|
| Ruta zbor | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Vizitato Vizitator
| Subiect: Ruta zbor Joi 07 Aug 2008, 22:22 | |
| Am si eu o nelamurire , pe deasupra curtii mele de la Vest la EST si invers trec tot felul de zburatoare la joasa altitudine , zic joase deoarece sunt fara dare , si parerea mea ii ca sunt avioane gen 737 si A320 desi am prins (vizual) si 747 sau A340, am prins chiar si intersectari interesante tot la "joasa" altitudine. Stir careva de ce si cum??? |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Vin 08 Aug 2008, 08:57 | |
| VOR-ul CLJ reprezinta punctul de intersectie a mai multe culoare aeriene (atat mica cat si mare altitudine, separate de FL245) cum ar fi: L601 spre est, L619 bidirectional, M977 bidirectional, B499. Avioanele care le-ai vazut tu nu sunt de fapt asa jos, doar ca nu s-au intrunit conditiile necesare producerii darelor de condens (vezi topicul pe tema asta). Asta iti da senzatia ca zboara mult mai jos. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Vin 08 Aug 2008, 09:17 | |
| - YR-DNY a scris:
- VOR-ul CLJ reprezinta punctul de intersectie a mai multe culoare aeriene (atat mica cat si mare altitudine, separate de FL245) cum ar fi: L601 spre est, L619 bidirectional, M977 bidirectional, B499.
Avioanele care le-ai vazut tu nu sunt de fapt asa jos, doar ca nu s-au intrunit conditiile necesare producerii darelor de condens (vezi topicul pe tema asta). Asta iti da senzatia ca zboara mult mai jos. Daca voi reusi sa fac o focalizare corecta voi incerca sa prind cele doua ipostaze (cu si fara dare) in poze pentru a se putea face diferenta pentru ca deja stau cu ochii in soare de ceva vreme si aleator din cand in cand apar curse care sunt la o altitudine mai mica si sunt 95% din cazuri cum am mai zis 320 sau 737 desi am prins si 747 pe acelasi culoar la aceeasi altitudine si chiar si in aceleasi conditii. Eu zic ca fac diferenta cand sunt mai jos sau cand sunt la 12000 de metri deoarece un 747 care lasa dare se vede mai mic decat un 737 care zboara fara sa lase dare de condens sau ...... tine mult de vizibilitate si de conditiile atmosferice? |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Vin 08 Aug 2008, 09:49 | |
| Hm, pot fi si avioane in procedura de urcare - spre vest, si coborare - spre est. Dar zbor pe ruta nu are cum sa fie asa jos. Un 747 care zboara pe ruta lunga poate fi pe la FL390, in schimb un 737 pe ruta scurta e pe la FL230 , de exemplu. Deci oricum semnificativ mai jos. Da totusi tind sa cred ca is fie in urcare fie coborare. La un calcul rapid grosolan am dedus ca un 737 decolat de la LRTM ar traversa CLJ pe la FL120! Poate asta e, oricum o sa studiez si io mai atent "marele albastru" poate prind unu de asta. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Vin 08 Aug 2008, 14:07 | |
| Sunt cam afon (daca nu afon grmada ) la chestiile legate de ruta si de aceea as vrea sa ma lamuresc deoarece traficul este destul de intens ieri am prins 3 asa cum am mai zis in alte zile am prins doua iar intr-o zii am prins o intersectare interesanta ceva care mergea de la Est la Vest pe culoarul normal sa zic asa si ceva care mergea de la Nord spre Sud urmata dupa cateva minute de un viraj pronuntat catre sud si pentru cel care mergea pe culoarul obisnuit Est Vest. |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Vin 08 Aug 2008, 17:45 | |
| Ce a spus YR-DNY e corect. Inca chestie, conteaza foarte mult tipul de avion. De exemplu un Boeing 737-200 nu are acelas "Service Cieling" ca un 737-700... Deci pote fi fi asta. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Sam 09 Aug 2008, 00:21 | |
| Sper sa reusesc niste poze care sa ne elucideze pentru ca pe mine ma roade nitel sa stiu situatia exact |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 08:59 | |
| Da, e normal sa vezi viraje interesante peste CLJ, fiind cum am spus intersectie de culoare aeriene, la verticala se scimba directia de zbor in functie de ruta. Ca fapt interesant, nu tot timpul se zboara strict pe culoare aeriene; uneori controlorii de trafic pe ruta dau scurtaturi la intarea in spatiul nostru aerian direct spre punctul de iesire, bineinteles daca traficul permite acest lucru. Si mai e ceva interesant, poate unii nu stiu. Exista o regula internationala, numita "regula semi-circulara", care se respecta si la noi in tara si care zice ca: aeronavele care zboara pe orice directie intre 000-179 grade trebuie sa zboare la nivel de zbor impar iar respectiv pe directiile 180-359 grade - nivel de zbor par. Mai pe scurt: daca zbori spre est - altitudine impara, daca zbori spre vest - altitudine para. Sub nivelul de tranzitie regula nu se aplica. Daca pui la socoteala si faptul ca separarea intre 2 nivele de zbor este 1000 feet atunci rezulta ca la noi in tara avem nivelele de zbor urmatoare: -spre EST: FL50, FL70, FL90, FL110, FL130, FL150 etc. -spre VEST: FL60, FL80, FL100, FL120, FL140 etc. Asadar nivelele de zbor se impletesc frumos unele cu altele si zborul decurge in maxima siguranta! Damn, m-am lasat dus de val, sper ca nu am provocat plictiseala totala. | |
| | | Raduq Fotograf
Numarul mesajelor : 1764 Varsta : 33 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 06/05/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 12:34 | |
| - YR-DNY a scris:
- Da, e normal sa vezi viraje interesante peste CLJ, fiind cum am spus intersectie de culoare aeriene, la verticala se scimba directia de zbor in functie de ruta.
Ca fapt interesant, nu tot timpul se zboara strict pe culoare aeriene; uneori controlorii de trafic pe ruta dau scurtaturi la intarea in spatiul nostru aerian direct spre punctul de iesire, bineinteles daca traficul permite acest lucru. Si mai e ceva interesant, poate unii nu stiu. Exista o regula internationala, numita "regula semi-circulara", care se respecta si la noi in tara si care zice ca: aeronavele care zboara pe orice directie intre 000-179 grade trebuie sa zboare la nivel de zbor impar iar respectiv pe directiile 180-359 grade - nivel de zbor par. Mai pe scurt: daca zbori spre est - altitudine impara, daca zbori spre vest - altitudine para. Sub nivelul de tranzitie regula nu se aplica. Daca pui la socoteala si faptul ca separarea intre 2 nivele de zbor este 1000 feet atunci rezulta ca la noi in tara avem nivelele de zbor urmatoare: -spre EST: FL50, FL70, FL90, FL110, FL130, FL150 etc. -spre VEST: FL60, FL80, FL100, FL120, FL140 etc. Asadar nivelele de zbor se impletesc frumos unele cu altele si zborul decurge in maxima siguranta!
Damn, m-am lasat dus de val, sper ca nu am provocat plictiseala totala. Interesanta explicatia. Multumim! | |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 13:18 | |
| Anytime! Imi face o deosebita placere sa impartasesc din umilele mele cunostinte de aviatie si ma bucur cand cineva e curios sau i se pare interesant. Prietenii mei pamanteni o iau la fuga cand ma apuc io sa povestesc ceva din aviatie, ei ce sa-i faci, unii au alte obsesii si pasiuni! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 14:16 | |
| - YR-DNY a scris:
- Anytime! Imi face o deosebita placere sa impartasesc din umilele mele cunostinte de aviatie si ma bucur cand cineva e curios sau i se pare interesant. Prietenii mei pamanteni o iau la fuga cand ma apuc io sa povestesc ceva din aviatie, ei ce sa-i faci, unii au alte obsesii si pasiuni!
Multumim de explicatii. MAi nou nu mai reusesc sa prind nimic pe deasupra curtii, daca nu sunt nori parca nu vor sa survoleze iar daca se aude ceva nu se vad de nori...... Editez acest post deoarece am gasit ( am reusit sa fac mai bine zis ) 3 poze : Un BaE 146 considerat la joasa altitudine poza facuta in 06.08.2008 : Urmata astazi de un A320 ( Presupun A320 de la NouvelAir dupa albastrul de pe motoare) si un 737-800 : PArerea mea este ca altitudinile de zbor sunt aceleasi dupa ce stau si ma uit la cele 3 exemple diferind doar conditiile meteo . Toate pozele sunt supuse macelaririi prin crop asa ca ...... |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 17:36 | |
| Si acum a aparut asta : |
| | | laurus Flight Level 400
Numarul mesajelor : 403 Varsta : 30 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 18:04 | |
| Tu cred ca ai prin in zbor BEC-ul ) | |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 18:21 | |
| Stai sa vina Gabi pe miercuri/joi si lamureste el tot legat de rutele deasupra Cj | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 18:24 | |
| Astept sa vina si pe aici dar poate mai veniti si la un spotting la cluj |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 18:47 | |
| Urmeaza si ala toate la timpul lor. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Ruta zbor Lun 11 Aug 2008, 18:53 | |
| Intai sa rezolvam cu rutele nu ? si pe urma urmeaza si spotting-ul |
| | | gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Ruta zbor Joi 14 Aug 2008, 18:47 | |
| Hai sa incerc sa le lamurim putin mai pe scurt, YR-DNY a spus foarte bine ce trebuia, eu le stiu asa din vazute si auzite: peste Cluj trec 3 culoare importante de Upper cu limitele de zbor de la FL245 la FL660: UB 499 cu intrare la NARKA si UL 601 cu intrare pe la BADOR ambele vin din V spre E, si se intalnesc cam daesupra Clujului, si tot pe acolo se mai intalneste cu ruta UL619 cu intrare la ARGES si iesire la KARIL folosita in general de avioane medii gen 737, 320, MD80, si ocazional mai mari, iar pe celelalte rute zboara cele mai multe long-haul-uri gen FRA-DXB, LHR-SIN... Un 747 sa zicem, care a decolat de la FRA , ajuns deasupra Clujului poate avea de mult nivelul de zbor maxim, de croaziera adica undeva intre FL360-390...,oricat de sus ar fi, el fiind foarte mare se vede mare si comparat cu un 737 care e jumate ca marime si zboara tot undeva pe la FL370...sa para mult mai mic, si deci mai sus. Mai e si situatia cand un avion e pe panta de coborare/urcare de ex. MAH 737 TGM-BUD care nu poate avea prea mult in inaltime, sau CIM CPH-TGM... Darele de contrail sunt conditionate si de umiditatea aerului, eu am vazut de multe ori de la Oradea cursa KRP CLJ-BUD avand contrail, si zburand cam pe la 8000m... O mica paranteza, marti fiind la munte la Fnatanele, jud Cluj eram chiar la lac si in jurul orei 16 au trecut 3 avioane, de la si dinspre CLJ: A319 GWI, 734 Aegean, si A320 Nouvelair, nu stiu cati km sunt in aer de la Fantanele pana la CLJ dar avioanele erau jos de tot. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Ruta zbor | |
| |
| | | | Ruta zbor | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |