ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 OTP - MUC - YUL - YHZ

In jos 
+3
yelp
Vlad
b738
7 participanți
AutorMesaj
b738
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 13
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/02/2011

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyLun 01 Aug 2011, 05:10

Salutare!

Inainte de a incepe, tin sa precizez ca pentru acest TR nu am nicio poza. Asta datorita faptului ca mi-am stricat camera cu 3 zile inainte de zbor.

Asadar, dupa cum vedeti am avut un zbor destul de lung, din trei segmente, Bucuresti - Munchen - Montreal - Halifax, astfel:

OTP - MUC cu A320 Lufthansa
MUC - YUL cu A340-300 Lufthansa
YUL - YHZ cu E190 Air Canada

Am cautat mult timp sa gasesc cel mai bun pret pentru aceasta calatorie. M-a costat 1120 EUR cu bilet cumparat cu 20 zile inainte de zbor. Tin sa precizez ca gasise-m un pret mai bun (aprox 950 eur) cu British Airways si American Airlines, dar trebuia sa tranzitez prin JFK si nu aveam viza de SUA, asa ca am cautat din Europa direct in Canada.

OTP - MUC. A fost prima oara cand am zburat de pe noul terminal din Otopeni si am fost chiar impresionat de cum arata. Pot sa-l compar chiar cu alte aeroporturi mari prin care am trecut, printre care Helsinki, Munchen, Vienna. Cat despre zbor in sine, am fost impresioant de locul pentru picioare generos si scaunul foarte confortabil, am mai zburat in trecut cu A320 de la Wizz si Austrian dar nu s-au comparat cu Lufthansa.
Servirea a fost ireprosabila, cu toate ca masa putea fi mai generoasa. Au servit un fel de corn cu unt sarat in interior, foarte bun si foarte nemtesc, dar cam mic. Bauturi la discretie, am avut cola si o cafea cam proasta (dar cand e vreodata cafeaua buna pe avion?).
Zborul a fost fara probleme, mai putin partea de aterizare si in special final-approach-ul care a fost foarte zguduit datorita (cred eu) curentilor de aer verticali. Touch-down-ul a fost destul de brutal, topait chiar, si stand deasupra trenului de aterizare principal am simtit din plin. De fiecare data cand am zburat cu Airbusuri am avut aterizari destul de brutale, banuiesc ca e datorita controlului slab din side-stick si a computerului care "omoara" mult din talentul pilotului.

MUC - YUL. Si aici a fost o premiera, pentru prima oara zburand cu un wide-body pe o cursa lunga. A340, chiar si in configuratia -300 cu care am zburat, este un avion de-a dreptul mare. Si aici am fost impresionat de locul pentru picioare si scaunul confortabil, de data asta cu ecrane in tetiera.
Probabil stiti ca A340 are configuratia scaunelor 2-4-2, mai putin ultimele randuri de la coada unde se ingusteaza fuselajul si configuratia e 2-3-2. Eu am avut locul "G" la culoar partea dreapta, langa locul de la geam. Initial am fost suparat ca nu am gasit loc la geam cand am facut check-in online, dar bine am facut. Locurile de la geam au "media-box" sub scaun, practic computerul care controleaza ecranele de pe randul respectiv, astfel ca spatiul pentru picioare este semnificativ redus la acele locuri.
Am avut ghinionul de a avea ca vecin un american din Phoenix, Arizona care studiaza in Germania si isi vizita un unchi in Calgary, Canada. Zic ca am avut ghinion in sensul ca tipul era foarte mare (ca sa nu zic un cuvant mai urat) si se cam "revarsa" peste mine (noroc ca in stanga aveam culoarul, deci cale de scapare) si omul era foarte vorbaret. A vorbit cu mine intr-una pe un accent foarte taranesc (Arizona style) si ma intrerupea chiar si cand ma uitam la un film sau ascultam muzica.
Si acum surpiza neplacuta: Dupa ce ne-am imbarcat si cabin crew au anuntat "boarding completed", in loc sa ne indreptam spre runway, tot stateam la poarta. Si stam, si stam, lumea incepe sa murmure nesatisfacuta, cabin crew nu ne anunta nimic. La un moment dat - pana de curent (lumini, ecrane, aer conditionat, tot). D-abia atunci capitanul face un anunt pe o engleza foarte sparta, cu puternic accent german, ca au o problema la un computer de bord si ca au chemat "technical crew" sa inlocuiasca computerul respectiv. Initial a zis ca va dura doar 15-20 de minute si ca inca suntem in orar. Intre timp curentul a pornit, mai putin aerul conditionat, pe care, nu stiu din ce motiv, trebuia sa-l tina oprit. In consecinta, in avion s-a facut brusc sauna (termometrul de la ceas imi arata 35-36 grade). Pentru ca situatia devenea din ce in ce mai incinsa, cabin crew au decis sa deschida usile de la avion, inclusiv cele 2 usi mari de cargo din coada, pe unde se livreaza catering, pentru a folosi ventilatie naturala. S-a simtit imediat o schimbare in aerul din interior, in schimb a survenit alta problema: Cate un membru din cabin crew trebuia sa stea la fiecare usa, datorita legii, pentru a preveni pasageri idioti sa cada din avion. Astfel, doar sefa echipajului era "mobila" prin cabina, restul fiind blocati la cate o usa. Saraca facea tot posibilul sa faca fata solicitarilor (majoritatea pahare cu apa pentru ca era in continoare cald si transpiram), incat, la un moment dat, a luat un carucior de catering plin cu sticle cu apa si pahare si l-a pus undeva la mijlocul avionului (intre economy si business) si ne-a rugat sa ne servim singuri. Nu mi-a venit sa cred cand a anuntat, nici nu stiam ca au voie sa faca asta, dar avand in vedere situatia, am inteles si ne-am aliniat la coada, ca pe vremea raposatului, dar de data asta nu la lapte sau la carne, ci la apa. Laughing
Toata situatia a durat aproximativ 1 ora si 45 minute, cand in cele din urma am reusit sa decolam. Eu eram foarte nervos datorita faptului ca nu stiam daca voi ajunge la timp pentru a prinde conexiunea cu Halifax. Aveam 2 ore timp intre avioane, in conditiile in care eram deja in intarziere cu 1:45 si odata ajuns in Montreal trebuia sa fac operatiunile de vama si sa merg sa-mi iau bagajul si sa fac din nou check-in manual pentru el. Nu am inteles de ce, avand in vedere ca aveam doar un bilet pentru tot zborul, Lufthansa si Air Canada fiind in parteneriat.
Majoritatea pasagerilor care aveau alte conexiuni (Winnipeg, Calgary, Edmonton, Vancouver) le-au pierdut, dar Lufthansa le-a asigurat hotelul in noaptea respectiva, plus cate un voucher in valoare de 40$ pentru chieltuieli cu mancarea si altele.
Eu am reusit la limita sa ajung la avionul meu, deja ma strigau pentru a 2-a oara in aeroport. Very Happy
In afara de peripetiile astea, zborul a fost linistit, inclusiv aterizarea care a fost destul de smooth si touch-down-ul la fel.
Ca si masa am avut pranz - chifla, piept de pui cu cartofi nature, o salata minuscula, unt, gem, un fel de jeleu ca desert si 2 bomboane de ciocolata. Cu 2 ore inainte de aterizare au servit pizza in varianta vegetariana sau cu pepperoni (destul de buna, dar felia mica).
Si inca un punct negativ: Sistemul de entertainment nu a fost genial, ecranul raspundea foarte greu la atingere (full touch) si comenzi (idle time), rezolutia destul de slaba, si avea zgomot de fundal (purici) destul de enervant. Plus ca selectia de filme si muzica e slabuta si destul de veche. Si castile la fel, calitate slaba, asa ca am folosit castile proprii.

YUL - YHZ. Inca gafaind dupa alergarea zdravana pe care am dat-o sa prind avionul, m-am imbarcat in E190. Stiam deja cum arata avionul pentru ca mai zburase-m de 2 ori in trecut cu acest model de la Finnair, dar mi-a placut mai mult in varianta Air Canada.
Un lucru impresionant - toate scaunele cu ecrane proprii. Majoritatea avioanelor Air Canada au ecrane proprii in scaune, chiar si cele de curse scurte. Nici nu m-am gandit sa ma uit la un film, pentru ca zborul intre Montreal si Halifax este de doar 1 ora si 20 min, asa ca m-am jucat cu alte aplicatii. Sistemul, denumit "enRoute", este genial, se misca foarte repede, si este foarte bine facut d.p.d.v. al designului si structurii. Totodata, selectia de filme este mult mai mare si gasesti de la oldies din anii 70-80 pana la filme foarte recente. Muzica este si ea mult mai variata, pe mai multe stiluri. Pana si castile sunt mai bune, dar te costa 3 dolari perechea (dar raman ale tale).
Ca si serviciu, totul a fost bine, dar am ramas surprins ca erau doar 2 membri cabin crew, dintre care "seful" se ocupa mai mult de cei 9 pasageri din locurile business. Bauturile racaritoare si cafeaua au fost "courtesy of Air Canada", dar daca vroiai ceva alcool sau de mancare trebuia sa platesti. Eu am luat o bere locala (Molson Canadian) cu 5$ si un sandwich de pui (stil ciabatta) cu 3$. Taria era 7$ pentru 50g.
Aterizarea a fost foarte lina pe partea de approach, lucrata mult din motoare (auzeai cum varia thrust-ul), in schimb touch-down-ul a fost destul de zdravan, si din cate am simtit a atins intai cu trenul din dreapta, a topait o data si apoi a atins cu ambele. Decelerarea a fost de asemenea brutala, full thrust-reverser si frane din greu, pentru a iesi pe primul exit pe dreapta, foarte din scurt (inca avea ceva viteza cand a virat dreapta sa iasa). V-as spune ce runway era in caz ca cunoasteti YHZ, dar era bezna si nu mi-am dat seama.

Si iata ca am ajuns in Halifax, dupa 19 ore pe 3 avioane, din care unul s-a stricat si altul a fost prins pe ultima suta de metri.

Tin sa percizez ca am facut acest drum acum 2 luni (25 mai) si inca sunt aici, in Halifax, intr-un schimb cultural studentesc. O sa ma intorc pe 25 august pe aceasi ruta, YHZ - YUL (A319 AC), YUL - MUC (A330-300 DLH), MUC - OTP (A320 DLH).
In plus, acum 2 saptamani am fost la Toronto cu Air Canada (A320 la dus, B767-300ER la intors), asa ca o sa urmeze un TR, de data asta cu ceva poze. Smile

Multumesc celor care au acordat timp sa citeasca acest TR si scuze inca odata pentru lipsa pozelor.


Sus In jos
Vlad
Airport Level
Airport Level
Vlad


Numarul mesajelor : 29
Varsta : 26
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 11/12/2010

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyLun 01 Aug 2011, 12:30

Din cate stiu eu,daca ramai in aeroport nu-ti trebuie viza pentru tara respectiva. Very Happy
Sus In jos
yelp
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 36
Varsta : 39
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 12/01/2010

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyLun 01 Aug 2011, 14:04

Nu se aplică şi în cazul USA.

National Romania (RO) /Embarkation Romania (RO)
Transit USA (US) /Destination Canada (CA)
ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOW


TWOV (Transit Without Visa):
Visa required, except for those flying Cathay Pacific (CX)
between Hong Kong and Toronto, via Anchorage, Alaska:
For details, click here

Citat :
USA (US)

TWOV (Transit Without Visa):
- If flying Cathay Pacific (CX) between Hong Kong and Toronto,
via Anchorage, Alaska:
A Transit Passenger Inspection Pilot Program (TPIPP) has

been introduced for passengers travelling between Hong Kong
and Toronto, Canada that operate via Anchorage, Alaska. This
does not reinstate the TWOV or ITI program and currently,

only Cathay Pacific (CX) is a signatory to an In-Transit
Lounge Agreement at Anchorage.
TPIPP passengers are not permitted outside of the sterile,
Federal Inspection Service (FIS)/CBP area.

The In-Transit Lounge agreement between the CBP and Cathay
Pacific applies to alien passengers who are seeking to pass
through the USA in an immediate and continuous transit,

without a stopover and whose scheduled travel includes a
single stop within the USA at Anchorage International

Airport (ANC), due to the flight routing. Transfer of

passengers to another aircraft is not permitted.
However, the TPIPP program is not available to nationals of

Cuba, Iran, Korea (Dep. People's Rep.), Sudan and Syria.
The carrier must provide 100% Advance Passenger Information

(API) in advance of the aircraft's arrival at Anchorage for
all TPIPP passengers. If less than 100% information is

provided, those TPIPP passengers for whom information is

insufficient or unacceptable, must be presented to the CBP
for full CBP processing, which may also include an
inspection of their baggage.

Additional Information:

- Passengers not having proof of sufficient funds for length
of stay For details, click here
- Transit visas: those entering on a C1-transit visa are
allowed to transit the USA to a third country as long as
this trip is 29 days or less and then enter again to
transit, as long as this trip also takes 29 days or less.
Warning:
- Visitors not holding return/onward ticket and documents

required for return or onward destination could be refused

entry .
Sus In jos
b738
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 13
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/02/2011

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyLun 01 Aug 2011, 16:45

Eu am vorbit direct la ambasada SUA si mi-au spus ca am nevoie de viza de tranzit chiar si daca nu ies din aeroport.
Altfel as fi ales evident cealalta varianta, as fi zburat cu 744 BA sau 773 AA, cu vreo 200€ mai putin si as fi vazut si JFK
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
gabi-737


Numarul mesajelor : 4453
Varsta : 47
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyLun 01 Aug 2011, 18:55

Am parcurs cu interes tripul, mi-a placut stilul descrierii dar din pacate e sec fara fotografii. Se pare ca si la case mai mari se intampla intarzieri cu orele.

O observatie am totusi: ca pasionat al zborului ai acordat o importanta mai mare sistemului media decat a zborului in sine si a peisajului de afara. Drept e ca atatea ore pare cam mult sa te uiti afara dar eu as fi ales fara sa stau pe ganduri un loc la hublou si sa observ ce e pe afara Very Happy
Sus In jos
Cayenne
Flight Level 300
Flight Level 300
Cayenne


Numarul mesajelor : 385
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 07/01/2008

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyMar 02 Aug 2011, 14:41

Foarte misto redactat TR Very Happy Chiar nu am simtit nevoia de poze. Exact ca un capitol dintr-o carte buna.
Oricum eu sunt obsedat de avioane si pot spune ca-mi lipsesc cateva "instrumente de bord" si as calatori cu avionul si atarnat de ampenaj...nu inteleg de ce se tot pune atat accent pe spatiul de la picioare. E acelasi spatiu care il ai si cand mergi cu masina, tramvaiul sau cand stai la masa acasa.

Cat despre autoservirea cu apa - toata admiratia mea pentru sefa de cabina! cat

Si mie imi place sa cred ca sunt un insotitor de bord cu 10.000 de diplome pe care nimeni nu le vrea...care am trait experienta de a servi "bebelusi" insetati si cu pretentii de SPA. Genul de persoane care nu se urca bine in avion si fac coada la toaleta si revin de inca 2-3x la ea pana ca avionul sa inceapa procedura de taxi, cer 10 pahare cu apa de parca acum ar fi fost salvati din vreun desert in care au zacut cateva zile fara apa si fel de fel de cerinte copilaresti, in caz contrar tropaim in semn de protest, cu picioarele in podea si incepem sa plangem.

Felicitari inca odata pentru TR. Il astept cu nerabdare pe urmatorul.
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 333
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyMar 02 Aug 2011, 15:16

Cayenne a scris:
nu inteleg de ce se tot pune atat accent pe spatiul de la picioare. E acelasi spatiu care il ai si cand mergi cu masina, tramvaiul sau cand stai la masa acasa.

Păi...du-te cu mașina non-stop până la Oradea (preferabil pe bancheta din spate) și sunt 99% șanse că o să-nțelegi. Smile

În caz că tu reziști atâta fără probleme, află că majoritatea oamenilor nu rezistă. Iar dacă din mașină poți să te dai jos și să faci ceva genuflexiuni/fandări, în avion nu prea poți să faci asta. Și dacă peste senzația de amorțeală mai vine și o senzație de claustrofobie, fie ea cât de mică... Eu de exemplu n-am o problemă cât scaunul din față e drept, dar când începe să se lase, devin nervos Mad

Interesant TR, dar mie chiar mi-au lipsit pozele Very Happy Probabil m-au obișnuit prost ceilalți colegi.
Sus In jos
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400
atr_42_500


Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ EmptyMier 03 Aug 2011, 13:31

Nice story! Mersi


b738 a scris:
De fiecare data cand am zburat cu Airbusuri am avut aterizari destul de brutale, banuiesc ca e datorita controlului slab din side-stick si a computerului care "omoara" mult din talentul pilotului.

N-are nicio legatura...
Sus In jos
Continut sponsorizat





OTP - MUC - YUL - YHZ Empty
MesajSubiect: Re: OTP - MUC - YUL - YHZ   OTP - MUC - YUL - YHZ Empty

Sus In jos
 
OTP - MUC - YUL - YHZ
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Trip Reports-
Mergi direct la: