ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII

In jos 
+59
fishbed
VicMures
danutz
Dragos
mario antonio
Lehoczki Cristian
mitzaciobanu
YR-SND
fularU
shouriken
tm89sky
claudiu_ne2000
vishzu
valir
liviu.dnistran
Balki
geno
Raduq
loplo
Steve Darke
Mengelaus
danip
flight
robert24
Voicu
gabi-737
allex
Aviatia-Romaneasca
GAC
petrudimoff
Dylan
Justme
silver
rudolfdiesel
B32fly
mihaiatanasie
neagu_laurentiu
propellerdream
lrbc
CalinCLJ
schumi
puma330
Rafale
kampfmaschine
Edi
Capt_Vio
Miţă_KRP
Kruger
raduvisitor
minny
malev2009
Thomas
eugen
arianne
valavia
gaudi
atr_42_500
Alex_tm
cipi_TM
63 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Urmatorul
AutorMesaj
puma330
Fotograf
puma330


Numarul mesajelor : 279
Varsta : 45
Localizare : STR/EDDS
Data de inscriere : 03/05/2009

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyJoi 16 Sept 2010, 16:48

Eugen ai dreptate...asa cum am promis cate putin din fiecare la repezeala:
AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 711hd
AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 711bxy
AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 717cw
AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 810y
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyVin 15 Oct 2010, 14:13

Titlu: 24 de curse au intarzieri de pana la 3 ore din cauza cetii de pe Aeroportul din Timisoara
Sursa: dailybusiness
Autor: ***
Data: 15.10.2010

Citat :
Un numar de 24 de curse aeriene care trebuiau sa aterizeze sau sa decoleze, vineri, de pe Aeroportul International "Traian Vuia" din Timisoara au intarzieri de pana la trei ore din cauza cetii din zona aeroportului.
Nicoleta Trifan, purtatorul de cuvant al aeroportului, a declarat ca din cauza cetii care s-a instalat in zona pistei sunt afectate 13 aeronave care ar fi trebuit sa decoleze si alte 11 care urmau sa aterizeze, conform Mediafax.

Cursele afectate ar fi trebuit sa soseasca sau sa plece catre destinatii din Romania, Ucraina, Republica Moldova, Italia sau Germania.
Sus In jos
schumi
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 61
Varsta : 40
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 28/07/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 00:13

stiu ca e multa ceata la TSR dar mi se pare ciudat ca sunt asa mu;lte intarzieri.
nu ma pricep asa bine, dar oare SAAB-urile nu pot ateriza pe ceata ? Avioanele mai avansate (gen A318 a lui tarom) nu pot ateriza chiar si in conditii de vizibilitate zero ? (doar pe instrumente ?)
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ



Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 61
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 01:02

schumi a scris:
stiu ca e multa ceata la TSR dar mi se pare ciudat ca sunt asa mu;lte intarzieri.
nu ma pricep asa bine, dar oare SAAB-urile nu pot ateriza pe ceata ? Avioanele mai avansate (gen A318 a lui tarom) nu pot ateriza chiar si in conditii de vizibilitate zero ? (doar pe instrumente ?)

Raspuns simplu : NU . Exista niste limite date de tipul de ILS si tipul de aeronava , precum si normele interne ale companiei aeriene.
Sus In jos
minny
Airport Level
Airport Level
minny


Numarul mesajelor : 66
Varsta : 44
Data de inscriere : 12/04/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 01:05

Citisem pe niste commenturi a unui ziar local ca sistemul ILS din Timisoara a fost retrogradat momentan de la categoria III la I. Daca e adevarat sau nu sau care ar fi motivul nu stiu. Cert e ca asta ar afecta daca ar fi adevarat doar aeronavele omologate ILS CAT III iar SAAB-urile CarpatAir se pare ca nu sunt, deci sunt vesnice perdante.
Sus In jos
schumi
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 61
Varsta : 40
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 28/07/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 01:34

deci sa-nteleg clar:

-saaburile nu pot oricum sa aterizeze pe ceata chiar daca ar ateriza pe cel mai dotat aeroport pentru ca el ca avion nu e dotat
- a318 degeaba stie pentru ca
- aeroportul nu mai stie sa aterizeze avioanele "destepte"

'shto
Sus In jos
lrbc
Fotograf
lrbc


Numarul mesajelor : 1823
Varsta : 110
Localizare : Bacău
Data de inscriere : 08/05/2009

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 09:32

Minimele unui sistem ILS CAT III
Category III (CAT III) is further subdivided
* Category III A – A precision instrument approach and landing with:
o a) a decision height lower than 100 feet (30 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and
o b) a runway visual range not less than 200 meters (656 ft).
* Category III B – A precision instrument approach and landing with:
o a) a decision height lower than 50 feet (15 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and
o b) a runway visual range less than 200 meters (656 ft) but not less than 75 meters (246 ft). Autopilot is used until taxi-speed. In the United States, FAA criteria for CAT IIIb runway visual range allows readings as low as 150 ft.
* Category III C – A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. This category is not yet in operation anywhere in the world, as it requires guidance to taxi in zero visibility as well. "Category III C" is not mentioned in EU-OPS. Category III B is currently the best available system.

Si METARele de ieri dimineata de la Timisoara intre orele 07.00 si 10.00 local. Nu stiu ce sistem este la Timisoara sau care sunt limitele Saab-ului 2000, dar tot ce e ingrosat e la limita sau sub necesitatile CAT III A
METAR LRTR 150400Z 30001KT 0100 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010 NOSIG=

METAR LRTR 150430Z 30002KT 0050 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010=

METAR LRTR 150500Z 00000KT 0100 R11/0375N FG VV000 04/03 Q1010=

METAR LRTR 150530Z 00000KT 0100 R11/0250N FG VV000 03/03 Q1010=

METAR LRTR 150600Z 00000KT 0200 R11/0200N FG NSC 04/04 Q1010=

METAR LRTR 150630Z 00000KT 0100 R11/0175V1000U FG VV000 05/05 Q1010=

METAR LRTR 150700Z 00000KT 0100 R11/0175N FG VV000 06/05 Q1010=

Concluziile le trageti singuri.
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400
propellerdream


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 10:19

Oricum, peste minimele sistemului de aterizare de precizie ILS se suprapun (si au putere mai mare) minimele fiecarui pilot in parte care tin de nivelul sau de pregatire si, apoi, minimele pe care le impune operatorul pilotului. Asadar dincolo de cat poate avionul si cat poate sistemul de la aeroport, mai exista doi factori care conteaza in posibilitatea efectuarii unei aterizari in conditii de vizibilitate redusa.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 12:46

minny a scris:
Citisem pe niste commenturi a unui ziar local ca sistemul ILS din Timisoara a fost retrogradat momentan de la categoria III la I.
Cand a avut vreodata Timisoara ILS categoria III ? La pista 11 e de cat. I iar la 29 de cat. II (deci si I inclus). Adica mai slabe decat categoria a III-a.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
mihaiatanasie


Numarul mesajelor : 2388
Varsta : 66
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 16:19

lrbc a scris:
Minimele unui sistem ILS CAT III
Category III (CAT III) is further subdivided
* Category III A – A precision instrument approach and landing with:
o a) a decision height lower than 100 feet (30 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and
o b) a runway visual range not less than 200 meters (656 ft).
* Category III B – A precision instrument approach and landing with:
o a) a decision height lower than 50 feet (15 m) above touchdown zone elevation, or no decision height (alert height); and
o b) a runway visual range less than 200 meters (656 ft) but not less than 75 meters (246 ft). Autopilot is used until taxi-speed. In the United States, FAA criteria for CAT IIIb runway visual range allows readings as low as 150 ft.
* Category III C – A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. This category is not yet in operation anywhere in the world, as it requires guidance to taxi in zero visibility as well. "Category III C" is not mentioned in EU-OPS. Category III B is currently the best available system.

Si METARele de ieri dimineata de la Timisoara intre orele 07.00 si 10.00 local. Nu stiu ce sistem este la Timisoara sau care sunt limitele Saab-ului 2000, dar tot ce e ingrosat e la limita sau sub necesitatile CAT III A
METAR LRTR 150400Z 30001KT 0100 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010 NOSIG=

METAR LRTR 150430Z 30002KT 0050 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010=

METAR LRTR 150500Z 00000KT 0100 R11/0375N FG VV000 04/03 Q1010=

METAR LRTR 150530Z 00000KT 0100 R11/0250N FG VV000 03/03 Q1010=

METAR LRTR 150600Z 00000KT 0200 R11/0200N FG NSC 04/04 Q1010=

METAR LRTR 150630Z 00000KT 0100 R11/0175V1000U FG VV000 05/05 Q1010=

METAR LRTR 150700Z 00000KT 0100 R11/0175N FG VV000 06/05 Q1010=

Concluziile le trageti singuri.

Se zice ca nu e frumos sa vorbesti intr-o limba pe care nu o cunosc toti interlocutorii (nu ma refer la engleza).
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
lrbc
Fotograf
lrbc


Numarul mesajelor : 1823
Varsta : 110
Localizare : Bacău
Data de inscriere : 08/05/2009

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 16:41

Dom` profesor, imi cer scuze. Ar dura prea mult ca sa incerc sa predau coduri meteorologice, asa ca, cine doreste sa inteleaga mai mult poate citi aici despre descifrarea codului METAR.
Dar ca sa dau si explicatia pentru care nu s-a putut ateriza ieri dimineata la Timisoara:

METAR LRTR 150430Z 30002KT 0050 R11/0200N FG VV000 04/04 Q1010=

0050 - inseamna ca vizibilitatea orizontala era 50m
R11/0200N - inseamna ca RVR (Runway Visual Range), o estimare a distantei pana la care un pilot poate vedea balizele luminoase aprinse la intensitate maxima, era 200m
FG - ceata
VV000 - inseamna ca vizibilitatea vericala era sub 30m, adica pilotul, venind pe panta de aterizare, ar fi vazut pista de la o inaltime mai mica de 30m

Exercitiu pentru toata lumea: incercati sa mergeti cu masina in conditii similare si vedeti cat de repede puteti merge, si apoi ganditi-va cum e sa fii in cabina, sa vii la aterizare cu cel putin 200km/h si sa nu vezi nimic.
Sus In jos
minny
Airport Level
Airport Level
minny


Numarul mesajelor : 66
Varsta : 44
Data de inscriere : 12/04/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptySam 16 Oct 2010, 20:54

neagu_laurentiu a scris:
minny a scris:
Citisem pe niste commenturi a unui ziar local ca sistemul ILS din Timisoara a fost retrogradat momentan de la categoria III la I.
Cand a avut vreodata Timisoara ILS categoria III ? La pista 11 e de cat. I iar la 29 de cat. II (deci si I inclus). Adica mai slabe decat categoria a III-a.

Aeroportul zice ca are:
http://aerotim.ro/index.php?pg=dategenerale

Dar sa zicem ca aia is mincinosi. Sper insa ca in ICAO ai incredere. Informatiile le am de la pagina 35 a documentului ce se poate descarca de aici: http://www.paris.icao.int/documents_open/show_file.php?id=250
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyDum 17 Oct 2010, 08:09

Eu m-am informat conform celor de mai jos unde pentru Timisoara documentele sunt din vara lui 2010.
Interesant e ca nici Otopeni-ul nu mai are cat. III !
Citat :
Eurocontrol - http://www.ead.eurocontrol.int/publicuser/public/pu/login.jsp
This website is one of the most useful resources for all European charts. Every chart produced by all the Eurocontrol countries in Europe is on this site and is constantly updated with the most up-to-date information.
Navigate to the Eurocontrol website and register for free using the "Free Registration" button. Once registered login and click on "Enter Applications". A pop-up box appears, click OK. Once Java has loaded, double click on "PAMS Light [AIP]" on the left menu. Select "Romaina (LR)" as the Authority Code, Authority Type "Civil", Language "EN", AIP Type "Charts" and Part "AD" for aerodrome charts or "ENR" for enroute charts, then click "Load". The list of available charts appears and may cover more than one page.
Sus In jos
B32fly
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 208
Data de inscriere : 27/01/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyDum 17 Oct 2010, 18:26

otopeniul are capacitate de CATIII B pt pista 08R.
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyDum 17 Oct 2010, 19:54

Atunci poate ne lamureste cineva mai de la fata locului de ce in approach-ul publicat de Eurocontrol se spune doar de categoria II !
Sus In jos
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 34
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Aeroportul Timisoara a inaugurat noul terminal pentru cetatenii non-Schengen   AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyMier 20 Oct 2010, 16:46

Titlu: Aeroportul Timisoara a inaugurat noul terminal pentru cetatenii non-Schengen
Sursa: www.tion.ro
Autor: ****
Data: 20.10.2010


Citat :
România este cu un pas mai aproape de a intra în spaţiul Schengen. La Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia a fost recepţionată noua aerogară non-Schengen.

Realizarea acestei investiţii şi a unei aerogări asemănătoare la aeroportul din Otopeni reprezintă două dintre condiţiile de bază pentru aderarea la spaţiul de liberă circulaţie. Timişoara este legată aerian, în prezent, de 5 destinaţii non-Schengen (Londra, Odessa, Lvov, Chişinău, Cernăuţi). Începând cu luna martie 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi.

Valoarea totală a investiţiei de la noul aeroport a depăşit 3,5 milioane de euro. Aceasta cuprinde, pe lângă construcţia propriu-zisă, dotările necesare unei bune funcţionari a aerogării (benzi transportoare, aparatură cu raze x, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date). În aceste zile va începe montarea benzilor transportoare şi a aparaturii cu raze X, astfel încât, până la sosirea comisiei de evaluare, această operaţiune să fie finalizată. Suprafaţa clădirii care va deservi traficului de pasageri cu ţările care nu fac parte din spaţiul Schengen, este de 2000 de metri pătraţi. Parterul clădirii include terminalul de sosiri (zona publică, zona sterilă: fluxul de pasageri şi de bagaje, hala de bagaje, birouri ale poliţiei de frontieră, ale vămii, grupurile sanitare şi zona check-in-ului), iar la etaj este prevăzută o zonă comercială şi sunt amplasate birourile poliţiei de frontieră.

„Aeroportul Internaţional Timişoara îndeplineşte toate condiţiile impuse de legislaţia privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional. Ponderea pasagerilor spre şi dinspre destinaţiile non-Schengen creşte constant de la un an la altul. Dacă în 2008 erau doar 10%, în 2009 s-a ajuns la 15 procente, iar în acest an estimam că ponderea acestora va fi de aproximativ 17%. Până în 2012, apreciem că vor depăşi 20 de procente din numărul total de pasageri.”, a declarat Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.

Finalizarea construcţiei aerogării non-Schengen s-a făcut înainte de termen astfel ca la începutul lunii noiembrie, aceasta să poată fi evaluată de raportorii U.E. După ce aceştia îşi vor da acordul pentru funcţionarea aerogării, clădirea va fi destinată, până în momentul intrării României în spaţiul Schengen, operării pasagerilor de pe zborurile interne.

Alex
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
Miţă_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 222
Varsta : 29
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyJoi 21 Oct 2010, 15:32

Titlu:Aerogara non-Schengen de la Timişoara, finalizată
Data: 20.10.2010
Autor: Gerogeta Petrovici
Sursa:EVZ

Citat :
Aerogara non-Schengen a Aeroportului Internaţional Traian Vuia din Timişoara a fost finalizată, iar începând din martie 2011 va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi.

Sursa: Adi Pîclișan Valoarea totală a investiţiei depăşeşte 3,5 milioane de euro, iar în perioada imediat următoare aerogara va fi dotată cu benzi transportoare, aparatură cu raze X, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date.

"Finalizarea construcţiei aerogării non-Schengen s-a făcut înainte de termen astfel ca la începutul lunii noiembrie, aceasta să poată fi evaluată de raportorii U.E",a declarat Nicoleta Trifan, purtător de cuvânt al aeroportului.

Clădirea care va deservi traficul de pasageri cu ţările care nu fac parte din spaţiul Schengen are o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi.

Parterul de două nivele include terminalul de sosiri (zona publică, zona sterilă: fluxul de pasageri şi de bagaje, hala de bagaje, birouri ale poliţiei de frontieră, ale vămii, grupurile sanitare şi zona check-in-ului), iar la etaj este prevăzută o zonă comercială şi sunt amplasate birourile poliţiei de frontieră.

"Aeroportul Internaţional Timişoara îndeplineşte toate condiţiile impuse de HG 791/2009, privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional. Ponderea pasagerilor spre şi dinspre destinaţiile non-Schengen creşte constant de la un an la altul. Dacă în 2008 erau doar 10%, în 2009 s-a ajuns la 15 procente, iar în acest an estimam că ponderea acestora va fi de aproximativ 17%. Până în 2012, apreciem că vor depăşi 20 de procente din numărul total de pasageri", a declarat Cornel Sămărtinean, directorul aeroportului.
Sus In jos
B32fly
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 208
Data de inscriere : 27/01/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyJoi 21 Oct 2010, 15:43

neagu_laurentiu a scris:
Atunci poate ne lamureste cineva mai de la fata locului de ce in approach-ul publicat de Eurocontrol se spune doar de categoria II !

Procedurile de apropiere sunt publicate intr-o varianta mai prietenoasa de catre Jeppesen.
Si nu exista niciun approach plate de ils cat 3. Poti intalni un approach plate cat 2 in care se specificata si procedura de cat 3.
Toata lumea zboara dupa proceduri Jeppesen, nu dupa Eurocontrol btw
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300



Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyJoi 21 Oct 2010, 22:01

In link-ul de mai jos (chiar daca nu e oficial documentul) nu ar trebui sa vad scris totusi ceva despre CAT III ?
http://www.rovacc.org/charts/LRTR_TIMISOARA%20TRAIAN%20VUIA_Package_Full%20Package_01012010.pdf

LE: de fapt am gasit.
Sus In jos
rudolfdiesel
Airport Level
Airport Level
rudolfdiesel


Numarul mesajelor : 66
Varsta : 52
Localizare : LRTR
Data de inscriere : 05/01/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Hello   AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyJoi 28 Oct 2010, 21:14

Hello,

Deci sa lamurim odata, atat pentru pista 29 cat si pentru pista 11 categoria tehnica a sistemelor ILS la LRTR este CAT IIIA.
Balizajul pentru pista 29 este tot IIIA (adica are TDZ lights si flash lights), pentru pista 11 balizajul este CAT I deci se poate folosi doar in conditii meteo pentru CAT I. Asta pentru ca Aeroportul nu are bani sa modernizeze balizajul si pe directia 11, in conditiile in care ILS CAT III A pentru pista 11 functioneaza de ceva ani deja Smile

In rest sa auzim numai de bine !
cheers
Sus In jos
eugen
Membru activ
eugen


Numarul mesajelor : 3386
Varsta : 50
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyVin 29 Oct 2010, 09:07

Ok, dar ceva poze nu mai ai?! Laughing
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyJoi 04 Noi 2010, 19:08

Titlu: Aeroportul Timişoara, certificat internaţional
Sursa: evz.ro
Autor: Georgeta Petrovici
Data: 03.11.2010

Citat :
Aerogara "Traian Vuia" din Timişoara a fost certificată ca aeroport internaţional potrivit noilor norme aeriene, printr-un ordin al ministrului Transporturilor. Drept urmare, după aderarea la spaţiul Schengen aeroportul timişorean va putea opera curse şi din spaţiul non-Schengen.

În cursul lunii octombrie, aeroportul a fost evaluat de o comisie din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care a verificat fluxurile de pasageri şi de marfă, atât pentru cursele non-Schengen cât şi pentru cele Schengen, zona de tranzit, facilităţile oferite pasagerilor, controlul trecerii frontieră, vama.

Certificarea ca aeroport internaţional este o condiţie obligatorie pentru a putea opera zboruri regulate în statele non-Schengen. Pe 16 noiembrie vor sosi la Timişoara şi raportorii Comisiei Europene, pentru a certifica România ca parte integrantă în spaţiul Schengen.

Alte două aeroporturi, Suceava şi Oradea, au depus cereri de certificare ca aeroporturi internaţionale.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyLun 08 Noi 2010, 17:34

Titlu: Incident pe Aeroportul International Timisoara
Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/incident-pe-aeroportul-international-timisoara/cn/news-20101108-01271656
Autor: ***
Data: 08.11.2010

Citat :
Incident pe Aeroportul International Timisoara

Mai multe ambulanţe şi echipaje de pompieri s-au deplasat către Aeroportul Internaţional Timişoara din cauza unui incident aerian. Piloţii unei aeronave aparţinând companiei Tarom au semnalat o defecţiune la aparatele de bord şi au comunicat turnului de control că vor încerca să aterizeze.

Update: Potrivit dispeceratului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, pompierii au fost solicitaţi să intervină după ce piloţii unei aeronave Tarom au semnalat probleme tehnice. La faţa locului au fost trimise patru autospeciale, însă, între timp, defecţiunea fusese remediată, iar aeronava a aterizat în condiţii de siguranţă.

De asemenea, la faţa locului au fost trimise mai multe ambulanţe şi echipaje de jandarmi şi poliţişti.

Surse din cadrul Aeroportului Timişoara ne-au declarat că aeronava a avut o problemă cu aparatura de la bord, piloţii reuşind să remedieze defecţiunea în timp ce se aflau în aer şi au reuşit să ajungă cu bine la sol.

Aeronava efectua o cursă internă, de la Bucureşti la Timişoara şi avea la bord în jur de 30 de pasageri.

Pilotul aeronavei Tarom a anunţat probleme tehnice în timpul zborului. Întrebat de dispecerii turnului de control dacă doreşte să anunţe stare de urgenţă, acesta a răspuns afirmativ. După ce alerta a fost dată, pilotul a revenit asupra deciziei şi a declarat că totul funcţionează normal.

"Pilotul aeronavei care venea de la Bucureşti a anunţat probleme tehnice la bord, după care, la foarte scurt timp a revenit asupra deciziei şi a declarat că totul funcţionează normal. Aeronava a aterizat în condiţii absolut normale, conform programului, cu două minute întârziere. Conform procedurilor a fost declanşată starea de urgenţă şi au fost anunţate toate instituţiile abilitate să intervină în acest caz", ne-a spus purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional Timişoara, Nicoleta Trifan.
Declaratie video:
http://www.agenda.ro/videos/view/6662/aeroport-timisoara.html
Sus In jos
silver
Airport Level
Airport Level



Numarul mesajelor : 59
Localizare : What`s worse than Baneasa?
Data de inscriere : 02/03/2009

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyLun 08 Noi 2010, 18:35

E ora 18.34 si RTV zice ca au venit pompierii si tot alaiul pentru ca pilotii nu au comunicat cu turnul la un moment dat, comunicatia a fost intrerupta. Come again??
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
kampfmaschine


Numarul mesajelor : 1927
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 EmptyLun 08 Noi 2010, 18:46

Titlu: Un avion cu probleme tehnice a aterizat de urgenţă pe Aeroportul Internaţional din Timişoara
Sursa: adevarul.ro
Autor: Daniel Dancea
Data: 08.11.2010

Citat :
Cursa aeriană care circula dinspre Bucureşti spre Timişoara, cu 40 pasageri la bord, a aterizat de urgenţă pe o pistă a Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara.

Una dintre pasagerele din avion povesteşte că probleme au apărut cu jumăate de oră înainte de aterizarea avionului. "Una dintre stewardese a fost chemată de căpitan şi apoi ne-a spus că este o stare de urgenţă şi ne-a învăţat cum să stăm. Ne-a spus să nu ne pănicăm, ceea ce era cam dificil, deoarece avionul se zgâlţâia", a declarat Alina Creţ, una dintre pasagerele din avion.

Avionul marca ATR care a aterizat de urgenţă pe aeroportul din Timişoara. Piloţii au detectat mai multe probleme la aparatura de la bord şi au anunţat turnul de control.

Şapte echipaje de pompieri ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urhenţă Banat au fost trimise pe Aeroportul Internaţional Timişoara, fiind pregătite să intervină în cazul producerii unei tragedii.


"Pilotul a cerut sprijinul turnului de control, pentru că a sesizat defecţiuni la aparatura de la bord, însă echipamentele s-au redresat şi aterizarea s-a realizat în deplină siguranţă, cu o întârziere de două minute", a declarat Nicoleta Trifan, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara.
Sus In jos
Continut sponsorizat





AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII    AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII   - Pagina 3 Empty

Sus In jos
 
AEROPORTUL TRAIAN VUIA/TIMISOARA - STIRI - DISCUTII
Sus 
Pagina 3 din 14Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Aeroportul Timisoara (Traian Vuia) - 1990-2007
» Aeroportul Timisoara (Traian Vuia) - 2008
» Aeroportul Timisoara (Traian Vuia) - Mai 2009
» Aeroportul Timisoara (Traian Vuia) - Mai 2012
» Aeroportul Timisoara (Traian Vuia) Mai 2013

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeroporturi din Romania - Romanian Airports :: Timisoara - Traian Vuia (TSR / LRTR)-
Mergi direct la: