ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 5 Aprilie - ziua schimbarii

In jos 
+8
LRCV
GYN
norwegian
Valy
eugen
Edi
allex
gabi-737
12 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptySam 07 Apr 2012, 22:34

De doua zile traficul aerian desfasurat pe deasupra Romaniei a suferit niste schimbari destul de importante (zic eu): rute noi, puncte noi, anulari ale unor rute / puncte. Cea mai interesanta miscare a fost introducerea unui punct (MEGIK) foarte aproape de un alt punct (NARKA), care este unidirectional westbound avand ca scop o ruta directa intre doua puncte aflate deasupra Marii Negre (ADINA, OGATA) si un punct din Ungaria. (PATAK).

In prima zi (joi), traficul a fost mult peste asteptari, fiind alcatuit in proportie covarsitoare, daca nu 100% din avioane PAX de mari dimensiuni cu destinatii USA, Anglia, Franta ...concomitent cu scaderea traficului de la KARIL si BUDOP.

A doua zi a fost relativ asemanatoare, dar azi, surpriza: ...UN AVION...(ROJ03) pozat si postat la topicul "Oradea, aeronave in zbor". Fiind tot o premiera totusi: cel mai mic avion Laughing pe cand in cele doua zile, cel mai mic a fost un A332.

Pare un lucru ciudat: se zboara in reprize : dimineata 5-6, dupa amiaza 12-14 si probabil noaptea (nu am urmarit). Concluzia e cam devreme de tras...

In mare as sintetiza cam asa schimbarile in functie de fluctuatia traficului:

KARIL: -

NARKA: 0

MEGIK: +

BUDOP:-

DEGET: - aici fiind transformat in punct de iesire, deci are trafic mai putin;

TEGRI: preia traficul de la DEGET, in schimb o parte din traficul ce intra s-a mutat mai jos la MOPUG, respectiv INVED , mai multe pot spune Eugen & Edi.
Cert e ca AFR, SWR s-au mutat de la TEGRI mai jos...
Sus In jos
allex
Membru activ
allex


Numarul mesajelor : 3096
Varsta : 51
Localizare : SATU MARE
Data de inscriere : 05/10/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyDum 08 Apr 2012, 07:51

... pe KARIL tinerii de dimineata,si seara au cam ramas, ETD,QTR, BAW de la miezul zilei aleg dupa bunul plac KARIL sau MEGIC,nimic nu e stabil, oricum traficul e in crestere in general, incep charterele ....... Very Happy
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyDum 08 Apr 2012, 18:44

Am ramas impresionat de miscarea din primele doua zile, contrastand puternic cu zilele de week-end cand sambata a trecut un B737BBJ, iar duminica un B744 Cargo.

O concluzie ar fi ca MEGIK e la CFR: nu circula sambata, duminica si in sarbatorile legale Laughing. KARIL era pe minus doar in 5 si 6 aprilie, dar pe week-end a recuperat cu varf si indesat, plus un trafic crescut de pe UL619.
Sus In jos
Edi
Membru activ
Edi


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 54
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMier 11 Apr 2012, 02:48

Foarte bine punctat, Gabi. De acord inclusiv cu comparația cu CFR-ul, după primele zile aveam și eu impresia (eram aproape convins) că mare parte din traficul de KARIL a migrat în MEGIK. Și totuși, pare a fi după cum bate vântul (literalmente, din câte știu eu software-urile ce se ocupă cu planurile de zbor ale marilor operatori aerieni țin cont și de factorul meteo, pe lângă multe altele).
La TEGRI sigur dă cu plus, aeronavele care au migrat din TEGRI în INVED (alde AFR, SWR și alții cu origine din Paris sau Zurich) sunt categoric mai puține decât cele ce au plecat din DEGET pentru TEGRI (adică toate eastbound-urile). Îl așteptăm pe Eugen cu rezultate concrete în topicul de Arad, să te ții acum câte liniuțe se pot organiza...


Edi
Sus In jos
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 49
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMier 11 Apr 2012, 10:19

Edi a scris:
să te ții acum câte liniuțe se pot organiza...


Edi
Pe asta mizez si eu... Laughing
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyJoi 12 Apr 2012, 19:40

La o saptmana completa de la schimbare situatia e cam asa:

Buletin de MEGIK au: BAW, ETD, restul cu mutatie: UAE, ALK, PIA, BOX, CFG, QTR.

Destinatiile majoritare: LHR, MAN, CDG, FRA, DUS, LEJ si USA mai rar.

Spre deosebire de saptamana trecuta, in afara orelor de varf au inceput sa miste si intre curse care inainte serveau DEGET / BUDOP sau KARIL.
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyLun 23 Apr 2012, 22:04

Primul avion pozat in conditii bune pe UL40:

G-YMMF / BAW2042 (MLE-LGW) / B777-236ER / FL380 / 23.04.2012 / 17:34LT:
5 Aprilie - ziua schimbarii G-ymmf11
Sus In jos
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 49
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMar 01 Mai 2012, 18:27

La mine (TEGRI), traficul greu (A330, 340, 380, B777, 747) s-a diminuat drastic in favoarea traficului light (A320, B737). Astfel traficul lung curier care venea dinspre Franta si Elvetia, intra acum pe la INVED, avand o ruta mai directa spre ADINA, respectiv TALAM, iar pe la TEGRI intra acum traficul lung curier (mai putin numeros) ce vine din sudul Germaniei si sudul Angliei. Acum predomina aeronavele ce vin din Nord-Vest si merg spre Orientul mijlociu, Turcia etc. si care sunt in general bimotoare, de genul B737 si A320. Ceea ce ma bucura este ca vin si aeronave din categoria celor ce nu apar pe Flightradar24, de genul militare si cargo... Pana acum nu sunt exagerat de happy, dar sa vedem ce ne rezerva lunile viitoare. Laughing
Sus In jos
Valy
Airport Level
Airport Level
Valy


Numarul mesajelor : 71
Varsta : 49
Localizare : Lugoj
Data de inscriere : 25/10/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMar 01 Mai 2012, 21:11

Nu le am cu simbolistica TEGRI,INVED,ADINA,TALAM,etc, dar urmaresc asiduu traficul de deasupra Lugojului,cu un binoclu puternic 20x70 ajutat si de Flightradar24. Si mare mi-a fost bucuria cand am vazut zilele trecute,pe la 7-8 mii metri un C 5 Galaxy in conditii foarte bune. Apoi chiar astazi un C 130 gri american pe la 1000 metri. Devine interesant traficul...
Vali
Sus In jos
Edi
Membru activ
Edi


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 54
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMar 01 Mai 2012, 23:30

@eugen: Analiza este foarte corectă, poate doar diminuarea n-ar fi chiar ”drastică” la capitolul ”heavy metal”, dar pe de altă parte ai dreptate, o ”liniuță” între SIA cu A388 (de la Zurich) și UAE cu A388 (de la Paris) n-ai să mai prinzi curând. Însă am tot văzut ”liniuțe” pe UM748, este adevărat că erau din categoria ”medium” și m-am mirat că nu mai postezi nimic (până astăzi, când ai revenit). Sau poate și orele la care vin greii la TEGRI nu sunt potrivite pentru spotting, respectiv poate că nu mai vin așa grupați.

@Valy: pentru denumiri de puncte și de rute poți accesa harta spațiului aerian superior (ediția 5 aprilie 2012) aici sau harta spațiului aerian inferior (aceeași ediție) aici. Doar că americanul gri nu are nici o legătură cu modificările de rute din 5 aprilie... Laughing


Edi
Sus In jos
allex
Membru activ
allex


Numarul mesajelor : 3096
Varsta : 51
Localizare : SATU MARE
Data de inscriere : 05/10/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyVin 04 Mai 2012, 21:05

....
http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=216113
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: UL40 - un an de existenta   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyVin 05 Apr 2013, 13:25

Ca tocmai s-a implinit un an de cand "mi-a fost facuta cadou" o ruta pentru mine pot deja sa trag niste concluzii:

Este o ruta Alternativa la cele cu iesire KARIL, BUDOP, DEGET. Traficul este foarte imprevizibil, sunt zile cand abea trec cateva avioane si sunt zile cand trec chiar foarte multe.

Cu certitudine, tot mai multe companii adauga in "vocabular" cuvantul magic MEGIK, cea mai recenta fiind Virgin Atlantic Airways care ieri a venit pe UL40, pana ieri venind exclusiv KARIL si rar BUDOP.

De obicei urmaresc daca sunt treaz primul val de la ora 5-6 si daca se zboara pe UL40, atunci e mai mult ca sigur ca in ziua respectiva va fi trafic.

Companiile cu regim de abonament sunt:

Qatari spre Europa (QTR025, 001, 017, 027, 941, 019, 023, 045, 005, 075, 015 PAX si 6057, 6059 CARGO) spre state (083, 051, 927);

British Airways (BAW124, 106, 72, 108, 156, 198, 138, 118, 36, 104, dinspre India, zona golfului Persic);

Etihad Airways (021, 023, 031, 019, 037, 055, 015, 011, spre Europa si 101, 141, State si 901, 9705 cargo);

Emirates (Europa + State / Canada: UAE3, 57, 47, 27, 55, 9989, 11, 1, 15, 9, 147, 35, 29, 139, 201, 203)

Camber (337, 801, 544, 019, 012, 026, 136, 139, 887, 885, 009, 833, 957, 586, 369, 570, 805, in general cu B744 Atlas Air si CKS)

Jet Airways, (JAI230, 120, 118);

Royal Jet - 06, 04, 02, 05, Dubai DUB 008, 001, SHJ01, ORF5,

Altii:

Lufthansa (DLH621, 623, 637), KLM (430, 434, 810) MPH9872, 0892, 096, 099, MAS (4, 6126, 6137, 6122, Federal Express (FDX11, 9830,) Sri Lankan (ALK 503, 563, 544)

Mai sunt, contiuni cu lista.
Sus In jos
norwegian
Airport Level
Airport Level
norwegian


Numarul mesajelor : 58
Varsta : 45
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 09/09/2009

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyVin 05 Apr 2013, 20:21

Jos palaria Wink

Mi se pare incredibil cate de bine surprinzi traficul si cat de multe detalii ai.

E nevoie de foarte multa pasiune si timp care in zilele noastre e tot mai greu de gasit Sad - dar pasiunea invinge intotdeauna Smile

Weekend fain si sper ca traficul sa vina inspre "punctul magic".
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyVin 05 Apr 2013, 23:20

Mersi norwegian Very Happy

Apropos de nickul tau: pe UL40 am vazut si un NAX (5003 : DXB-OSL);

Cu timpul s-au bagat si americani de cursa lunga: UAL981A (KWI-IAD), UAL977 (DXB-IAD), DAL603 (BOM-AMS-ATL);

Singapore Airlines: SIA308, 306, 322, 318;

Gulf Air: GFA015, 003, 019;

Cateva cargouri ciudate: Maximus (MXU212, 214, 162), AWC25B, TMA447;

Kuwait Airways: KAC117 (KWI-JFK);

Mai nou turcii nu pot lipsi de pe nici o ruta posibila si imposibila (directa):

Sunexpress SXS7KP, 7ZN, SXD2910, SXD68M, Turkish: THY5591, 3361, 8EW, Sky: SHY8371,

Cateva medii curier europene: GXL515, 313, TVS1201 (DXB-PRG), TVS1287 (TLV-PRG), sau chartere mai lungi:

Condor: CFG343 (DXB-DUS), CFG369 (HKT-FRA), CFG345 (GOI-FRA);

Thomson: TOM9008;

Privatele si cele guvernamentale au descoperit relativ repede ruta:

NJ3535, CEF887, MLM06, CSDLD, MJN530, MACHO, N767A, PHAJX, VPCCH, N757MA, GEGVO, N737L, VIB760, VJS605, majoritatea din Golf.

Cam astea sunt zborurile observate de mine, unele pozate daca am avut ocazia.

Sus In jos
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 49
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptySam 06 Apr 2013, 08:43

Wizz-uri n-au fost? Laughing
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptySam 06 Apr 2013, 11:10

eugen a scris:
Wizz-uri n-au fost? Laughing

Inca nu am avzut, in schimb sunt mai multe pe UL140 cu intrare NADOR (intre NARKA si BADOR) Laughing
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyDum 09 Mar 2014, 09:55

O miscare interesanta: daca pana acuma traficul in zilele de sambata si duminica era pe UL40 sporadic, veneau cateva avioane pe zi: unu, doua regulate (VIR401Y si GFA3), cateva cargouri americane si cateva private, cam sub 10 av / zi, de ieri situatia s-a schimbat. A fost un trafic ce putea fi vazut in cursul saptamanii.

E posibil ca el sa se datoreze unei recente recomandari a FAA conform careia zborul deasupra Ucrainei si o parte din Rusia nu este sigur.
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyLun 07 Apr 2014, 20:54

La aproximativ 2 ani de la aparitia rutei UL40 impreuna cu punctul MEGIK, cand totul tindea sa devina o rutina, o ruta permanenta (nu cu linie intrerupta pe harta) apare o lovitura serioasa. Mai tot traficul e mutat mai la sud, doar cateva curse private venind pe UL40.

Tind sa cred ca totul se datoreaza situatiei din nordul Marii Negre si multelor aplicatii militare din zona. Chiar foarte multe. Oricum traficul in general sufera o schimbare si cred ca asta a observat toti cei care urmaresc ce se intampla pe cer si FR24. Apar directe noi si originale, cred ca trebuie sa ne obisnuim cu notiunea de "free routes", care pentru mine inca nu stiu ce efecte are. Deocamdata balanta e stabila intre plus si minus. Pierd si castig in acelasi timp...

Asteptam si vedem scratch
Sus In jos
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400
GYN


Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 60
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMar 08 Apr 2014, 16:47

Motivul ar fi ca Simferopol FIR este inchis "due to technical reasons", "until further notice"  pirat 

Exista si un notam detaliat cu privire la situatie.

Link https://www.faa.gov/air_traffic/publications/ifim/us_restrictions/media/2014_04-03_FDC_NOTAM_4-2816_UKRAINE.pdf
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMar 08 Apr 2014, 23:40

Ultimele avioane pozate pe UL40 au fost pe 30 martie, de atunci s-a zburat sporadic si doar de privati.

Din cate observ situatia e cam asa: mult trafic mutat pe jumatatea de sud a Romaniei sau centrul si nordul Ukrainei sau mai la nord de aceasta.

KARIL: scadere;
BADOR: eastbound - crestere in comparatie cu NARKA eastbound;
NARKA: scadere drastica westbound, si scadere moderata spre eastbound;
MEGIK: aproape colaps...
BUDOP, DEGET, TEGRI, MOPUG, INVED: crestere semnificativa.
Sus In jos
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 49
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMier 09 Apr 2014, 16:27

Ieri au intrat pe la TEGRI, doua KLM-uri, in premiera, cred. De obicei le vedeam ca intra mai sus, pe la KARIL...
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyVin 11 Apr 2014, 21:09

Eugene, acuma zona ta "musteste" de avioane, asa ca arunca si tu o lentila la FL ca merita si pozeaza si pentru mine ca NARKA si MEGIK sunt in moarte clinica.

Am sumbra impresia ca in sezonul printemps été 2014 ma imi voi da doctoratul in midle class airline in special chartere... ca long-rangeurile nu mai ajung pana aici.

La fel si rutele care se pot ignora dupa cum spunea floyd la sectiunea KARIL.

La mine mai ajung Emirates, British, Lufthansa si Turkish, cred ca la companiile astea le voi poza toata flota Laughing
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyMar 01 Iul 2014, 21:59

In 30 iunie expira o recomandare a Eurocontrol privind zona Marii Nerge si Simferopol FIR. Dupa cum se prezinta lucrurile pe acolo am impresia ca perioada se va prelungi... Mad
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyJoi 25 Dec 2014, 14:58

Suntem la sfarsit de an, un an cu multe schimbari in trafic, multe dintre ele in defavoarea mea si a celor cativa contrail spotteri de din tara.

Dupa observatiile mele (in ceea ce ma priveste), in zona mea schimbarile nu sunt in bine asa ca va trebui sa ma adaptez daca mai vreau sa pozez ceva pe flight level.

Singura ruta care a ramas " in picioare" este UN133, o ruta folosita intens vara in sezon turistic si aproape pustie iarna. Pe acea ruta pot poza doar burti si foarte rar sunt abateri de la ea. Noutatile anului sunt rusii care vin pentru prima data pe aici. Acum in sezonul de iarna au ramas ca si curse stabile doar cateva:
LOT6AK - SOW - WAW cu E170/190;
CYP486 - LCA - SCO - 320;
AEE3KP -
TSO9756 - Egipt - LED - B763;
MOV286 - SKG - DME - A319/320;
AFL2061 - SOF - SVO - A319/320/SU95;
Mai nou LOT cu 788 (6620 ZNZ si 6516 DUR) si ocazionale sau de sezon: TOM637 - MRU-ARN - B788; SXS2CK, RLY803, AEE4010, SDM6266, ETH714, ORB6714, NWS1606,6020, AFL2123, ...

Principala ruta ca trafic cu de toate este UZ650 ex UL140 care e modificata cam serios in sensul in care avioanele primesc directe de DINRO sau ODERO din Ungaria sau chiar in Slovacia ajung la sud de NARKA si de multe ori la sud de Oradea, sufcient cat sa ajunga contre-jour... In zilele bune se dau directe de NARKA si de acolo DINRO sau in foarte putine cazuri vechea ruta NARKA-REBLA-DINRO.

Cea de a doua ruta importanta de aici e UL867, ruta turcilor care e si ea suntata si se intra la sud de NARKA, deci iar teapa ca trec pe soare;

UL622, o diagonala asemanatoare cu UL619 care iese la KARIL este si ea fentata si directa iese undeva intre BADOR si KARIL, deci muult la nord;

UL620, BADOR - REBLA este mai nou si ea ocolita, avioanele intrand mai la sud, si in multe cazuri trece chiar la sud de REBLA.

Noile rute UL40 si UL140 sunt foarte rar folosite mai mult (UL40) de privati sau cargo iar pe UL140 se aboara zonal inspre Rep Moldova sau Ukraina.

ADINA poate fi uitata la fel ca si OGATA, pe acolo mai zboara sporadic curajosi, unul dintre ei fiind un georgian cu CRJ200 (Viena - Tbilisi).

Pe mare plus e TEGRI, MOPUG, INVED si KARIL. Ultimul primind mult trafic din nord si state/canadieni si spre .

O situatie interesanta e BUDOP care ani la rand era un punct foarte aglomerat, acuma a ajuns o gluma trista, majoritatea traficului primeste directe de PATAK in Ungaria si se trece la nord bine de BUDOP, foarte aproape de Oradea, dar niciun folos ziua ca trec pe soare.

O alta noutate e "free routes" implementata si la noi in tara si e valabila noaptea pana la ora 6 dimineata urmand sa fie prelungita cu o ora in viitor. Asa, avioanele care intra in tara in zona Constantei merg pe diagonala si ies fix pe deasupra mea, iar fara folos fiind ca trec pe intuneric.

Dintre forumistii care pozeaza contrail doar doi au parte de cadouri de la mosul anul asta: Eugen (TEGRI) si floyd (KARIL).

Sarbatori fericite tuturor santa
Sus In jos
LRCV
Flight Level 400
Flight Level 400
LRCV


Numarul mesajelor : 2060
Varsta : 37
Localizare : LRCV
Data de inscriere : 26/05/2014

5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii EmptyJoi 25 Dec 2014, 15:20

Da, sunt modificate. La mine ce-a folosita in special de turci navod-eldet-sodgo, este deviata  10 km spre sud. Este adevarat ca te obliga sa stai cu soarele in fata, dar nu este foarte rau. Cei din sudul orasului se bucura de ele la verticala, cum faceam si eu pana mai acum 1-2 luni. Schimbarile astea mi-a adus si mie un  + pe ruta  polun-lelti-anasa care este folosita de arabeti, ce-i drept trec cam rar pe la mine, dar cand o fac, o fac cam la verticala, nu la 20km sud cum era pana acum. Cam asa arata o imagine pe noua ruta navod-eldet-sadgo.

Singapore A388 pozat aseara pe ruta decalata.

5 Aprilie - ziua schimbarii 20f6ixt

Pe ruta originala pana la decalaj Mas Cargo B744

5 Aprilie - ziua schimbarii 2va15di

Iar pe ruta polun-lelti-anasa se vedea cam asa pana acum.

AZA B772

5 Aprilie - ziua schimbarii F0ufn

Si cam asa se vede acum pe ruta decalata.

Emirates B773

5 Aprilie - ziua schimbarii 258ox2h
Sus In jos
Continut sponsorizat





5 Aprilie - ziua schimbarii Empty
MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   5 Aprilie - ziua schimbarii Empty

Sus In jos
 
5 Aprilie - ziua schimbarii
Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Ziua Armatei 2009- Ziua Portilor Deschise la Baza Aeriana 95 Bacau, 23.10.2009
» Aeroportul Bacau - Noiembrie 2016
» Aeroportul Cluj-Napoca Inchis in perioada 3-7 octombrie
» Ziua nationala a Romaniei, 1 Decembrie sau 9 Mai ?
» ZIUA PORTILOR DESCHISE BAZA 86 AERIANA FETESTI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Contrail spotting / spotting de ruta-
Mergi direct la: