ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 La un pas de moarte din cauza bagajelor

In jos 
5 participanți
AutorMesaj
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 09:52

Titlu: La un pas de moarte din cauza bagajelor
Sursa: click.ro
Autor: Nicoleta Vera
Data: 01.08.2010

Citat :
Avionul care aducea din China delegaţia României a ratat decolarea din cauza excesului de kilograme

Shopping-ul ieftin din China şi lăcomia de a aduce în ţară cât mai multe cumpărături a făcut ca delegaţia României care se întorcea ieri de la Shanghai să fie în mare pericol de a se prăbuşi cu avionul.

Au încărcat aeronava Airbus 310 a companiei Tarom până la refuz cu bagaje şi au ratat decolarea!

Avionul care trebuia să aducă delegaţia României în ţară, după cele câteva zile petrecute în China, la Expoziţia Mondială de la Shanghai, a avut probleme la ridicarea de la sol.

După ce a rulat pe pistă, avionul s-a oprit când piloţii au realizat că încărcătura suprasolicita aeronava, atât din cauza greutăţii, cât, mai ales din cauza proastei aranjări a bagajelor, care produceau dezechilibru.

Pentru că nu există limită de kilograme la un zbor oficial, toată lumea a încărcat în avion cât a putut.

Pentru rearanjarea tuturor coletelor şi punerea lor în echilibru, a fost nevoie de mai bine de 4 ore, timp în care delegaţia a fost ţinută în avion la sol.

Ministrul Elena Udrea a scăpat de emoţiile decolării pentru că a preferat să plece cu alt avion.

Printre cei care nu au fost la fel de norocoşi s-au numărat Gică Hagi, Gheorghe Zamfir, Ilie Năstase, Nadia Comăneci dar şi Andreea Bănică.

Aceştia participaseră şi ei la lansarea brand-ului de ţară pentru promovarea turismului românesc.

Andreea Bănică a povestit că, până la urmă a ajuns cu bine acasă, dar că toată lumea s-ar fi speriat foarte rău dacă avionul decola şi cobora imediat la sol.

Iată cu ce puteau încărca avionul

Obiecte de mii de euro, fie de decor, fie electronică, fie de îmbrăcăminte se pot achiziţiona din China cu câteva sute de dolari sau mai puţin, funcţie de norocul cu care se negociază.

Chiar şi obiectele cu preţuri fixe sunt de câteva ori mai ieftine decât pe piaţa europeană.

Aşa se face că oricine merge în China şi are bani şi posibilităţi de transport, face o sesiune de shopping serioasă!

Mobilă, statuete de bronz şi jad, blănuri, vaze şi echipamente electronice, toate la preţuri foarte avantajoase, pot fi cumpărate de acolo.

Shopping de voie cu avioanele oficiale româneşti

Dintotdeauna, când au avut loc deplasări oficiale externe, cu avioane româneşti speciale, nu de linie,au apărut probleme şi întârzieri la decolare.

Asta pentru că la o astfel de cursă sunt eliminate două aspecte importante ale unui zbor: nu există limită de kilograme la bagaje şi nu se face vama.

Iar piloţii nu pot cârti pentru că avionul este înţesat de mai marii statului. Ocazie perfectă pentru cumpărături la greu!

Emil Constantinescu

1997. Vizita preşedintelui Emil Constantinescu în China şi Hong Kong. Câteva ore le-au trebuit piloţilor şi stewardeselor să plaseze în avion bagajele ca să poată decola în siguranţă.

Coletele extrem de grele au fost cum au fost puse în cală, dar oficialii români şi-au cumpărat din Hong Kong, pe lângă obiecte fragile, şi ghivece uriaşe cu plante exotice pe care au fost nevoiţi să le pună în avion, ocupând şi bucătăria, şi scaunele stewardeselor şi inclusiv un colţ din cabina piloţilor!

1999. Vizită Emil Constantinescu în SUA. La întoarcerea în ţară s-a constatat că o cunoscută vedetă tv trimisese cu aeronava prezidenţială inclusiv 4 covoare uriaşe care au fost aşezate pe culoarul dintre fotoliile avionului.

2000. Vizita preşedintelui Emil Constantinescu în Mexic şi Brazilia. Pe lângă scandalul declanşat de prelungirea acestei delegaţii cu încă 2 zile, pe banii statului, la plajă în luxosul Cancun (participanţii dorind să facă scufundări la corali, dacă tot era gratis), avionul a avut mari probleme la decolarea spre ţară din cauza greutăţii.

E adevărat că o parte dintre cei care veniseră din România au rămas acolo- profitând să nu îşi mai ia bilet la cursa de linie, cum ar fi, de exemplu, familia fostului ambasador- dar locurile nu au rămas goale.

Tot avionul a fost burduşit cu obiecte de artă maya şi aztecă. De la Teotihuacan, unde sunt celebrele piramide aztece, oficialii au venit cu zeci de statui de jad şi lemn.

Ion Iliescu

2002. Vizita preşedintelui Ion Iliescu în Africa de Sud. Summit-ul de la Johannesburg a umplut străzile oraşului de artizani populari.

Iubitori de artă, oficialii români au cărat în ţară "jumătate de pădure" africană. Statuile în mărime naturală cu zebre şi hipopotami, din tec şi abanos, au umplut avionul, acesta având mari dificultăţi la decolare.

Tot zborul stewardesele s-au temut pentru siguranţa aeronavei.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 10:04

Citat :
Pentru că nu există limită de kilograme la un zbor oficial, toată lumea a încărcat în avion cât a putut.

Sigur ca da, ca doar avionul ala nu are limitari, bagi in el ca in caruta. Nu au fost prea multe bagaje, asa cum au spus si ei nu a fost facut balansul cum trebuie. Nu are cum ca 150 de persoane cate au fost in avion sa aiba asa de multe bagaje.
Bai (click) ma lesi?
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf



Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 12:52


care a fost spilu cu incidentul asta ca eu nu inteleg.
a fost rejected take off inainte de V1?

oricum ar fi nu cred ca a fost supraincarcare, asta e vrajeala gazetareasca.
parerea mea este ca trim sheet-ul facut gresit sau au fost puse date gresite cand s-a facut. mai exista posibilitatea ca incarcarea sa fi fost facut gresit.
atunci cand una dintre aceste posibilitati se intampla avionul devine in limbaj de aviatie "nose heavy" sau "tail heavy". e o situatie destul de periculoasa daca iti dai seama abia pe pista cand tragi de joystick si vezi ca nu se ridica.
atunci tre sa gandesti f repede si sa decizi daca bagi mana in gaz la maxim sau faci rejected take off (depinde cata pista mai ai in fata).


MTOW ptr A310-300 este 150 de tone. stie careva care a fost greutatea in ziua respectiva.
stie careva daca era "reduced thurst take-off"?
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 13:46

@Boeing 777-300

In Libertatea s-a explicat lucrul acesta :-D
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 14:24

Daca tot se vorbeste de Libertatea...aceeasi stire din sursa respectiva :

Titlu: Andreea Bănica, Ilie Năstase, Hagi şi Gheorghe Zamfir, la un pas de moarte!
Sursa: libertatea.ro
Autor: Dan Grossu
Data: 02.08.2010

Citat :
Clipe de groază pentru pasagerii avionului Airbus A 310 care s-au imbarcat, sambătă, pe aeroportul din Shanghai, China, cu destinaţia Bucureşti. Din cauza greutăţii bagajelor, aeronava a ratat decolarea, ieşind de pe pistă.

aeronava Airbus A 310, cu indicativul YR-LCB Moldova, implicată în incidentul ce a avut loc pe aeroportul din Shanghai, China. În ea se afla delegaţia României care a participat la Expo Shanghai 2010, unde a fost lansat noul brand turistic al ţării noastre.

Aparatul ce aparţinea companiei Tarom efectua o cursă charter în care s-au îmbarcat persoanele care au făcut parte din delegaţia României la Expo Shanghai 2010. Printre cei 150 de oameni care s-au urcat la bord s-au numărat şi foştii mari sportivi Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi, precum şi artiştii Gheorghe Zamfir şi Andreea Bănică (foto stânga).

Motivul pentru care avionul nu s-a putut desprinde în bune condiţii de la sol a fost că aeronava era supraîncărcată cu bagajele pasagerilor. În plus, bagajele erau puse aiurea în cală, fapt ce a dezechilibrat aeronava. Conform unor specialişti în aviaţie, avionul a fost la un pas de o catastrofă care ar fi putut duce la pierderea multor vieţi, dacă nu ar fi fost oprit la timp. În cele din urmă, după trei ore, perioadă în care bagajele din cală au fost reaşezate, iar pasagerii au fost puşi să stea pe locurile din faţă ale avionului pentru echilibrare, aparatul a decolat spre Bucureşti, unde a aterizat în noaptea de sâmbătă spre duminică.

Probleme cu bagajele din cală

Cântăreaţa Andreea Bănică şi soţul ei, Lucian Mitrea, s-au aflat în avionul care a avut probleme la decolare pe aeroportul din Shanghai. “M-am speriat foarte tare, mai ales că aeronava se angajase pentru decolare şi prinsese ceva viteză. Apoi, dintr-o dată a început să încetinească, după care a frânat brusc, părăsind pista. Mi-am făcut cruce de două ori şi am spus o rugăciune, gândindu-mă la copilul care era acasă. Am înţeles ulterior că acest lucru s-a întâmplat din cauza bagajelor, care nu au fost puse bine în cală”, ne-a declarat Andreea Bănică.

Udrea şi Baconschi au plecat cu o altă cursă

Brandul turistic al ţării noastre a fost lansat, joi, de ministrul Elena Udrea cu ocazia zilei naţionale a României la Expoziţia Mondială Shanghai 2010, China. La eveniment a participat şi ministrul de externe, Teodor Baconschi. Cei doi au plecat din China, vineri, însă mulţi dintre colaboratorii lor s-au urcat în “avionul groazei”.

La un pas de catastrofă

“Cursa de la Shanghai a fost una specială, iar pasagerii nu au avut locuri rezervate şi s-au aşezat unde au vrut ei. Este foarte posibil ca cei mai mulţi să fi stat ori prea în faţă, ori prea în spate, pentru că avionul nu a fost plin. Astfel, centrajul greutăţii în aeronavă nu a fost corespunzător. Noroc că piloţii au sesizat la timp problema! Altfel, se putea întâmpla o catastrofă”, ne-a explicat Adrian Iovan (foto), fost pilot la Tarom.

Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi erau în aeronavă

În avionul care se întorcea de la Shanghai s-au aflat şi foştii sportivi Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. “Au fost ceva probleme cu bagajele din cală, motiv pentru care s-a dezechilibrat avionul şi a trebuit să fie întors de pe pistă. S-a creat ceva agitaţie, din cauză că persoanele din spate au fost rugate să se mute mai în faţă pentru contrabalansarea aeronavei”, ne-a declarat, ieri, Ilie Năstase.

Zbor Alitalia oprit de un uliu

Aproape 100 de pasageri care ar fi trebuit să plece sâmbătă seara de pe Aeroportul Otopeni spre Roma cu o cursă Alitalia au avut ghinion. Zborul a fost anulat după ce aeronava a lovit un uliu atunci când încerca să decoleze. Unul din pasageri a declarat că ciocnirea cu pasărea nu s-a resimţit în avion.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 15:04

Sincer eu cred ca nu au facut loadsheet-ul cum trebuie cei de la sol si pilotii nu s-au uitat pe el sau s-au uitat fugitiv si cel mai probabil avionul a fost nose heavy. Avand in vedere ca in China sigur nu au avut agent la sol care sa se ocupe de imbarcare pax si bagaje pilotii trebuiau sa se asigure ca incarcatura e pusa unde si cum trebuie.
Sus In jos
claudiup
Membru activ
claudiup


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 15:16

hmmm, ieri am vb cu un coleg la tel si mi-a dat mai multe detalii. abia acum vad ca nu au trecut toate detaliile si in ziar, insa stiau si de ceea ce a scris B 777 mai devreme :-)
am inteles ca acest Airbus are o serie de senzori care indica problemele de genul acesta, centraj gresit sau greutate necorespunzatoare imediat dupa inchiderea usilor... de ce au fortat pilotii decolarea?
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf



Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 15:53



Claudiule,
mi-a luat 500 de semne sa explic ce si cum. puteau sa explice si ei daca stiau detaliile.
nu stiu de ce s-a intamplat treaba insa am enumarat cateva posibilitati.

Mangelaus, nu conteaza ca tarom are sau nu propriul agent la sol. sunt agenti la sol acolo care deservesc multiple companii si nu e o problema. in china e un trafic serios.

rejected take off (inteleg ca asta a fost?!) e destul de serios. avionul a stat 3 ore la sol ptr ca trebuie verificata nu numai incarcatura ci si franele, daca a franat la maxim pe pista. (asta pana acum nu am aflat, caci nici un ziar nu a explicat sau a stiut sa intrebe).

uite aici ce e RTO cu mentiunea ca asta e un test si pilotii stiu ca trebuie sa faca asta si planifica. cand se intampla ca ai probleme si trebuie sa faci RTO e alta mancare de peste.
https://www.youtube.com/watch?v=wXpjBxD0Rhg&feature=related
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
Mengelaus


Numarul mesajelor : 4083
Varsta : 42
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 16:18

Triple7 e clar ca era un agent de handling acolo. Ce am vrut eu sa spun e altceva. La Tarom sau la oricare alta companie, pilotii nu-si fac griji de cum e incarcat avionul pentru ca e agentul de rampa al companiei acolo si are el grija de toate. Dar intr-o tara straina, cu un agent de rampa care nu e angajatul companiei eu zic ca e obligatoriu ca pilotul sa se asigure ca totul e facut asa cum trebuie. In fine, nu asta e lucrul cel mai important acum.
Sus In jos
D13-th_TakeOff
Membru activ
D13-th_TakeOff


Numarul mesajelor : 247
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 27/06/2009

La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor EmptyLun 02 Aug 2010, 22:55

Fac pariu ca domnul Gheorghe Zamfir chiar nu s-a speriat... Smile
Domnul Zamfir s-a aflat si in Airbus-ul care a facut un pendul in 1993 la Paris... Very Happy
Sus In jos
Continut sponsorizat





La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty
MesajSubiect: Re: La un pas de moarte din cauza bagajelor   La un pas de moarte din cauza bagajelor Empty

Sus In jos
 
La un pas de moarte din cauza bagajelor
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» JetRan Air, pe patul de moarte?
» Jurgis Kairys, la un pas de moarte, după ce a căzut cu avionul în mare
» Iberia se gandeste sa taxeze inregistrarea bagajelor
» Aeroportul International Timisoara: Sistem performant de management al bagajelor
» Zboruri deviate si intarziate la Cluj din cauza furtunilor

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: