Sint convins ca odata aparut , acest topic va genera multe discutii . E si normal , de altfel , sa fie asa!
"Tarom la privatizare" - uau , ce subiect !
Ma intreb insa care va fi finalitatea , in acest moment. Mie momentul mi se pare cel putin nefericit ales , ca sa nu spun altfel. Daca in iunie va adera la SkyTeam , era acuma momentul sa creezi o involburare ? Si asa toata adaptarea la proceduri , uniformizare , compatibilitate , cere multa munca , multa "incrancenare" si mult efort. Si toate acestea nu se vor termina odata castigat statutul de membru , stiind ca se fac / se vor face concesii importante in vederea acceptarii Tarom in alianta.
Asta pe de o parte . Pe de alta parte , ideea de a oferi la privatizare un Tarom profitabil e un fel de fata morgana. Profitabilitatea , un vis atat de indepartat pentru Tarom , intr-o perioada inca nesigura? Cu o flota pestrita? Cu un network cu multe gauri si cu multe rute unele neinspirate , altele la plezneala , altele pur si simplu "degeaba" ?
Companii mult mai reputate (vezi cazul Czech Airlines) au dat gres in 2-3 randuri la privatizare , si asta in perioade mult mai favorabile acestei industrii.
Apoi vin intrebarile :
- Cine sa cumpere ? Partenerii din SkyTeam? Poate Airfrance , altcineva exclus , desi francezii sunt departe de a avea o soliditate financiara care sa le permita o asemenea "aventura" in acest moment . Dinafara aliantei cred ca e exclus !
- Ce fel de privatizare? Una gen Malev? Cu investitori dinafara industriei? Una gen Austrian/Swiss ? Nu exista in SkyTeam un Lufthansa gata sa se angajeze la asa ceva.
- Una de fatada ? Cu oferirea unui pachet de 15-20% pe BVB sau pe o bursa alternativa? Riscant si neeficient !
Astept parerile voastre !