|
| Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 | |
| | Autor | Mesaj |
---|
horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 Mar 02 Feb 2016, 22:47 | |
| Moin Moin, În August 2015 a avut loc un miting aerian la Hamburg pe aeroportul principal (Fuhlsbüttel HAM/EDDH). Aceste evenimente au loc sporadic, ultimele fiind în 2007 și 2011 (aniversarea a 100 de ani de activitate). Programul de zbor a fost foarte limitat, singura evoluție fiind cea a Forțelor Aeriene Elvețiene cu un Super Puma. Activitatea comercială a aeroportului nu a fost întreruptă sau perturbată, zborurile fiind executate la comun. Expoziția statică a fost cea importantă. Unele aeronave au făcut zboruri de agrement cu pasageri plătitori pe de-asupra metropolei. Dar am profitat de zilele de arrivals și departures pentru a face poze în zbor cu cele mai frumoase păsări. Am să public toate pozele la dimensiunea maximă pentru forum de 1024 pix, dar un click pe poză duce la versiunea mare de Flickr 1920x1080 pix. Încep cu Douglas DC-6B al celor de la Flying Bulls Venind la Hamburg de la Salzburg vineri pe apus de soare, piloții ne-au onorat cu o trecere la joasă înălțime Am zis joasă înălțime! Și după un circuit de aeroport, aterizarea Acest avion a aparținut liderului fostei Iugoslavie, Iosip Tito (omit numele de revoluționar) Acum plecarea de la Hamburg duminică. Hold short la capătul pistei. Flapsurile de răcire a motoarelor sunt deschise. Rulaj de decolare. Flapsurile de răcire a motoarelor sunt deschise pentru că elicile împing destul aer de răcire. Panning prin gard Salutul piloților către public Oglindă oglinjoară, cine este cel mai frumos DC-6B din țară? Cer senin! Horațiu | |
| | | Balki Moderator
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/10/2008
| Subiect: Re: Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 Mier 03 Feb 2016, 11:37 | |
| Frumos! presupun că se şi aude foarte fain! | |
| | | horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Hamburg Airport Days 2015 - Partea a 2-a: Constallation Vin 05 Feb 2016, 21:47 | |
| Îți mulțumesc Adrian! Da, se aude foarte fain și pornirea este un spectacol de foc și fum. Dar totuși mai fain se aude Lockheed Constellation! Pun pozele la dimensiunea maximă pentru forum de 1024 pix, dar un click pe poză duce la versiunea mare de Flickr 1920x1080 pix. Lockheed L-1049F Super Constellation HB-RSC Breitling, fost C-121C al USAF Line-up pentru decolare. Aterizarea n-am prins-o pentru că a schimbat pista. Eu eram într-o poziție perfectă, cu lumină de apus, pe pista pe care aterizau toate avioanele, iar în distanță o văd pe Connie cum aterizează pe cealaltă...să-mi scot părul din cap!!! Zborurile au avut loc în paralel cu activitatea normală a aeroportului EDDH. În fundal este G-EUPA Olympic Dove de la British. Pentru eficiență aerodinamică, fiecare secțiune de fuselaj are alt diametru. Iar pentru a permite instalarea unor elici foarte mari, trenul de aterizare este foarte înalt. Cele trei derive dau suficientă stabilitate aeronavei și evită folosirea unei singure derive mari (vezi B-29 sau B-50) din rațiuni estetice și de logistică (hangarele vremii nu erau destul de înalte). Aceste elemente contribuie la personalitatea și imaginea unică a Connie. Patru motoare Wright R-3350-TC18 în acțiune la decolare cu flăcări ieșind din țevile de evacuare. 3350 este capacitatea cilindrică în inci cubi (55 litri). Motorul are 18 cilindri în configurație dublă stea. Motorul este supraalimentat și are trei turbine de recuperare a puterii din gazele de evacuare (TC18=Turbo-Compound 18 cylinder). Trecere joasă după decolare părăsind Hamburg pentru țările sudice. Din cauza complexității mecanice a motoarelor cu piston duse la limita performanței, fiabilitatea avea mult de suferit. Nu era neobișnuit ca pe un zbor transatlantic, un motor să fie oprit în urma unei defecțiuni. Astfel aparatul de zbor era numit în glumă "cel mai fiabil avion cu trei motoare din lume". O imagine vizuală, auditivă și sentimentală de neuitat: Connie! Cer senin și voie bună! Horațiu | |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 Vin 05 Feb 2016, 23:05 | |
| Faine cadre si descrieri la obiect | |
| | | horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Hamburg Airport Days 2015 - Partea a 3-a: USA Sam 06 Feb 2016, 22:00 | |
| Îți mulțumesc, Gabi! Pentru mine fiecare fotografie (pozele sunt alea făcute cu telefonul) are o poveste în spate și mie îmi place să transmit această poveste pentru a transforma vizionatul pozelor într-o trăire. Continui cu imperialiștii americani (avertizare de umor), care au apărut și în primele 2 părți. Consolidated PBY-5A Catalina PH-PBY la sosire. Îmi place foarte mult acest avion. În expoziția statică. Avionul poartă numele Amiralului Karel Doorman, care a comandat o flotilă aliată împotriva Japoniei în 1942 și care a căzut în bătălia mare care a dus la nimicirea flotei aliate. La plecarea de duminică, echipajul a demonstrat escamotarea flotoarelor de la capele aripii Avionul are niște linii superbe cu aripa continuă Nu se putea să lipsească clasicul DC-3. Dakota! Noroc cu britanicii că au găsit nume faine pentru toate avioanele yankeilor, că altfel aveam o salată de numere. Cât o iubesc eu, dar Dakota tot mi-a tras țeapă. Eu eram pregătit la line-up pe pistă, dar ea a decis să iasă pe alt taxiway. Deci pentru rămas-bus doar o poză de departe... Un avion de care nu auzisem până să-i fac poză: Vultee BT-13B Valiant N71502 Avionul zboară și singur, nu trebuie neapărat sprijinit de cei trei stâlpi din imagine. Și ce poate fi mai american decât North American T-6 Texan!!!! Bine, aparatul de față este un Noorduyn AT-16 Harvard IIB, versiune specifică UK construită în Olanda de către Noorduyn, deținut de o firmă austriacă de băuturi și pilotat de un neamț: faimosul pilot acrobatic Walter Eichhorn. Dar totuși, 'Murica! O frumusețe de Beechcraft D18S Twin Beech N686L Cu adevărat un avion art-deco al anilor '30 Cer senin și voie bună! Horațiu | |
| | | horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Hamburg Airport Days 2015 - Partea a 4-a: USA + UK Joi 11 Feb 2016, 20:23 | |
| Continui cu aeronave americane și britanice Boeing N2S-5 Kaydet (Stearman E75) N60MV Waco YKS-6 NC16512 | Am fost tare surprins să văd acest avion la Hamburg. Data precedentă când l-am văzut a fost în interiorul muzeului tehnic de la Oberschleissheim de lângă München. Așadar exponatele din muzeele germane sunt în parte în perfectă stare de funcționare și de zbor! Cessna 140 NC89109 | Ca să aduci un avion la așa nivel de luciu trebuie multă muncă. Îmi și imaginez cum spunea Mr. Myagi: "Wax on, wax off" Cessna 172P Skyhawk Seaplane EI-CFP Baltic Seaplane | Cessna cu flotoare? De ce nu? Trecând la aeronave britanice, avem: De Havilland DH-104 Dove 8 D-INKA LTU-Classic Cu superbul 707 pe fundal. În rulaj la decolare Aceste zboruri sunt făcute cu pasageri, iar prețul biletelor (100-300 Euro) finanțează parte din restaurarea și operarea acestor aeronave. Miles M-38 Messenger Mk2 G-AJWB Mareșalul Sir Bernard Montgomery zbura cu o astfel de aeronavă în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Cu cele 3 derive primește de la mine porecla de Mini-Connie. Cer senin și voie bună! Horațiu | |
| | | horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Hamburg Airport Days 2015 - Partea a 5-a: URSS & WarPac Mier 17 Feb 2016, 20:57 | |
| Pentru Germania Federală a anului 2015 a fost o surpriză plăcută să văd atâtea aeronave din Est. La noi în România zboară des și e un avion utilitar, adesea ignorat, dar în Germania face senzație când apare. Face zboruri turistice cu pasageri și este alintată cu numele de Annuschka. Detaliu cu magnificul motor în stea Șvețov AȘ-62R. Același motor este folosit și pe Lisunov Li-2, clona sovietică de DC-3. Aero Vodochody 145 D-GADA (DM-SGA) Este frumos să vezi istoria vie și zburând, Noi avem un Aero 45 păstrat la MAv așa că m-am bucurat tare mult să văd frumusețea asta în zbor. Asta este o bijuterie de avion cu o istorie care m-a fascinat: Iak-3U F-AZZK Majoritatea Iak-3 construite în război aveau motoare în linie răcite cu lichid, dar varianta Iak-3U a avut un motor în stea răcit cu aer Șvețov AȘ-82FN. Acum câțiva ani, răspunzând cererii de pe piață, Avioane Craiova a început să facă replici de construcție nouă bazate pe celula de Iak-11 și cu motor în stea Pratt & Whitney R-1830 Twin-Wasp și o elice Hamilton-Standard cu 3 pale. Așa că am avut fantastica surpriză de a fotografia un avion construit în România, înmatriculat în Franța, în imaginea unui aparat de luptă sovietic, cu motor american, pe un aeroport din Germania...cu un aparat foto Canon făcut în Japonia scos din geanta foto făcută în China. Gata, am înconjurat mapamondul. Tot la secțiunea Iakovlev, avem un Iak-18T. Acuma avionul are mai mult în comun cu Iak-52 decât originalul Iak-18, dar na, așa a fost numit. Mulți ani a dominat scena zborului de acrobație sportiv: Iak-50 T7-III Pe țevile de eșapament are niște sticle care strâng uleiul care pică de la motor. Ca să lase platforma curată. Zlin Z-526AFS Akrobat D-EWQH (DM-WQH este înmatricularea istorică de RDG) Zlin Z-526A Akrobat D-EWKX (DM-WKX este înmatricularea istorică de RDG) Când am văzut acest coif de elice mi-am adus aminte de faimoasa poză de acum aproape un deceniu în care Virusu își exprima afecțiunea pentru un Zlin (Trener biloc) printr-o apropiere tandră de coiful elicii cu generatoare de vârtej. Așa că dragă Virusache, treci și pupă elicea! Cer senin și voie bună! Horațiu | |
| | | horizob Fotograf
Numarul mesajelor : 829 Varsta : 36 Localizare : Hamburg Data de inscriere : 05/06/2008
| Subiect: Hamburg Airport Days 2015 - Partea a 6-a: Franța, Germania și Luxemburg Joi 18 Feb 2016, 23:59 | |
| Ultima parte va cuprinde vecinii din Europa de Vest care se înțeleg atât de bine (avertizare de sarcasm). Încep cu francezii: Nord Aviation 2501F Noratlas F-AZVM Acest tip de avion a fost primul produs în Hamburg după război (sub licență de la francezi, pentru Luftwaffe) și a pus bazele cooperării care a devenit peste ani Airbus! Airbus A300B4-608ST F-GSTA Airbus Transport International Beluga pare și mai mare și impresionantă pe lângă vizitatorii din jur De la elvețieni a venit singura evoluție dinamică cu Super Puma Trecând la țara gazdă, avem romanticul Junkers 52. Aici cu Hekla Aurora pe fundal. La aterizare Și în final, de la Forțele Aeriene ale Luxemburgului, Boeing E-3A Sentry LX-N90443 cu dâre de fum á la YR-ABB Acuma serios, flota de E-3A aparține NATO și s-a luat decizia politică să fie înregistrate în Luxemburg, cum micul principat nu are armată. Flota de E-3A este găzduită la baza aeriană germană Geilenkirchen, aproape de granița cu Olanda și Belgia. De acolo aeronavele sunt detașate către teatrele de operațiuni, inclusiv să deseneze cercuri pe de-asupra României. Franța are propria forță de E-3F (CFM56) că ei sunt parteneri NATO doar la cafeluța de dimineață, nu și la luptă. Pratt & Whitney JT-3D! Motoarele de pe E-3A nu au reversor de tracțiune: nici pe fluxul primar, nici pe cel secundar. Am întrebat special un membru al echipajului. Toată frânarea este cu roțile trenului principal. Cer senin și voie bună! Horațiu | |
| | | mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 Dum 21 Feb 2016, 15:23 | |
| O minunatie de airshow, dar si poze ... o minunatie! Multumesc, Horatiu. Pentru cateva din aeronavele prezentate aici te invidiez, ca si pentru toate pozele. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 | |
| |
| | | | Hamburg Airport Days 2015 - Partea 1 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |