| | IAR 316 | |
|
+25Radu_is FlaviusM Capt_Vio DrakulaBV propellerdream horia ovidiu51 Alex_tm Antoniu Eurofighter mihaiatanasie Geo mihai Vici lancer_two_one eugen Virusu GYN Skywalker Griff neagu_laurentiu Dylan electric zapacitu retro 29 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: IAR 316 Vin 04 Mar 2011, 10:33 | |
| - mihai a scris:
- Eurofighter a scris:
- transportul prezidential se pune ca maruntis?
Alouette-ul nu a efectuat zboruri prezidentiale cu nici unul din fostii presedinti ai Romaniei. Nici inainte de 1989 si nici dupa. Inainte de 1989 se zbura de baza cu unul din Dauphin-uri, se mai pleca la o vanatoare cu IAR-330 nr. 03 care era echipat in varianta VIP si mai era si vopsit in alb-albastru sau cu unul din Mi-8-uri. Am inteles ca i-a placut elicopterul lui nea nicu dar de zburat cu el in Romania nu a zburat.
Dupa 1989, parca a zburat o data sau de doua ori Iliescu cu Dauphin-ul, nu mai tin bine minte, o data cu PUMA 03 iar in rest Iliescu a zburat numai cu avionul din Baza Otopeni. Fostul presedinte Constantinescu, a zburat parca o data cu PUMA nr. 03 iar in rest numai cu avionul.
PUMA nr. 03 a zburat mai mult cu prim-ministrii sau ministrii ai diferitelor Guverne ale Romaniei de dupa 1989.
Cand am spus ca Alouette-ul a zburat " maruntisuri " acest cuvant mi-a venit in minte la momentul acela si l-am folosit pentru ca nu pot spune ce alte misiuni a executat. Punct.
Multumesc. Am citit acum cateva zile o carte semnata de col. av. Ilie Carstea, fost pilot al Alouette-ului prezidential. E clar ca pana la inerdictia data de seful CAAT, gen Mocanu, Ceausescu a zburat foarte mult cu Alouette. | |
| | | bogdanicus'71 Airport Level
Numarul mesajelor : 28 Varsta : 53 Localizare : Bacau Data de inscriere : 24/09/2010
| Subiect: Re: IAR 316 Vin 04 Mar 2011, 17:38 | |
| - Eurofighter a scris:
- am aflat!
e un calculator care determina greutatea maxima la decolare ceasul din dreapta jos fiind asta Este de fapt indicatorul de pas ce indica incidenta palelor rotorului portant, gradat de la 0-7grade, iar pe exterior se afla calculatorul de pas cu care se afla valoarea maxima a pasului functie de masa de decolare a elicopterului cu tot cu incarcatura. Legat de provenienta diverselor aparate de bord cele care sunt cu alimentare electrica sunt adaptate de pe alte aeronave care au fost casate de armata aici intrand si Mi-4 sau AN-2 de pe care s-au recuperat radioaltimetrele, radiocompasele si unele statii de radiolegatura, toate de provenienta URSS si avand in componenta tuburi catodice. Acestea nu prea dau defecte in exploatare spre deosebire de cele fabricate in occident. | |
| | | Ruxi Airport Level
Numarul mesajelor : 1 Varsta : 37 Localizare : Brasov Data de inscriere : 19/01/2016
| Subiect: Alouette AVIASAN Mar 19 Ian 2016, 13:47 | |
| Ma puteti ajuta, va rog, cu mai multe informatii referitoare la elicopterele utilizate de Aviasan (YR-ELC, YR-ELD, YR-ELF)? Multumesc.
| |
| | | Cherubino Airport Level
Numarul mesajelor : 2 Varsta : 56 Localizare : Petrosani Data de inscriere : 18/08/2020
| Subiect: Re: IAR 316 Mar 18 Aug 2020, 21:52 | |
| - Virusu a scris:
- am gasit niste poze facute cu un aparat pe film, prin 2002 la alba iulia, deci va rog scuzati calitatea lor, plus ca, atunci in 2002 cand le-am scanat, scannerele nu erau ce vezi azi... de unde 300dpi si minuni?
YR-ELR, de la Aviatia Utilitara Bucuresti, a zburat la SMURD Mures, in 2000-2001, apoi din 2002 a zburat la Spitalul Universitar Bucuresti, apoi a trecut la zboruri VIP (ca sa zic asa)
Datele le am de la pilot, domnul Constantin Ardelean(dumnezeu sa-l odihneasca), cel care in octombrie 2007 a murit intr-un accident cu un Robinson 44 in zona Tulcea
Domnul Ardelean, in timp ce facea maintanance, mai exact ungerea
capota din zona rezervorului deschisa
tanarul, pe atunci, virusu alimentand mandru si de zor, elicopterul, cu benzina venita de la Petrosani pana la Alba, intrucat aparuse o noua destinatie in plan
apoi dupa decolare
a fost penultima data cand l-am vazut pe domnul Ardelean, care, mi-a povestit cat nu-i place sa zboare cu Robinson... stia el ceva YR-ELR a deservit și stația Aviasan a Spitalului Municipal Petroșani (actualul Spital de Urgență) în anii 70-80. Avea sigla Aviasan și schema de vopsire specifică. De fapt, de la darea în folosință, în 1977, a acestui spital (moment în care a fost înființată și stația Aviasan), au fost mai multe elicoptere IAR-316 care, de-a lungul anilor, au fost „încartiruite” în hangarul din curtea spitalului din Petroșani. Îmi amintesc de YR-ELC, YR-ELD, YR-ELF, YR-ELL și, evident, de YR-ELR. Cu YR-ELC am zburat în vara anului 1978 (aveam 11 ani), nu ca pacient (din fericire!), ci ca pasager, prin prisma faptului că tatăl meu era prieten cu dl. Stanciu, primul pilot de elicopter care a deservit Spitalul din Petroșani, iar mecanicul de bord, pe nume Gabriel Manea, era vecin de bloc cu noi. Locuiam într-un bloc de apartamente situat la cca. 300 m de spital. Eram o gașcă de puștani care toată ziua ne „făceam veacul” în zona heliportului și a hangarului din curtea spitalului. Construcția fiind nouă, încă nu exista un gard de împrejmuire, chiar dacă la poarta spitalului erau paznici înarmați aparținând de Paza contractuală. Așa se face că „mișunam” nestingheriți pe acolo. Paznicii, ca să ne lase să stăm și să ne uităm la elicopter, ne mai puneau uneori să măturăm pista și hangarul, ceea ce noi făceam cu mare entuziasm. La un moment dat, prin anul 1986, acoperișul hangarului, în care încăpeau 2 elicoptere, s-a prăbușit, provocând avarierea elicopterului (nu mai știu care dintre ele, întrucât eram militar în termen la Oradea atunci și vremea „romantică” a zilelor de vacață petrecute pe pista elicopterului trecuse de mult), din fericire fără victime. Ultima amintire pe care o am cu elicopterul IAR-316 de la Petroșani datează din anul 2001. | |
| | | Cherubino Airport Level
Numarul mesajelor : 2 Varsta : 56 Localizare : Petrosani Data de inscriere : 18/08/2020
| Subiect: Re: IAR 316 Mar 18 Aug 2020, 22:03 | |
| - mihai a scris:
- Eurofighter a scris:
- transportul prezidential se pune ca maruntis?
Alouette-ul nu a efectuat zboruri prezidentiale cu nici unul din fostii presedinti ai Romaniei. Nici inainte de 1989 si nici dupa. Inainte de 1989 se zbura de baza cu unul din Dauphin-uri, se mai pleca la o vanatoare cu IAR-330 nr. 03 care era echipat in varianta VIP si mai era si vopsit in alb-albastru sau cu unul din Mi-8-uri. Am inteles ca i-a placut elicopterul lui nea nicu dar de zburat cu el in Romania nu a zburat. Îmi permit să vă contrazic. Ceaușescu a zburat chiar mult cu Alouette. În toate vizitele „de lucru” efectuate în Petroșaniul meu natal în anii 70, a venit doar pe calea aerului, cu Alouette. Excepție a fost în noiembrie 1977, când a venit cu trenul prezidențial și a plecat cu Alouette, care aștepta cuminte pe gazonul fostului stadion (există și o poză pe internet, sper s-o găsesc și s-o postez aici), în care se vede „marea adunare populară” din fața Casei de Cultură, iar în plan îndepărtat se văd pe gazonul stadionului Alouette-ul și un elicopter militar mare (MI-8, oare???). Dauphin-ul a apărut în peisaj prin anii 80. L-am văzut și eu la Petroșani, în martie 1989, la ultima vizită a cuplului dicatorial în Valea Jiului. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: IAR 316 | |
| |
| | | | IAR 316 | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |