc 1000 de ore sau 7 ani. La Mi-17 resursa e la fel. | |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: MI-17 Sam 06 Feb 2010, 22:46 | |
| - Griff a scris:
- dan.calita a scris:
- numai ca nu au fost Mi-17, ele sunt Mi-117
Sunt Mi-17-1Sh, nu Mi-117. informatia publicata mai sus, este obtinuta din sursa extrem de sigura, si am intrebat raspicat MI-17? raspunsul a fost: NU, MI-117 din motive mai mult decat evidente nu am cum sa iti dau si alte detalii, probabil daca ne vom intalnii iti voi spune personal. ca sa iti faci idee, uitate la diferenta de data, intre posturi. A trebuit sa astept ceva timp ca sa o pot obtine. |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: MI-17 Dum 07 Feb 2010, 10:02 | |
| - dan.calita a scris:
- informatia publicata mai sus, este obtinuta din sursa extrem de sigura, si am intrebat raspicat MI-17? raspunsul a fost: NU, MI-117
din motive mai mult decat evidente nu am cum sa iti dau si alte detalii, probabil daca ne vom intalnii iti voi spune personal. ca sa iti faci idee, uitate la diferenta de data, intre posturi. A trebuit sa astept ceva timp ca sa o pot obtine. Eu te cred, dar Mi-117 nu exista. Sunt doua fabrici in Rusia care construiesc si repara toate versiunile de Mi-17, Kazan Helicopters si Ulan-Ude si niciuna din ele nu construiesc Mi-117. Versiunile sunt urmatoarele: Kazan Helicopters Mi-17-1V Mi-17-V5 Mi-172 Ulan-Ude Mi-171 Mi-171A Mi-171Sh Inclusiv pe elicoptere este inscris Mi-171Sh. Un search pe Airliners te poate edifica. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: MI-17 | |
| |
|
| |
| MI-17 | |
|