| Yak-52TW | |
|
+15abrazivu xpino allex YR-BGP claudiup grassone ovidiu51 Dylan propellerdream coropijnita YR-DNY Virusu Capt_Vio gabi-737 Voicu 19 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Yak-52TW Joi 24 Iul 2008, 15:36 | |
| | |
|
| |
gabi-737 Membru activ
Numarul mesajelor : 4453 Varsta : 47 Localizare : Oradea Data de inscriere : 26/12/2007
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 24 Iul 2008, 17:21 | |
| UAU Misto pozele, ai uitat sa precizezi data cand le-ai pozat. | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 24 Iul 2008, 18:27 | |
| Wow! Superbe pozele Voicu. Ma uit la bord si vad ca are instrumente "vestice" si imi imaginez ca nu asa a aratat bordul original. Unde a fost upgrade-ul facut? | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 24 Iul 2008, 19:22 | |
| - Capt_Vio a scris:
- Wow! Superbe pozele Voicu. Ma uit la bord si vad ca are instrumente "vestice" si imi imaginez ca nu asa a aratat bordul original. Unde a fost upgrade-ul facut?
nu e upgrade, e standard pentru varianta IAK-52 TW care este un proiect 100% facut la Bacau, desi au mai existat prin state incercari de a face IAK-52 cu roata de bechie, si chiar kituri de conversie pentru asa ceva. la Bacau s-au produs din cunostintele mele, peste 2000 de Iak-52 | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 24 Iul 2008, 21:07 | |
| Mie cel putin imi place mult mai mult avionul in configuratia asta. Ii da un aspect de WWII fighter. Poza asta am "preparat-o" dupa mitingu de anul trecut de la Cj... Later edit: ... si ar fi trebuit s-o postez la zona photoshop. Ma' bad! Don't hate the playa'!
Ultima editare efectuata de catre YR-DNY in Joi 24 Iul 2008, 22:24, editata de 1 ori | |
|
| |
Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| |
| |
coropijnita Flight Level 100
Numarul mesajelor : 109 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti/Craiova Data de inscriere : 16/09/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Lun 03 Noi 2008, 23:45 | |
| | |
|
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Mar 04 Noi 2008, 01:04 | |
| | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Mar 04 Noi 2008, 08:32 | |
| - fulcrum a scris:
- ...care din cele doua aparate a fost implicat in incidentul de pe Baneasa de anul asta?
YR-UAA. In avion erau Dan Stefanescu si Laurentiu Stan. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: Yak-52TW Mar 04 Noi 2008, 08:59 | |
| - fulcrum a scris:
- Aici la Bacau au modificat bordul si avionica, dar cea mai mare modificare a fost folosirea unei elice tripale fata de cea de dinainte doar cu 2 pale. Intrebare: care din cele doua aparate a fost implicat in incidentul de pe Baneasa de anul asta?
Eu spun ca cea mai mare modificare a fost reconfigurarea trenului de aterizare | |
|
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Mar 04 Noi 2008, 09:48 | |
| Si ovidiu, si fulcrum au dreptate. Trenul de aterizare cel nou este escamotat in totalitate in aripa si are si capace care recompun profilul aerodinamic al aripii. In versiunea initiala, trenul de aterizare se ridica dar rotile ramaneau vizibile si opuneau rezistenta la inaintare scazand performantele avionului. A doua modificare, elicea, este una substantiala. Daca observati cu atentie, noua elice are si spinner. Vechiul Yak 52 arata ca aici: | |
|
| |
grassone Airport Level
Numarul mesajelor : 35 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/06/2009
| Subiect: Re: Yak-52TW Sam 20 Iun 2009, 09:12 | |
| | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Yak-52TW Sam 20 Iun 2009, 16:40 | |
| - virusu a scris:
- La Bacau s-au produs din cunostintele mele, peste 2000 de Iak-52
Din ce stiu au fost produse peste 6000 de bucati foarte multe din ele fiind exportate in China. |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: IAK-52 Sam 20 Iun 2009, 18:27 | |
| Voicu, avionul despre care ai deschis topicul este un produs romanesc, chiar daca este licenta, iar denumirea lui de fabrica este IAK-52 TW. Chiar si la prima aparitie in 1981 la Salonul Aeronautic de la Le Bourget avionul era clar botezat IAK-52. De ce sa rusificam cea ce producem, Stalin a murit demult... | |
|
| |
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 25 Iun 2009, 20:05 | |
| am inteles ca a existat si o echipa de piloti de incercare care a testat la maxim acest avion, inclusiv aterizarea fara tren. stie cineva mai multe detalii, exista poze de la teste cumva? vin si eu cu o poza a senzationalilor Iacari. a se observa pozitia standard a cupolei lui Lache | |
|
| |
YR-BGP Airport Level
Numarul mesajelor : 86 Varsta : 47 Localizare : Maneciu Prahova Data de inscriere : 30/01/2009
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 25 Iun 2009, 22:41 | |
| Lache cam asa zboara cu cupola.Misto in interior cand da fum | |
|
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Joi 25 Iun 2009, 23:40 | |
| - claudiup a scris:
- am inteles ca a existat si o echipa de piloti de incercare care a testat la maxim acest avion, inclusiv aterizarea fara tren. stie cineva mai multe detalii, exista poze de la teste cumva?
Claudiu, unul dintre pilotii de incercare de la Bacau care a testat Yak-ul 52 in anii 80 in care s-au produs cele mai multe avioane este domnul Constantin Mardare. Este tatal unul fost coleg din scoala generala. A fost coleg de promotie la scoala de zbor cu Dumitru Prunariu, din cate imi amintesc. Din pacate nu mai stiu absolut nimic despre el de atunci. Banuiesc ca este pensionat de mult. Cu siguranta stie extrem de multe despre perioada aceea de la Bacau.
Ultima editare efectuata de catre dylan in Sam 27 Iun 2009, 19:14, editata de 1 ori (Motiv : scos poza din quote) | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: IAK Sam 27 Iun 2009, 12:23 | |
| - claudiup a scris:
- am inteles ca a existat si o echipa de piloti de incercare care a testat la maxim acest avion, inclusiv aterizarea fara tren. stie cineva mai multe detalii, exista poze de la teste cumva?
Atentie la legende, nu luati de bun orice snoava. Nu cunosc fabricant care sa testeze aeroplane fara tren la aterizare. Iak-ul nostru a efectuat totusi aterizari fara tren, involuntare, ca urmare a unei erori umane, la Tuzla si Baneasa | |
|
| |
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Mar 30 Iun 2009, 18:00 | |
| - ovidiu51 a scris:
- claudiup a scris:
- am inteles ca a existat si o echipa de piloti de incercare care a testat la maxim acest avion, inclusiv aterizarea fara tren. stie cineva mai multe detalii, exista poze de la teste cumva?
Atentie la legende, nu luati de bun orice snoava. Nu cunosc fabricant care sa testeze aeroplane fara tren la aterizare. Iak-ul nostru a efectuat totusi aterizari fara tren, involuntare, ca urmare a unei erori umane, la Tuzla si Baneasa sunt constient ca exista legende, insa aterizarile respective au fost accidente intamplate in ultimii 2 sau 3 ani, cu aparate private si nu s-au soldat nici macar cu un ranit. eu eram curios daca a existat intr-adevar acea echipa de piloti de teste, si din cate vad a existat, si ceva povesti din vremea respectiva. mereu pilotii de incercare mi s-au parut oameni cu o aura de supereroi | |
|
| |
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Dum 26 Iul 2009, 00:08 | |
| Salut Adi! Asa este, ai dreptate. Deocamdata toate datele despre Iacari sunt in postarea despre Yak-52 | |
|
| |
allex Membru activ
Numarul mesajelor : 3096 Varsta : 51 Localizare : SATU MARE Data de inscriere : 05/10/2008
| Subiect: Re: Yak-52TW Lun 27 Iul 2009, 18:11 | |
| | |
|
| |
YR-BGP Airport Level
Numarul mesajelor : 86 Varsta : 47 Localizare : Maneciu Prahova Data de inscriere : 30/01/2009
| Subiect: Re: Yak-52TW Sam 15 Aug 2009, 12:41 | |
| Azi la Constanta a avut loc prima demonstratie publica a celor trei YAK 52 TW. | |
|
| |
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| |
| |
xpino Fotograf
Numarul mesajelor : 227 Varsta : 60 Localizare : Sibiu Data de inscriere : 25/01/2009
| Subiect: Iacarii Acrobati Mier 31 Mar 2010, 22:11 | |
| Sa inteleg ca 19-20 iunie 2010 va un bun prilej sa ne intilnim pentru prima data in acest an?
PS: nu ar trebui mutat anuntul la sectiuea demontratii aeriene?
Ultima editare efectuata de catre xpino in Mier 31 Mar 2010, 22:14, editata de 1 ori | |
|
| |
abrazivu Flight Level 100
Numarul mesajelor : 119 Varsta : 53 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 21/09/2009
| Subiect: pe banner Mier 31 Mar 2010, 22:13 | |
| scrie 2009 | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Yak-52TW | |
| |
|
| |
| Yak-52TW | |
|