Salutare tuturor si canicula cat mai suportabila
Dupa lungi deliberari si interminabile intreruperi, am reusit cu chiu cu vai sa termin si mini excursia ruseasca de aranjat pentru forum.
ENORM e prea putin si insuficient pentru a descrie Moscova si ce a fost la Jukovsky pe aeroport. A meritat cu varf si indesat toti banii cheltuiti, alergatura pentru documente si vize si oboseala acumulata dupa 3 zile de nebunii. Numai pentru oras si marimea lui, tot ar merita un drum pana acolo. Iar de aeroportul pe care s-a tinut mitingul, nu mai spun nimic, se va vedea in cateva poze cam ce era expus la sol si, eventual, gasiti pe net romane intregi cu expozitiile MAKS, ce sunt organizate tot acolo.
Inceputul aventurii a fost scurt si concis. Bilete dus-intors la Aeroflot, bilete de cazare la hotel de 3* langa Gradina botanica (cam 15km de centru, dar totusi inca in oras) si invitatii turistice pentru obtinerea vizei.
In iulie au iesit si vizele, cam 7 zile pentru turistica normala si 2 zile daca plateai dublu pentru taxa de urgenta. Tot in iulie, ministerul apararii rus, a luat decizia de a organiza evenimentul in nume propiu, asa ca ne-am trezit ca pana pe 11-12 august, trebuia sa obtinem coduri unice de pe un site de bilete rusesc, pentru fiecare invitatie la miting, ce era culmea, gratuita si pe care trebuia sa o ridici personal dintr-o unitate militara la maxim 24h fata de introducerea codului. Cu o zi inainte de plecare am obtiunt 1 singur cod, desi eram 2 care mergeam acolo, fara sa mai putem lua si pe cel de-al doilea, pagina afisand cu incapatanare "momentan inchis, mai incercati mai tarziu" . La Moscova, a trebuit sambata sa gasim unitatea militara, si sa luam invitatia, pe care domnisoara de acolo, ne-a trecut 2 persoane, dupa un scurt dialog ruso-englez si un larg zambet de recunostiinta din partea noastra. Vorbind tot de sambata, 11 august, ar fi fost prima zi de miting, dar cu usile inchise, deoarece ministerul apararii a hotarat ca intrarea sa fie permisa numai pentru delegatiile oficiale. Plus ca a plouat si toata ziua. Daca ar fi sa numar, poate 3 ore in total sa nu fi fost stropi de ploaie in Moscova in 11 august.
Duminica dimineata ne-am prezentat pe aeroport, alaturi de alti 75000 de gura casca, dupa un drum de 1h 30' cu metroul/trenul/autobuzul (toate ticsite destul de bine cu calatori complet echipati pentru o zi la iarba verde).
Cum ziceam si la inceput ..... ENORM, MARET, GRANDIOS e cam tot ce poti sa zici .... ce impresie iti lasa cand vezi tren dupa tren plin ochi sosind in gara sau cate 8-10 autobuze pline plecand sincronizate in coloana de la peron si multimea ce pare ca nu se mai termina.....
Ca si in Moscova, si pe aeroport, totul extrem de scump. O bere 150 ruble (~18ron), apa, daca aveai sansa sa gasesti, tot 150 ruble, mancare 200 ruble (un fel de hotdog). In rest am avut parte de ceva nori si soare berechet, la 34-35 de grade si vant slabut. Binenteles ca in rucsac aveam umbrele/pelerine/palarii/protectii de camere si nimic legat de protectie solara.
Asadar sa incepem cu distractia - http://100letvvs.ru/?r=airshow&s=002 este pagina oficiala, cu programul.
1. Intre orele 11 si 13 am avut parte de "legendele aviatiei" WWI si WWII.
2. Cam ce puneau rusii la bataie, inculsiv la dispozitia publicului pentru catarat in carlingi.
3. La capitolul interbelic, au stat foarte bine, cu nimic mai prejos fata de aviatia moderna.
4. Cine isi imagina acum 10-15 ani ca ar putea sta la 10m de un "top secret" Mig31 ?
5. Catalina, in carne si oase
6. Exact ca si in cartea "Cavalerii pisicilor negre ataca" de R. Knott (pentru mai batrani
)
7. Avenger in stare destul de buna
8. Un bondar cu fum si figuri acrobatice
9.
10. B25, Bucuresti, iunie ? A fost prezent si aici, la Moscova, la fel de stralucitor
11.
12. Urmat de un P51 la fel de stralucitor.
13.
14.
15.
16. Gard de 2m inaltime, echipe de filmare pe mese si umbrele de ploaie cat cuprinde ...
17. Corsair la datorie, dar departe de public ......
18.
19. RA-1563G Mig3
20.
21. Yak3UTI, cred....
22.
23.
24.
25. Douglas C47
26. Foarte jucausa scobitoarea, mai ales cand a aterizat si a taiat motorul la 5m de sol
27.
28. Unul din greii showului, Su35
29. La finalul postului, gasiti linkuri Youtube cu zborul complet, atentie la ce face la min 1:30 si 4:30
30. Nu credeam ca poti sa faci si altceva decat Cobra sau zbor la punct fix ..... dar se poate ...
31. Si toata avionica de zbor plus motoarele de pe Su35 sunt dezvoltate pentru T50 / Pak-fa ...
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41. L39 rusesti.
42.
43. Mil Mi2 foarte abuzat de pilot ......
44. Mil Mi28 in toata intunericimea lor
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51. Un Su de acrobatie, foarte precis in manevre
52. Si acum, sa deschidem sacul cu bunatati secrete, direct din spatele Cortinei de fier:
53. Tu22M Backfire
54.
55. "From Russia with love" ....
56. Ursul .... ce sentiment cand au trecut peste noi ....
57.
58. Tu160 .... ENORM, ca de obicei ... si zgomotos ....
59.
60.
61. Freece Tricolori la start, colorati pana la firul ierbii
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71. An12
72.
73. An22
74.
75. An124-100
76.
77.
78. Il80
79. Beriev A-50
80. Foarte impresionant ilustrul necunoscut Rafale
81.
82.
83.
84.
85.
86.
87.
88.
89.
90. Tu134 ubl
91. Il76
92.
93. Red arrows pusi pe treaba, au aratat inca odata de ce sunt in stare.
94.
95.
96. Kamov Ka52, la fel de "urat" ca si Mi28
97.
98.
99.
100.
101. Yak130, in formatie stransa si foarte bine tinuta, fara abateri mari.
102. Su24 in toata maretia lui, foarte zgomotos
103.
104. Cum s-ar fi auzit 4 bucati cu motoarele in fortaj oare ???
105. Rata ..... sau Su34
106.
107.
108. Mig15 uti, still kickin'
)
109.
110. He he .... frumos aliniament de prezentare
111.
112. I-a cam trecut vremea si gloria ..... pus intr-un con de umbra
113.
114. Teoretic, in program scria Dogfight.... practic, am avut parte numai de efuzoare si viraje stranse...
115. ... adica nimic de care sa ne plangem
116.
117.
118.
119.
120. Iskra, Team Iskra la mansa, cu rotocoale de salut din Polonia
121.
122. Ce formatie ..... doar Pak-fa mai lipseste ....
123.
124.
125. Din pacate poza e facuta intins pe jos (oboseala), cu aparatul pe burta, la urletul de atentionare al amicului
)
126. Si nici nu am apucat sa ma mai ridic ..... cred ca eram haios, stand intins pe rucsac si facand poze ...
127.
128.
129. Bine ati venit la numarul cu rate ... aaa ... Su34, scuzati confuzia, nu vedeam de bot
130.
131.
132.
133.
134.
135.
136. Si cu asta se incheie alt numar de prezentare cu adevarat impresionant.
137.
138.
139.
140.
141.
142.
143. Cine ar rezista in fata lor ? Si figurativ, si practic ???
144. Formatie de Yak130
145. Inca au de invatat de la vestici, dar cel putin zboara perfect in formatie stransa.
146. O mica incalzire, pentru ce avea sa urmeze .......
147. Nu am simtit vreodata o asemenea presiune/vibratie in plamani si torace pana acum.
148. Su 27/34/35 sunt mici copii pe langa Pak-Fa. Sau asta a insemnat fortaj maxim .....
149. Mig29M2 parca ... cu mult sub zgomotul produs de invizibil ...
150.
151.
152. Momentul meu de "wow" la acest miting a fost decolarea namilei ... cu tot cu piele de gaina, timpane infundate si vibratii in plamani
153.
154.
155.
156.
157. Cum sa nu ramai cu gatul stramb dupa asemenea masinarii ???
158. Preview la ce va fi la sarbi pe 2 septembrie ? ^^
159.
160.
161.
162.
163. Pe aceasta as alege-o ca cea care-mi place ...
164.
165.
166.
167. Aceasta as pune-o pe locul 2
)
168.
169.
170.
171.
172. Serios, ce mai poti spune ?
173.
174. Cred ca nu ar avea nimeni destule cuvinte sa descrie ce a fost la acest show.
175. Chiar daca au aviatia cu un picior in groapa, s-au dovedit tot MARI.
Nu am decat cuvinte de lauda, singura carcoteala ar fi la plecarea de pe aeroport...cu 50000 de bronzati inghesuiti in autobuze catre gara si parcarile din afara aeroportului. Cam mirositoare treaba, dar noi romanii, cunoastem
)
Linkuri cu demoul Su35, alegeti pe cel care va face cu ochiul (o sa ramaneti masca oricum):
https://www.youtube.com/watch?v=qyKQWanjjDs
https://www.youtube.com/watch?v=zBtvpN6KbSI
Daca va uitati si la listele de upload pentru fiecare din cei 2 utilizatori, gasiti si alte bomboane
.
In incheiere, as vrea sa mai faca rusii si la anul inca 100 de ani de aviatie... pentru ca merita