La sfârșitul lui iunie am avut privilegiul să particip la mitingul de retragere al ultimelor F-4F Phantom II din serviciul Forțelor Aeriene Germane. După o zi de ploaie și vreme mohorâtă, am avut parte de un show pe care nu o să-l uit niciodată. Au evoluat 4 F-4F și 2 Eurofighter Typhoon pentru a marca acest moment istoric.
Refac acest topic după ștergerea accidentală. Am să împart acest reportaj în patru părți: 37+01, 37+22, celelalte Phantom-uri și la sfârșit alte aparate de zbor.
Partea I: F-4F 37+01. Acest aparat este primul din seria de 175 care a intrat în serviciul Luftwaffe în 1973 și ultimul retras acum în 2013. Decorat cu auriu și albastru pentru a celebra retragerea, 37+01 va fi păstrat ca monument la poarta unității.
În rulaj, salutând publicul.
Comandantul escadrilei 71 "Richtofen" este în cabina posterioară, în locul WSO (Weapons Systems Officer)
Decolare cu forțaj
A se observa motoul "First in, last out" din jurul înmatriculării militare.
Viraj cu G-uri multiple, scoțând din aer umiditatea prin condens.
Porția sănătoasă de fum denotă setarea manetei de gaze la 100% fără postcombustie
Turn and Burn 1 După cu scrie pe intrados, acest aparat a zburat pentru Luftwaffe între 1973 și 2013, exact 40 de ani.
Turn and Burn 2
Turn and Burn 3
Low speed, high alfa pass cu trenul scos. Cârligul de apuntare pe portavion a fost păstrat de nemți pentru efectuarea de aterizări de urgență cu sisteme hidraulice cu cablu amplasate la capetele pistei.
Ultima aterizare a ultimului Phantom. Așa se scrie istorie!
Cer senin!
Horațiu