| AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII | |
|
+59fishbed VicMures danutz Dragos mario antonio Lehoczki Cristian mitzaciobanu YR-SND fularU shouriken tm89sky claudiu_ne2000 vishzu valir liviu.dnistran Balki geno Raduq loplo Steve Darke Mengelaus danip flight robert24 Voicu gabi-737 allex Aviatia-Romaneasca GAC petrudimoff Dylan Justme silver rudolfdiesel B32fly mihaiatanasie neagu_laurentiu propellerdream lrbc CalinCLJ schumi puma330 Rafale kampfmaschine Edi Capt_Vio Miţă_KRP Kruger raduvisitor minny malev2009 Thomas eugen arianne valavia gaudi atr_42_500 Alex_tm cipi_TM 63 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
puma330 Fotograf
Numarul mesajelor : 279 Varsta : 45 Localizare : STR/EDDS Data de inscriere : 03/05/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Joi 16 Sept 2010, 16:48 | |
| | |
|
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Vin 15 Oct 2010, 14:13 | |
| Titlu: 24 de curse au intarzieri de pana la 3 ore din cauza cetii de pe Aeroportul din Timisoara Sursa: dailybusiness Autor: *** Data: 15.10.2010 - Citat :
- Un numar de 24 de curse aeriene care trebuiau sa aterizeze sau sa decoleze, vineri, de pe Aeroportul International "Traian Vuia" din Timisoara au intarzieri de pana la trei ore din cauza cetii din zona aeroportului.
Nicoleta Trifan, purtatorul de cuvant al aeroportului, a declarat ca din cauza cetii care s-a instalat in zona pistei sunt afectate 13 aeronave care ar fi trebuit sa decoleze si alte 11 care urmau sa aterizeze, conform Mediafax.
Cursele afectate ar fi trebuit sa soseasca sau sa plece catre destinatii din Romania, Ucraina, Republica Moldova, Italia sau Germania. | |
|
| |
schumi Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 40 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 28/07/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 00:13 | |
| stiu ca e multa ceata la TSR dar mi se pare ciudat ca sunt asa mu;lte intarzieri. nu ma pricep asa bine, dar oare SAAB-urile nu pot ateriza pe ceata ? Avioanele mai avansate (gen A318 a lui tarom) nu pot ateriza chiar si in conditii de vizibilitate zero ? (doar pe instrumente ?) | |
|
| |
CalinCLJ Membru activ
Numarul mesajelor : 1031 Varsta : 61 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 15/10/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 01:02 | |
| - schumi a scris:
- stiu ca e multa ceata la TSR dar mi se pare ciudat ca sunt asa mu;lte intarzieri.
nu ma pricep asa bine, dar oare SAAB-urile nu pot ateriza pe ceata ? Avioanele mai avansate (gen A318 a lui tarom) nu pot ateriza chiar si in conditii de vizibilitate zero ? (doar pe instrumente ?) Raspuns simplu : NU . Exista niste limite date de tipul de ILS si tipul de aeronava , precum si normele interne ale companiei aeriene. | |
|
| |
minny Airport Level
Numarul mesajelor : 66 Varsta : 44 Data de inscriere : 12/04/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 01:05 | |
| Citisem pe niste commenturi a unui ziar local ca sistemul ILS din Timisoara a fost retrogradat momentan de la categoria III la I. Daca e adevarat sau nu sau care ar fi motivul nu stiu. Cert e ca asta ar afecta daca ar fi adevarat doar aeronavele omologate ILS CAT III iar SAAB-urile CarpatAir se pare ca nu sunt, deci sunt vesnice perdante. | |
|
| |
schumi Airport Level
Numarul mesajelor : 61 Varsta : 40 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 28/07/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 01:34 | |
| deci sa-nteleg clar:
-saaburile nu pot oricum sa aterizeze pe ceata chiar daca ar ateriza pe cel mai dotat aeroport pentru ca el ca avion nu e dotat - a318 degeaba stie pentru ca - aeroportul nu mai stie sa aterizeze avioanele "destepte"
'shto | |
|
| |
lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 09:32 | |
| Minimele unui sistem ILS CAT III Category III (CAT III) is further subdivided * Category III A – A precision instrument approach and landing with: o a) a decision height lower than 100 feet (30 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and o b) a runway visual range not less than 200 meters (656 ft). * Category III B – A precision instrument approach and landing with: o a) a decision height lower than 50 feet (15 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and o b) a runway visual range less than 200 meters (656 ft) but not less than 75 meters (246 ft). Autopilot is used until taxi-speed. In the United States, FAA criteria for CAT IIIb runway visual range allows readings as low as 150 ft. * Category III C – A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. This category is not yet in operation anywhere in the world, as it requires guidance to taxi in zero visibility as well. "Category III C" is not mentioned in EU-OPS. Category III B is currently the best available system.
Si METARele de ieri dimineata de la Timisoara intre orele 07.00 si 10.00 local. Nu stiu ce sistem este la Timisoara sau care sunt limitele Saab-ului 2000, dar tot ce e ingrosat e la limita sau sub necesitatile CAT III A METAR LRTR 150400Z 30001KT 0100 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010 NOSIG=
METAR LRTR 150430Z 30002KT 0050 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010=
METAR LRTR 150500Z 00000KT 0100 R11/0375N FG VV000 04/03 Q1010=
METAR LRTR 150530Z 00000KT 0100 R11/0250N FG VV000 03/03 Q1010=
METAR LRTR 150600Z 00000KT 0200 R11/0200N FG NSC 04/04 Q1010=
METAR LRTR 150630Z 00000KT 0100 R11/0175V1000U FG VV000 05/05 Q1010=
METAR LRTR 150700Z 00000KT 0100 R11/0175N FG VV000 06/05 Q1010=
Concluziile le trageti singuri. | |
|
| |
propellerdream Flight Level 400
Numarul mesajelor : 622 Varsta : 49 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 19/07/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 10:19 | |
| Oricum, peste minimele sistemului de aterizare de precizie ILS se suprapun (si au putere mai mare) minimele fiecarui pilot in parte care tin de nivelul sau de pregatire si, apoi, minimele pe care le impune operatorul pilotului. Asadar dincolo de cat poate avionul si cat poate sistemul de la aeroport, mai exista doi factori care conteaza in posibilitatea efectuarii unei aterizari in conditii de vizibilitate redusa. | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 12:46 | |
| - minny a scris:
- Citisem pe niste commenturi a unui ziar local ca sistemul ILS din Timisoara a fost retrogradat momentan de la categoria III la I.
Cand a avut vreodata Timisoara ILS categoria III ? La pista 11 e de cat. I iar la 29 de cat. II (deci si I inclus). Adica mai slabe decat categoria a III-a. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 66 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 16:19 | |
| - lrbc a scris:
- Minimele unui sistem ILS CAT III
Category III (CAT III) is further subdivided * Category III A – A precision instrument approach and landing with: o a) a decision height lower than 100 feet (30 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and o b) a runway visual range not less than 200 meters (656 ft). * Category III B – A precision instrument approach and landing with: o a) a decision height lower than 50 feet (15 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and o b) a runway visual range less than 200 meters (656 ft) but not less than 75 meters (246 ft). Autopilot is used until taxi-speed. In the United States, FAA criteria for CAT IIIb runway visual range allows readings as low as 150 ft. * Category III C – A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. This category is not yet in operation anywhere in the world, as it requires guidance to taxi in zero visibility as well. "Category III C" is not mentioned in EU-OPS. Category III B is currently the best available system.
Si METARele de ieri dimineata de la Timisoara intre orele 07.00 si 10.00 local. Nu stiu ce sistem este la Timisoara sau care sunt limitele Saab-ului 2000, dar tot ce e ingrosat e la limita sau sub necesitatile CAT III A METAR LRTR 150400Z 30001KT 0100 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010 NOSIG=
METAR LRTR 150430Z 30002KT 0050 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010=
METAR LRTR 150500Z 00000KT 0100 R11/0375N FG VV000 04/03 Q1010=
METAR LRTR 150530Z 00000KT 0100 R11/0250N FG VV000 03/03 Q1010=
METAR LRTR 150600Z 00000KT 0200 R11/0200N FG NSC 04/04 Q1010=
METAR LRTR 150630Z 00000KT 0100 R11/0175V1000U FG VV000 05/05 Q1010=
METAR LRTR 150700Z 00000KT 0100 R11/0175N FG VV000 06/05 Q1010=
Concluziile le trageti singuri. Se zice ca nu e frumos sa vorbesti intr-o limba pe care nu o cunosc toti interlocutorii (nu ma refer la engleza). | |
|
| |
lrbc Fotograf
Numarul mesajelor : 1823 Varsta : 110 Localizare : Bacău Data de inscriere : 08/05/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 16:41 | |
| Dom` profesor, imi cer scuze. Ar dura prea mult ca sa incerc sa predau coduri meteorologice, asa ca, cine doreste sa inteleaga mai mult poate citi aici despre descifrarea codului METAR. Dar ca sa dau si explicatia pentru care nu s-a putut ateriza ieri dimineata la Timisoara:
METAR LRTR 150430Z 30002KT 0050 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010=
0050 - inseamna ca vizibilitatea orizontala era 50m R11/0200N - inseamna ca RVR (Runway Visual Range), o estimare a distantei pana la care un pilot poate vedea balizele luminoase aprinse la intensitate maxima, era 200m FG - ceata VV000 - inseamna ca vizibilitatea vericala era sub 30m, adica pilotul, venind pe panta de aterizare, ar fi vazut pista de la o inaltime mai mica de 30m
Exercitiu pentru toata lumea: incercati sa mergeti cu masina in conditii similare si vedeti cat de repede puteti merge, si apoi ganditi-va cum e sa fii in cabina, sa vii la aterizare cu cel putin 200km/h si sa nu vezi nimic. | |
|
| |
minny Airport Level
Numarul mesajelor : 66 Varsta : 44 Data de inscriere : 12/04/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Sam 16 Oct 2010, 20:54 | |
| - neagu_laurentiu a scris:
- minny a scris:
- Citisem pe niste commenturi a unui ziar local ca sistemul ILS din Timisoara a fost retrogradat momentan de la categoria III la I.
Cand a avut vreodata Timisoara ILS categoria III ? La pista 11 e de cat. I iar la 29 de cat. II (deci si I inclus). Adica mai slabe decat categoria a III-a.
Aeroportul zice ca are: http://aerotim.ro/index.php?pg=dategenerale Dar sa zicem ca aia is mincinosi. Sper insa ca in ICAO ai incredere. Informatiile le am de la pagina 35 a documentului ce se poate descarca de aici: http://www.paris.icao.int/documents_open/show_file.php?id=250 | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Dum 17 Oct 2010, 08:09 | |
| Eu m-am informat conform celor de mai jos unde pentru Timisoara documentele sunt din vara lui 2010. Interesant e ca nici Otopeni-ul nu mai are cat. III ! - Citat :
- Eurocontrol - http://www.ead.eurocontrol.int/publicuser/public/pu/login.jsp
This website is one of the most useful resources for all European charts. Every chart produced by all the Eurocontrol countries in Europe is on this site and is constantly updated with the most up-to-date information. Navigate to the Eurocontrol website and register for free using the "Free Registration" button. Once registered login and click on "Enter Applications". A pop-up box appears, click OK. Once Java has loaded, double click on "PAMS Light [AIP]" on the left menu. Select "Romaina (LR)" as the Authority Code, Authority Type "Civil", Language "EN", AIP Type "Charts" and Part "AD" for aerodrome charts or "ENR" for enroute charts, then click "Load". The list of available charts appears and may cover more than one page.
| |
|
| |
B32fly Flight Level 200
Numarul mesajelor : 208 Data de inscriere : 27/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Dum 17 Oct 2010, 18:26 | |
| otopeniul are capacitate de CATIII B pt pista 08R.
| |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Dum 17 Oct 2010, 19:54 | |
| Atunci poate ne lamureste cineva mai de la fata locului de ce in approach-ul publicat de Eurocontrol se spune doar de categoria II ! | |
|
| |
Alex_tm Moderator
Numarul mesajelor : 1835 Varsta : 34 Localizare : TIMISOARA - BANAT Data de inscriere : 15/01/2009
| Subiect: Aeroportul Timisoara a inaugurat noul terminal pentru cetatenii non-Schengen Mier 20 Oct 2010, 16:46 | |
| Titlu: Aeroportul Timisoara a inaugurat noul terminal pentru cetatenii non-Schengen Sursa: www.tion.ro Autor: **** Data: 20.10.2010 - Citat :
- România este cu un pas mai aproape de a intra în spaţiul Schengen. La Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia a fost recepţionată noua aerogară non-Schengen.
Realizarea acestei investiţii şi a unei aerogări asemănătoare la aeroportul din Otopeni reprezintă două dintre condiţiile de bază pentru aderarea la spaţiul de liberă circulaţie. Timişoara este legată aerian, în prezent, de 5 destinaţii non-Schengen (Londra, Odessa, Lvov, Chişinău, Cernăuţi). Începând cu luna martie 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi.
Valoarea totală a investiţiei de la noul aeroport a depăşit 3,5 milioane de euro. Aceasta cuprinde, pe lângă construcţia propriu-zisă, dotările necesare unei bune funcţionari a aerogării (benzi transportoare, aparatură cu raze x, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date). În aceste zile va începe montarea benzilor transportoare şi a aparaturii cu raze X, astfel încât, până la sosirea comisiei de evaluare, această operaţiune să fie finalizată. Suprafaţa clădirii care va deservi traficului de pasageri cu ţările care nu fac parte din spaţiul Schengen, este de 2000 de metri pătraţi. Parterul clădirii include terminalul de sosiri (zona publică, zona sterilă: fluxul de pasageri şi de bagaje, hala de bagaje, birouri ale poliţiei de frontieră, ale vămii, grupurile sanitare şi zona check-in-ului), iar la etaj este prevăzută o zonă comercială şi sunt amplasate birourile poliţiei de frontieră.
„Aeroportul Internaţional Timişoara îndeplineşte toate condiţiile impuse de legislaţia privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional. Ponderea pasagerilor spre şi dinspre destinaţiile non-Schengen creşte constant de la un an la altul. Dacă în 2008 erau doar 10%, în 2009 s-a ajuns la 15 procente, iar în acest an estimam că ponderea acestora va fi de aproximativ 17%. Până în 2012, apreciem că vor depăşi 20 de procente din numărul total de pasageri.”, a declarat Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.
Finalizarea construcţiei aerogării non-Schengen s-a făcut înainte de termen astfel ca la începutul lunii noiembrie, aceasta să poată fi evaluată de raportorii U.E. După ce aceştia îşi vor da acordul pentru funcţionarea aerogării, clădirea va fi destinată, până în momentul intrării României în spaţiul Schengen, operării pasagerilor de pe zborurile interne. Alex | |
|
| |
Miţă_KRP Flight Level 200
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 29 Localizare : Timisoara - LRTR - TSR Data de inscriere : 12/02/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Joi 21 Oct 2010, 15:32 | |
| Titlu:Aerogara non-Schengen de la Timişoara, finalizată Data: 20.10.2010 Autor: Gerogeta Petrovici Sursa:EVZ - Citat :
- Aerogara non-Schengen a Aeroportului Internaţional Traian Vuia din Timişoara a fost finalizată, iar începând din martie 2011 va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi.
Sursa: Adi Pîclișan Valoarea totală a investiţiei depăşeşte 3,5 milioane de euro, iar în perioada imediat următoare aerogara va fi dotată cu benzi transportoare, aparatură cu raze X, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date.
"Finalizarea construcţiei aerogării non-Schengen s-a făcut înainte de termen astfel ca la începutul lunii noiembrie, aceasta să poată fi evaluată de raportorii U.E",a declarat Nicoleta Trifan, purtător de cuvânt al aeroportului.
Clădirea care va deservi traficul de pasageri cu ţările care nu fac parte din spaţiul Schengen are o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi.
Parterul de două nivele include terminalul de sosiri (zona publică, zona sterilă: fluxul de pasageri şi de bagaje, hala de bagaje, birouri ale poliţiei de frontieră, ale vămii, grupurile sanitare şi zona check-in-ului), iar la etaj este prevăzută o zonă comercială şi sunt amplasate birourile poliţiei de frontieră.
"Aeroportul Internaţional Timişoara îndeplineşte toate condiţiile impuse de HG 791/2009, privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional. Ponderea pasagerilor spre şi dinspre destinaţiile non-Schengen creşte constant de la un an la altul. Dacă în 2008 erau doar 10%, în 2009 s-a ajuns la 15 procente, iar în acest an estimam că ponderea acestora va fi de aproximativ 17%. Până în 2012, apreciem că vor depăşi 20 de procente din numărul total de pasageri", a declarat Cornel Sămărtinean, directorul aeroportului.
| |
|
| |
B32fly Flight Level 200
Numarul mesajelor : 208 Data de inscriere : 27/01/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Joi 21 Oct 2010, 15:43 | |
| - neagu_laurentiu a scris:
- Atunci poate ne lamureste cineva mai de la fata locului de ce in approach-ul publicat de Eurocontrol se spune doar de categoria II !
Procedurile de apropiere sunt publicate intr-o varianta mai prietenoasa de catre Jeppesen. Si nu exista niciun approach plate de ils cat 3. Poti intalni un approach plate cat 2 in care se specificata si procedura de cat 3. Toata lumea zboara dupa proceduri Jeppesen, nu dupa Eurocontrol btw | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Joi 21 Oct 2010, 22:01 | |
| In link-ul de mai jos (chiar daca nu e oficial documentul) nu ar trebui sa vad scris totusi ceva despre CAT III ? http://www.rovacc.org/charts/LRTR_TIMISOARA%20TRAIAN%20VUIA_Package_Full%20Package_01012010.pdf
LE: de fapt am gasit. | |
|
| |
rudolfdiesel Airport Level
Numarul mesajelor : 66 Varsta : 52 Localizare : LRTR Data de inscriere : 05/01/2008
| Subiect: Hello Joi 28 Oct 2010, 21:14 | |
| Hello, Deci sa lamurim odata, atat pentru pista 29 cat si pentru pista 11 categoria tehnica a sistemelor ILS la LRTR este CAT IIIA. Balizajul pentru pista 29 este tot IIIA (adica are TDZ lights si flash lights), pentru pista 11 balizajul este CAT I deci se poate folosi doar in conditii meteo pentru CAT I. Asta pentru ca Aeroportul nu are bani sa modernizeze balizajul si pe directia 11, in conditiile in care ILS CAT III A pentru pista 11 functioneaza de ceva ani deja In rest sa auzim numai de bine ! | |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Vin 29 Oct 2010, 09:07 | |
| Ok, dar ceva poze nu mai ai?! | |
|
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Joi 04 Noi 2010, 19:08 | |
| Titlu: Aeroportul Timişoara, certificat internaţional Sursa: evz.ro Autor: Georgeta Petrovici Data: 03.11.2010 - Citat :
- Aerogara "Traian Vuia" din Timişoara a fost certificată ca aeroport internaţional potrivit noilor norme aeriene, printr-un ordin al ministrului Transporturilor. Drept urmare, după aderarea la spaţiul Schengen aeroportul timişorean va putea opera curse şi din spaţiul non-Schengen.
În cursul lunii octombrie, aeroportul a fost evaluat de o comisie din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care a verificat fluxurile de pasageri şi de marfă, atât pentru cursele non-Schengen cât şi pentru cele Schengen, zona de tranzit, facilităţile oferite pasagerilor, controlul trecerii frontieră, vama.
Certificarea ca aeroport internaţional este o condiţie obligatorie pentru a putea opera zboruri regulate în statele non-Schengen. Pe 16 noiembrie vor sosi la Timişoara şi raportorii Comisiei Europene, pentru a certifica România ca parte integrantă în spaţiul Schengen.
Alte două aeroporturi, Suceava şi Oradea, au depus cereri de certificare ca aeroporturi internaţionale. | |
|
| |
cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 42 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Lun 08 Noi 2010, 17:34 | |
| Titlu: Incident pe Aeroportul International Timisoara Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/incident-pe-aeroportul-international-timisoara/cn/news-20101108-01271656 Autor: *** Data: 08.11.2010 - Citat :
- Incident pe Aeroportul International Timisoara
Mai multe ambulanţe şi echipaje de pompieri s-au deplasat către Aeroportul Internaţional Timişoara din cauza unui incident aerian. Piloţii unei aeronave aparţinând companiei Tarom au semnalat o defecţiune la aparatele de bord şi au comunicat turnului de control că vor încerca să aterizeze. Update: Potrivit dispeceratului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, pompierii au fost solicitaţi să intervină după ce piloţii unei aeronave Tarom au semnalat probleme tehnice. La faţa locului au fost trimise patru autospeciale, însă, între timp, defecţiunea fusese remediată, iar aeronava a aterizat în condiţii de siguranţă.
De asemenea, la faţa locului au fost trimise mai multe ambulanţe şi echipaje de jandarmi şi poliţişti.
Surse din cadrul Aeroportului Timişoara ne-au declarat că aeronava a avut o problemă cu aparatura de la bord, piloţii reuşind să remedieze defecţiunea în timp ce se aflau în aer şi au reuşit să ajungă cu bine la sol.
Aeronava efectua o cursă internă, de la Bucureşti la Timişoara şi avea la bord în jur de 30 de pasageri.
Pilotul aeronavei Tarom a anunţat probleme tehnice în timpul zborului. Întrebat de dispecerii turnului de control dacă doreşte să anunţe stare de urgenţă, acesta a răspuns afirmativ. După ce alerta a fost dată, pilotul a revenit asupra deciziei şi a declarat că totul funcţionează normal.
"Pilotul aeronavei care venea de la Bucureşti a anunţat probleme tehnice la bord, după care, la foarte scurt timp a revenit asupra deciziei şi a declarat că totul funcţionează normal. Aeronava a aterizat în condiţii absolut normale, conform programului, cu două minute întârziere. Conform procedurilor a fost declanşată starea de urgenţă şi au fost anunţate toate instituţiile abilitate să intervină în acest caz", ne-a spus purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional Timişoara, Nicoleta Trifan. Declaratie video: http://www.agenda.ro/videos/view/6662/aeroport-timisoara.html | |
|
| |
silver Airport Level
Numarul mesajelor : 59 Localizare : What`s worse than Baneasa? Data de inscriere : 02/03/2009
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Lun 08 Noi 2010, 18:35 | |
| E ora 18.34 si RTV zice ca au venit pompierii si tot alaiul pentru ca pilotii nu au comunicat cu turnul la un moment dat, comunicatia a fost intrerupta. Come again?? | |
|
| |
kampfmaschine Moderator
Numarul mesajelor : 1927 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 09/01/2010
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII Lun 08 Noi 2010, 18:46 | |
| Titlu: Un avion cu probleme tehnice a aterizat de urgenţă pe Aeroportul Internaţional din Timişoara Sursa: adevarul.ro Autor: Daniel Dancea Data: 08.11.2010 - Citat :
- Cursa aeriană care circula dinspre Bucureşti spre Timişoara, cu 40 pasageri la bord, a aterizat de urgenţă pe o pistă a Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara.
Una dintre pasagerele din avion povesteşte că probleme au apărut cu jumăate de oră înainte de aterizarea avionului. "Una dintre stewardese a fost chemată de căpitan şi apoi ne-a spus că este o stare de urgenţă şi ne-a învăţat cum să stăm. Ne-a spus să nu ne pănicăm, ceea ce era cam dificil, deoarece avionul se zgâlţâia", a declarat Alina Creţ, una dintre pasagerele din avion.
Avionul marca ATR care a aterizat de urgenţă pe aeroportul din Timişoara. Piloţii au detectat mai multe probleme la aparatura de la bord şi au anunţat turnul de control.
Şapte echipaje de pompieri ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urhenţă Banat au fost trimise pe Aeroportul Internaţional Timişoara, fiind pregătite să intervină în cazul producerii unei tragedii.
"Pilotul a cerut sprijinul turnului de control, pentru că a sesizat defecţiuni la aparatura de la bord, însă echipamentele s-au redresat şi aterizarea s-a realizat în deplină siguranţă, cu o întârziere de două minute", a declarat Nicoleta Trifan, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII | |
| |
|
| |
| AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII | |
|