|
| 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) | |
|
+13metalactual eddyz Dylan b707nicolae airbusA380 RATus atr_42_500 aegean kill3r999 Maverick Virusu Voicu Capt_Vio 17 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:51 | |
| 12 ORE DE ZBOR INTR-UN SINGUR WEEKENDBuna,
In sfarsit am avut timp sa scriu reportul care l-am promis la citiva din voi. Am lucrat la el ore si ore, si voi aprecia foarte mult daca il cititi tot si sa lasati ceva comentarii, sugestii, etc. Imi cer scuze de greselile de gramatica si exprimare tehnica dar cum am precizat si an alte post-uri, limba romana a mea a ramas la nivel de clasa a -4a… poate si mai rau ca nu am avut ocazia sa scriu prea mult in limba romana. Toti termenii tehninici i-am invatat in Engleza, asa ca habar nu am cum sa le zic pe romaneste.
Sper sa va placa…
VioWeekendul trecut a fost unul dintre cele mai pline weekend-uri cind e vorba de zbor. In Doua zile si un pic, am zburat mai mult de douasprezece ore. Zece si ceva ca pilot, iar doua si un pic ca si pasager. In primul rind trebuie sa va zic care a fost motivul, ca sa-mi intelegeti nebunia. Dupa ce am terminat cele 200 de ore care sunt cerute de Transport Canada pentru a putea fi eliberata licenta de pilot comercial, am mai ramas cu un credit de vreo $1800 (€ 1150)in cont la fosta mea scoala de aviatie. Intre timp, m-am mutat din Calgary, AB in Vancouver, BC. Asta e cam la vreo 1,000 de km vest de Calgary, exact pe malul Pacificului. De vreo doua luni am asteptat sa se “alinieze planetele si stele”, adica mai multe lucruri trebuiau sa se intample ca sa merite sa merg la Calgary ca sa “consum” restul banilor, care nu puteau fi returnati mie fiind ca era bursa de guvern si era valabila doar pentru zbor. Deci, ce trebuia se se intample: 1. Sa fie vreme buna 2. Sa fie avionul liber (adica sa nu fie folosit de alti piloti) 3. Sa gasesc bilete de avion ieftine Asa si-a fost… Saptamana trecuta, mai precis miercuri 30 aprilie, am primit un e-mail de la compania WestJet cu super oferta. “One way, $29.00 (€18.50)” Este!!! A trebuit sa rezerv bilete pina la ora 11:00, daca nu pierdeam oferta. M-am uitat la vreme, am sunat scoala de aviatie, si totul a fost in favoarea mea. Avionul era liber, vremea buna, si amicul meu Andrew era si el liber (Andrew e fostul meu instructor, si acum este co-pilot pe un Pilatus PC-12). Am rezervat biletul online si pina la urma, dupa taxe si alte prostii, am iesit la vreo $97.00 (€62.00) pret total. Am ales sa zbor de la aeroportul din Abbotsford, ca era mai ieftin si mai rapid decit sa zbot de la Vancouver International. Abbotsford e la vreo 30 de minute de condus de Vancouver. Sa va spun sincer, imi plac aeroporturile mici mult mai mult ca cele mari. Dupa sutele de ore de zbor ca pasager, am inceput sa urasc aglomeratia si galagia din aeroporturile mari. Joi seara mi-am facut bagajul dupa care am mers la Alex acasa (Maverick de pe site de aici) si mi-a curatat aparatul foto ca avea praf inauntru. Trebuie sa-i multumesc pentru asta si mai ales faptul ca mi-a imprumutat un lens Tokina de 12-24 de mm, ca sa pot face poze cit de cit, in spatii constrinse. Dupa ce m-am intors acasa de la el, mi-am facut planul de zbor. Ideea era sa mergem de la Calgary la Great Falls, Montana dupa care la Yellowstone National Park in statul Wyoming. Din pacate nu s-a ales cu asta. In schimb am facut alt traseu: Vineri: Abbotsford – Calgary (ca pasager cu WestJet) Sambata: High River – Great Falls – Calgary International Airport – High River Duminica: High River – Drumheller – Sundre – Calgary Springbank Airport – High River ZBORUL NR. 1Data: Vineri 2 Mai, 2008 Pecare Abbotsford (YXX): 19:45 Sosire Calgary (YYC): 21:54 (Calgary e +1 ora fata de Abbotsford) Durata zborului: 1 ora & 9 min. Compania & nr. zbor: WestJet Airlines #36 Aeronava: Boeing 737-6CT Inmatriculare: C-GBWS Scaun: 19A Vineri seara la 18:00 am plecat spre aeroport. M-am oprit la banca sa-mi schimbi dolarii “cu regina” in dolarii “cu presedintele Jackson”. Nu mi-am luat multi, deoarece mai bine folosesc VISA si-mi fac puncte. Deja cred ca am destule sa zbor gratis in Romania. Pe la 19:00 am ajuns la aeroport. Mi-am parcat masina la “Long Term Parking” dupa care m-am indreptat spre terminal. Am intrat inauntru si am observat ca eram ultimul (si singurul) la ghiseu. Tipa mi-a zis ca mai am timp, deoarece avionul doar cit aterizase si inca nu ajunsese la gate. Mi-a dat board card-ul si am mers vreo 20 de metri pina la security. Procesul a durat vreo 30 de secunde. Sunt super expert acum la ce tra sa scot si ce sa port ca sa nu zornaiei detectorul de metale. Bagajele: Haine, laptop/carti/harti de aviatie, aparat foto si castile de pilot: Cladirea aeroportului vazuta din parcarea de vizavi: Check-in counter: Cum am trecut de security, am vazut Boeing-ul 737-600 care doar cit ajunsese de la Calgary. Mi-am cumparat un sandwhich si o sticla de suc si pina s-au imbarcat restul pasagerilor, am mincat, l-am sunat pe Andrew (care a zis ca ma asteapta la aeroport in Calgary) si am facut ceva poze. Cu toate ca 737-urile au doua rinduri cu 3 scaune fiecare, nu a stat nimeni linga mine, iar pe scaunul de la culuar era un tip haios la vre 40 de ani care era ceva businessman de vindut macarale si alte utilaje grele. Tipul mergea acasa in Alberta dupa ce venise in delegatie in British Columbia. La captivat imediat aparatul foto si a inceput sa-mi puna 1000 de intrebari, la care nu prea am avut chef sa-I raspund, mai ales ca habar nu am nici eu. In fine, m-a lasat sa fac poze dar nu a oprit cu intrebariile. Avionul nostru, C-GBWS, Boeing 737-600 soseste la gate: In avion, pe scaunul 19A Nu la scurt timp dupa ce ne-am imbarcat pilotii au pornit motoarele si ne-am deplasat spre pista de decolare 07. Avionul fiind micut sa implintat imediat in cer si ascendam destul de repede. Am intrat rapid in nori si nu prea am avut ce vedea. Pisata 07: Decolare: Au venit si stewardezele, am comandat un cola si gheata dupa care m-am uitat putin la meciul de hockey intre Dallas Stars si San Jose Sharks. Era in direct pe canalul TSN (The Sports Network). Imi place mult hockey-ul, mai ales cind sunt semi-finalele. WestJet a cistigat mult ca a instalat televizor prin satelit, pe avioanele lor. Deasupra norilor: “Io” : Meci de hockey, in direct pe TSN: Am mai facut ceva poze apoi am auzit cum motoarele au inceput sa-si reduca din turatie. Deja incepusem aterizarea la Calgary. Afara se inserasera bine, si am stiut ca va devenii tot mai greu sa fac poze din avion, mai ales ca a fost destul de turbulenta aterizarea. Calgary e faimos de turbulenta, mai ales primavara, datorita locatiei sale in apropiere de munti. Foarte des este “leeway turbulence” (habar nu am cum ai zice in romaneste). Din pacate am aterizat pe pista 10, si eu find pe partea dreapta a avionului n-am vazut downtown-ul care era la sud de glide-path. Aterizarea a fost cam violenta, deoarece approach-ul e un “Back-course DME”, deci pista 10 nu are ILS si foloseste localizer-ul pistei 28. Deasupra muntiilor: Cabina avionului. Fiecare scaun are televizorul lui personal cu 24 de canale de “live TV” Tot mai intuneric: Poza asta e ciudata, dar imi place: Aterizare: Dupa aterizare am taxi la teriminal. Am ramas ultimul in avion si am vorbit cu capitanul si l-am intrebat daca ma lasa sa fac poze la cock-pit. Mi-a vazut ce bluza am pe mine si m-a intrebat daca am pilotat Cessna vreodata. I-am zis ca am vreo 12 ore intr-un 172, dar majoritatea orelor mele sunt pe avioanele Diamond. Am facut poze la cockpit dupa care am iesit din avion si m-am indreptat spre iesirea din aeroport, unde urma sa ma intalnesc cu Andrew. British Airways, Boeing 777 venit de la Londra-Heathrow Parcat la gate: Poze din cockpit (scuze de calitate proasta) nu prea am avut timp sa reglez camera: Poza cu blit: Poza fara blit: Ceva poze din terminal (D-Wing), majoritatea avioanelor sunt la WestJet (main hub si headquarters), dar mai este folosit si de alte avioane precum Air Transat, British Airways, ANA, JAL, Air North, etc. Am ajuns afara din claidire si m-am intalnit cu el si cu prietena lui care o cunoscusem pentru prima oara. M-a dus pina acasa la Codrin, un amic bun de-al meu de cind m-am mutat in Calgary in 200, dupa care ne-am inteles ca vine el sa ma ia la ora 7:00. Era deja 22:30 cind am ajuns la Codrin. Am stat de vorba cu Codrin dupa care, pe la 11 seara, m-am dus sa dorm. | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:51 | |
| ZBORUL NR. 2Data: Sambata 3 Mai, 2008 Plecarea: High River, Alberta (CEN4) Destinatia: Great Falls, Montana (KGTF) Durata zborului: 1.9 ore Compania & nr. zbor: Calgary Flight Training Centre Aeronava: Diamond Star DA40-180 Inmatriculare: C-FNAC Scaun: “Left seat” Andrew co-pilot si Amy fotograf/pasager. Ea a facut multe din pozele care o sa le vedeti, deoarece eu si Andrew am fost ocupati cu pilotajul.A doua zi m-am trezit la 6:30 si am sarit repede in dus, m-am imbracat si am coborat in fata casei sa-l astept pe Andrew. Dupa vreo doua minute apare si el cu Amy, ne urcam in masina si ne indreptam spre High-River, Alberta, un satuc la vreo 60 de km de Calgary. Fosta mea scoala a fost la Calgary International Airport, dar sa ajuns la niste preturi aberante pentru a face un business de flight training acolo si nu au mai rezistat. Taxele de aterizare pentru un avion mic cu un motor au crescut in trei ani de la $20.00 (€12.84) la $40.00 (€25.68). Deci de fiecare data cind aterizezi tre sa platesti suma asta. Ca elev nimeni nu a mai vrut sa aterizeze acolo asa ca scoala s-a mutat in High River, si intr-un fel e si mai bine, dar in alt fel e rau pentru ca e cam departe de oras. Mai este un aeroport in Calgary, Springbank, dar acolo e full deja si nu mai are loc nimeni sa faca business. In fata casei, in timp ce-l asteptam pe Andrew. Andrew isi intoarce masina. Amy era pe bancheta din spate In fine, am anjus si noi in High-River si am cautat un “Tim Hortons” sa mancam. E un fast-food Canadian care are donuts, muffins, sandwhich-uri, etc. dar n-am gasit. Adica, nu era! Asta e un soc. Tim Hortons e simbolul Canadian cum e McDonalds la Americani. In fine, am gasit un McDonalds si am mancat acolo. Urasc mancarea lor, dar n-am avut incotro. Nu era nimic altceva si sa zbor pe stomacul gol nu-i bine. Dupa ce am mancat am plecat la aeroport si am ajuns cam in jurul orei 8:30. A trebuit sa verific vremea (METAR, TAF, GFA, UPPER WINDS, NOTAMS, etc), am facut “Weight & Balance”, complectat formularele de asigurare, verificat “Journey Log Book” al avionului, recordurile de maintenance, restrictiile, etc. Am verificat avionul si l-am alimentat cu combustibil AVGAS 100LL (Low Lead), circa 20 US Gal (76 L), pentru fiecare rezervor. Deci in total am avut vreo 152 de litri de combustibil. Greutatea acestuia este cam de 240 de pounds (109 kg) si autonomia avionului la un consum de 10 US Gal. / ora inseamna ca aveam vreo 4 ore in total. A trebuit sa complectez formularul “178 – Private Aircraft Enforcement System Arrival Report” de la “US Customs & Border Protection Agency” si a trebuit sa faxez acest document cu o ora minim inainte de a ajunge la destinatie in Great Falls, Montana. Am mai sunat la Edmonton FIC si am anutat planul de zbor. “Formularul 178 care a fost trimis prin fax la US Customs & Border Protection Agency” in Great Falls, Montana Toate pregatirile astea au durat vreo ora, dar am cam tras mata de coada si ne-am luat la vorba cu unii si cu altii, cu colegi, studenti noi, am mai vorbit si cu domnisoara Jill (am avut noi doi ceva de a face in tineretiile noastre), etc, etc. In fine, Cind am pornit motorul era in jur de 10:20 dimineata. Eu am facut check-urile de rigoare iar Andrew a programat GPS-ul. Zborul urma sa fie asa: decolare de la High-River si pornit sud-est, pina la Lethbridge, AB dupa care Cutbank, MT si Great Falls, MT. Am facut run-up dupa care am facut “backtracking” pe pista 24 si am decolat spre vest, dupa care o curba de 180 de grade la est catarandune la 9500 ft. (2900 m). Andrew a selectat fregventele de radio 126.7 pentru “En Route VFR – Traffic Advisory” si fregventele de navigatie pentru VOR-ul din Calgary si Lethbridge, respectiv YYC VOR si YQL VOR. La scurt timp dupa ce am ajuns la altitudine am pus pilotul automat si am interceptat “Victor 301 airway, pe 137 outbound radial de la VOR YYC, exact deasupra aerodromului “Vulcan”. La jumatea drumului am schimbat fregventele dinou si am inceput sa ne ghidam dupa YQL VOR pe 315 radial inbound. Cu toate ca zborul nostru a fost VFR (Visual Flight Rules) si tot timpul ne orientam pe geam sa fim siguri ca suntem unde trebuie, am navigat IFR (pentru antrenament), si am folosit VOR-uri si GPS-ul .Pregatiri de decolare Backtracking pe pista 24 Andrew urmarea ce faceam eu (checklist ceva) Decolare: muntii se vad spre vest Aeroportul din High River cu o singura pista in folosinta (06-24) si a doua in constructie (ce se vede in negru) Urmatorul waypoint: YQL VOR (Lethbridge VOR), iar noi eram la 9500 ft (2900 m) cu pilotul automat cuplat Keho Lake, la 25 de mile nautice nord-vest de YQG VOR In drum spre Lethbridge. Ceva riu Orasul Lethbridge, cu aeroportul in partea stinga a pozei Odata ce am trecut peste YQL VOR am virat putin spre dreapta si am interceptat “151 radial outbound”, Victor 21 pina la jumatatea drumului intre Lethbridge si Cutbank Montana, dupa care am schimbat iarasi fregventele pentru CTB VOR (Cutbank). Toate manevrele astea au fost executate de pilotul automat care era cumplat pe NAV mode. Noi am stat cu mainile pe genunchi si ne-am uitat la “ceasuri” In drum spre granita cu SUA Andrew regla GPS-ul. Garmin 530 e cel cu ecran mare si Garmin 430 e cu ecranul mic. Acolo se vede ca eram intre waypoints YQL si CTB. Pe “warning panel” este scris I galben “PITOT” care ma avertiza ca “pitot tube heat” e stins si in rosu scrie “DOORS”. Asta inseamna ca e pericol ca una din usi sunt deschise. Asta sa intamplat mai de mult din cauza ca mecanismul de la inchiderea usii nu cupleaza cum trebuie sensorul, asa ca, avionul “crede” ca usa din spate e deschisa, cind in realitate e doare o cuplare proasta intre mecanizmul de inchidere si senzorul. Deci nu a fost nici un pericol si am ingnorat problema. Daca sunteti atenti, o sa vedeti ca in alte poze acest advertizment nu apare”Trecind granita intre Canada si SUA. Linia alba e frontiera intre cele doua tari. Andrew, eu (cu sapca de la Boeing, care sa va spun sincer nu o prea port, dar a batut soarele rau de tot si am fost nevoit. Nu sunt eu mare fan de sepci). Amy pe scaunul din spate, admira peisajul pustiu si uscat Aproape deasupra la CTB VOR Lacul Francis din Montana, la sud de Cutbank Pustietate de campie in Montana. Muntii sunt mai la vest, dar aici… campie cit vezi cu ochii Ceva tren de marfa care parea ca un sarpe lenes. Am trecut si de CTB VOR dupa care a urmat tot Victor 21, dar de data asta pe alt “radial” (outbound 133 de la CTB) si “315 inbound spre GTF VOR, pe fregventa 115.1. Inainte sa intram in spatiul aerean al aeroportului din Great Falls, am contactat Great Falls Approach, care ne-a dat indicatiile ”Canadian Foxtrot November Alpha Charlie, you’re cleared right downwind runway 21, you’re number two following RJ traffic on final, report him in sight”.Am vazut CRJ-ul si dupa ce am trecut in spatele lui (el era pe final approach, iar noi eram “downwind”, mergind in directii opuse). Dupa ce am trecut in spatele lui am virat 90 de grade la dreapta (base leg), dupa care inca-o una similara pentru a ne alinia cu pista 21. Am redus viteza sub 108 KIAS pentru a cobori flapsuri-le in pozitia de take-off, lasind viteza sa se reduca pina cind am ajuns in zona “arcului alb” de viteza in care am voie sa cobor flapsuri-le pentru “landing”. Manifold pressure intre 15 – 16 In. si 2200 RPM. Inainte de aterizare cu vreo citeva secunde, am pus “Prop lever” la maxim, si am redus throttle treptat pina la minim. Am aterizat pe pista 21 la 12:18 ora locala. Odata ce am iesit de pe pista am stins pompa electrica de combustibil, luminile de aterizare, strobes si am obtinut aprobarea sa taxi la cladirea cu U.S. Customs. In drum spre Great Falls Aeroportul Great Falls, situat pe un “platou”. Se vede panta abrubta la inainte de pista 21 Right Base, runway 21 Aterizare: Odata ajunsi acolo am stins motorul si am asteptat vre 2 minute pina cind au inceput sa vina cei doi ofiteri de vama. Numai atunci am deschis iesiirile la avion. Mi-au cerut pasaportul meu si a pasagerilor mei, licenta de pilot, actele de inmatriculare si asigurare a avionului si ne-au intrebat cit vom sta si unde vom merge pe parcursul sesului nostru in America. Intre timp, al-doilea ofiter ne-a scanat avionul cu un fel de aparat x-ray, care cred ai spunea daca sunt ceva compartimente ascunse unde s-ar fi putut transporta contrabanda, etc. Am iesit din avion si am mers la ghiseul lor unde a trebuit sa platesc o taxa de $27.00 (€17.50) anuala ca sa poti zbura in SUA. Dupa ce am terminat cu vama, etc. au venit niste tipi de la Exon aviation si ne-au alimentat avionul cu combustibil. 100LL. In total a fost cam $86.00 (€56.00). Evident aveam mai mult de jumate de rezervoare pline, dar e o idee buna sa le ai pline (daca se poate) mai ales cind zbori in zone montane. Un tip ne alimenta avionul Andrew & prietena lui Amy Eu la soare… pe aripa. Un CRJ de la United Express se pregatea de decolare, probabil la Denver unde este hub-ul lui United Airlines Dupa ce am primit combustibilul, am vrut sa mergem spre Yellowston National park, in Wyoming, dar am aflat ca aeroportul din West Yellowstone este inchis din octombrie pina la sfarsitul lui mai, asa ca ne-am decis sa mergem un pic prin oras si sa mincam ceva, dupa care ne vom intoarce la Calgary, dar vom alege o ruta mai interesanta, zburind paralel cu Muntii Rocky. Am intrat toti trei in avion si am taxi (2 minute) pina la un FBO (Fix Base Operator) unde poti sa-ti parchezi avionul, iei combustibil si e un loc amenajat unde pilotii pot sa se relaxeze, sa-si faca flight planning sau chiar sa doarma (unele au si spatii amenajate). Pentru ca le-am folosit serviciile lor (combustibil/parcare) ne-au imprumutat o masina sa conducem in oras. Prima data am fost si-am mincat la Chili’s Bar & Grill dupa care am facut ceva shopping. Mi-am cumparat o pereche de papuci K-Swiss, pantalni, tricou si un hanorac de jogging. Ne-am intors la aeroport dupa mai bine de vreo patru ore. Ne-am oprit si in fata aeroportului sa face poze la ceva avioane de la US Airforce si Montana Air National Guard. Avioane puse la expozitie: Si unul din avioanele mele favorite: F-16 Terminalul de pasageri: Inapoi la FBO: | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:51 | |
| ZBORUL NR. 3Data: Sambata 3 Mai, 2008 Plecarea: Great Falls, Montana (KGTF) Destinatia: Calgary International Airport, Alberta (CYYC) Durata zborului: 2.8 ore Compania & nr. zbor: Calgary Flight Training Centre Aeronava: Diamond Star DA40-180 Inmatriculare: C-FNAC Scaun: … la fel ca zborul precedent Dupa ce ne-am facut planul de zbor am plecat inapoi spre casa. Am decolat de pe pista 21 si am virat stinga. De data aceasta, n-am mai avut VORs sa navigam, asa ca am folosit aeroporturi ca waypoints, si ne-am ghidat pe GPS (bineinteles, ca tot timpul am fost cu ochi afara sa confirmam ca suntem unde spune GPS-ul. Pina la urma, zborul asta a fost sub reguli VFR si nu IFR, dar totusi, nu strica sa inveti ceva din cind in cind. Taxi spre pista 21. Flaps-urile in pozitia de decolare Cu motorul la maxim, goneam pe pista 21 spre viteza de Vr. (Avertismentul de “DOOR” era stins de pe Warning Panel…) Lasam in spate aeroportul din Great Falls Ceva platou impresionant Amy e luata la rost de ce citeste cartea in loc sa se uite pe geam. Fetele astea Bordul C-FNAC-ului Amy Choteau Airport Da, acolo eram! la nord de Choteau, Montana Garmin 530 GPS – Intre Fairfield si Starr-Browning, Montana Garmin 530 si 430 GPS cu KAP140 Autopilot armat pe NAV si alt la 8500 ft. (2591 m), la o viteza relativ de pamant la 122 kts (226 km / ora)… cam incet. De obicei mergem la 140 kts (260 km/h) Instrumentele de monitorizat motorul si alte sisteme ale avionului In drum spre Starr Browning, Montana, Era cald … am deschis geamul Nordul Montanei A inceput sa se inoreze Harti VNC (VFR Navigational Chart) pentru Montana si sudul Albertei (Calgary) Glacier National Park in nordul Montanei spre granita Canadei La un moment dupa ce am intrat in Canadat, am observat ca vizibilitatea a inceput sa scada repede. Am simtit un miros de ars, dar nu chimic. Era clar lemn ars. Imediat am realizat ca defapt vizibilitatea a fost redusa din cauza de fum si nu nori. Am ocolit fumul, si am observat ca era defapt o padure care aredea. Am contact imediat Edmonton FIC si am anutat de focul care l-am gasit, dupa care le-am dat co-ordonatele. Nimeni nu stia nimic de el, si au anuntat “Canadian Forrest Rangers”. Fum de la incendiile de padure Mergind spre Calgary, in sudul Albertei, linga oraselul Pincher Creek La 56 mile nautice de Calgary, (100 si ceva de km) “The captain”… adica “Io” “The F/O”… adica Mr. Andrew Cind ne-am apropiat de Clary, Andrew a obtinut informatiile de la ATIS (Automated Terminal Information Service), cu vremea si pistele folosite momentan pentru decolare aterizare, etc. A contactat Calgary Terminal Area control care ne-a aprobat un “straight in approach” pentru pista 34. Am selectat fregventa pentru ILS si am inceput proceduriile pentru aterizare. Cu toate ca ma ghidam dupa ILS, tot timpul ma uitam pe geam sa fiu sigur ca sunt okay. Repet, noi eram VFR… nu IFR… tot zborul nostrum IFR a fost doar pentru antrenament, dar legal eram obligate sa respectam legiile de VFR. Dup ace ne-am aliniat pe ILS, am contactat turnul de control care ne-a aprobat aterizarea pe pista 34. Dupa aterizare am virat la sting ape pista 25, si am taxi la cladirea cu vamesii Canadieni. Am fost destul de surprinsi ca nu era nimeni acolo. Totusi eram 15 minute intarziati din cauza ca ne-am abatut din drum sa investigam incendiul de padure. Am sunat prin telefon la un numar si mi-au intrebat daca s-a schimbat ceva din declaratia facuta prin telefon inainte de a decola din Montana. Am zic ca nu s-a schimbat nimic. Mi-a dat un nr. care a zis sa-l notez in “Log Book” si ca asta a fost controlul meu. In drum spre Calgary International Sudul Calgary-ului Calgary, interceptam ILS runway 34 Downtown Calgary ILS runway 34 Calgary downtown … aproape de aterizare 75 kts, 4200 ft AGL, 450 fpm descend, si locked on ILS runway 34 Autostrada cantre Edmonton Ceva lac dintr-un teren de golf Short final runway 34 la Calgary International Aterizare Un Westjet aterizeaza dupa noi Taxi cantre Canadian Customs | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:52 | |
| ZBORUL NR. 4Data: Sambata 3 Mai, 2008 Plecarea: Calgary International Airport, Alberta (CYYC) Destinatia: High-River, Alberta Durata zborului: 0.4 ore Compania & nr. zbor: Calgary Flight Training Centre Aeronava: Diamond Star DA40-180 Inmatriculare: C-FNAC Scaun: … la fel ca zborul precedent Tot timpul asta n-am oprit motorul. Am contactat “Clearance Delivery” de la Calgary International pe fregventa 121.3 si i-am intrebat daca pot sa dechid un plan nou de zbor cu ei. De obicei te refuza ca sunt ocupati. Planul de zbor trebuie aprobat de Edmonton FIC, dar din cind in cind mai fac exceptii baietii si azi a fost ziua mea norocoasa. Mi-au zis sa-mi pastrez Transponder Code pentru planul de zbor spre High-River Alberta. Cinci minute mai tarziu eram iarasi pe pista 34 decoland. Am zburat la vest de aeroport sis pre sud. Cu toate ca aeroportul din High-River era la sud de Calgary si zburasem peste el cind am venit din Montana, nu am putut ateriza deoarece nu este un punct oficial de frontiera, asa ca a trebuit sa zburam la Calgary Internaional. (YYC). Dupa vreo 0.4 ore de zbor am aterizat pe pista 24 la High-River, am taxi la locul de parcare si am urmat proceduriile de “shut-down”. Decolare din Calgary Calgary Downtown, vazut de la vest Calgary…. In drum spre High-River Calgary Downtown… Glenmore Parkway Sudul Calgary-ului Aproape de High-River, Alberta Aterizare in High-River La secunde de a atinge pista 24 la High-River Asa s-a terminat prima zi de zbor. In total am zburat 5.2 ore ca si Pilot in Command, care conteaza mult. Fiecare ora conteaza ca sa-mi ating telul pentru Carpatair, deci pot sa spun ca pe linga faptul ca a fost foarte misto, am si dobindit ceva important. Dupa ce am parcat avionul si am complectat actele necesare (Journey Log Book, Pilot Log Book, etc etc) am plecat cu masina spre casa. Era destul de tarziu, vreo 22:30 seara cind am ajuns acasa. Andrew si Amy nu au mai intrat, iar eu cu Codrin ne-am luat la vorba, dar nu prea am rezistat. Am fost frint de oboseala, si a doua zi avem inca atit. ZBORUL NR. 5Data: Duminica 4 Mai, 2008 Plecarea: High-River, Alberta (CEN4) Destinatia: Calgary Springbank Airport, Alberta (CYBW) Durata zborului: 1.9 ore Compania & nr. zbor: Calgary Flight Training Centre Aeronava: Diamond Star DA40-180 Inmatriculare: C-FNAC Persoane la bord: Eu si amicul meu Vlad M-am trezit duminica dimineata pe la 8:00 si dupa ce am facut dus si m-am imbracat (mai sport de data asta), Codrin m-a dus la aeroportul international sa-mi inchiriez o masina. Pe drum am incercat sa-l conving sa vina cu mine, deoarece n-am avut cu cine sa merg si nu-mi prea place sa merg singur. Nu a fost el prea incantat, asa ca l-am sunat pe un alt amic de-al meu roman, Vlad. Pe Vlad il stiu de foarte mult timp. Am fost la liceu impreuna in clasa de geografie si am devenit destul de buni prieteni. In 2002 ne-am mutat amindoi din Windsor, Ontario in Calgary, deci e unul dintre cei mai vechi amici de-ai mei din Canada. Vlad a zis ca vine daca vin sa-l iau de acasa de la el, ca prietena lui (Adina) avea nevoie de masina sa mearga cu tatal ei (care era din vizita in Canada) la cumparaturi. Normal ca am mers sa-l iau. Dupa ce m-am “certat” putin cu niste aiurite de la ghiseul de “Budget Car Rental” am hotarit ca nu m ai vreau masina de la ei. Cind i-am sunat de acasa mi-au spus ca pretul total pe zi e $32.00, dar cind am ajuns acolo a ajuns ls $66.00. Cum naiba? “Pai domnul, sunt taxe de aeroport” Perfect, dare u am intrebat clar “Care este pretul TOTAL?” Cit de greu e asta? In fine, l-am zis ca nu mai vreau serviciile lor asa ca am mers la ghiseul de linga (compania AVIS) si pentru $50.00 dolari mi-am inchiriat o Toyota Yaris. Mica masina, dar n-am avut nevoie de mai mult. Chestie e ca a doua zi (Luni) trebuia sa fiu la aeroport la 7:00 dimineata si n-am vrut sa-l mai deranjez pe Codrin sa ma duca la aeroport, plus trebuia sa ajung in High-River, care era si el la 60 de km de Calgary. Pretul de taxi de acasa la Codrin la aeroport e cam $30 de dolari, deci se merita sa-mi inchiriez masina. In final tot iesi mai ieftin si ai mobilitate si libertate mai mare. Asa deci, am ajuns intr-un final la Vlad acasa, m-am intalnit cu Adina si tatal ei, dupa care Vlad mi-a facut pofta cu o caneta de bere Ursus adusa proaspat din Romania. Din pacate n-am putut sa beau ca trebuia sa zburam. Ne-am hotarat sa facem un zbor de la High-River la Drumheller la Sundre dupa care la Calgary Springbank Airport. Aeroportul Springbank e la iesirie din Calgary, spre vest, si destul de aproape de unde locuiesc ei. Ne-am dat intalnire pe la 16:00 cu Adina la Springbank, sa vina sa-l ia pe Vlad. Am plecat amandoi spre High-River si am povestit mai mult despre excursia lui in Romania. Doar cit s-a intors din Arad si Timisoara si vreo 4 zile in Germania. Am ajuns la aeroport si fostul meu coleg si instructor Dominique (un tip din Quebec) si Jill. Mai era ceva studenti pe acolo care doar cit incepusera zborul. Intr-un tarziu a venit si alt amic de-al meu Ashely, un Englez destul de simpatic. Astia s-au luat la glume si bancuri iar eu am tras “din greu” sa-mi fac toate hartiile necesare pentru zbor… adica iarasi, weight and balance, weather, flight planning, etc etc. Dupa ce am terminat cu astea, am alimentat avionul si la scurt timp am decolat spre Drumheller. Cred ca asta a fost unul dintre cele mai nashpa zboruri care le-am avut. Era cald si foarte turbulent. A trebuit sa zbor fara pilot automat deoarece nu e indicat sa-l lasi conectat cind e turbulenta mai accentuata. Dupa decolare de la High-River, ne indreptatam nord-est spre Drumheller, Alberta Autostrada #1 – Trans Canada Highway, care strabate Canada de la Est la Vest… mii si mii de kilometri In zona Drumheller-ului. Am mai scris eu un report la Drumheller.. acolo am vacut poze mai misto, mai ales ca era vara. Acum totul era maro si deprimant Fosta Autostrada #2 (acum Queen Elizabeth Highway), care merge din Calgary spre Edmonton (sud-nord) In zona “Olds-Didsbury”. Aici a trebuit sa fim atenti ca era o zona care avea spatial aerean inchis pe un diametru de 6km si pina la 15,000 de feet (circa 4500m), unde se facea parasutizm. Am ocolit zona atenti (nu am avut chef sa treaca un parasutis prinaripa mea) dupa care ne-am indreptat spre Sundre, AB. Turbulenta n-a vrut sa cedze, asa ca l-am pus pe Vlad sa piloteze ceva vreme. El nu e pilot, dar a luat vreo 10 ore de pilotaj in Windsor, deci a fost mai mult decit capabil sa controleze avionul. Vlad la control: In drum spre Springbank Airport Deal linga satul Cochrane, aproape de Springbank. Aici se dadeau tipii cu parapanta si deltaplanul. Odata ajunsi deasupra la Cochrane controlorii de la Springbank ne-au instructat sa intram in circuitul de aterizare pentru pista 25. (Right downwind, runway 25). Am avut doua Cessna 172 care erau in fata noastra, una doar cit era sa atinga pista, si alta era pe “base leg”, deci noi eram #3 la aterizare. Am redus turatia motorului, coborit flapsurile, etc. dupa care am primit si noi aprobarea de aterizare. Dupa ce am aterizat am taxi la o zona de parcare, pe rampa aeroportului si am asteptat sa vina Adina si tatal ei. In total zborul a durat 1.9 ore. Aterizare la Springbank Ceva case foarte foarte scumpe: milioane de dolari Short finaly, runway 25 la Springbank (CYBW) Am parcat avionul si intre timp a aparut Adina cu tatal ei. Le-am aratat avionul, am facut ceva poze dupa care i-am oferit tatal ei sa vina la o tura de vreo 15 minute cu mine, dar nu cred ca a fost prea singur pe el. In fine, nu fortez pe nimeni sa vina cu mine. Adina nu o are cu zburatul deloc. Uraste sa zboare si cu avioane mari. In fine, mi-am luat ramas bun de la cei 3 si am mers sa manic la un restaurant de aeroport. Nu prea aveau ei cine stie ce, dar mi-a fost pofta de un hot-dog, asa ca mi-am luat unul cu cartofi pai si o sticla de apa. Dupa ce am mancat m-am intors la avion si am pornit spre High-River, unde m-am decis ca nu voi merge nicaieri, si ca voi face ceva antrenament. Vlad, Adina si tatal ei Turnul de control din Springbank Diamond Star-ul parcat in apropiere de turnul de control. Am avut ocazia de vreo citeva ori sa merg acolo. Sunt foarte de treaba tipii. Daca esti politicos si-i intrebi daca te lasa sa mergi 90% din timp vor spune da. Numai daca sunt foarte ocupati te refuza. | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:53 | |
| ZBORUL NR. 6Data: Duminica 4 Mai, 2008 Plecarea: Calgary Springbank Airport, Alberta (CYBW) Destinatia: High-River, Alberta (CEN4) Durata zborului: 0.7 ore Compania & nr. zbor: Calgary Flight Training Centre Aeronava: Diamond Star DA40-180 Inmatriculare: C-FNAC Persoane la bord: am fost singurul… Intre timp se schimbase directia vantului si s-au schimbat pistele de decolare / aterizare. Acum se decola de pe pista 07. Am obtinut ATIS-ul, am taxi pe pista si la scurt timp am fost in aer. Am virat la dreapta si m-am indreptat spre “Pridis Corner”, unde e un punct de intrare/iesire din spatiul aerean “C”, al aeroportului din Springbank. Controlorii m-au pus sa stau la 5500 feet ASL (above sea level), ceea ce inseamna destul de jos, avind in vedere ca aeroportul Springbank e la 4000 ft ASL, deci eram doar la 1500 ft AGL (above ground level).. cam vreo 500 de metri. A durat destul de repede sa ajung la High-River. Am urmarit proceduriile de intrare si aterizare pentru aeroporturi ne-controloate (cum e High-River), monitorizind tot timpul fregventa de traffic al aerodromului 123.0. Am aterizat dupa 0.7 ore pe pista 24. Am taxi la ramp und mi-am incheiat al doilea zbor a zilei. Aliniat pe pista de 07 la Springbank In drum spre High-River si ceva poze din avion si cu cockpit-ul. Scaunele din spate: “Io” Aterizare: Dupa ce am aterizat, taxi inapoi la ramp: | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:55 | |
| ZBORUL NR. 7Data: Duminica 4 Mai, 2008 Plecarea: High-River, Alberta (CEN4) Destinatia: Sud de High-River, Alberta (CEN4) si exercitii de aterizare/decolare Durata zborului: 2.4 ore Compania & nr. zbor: Calgary Flight Training Centre Aeronava: Diamond Star DA40-180 Inmatriculare: C-FNAC Persoane la bord: am fost singurul… Mi-am facut calculele si mai trebuia sa zbor inca 2.4 ore ca sa-mi cheltuiesc toti banii care i-am avut in cont la scoala. N-am mai avut chef sa merg undeva departe asa ca m-am decis sa stau prin zona si sa fac ceva antrenament. Cind am pasageri nu e bine sa faci stalls, steep turns, etc asa ca am alimentat avionul si am decolat dinou. Am facut vreo ora si ceva doar decolari si atarizari (vreo 15 in total), dupa care m-am cam plictisit si am plecat spre sud, dar stind la o distanta mai mica de 25 de mile nautice de aeroport, ca nu am vrut sa fac flight-planning. La sud-vest de High-River am facut alte exercitii, steep turns, stalls, precautionary landings, forced approaches, diversions, slow flight, si cam atit. Dupa vreo ora de facut si asta, m-am intors la aeroport si ultima 0.4 ore am facut dinou aterizari si decolari. Intr-un tarziu, destul de oboist dupa 2.4 ore de concentrare la maxim am aterizat. Fostul meu coleg, Mark era acolo cu prietena, se pregatea pentru un zbor de noapte. Afara deja se inserase. Am parcat avionul, am facut ceva poze cu el si am stat un pic sa-l admir. C-FNAC a ocupat un loc special in inima mea. Am zburat peste 120 de ore cu acest avion ca si pilot si poate vreo 30 ca si pasageri cu alti colegi de-ai mei cind l-au luat ei pentru atrenament. Nu stiu zau cind il voi pilota data viitoare, dar o sa-mi lipseasca. Decolare pentru atrenament: Diverse poze facute in timp ce faceam atrenament. Avind un scaun liber linga mine aparatul a fost usor la indemana pentru o poza scurta. Steep turn Zburind peste aeroportul din High-River, la 1500 feet deasupra lui. La un moment dat, am vazut vreo 7 caprioare la 2 metri de pista. Le-am speriat putin cind am trecut pe linga ele, si au sarit gardul imediat. Sunt destul de periculoase. Multe avioane au lovit animale salbatice, cu toate ca sunt garduri de imprejurit. Nu stiu daca sa vede chiar asa de bine, dar daca va uitati atenti o sa vedeti caprioarele. Ultima aterizare a zilei Dupa ultimul zbor, eu cu C-FNAC Poza cu cockpit-ul, dupa ce am terminat o zi obositoare de zbor. Dupa ce mi-am incheiat toate socotelile cu zborul am plecat frint spre casa. A durat vreo 40 de minute pina am ajuns la Codrin, deoarece m-am oprit sa cumpar 6 beri ca sa sarbatorim. Am stat in seara aia pin ape la vreo 1:00 noaptea dupa care am picat mort de oboist. | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 22:55 | |
| ZBORUL NR. 8Data: Luni 5 Mai, 2008 Pecare Calgary (YYC): 8:10 ora locala Sosire Abbotsford (YXX): 8:31 ora locala (Abbotsford e la - 1 ora de Calgary) Durata zborului: 1 ora & 21 min. Compania & nr. zbor: WestJet Airlines #30 Aeronava: Boeing 737-6CT Inmatriculare: C-GWSB (e interesant, ca daca inmatricularea are aceleas litere ca si avionul care m-a adus la Calgary, dar nu in aceias ordine) Scaun: 4A A doua zi m-am trezit pe la 6:00 si am sarit direct in dus dupa care m-am imbracat si am plecat spre aeroport. Am ajuns acolo o jumate de ora mai traziu si am mers direct la AVIS sa returnez masina inchiriata. Dupa ce am predat Toyota mi-am luat bagajele si m-am indreptat spre ghiseul de check-in la Westjet. Tipul care lucra acolo era un amic de lui Alain (fost coleg de clasa la aviatie cu mine) asa ca l-am vazut de vreo citeva ori la ceva petreceri. Am stat de vorba asa vreo citeva minute dupa care m-am indreptat spre security. Am trecut si pe acolo cu chiu cu vai (era foarte aglomerat, fiind luni dimineata), dupa care am mers spre gate. Mai aveam vreo 30 de minute pina cind trebuia sa plece avionul, asa ca m-am dus la un bar si am comandat un mic dejun si un pahar de lapte. Dupa ce am mincat am mai facut ceva poze si la scurt timp ne-am imbarcat in avion. Pilotii au pornit motoarele exact la 8:10 dimineata. Am taxi scurt spre pista 16 si dupa vreo 10 minute de asteptare pentru alte avioane sa aterizeze ne-am aliniat si noi. Cu turatia la maxim (sau aproape de maxim), Boeing-ul 737-600 s-a desprins de pe pista si a inceput sa se catare spre FL400 cu viteza. Stind in fata / dreapta a avionului, nu am reusit sa vad downtownul din avion, deoarece noi decolam spre sud si centrul orasului cu zgarie-norii erau la vest de aeroport. Ah, si asa e okay… l-am vazut de sute de ori. Nu dupa mult timp am intrat in nori si am atins altitudinea maxima de zbor pe ziua acea, 40,000 feet (12,192m). Toyota Yaris care am inchiriat-o Check-in counter pentru WestJet Airlines, in Calgary Northwest A320 Boeing 737-700. Cocoasa aia de pe spate este satelitul pentru live TV. Localul unde am mincat eu micul dejun. A fost cam golut Un alt Boeing 737-700 Inauntrul aeroportului, sectiunea D Gate-ul nostru cu zborul la Abbotsford. Toata lumea era aproape imbarcata. Eu eram printre ultimii Alte Boeing-uri se pregatesc de plecare, unul la Vancouver International, si altul parka la Ottawa. Vedere pe geam de pe scaunul 4A “D-Wing”, de unde am plecat noi Asteptand pe taxiway, sa intram pe pista 16 Decolare Pista 25 se vede, si cladirile de la Esso Avitat Ramp Cladirea unde a fost scoala mea de aviatie. Usa hangarului are pictata pe ea emblema mare de Cessna (rosu si albastru) Estul Calgary-ului Glenmore Reservoir, in Calgary Mergind spre munti Intrati in nori… misto de tot motorul asta Deasupra norilor la 40,000 de feet Deasupra la Kelowna, cu live moving map: Dup ace am trecut de Kelowna, am inceput sa coboram spre aterizare la Abbotsford. A trecut repede zborul, mai ales ca am facut poze multe si m-am uitat pe geam. N-am avut chef sa beau cafea sau sa maninc biscuitii aia tari care ai ofereau stewardezele (oricum eu nu mai beau cafea de vreo 5 luni). M-am concentra mai mult pe poze. Peisajul a inceput sa se deschida, si nori sa dispara. A urmat o aterizare cu un peisaj de vis. Pozele nu ai fac dreptate. Aeroportul din Chilliwack, BC Approach printe munti: Cartiere pe munti … Finnal Approach Ceva penitenciar Aterizare la Abbotsford Revers thrust Taxi la terminal Aeroportul Abbotsford Se conecta bridge-ul la avion Mi-am luat ramas bun la 737-600 Dupa ce am iesit din aeroport cu bagajele, m-am dus direct la paracare unde ma astepta masinuta mea. Cam oboist, mi-am pus bagajele in masina si m-am indreptat spre Vancouver… Incheiasem unul dintre cele mai bogate weekend-uri de zbor din viata mea. In total am zburat 10.5 ore ca si Pilot Comandant… si a fost un lucru superb. Am invatat multe lucruri, am vazut multe locuri si am adaugat experienta asta care incet incet ma va duce spre visul meu sa pilotez si eu odata un avion trans-continetal… poate un A340 sau B747… cine stie… numai sanatate sa-mi dea Dumnezeu, ca noroc am avut acum foarte mult… restul mi le fac eu cu mina mea. Sper sa va fi placut reportul si mai ales pozele. Inca-o data, scuze de greselile de ortografie si gramatica. O sa mai urmeze si altele… Promit… Vio | |
| | | Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Joi 08 Mai 2008, 23:41 | |
| Felicitari pentru trip si poze. Asa cum ne-ai obisnuit deja...cu multe detalii, poze frumoase si diversificate. Inca o data FELICITARI !! | |
| | | Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 00:01 | |
| ala e 736? asa e de scurt? vio my friend... cum ti-am zis, m-ai dat gata! felicitari pt ce faci si felicitari pt rabdarea sa faci o chestie asa ampla vb aia: avem nevoie de mai multi oameni ca tine sa facem din lumea asta un loc mai bun... P.S.: ca noi toti astia cu spirit liber, cu zborul sau pasiunea pt aviatie in sange! | |
| | | Maverick Fotograf
Numarul mesajelor : 116 Varsta : 48 Localizare : North Vancouver Data de inscriere : 02/04/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 00:11 | |
| Vio my man, ce pot sa zic... ai tot respectul si admiratia mea pentru ca esti atit de determinat sa iti urmezi visul si sa iti creezi o cariera in the airlines industry. Nici nu vreau sa ma gindesc cite ore de munca ai pus in acest report (probabil vreo 12 dupa cite poze si diagrame ai facut) dar pot sa iti zic ca este a kick a$$ job... keep up the awesome work! Sper ca la un moment programul meu sa se mai elibereze si sa putem in sfirsit sa facem ceva spotting adevarat la YVR si in US... cheers, Alex | |
| | | kill3r999 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 144 Varsta : 44 Localizare : Constanta - LRCK(CND), Romania Data de inscriere : 28/03/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 00:23 | |
| Intr-adevar superb! M-ai lasat cu gura cascata de uimire (poze multe, chiar foaaaaarte multe , detalii, peisaje extraordinare, cockpit de vis, prieteni pe masura) ce sa mai zic: EXTRAORDINAR! Bravo pentru rabdarea investita si timpul petrecut sa faci un asemenea MEGA-TRIP-REPORT si din nou BRAVO pentru determinarea cautarii realizarii visului tau! Multa BAFTA si sa auzim in continuare numai de bine! | |
| | | aegean Membru activ
Numarul mesajelor : 852 Varsta : 44 Localizare : LEMD Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 12:31 | |
| You're a real captain,Vio.Bravo!!! | |
| | | atr_42_500 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1059 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 26/03/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 14:05 | |
| | |
| | | RATus Administrator
Numarul mesajelor : 1497 Varsta : 40 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 14:21 | |
| R I S P E C T ! super tare report, si din nou ca s ila restu report-urilor tale, simt ca am fost si eu acolo. Superb. Admir mult rabdarea si hotararea ta. P.S. Cred ca atunci cand o sa zbori la THAI pe a340-600 o sa-ti fie dor de calatoriile pe care e-ai facut acuma. Bafta! | |
| | | airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 14:36 | |
| Asa cum ne`ai obisnuit, un trip report si poze de milioane. O intrebare: ai scris la un moment dat in post ca e lucru bun ca ai facut zborurile astea ca sa aduni orele necesare pt Carpatair. Deci o sa lucrezi la noi la Carpatair? | |
| | | b707nicolae Flight Level 100
Numarul mesajelor : 110 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 23/04/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 18:39 | |
| Capitane, felicitari pentru report. Pur si simplu amazing. Si as mai vrea sa te felicit pentru oportunitatea pe care o ai sa iti duci la bun sfarsit hobby-ul, lucru pe care, la noi pe taram, ar fi fost mai greu si cu siguranta nu la fel de frumos. Oportunitatile pe care le ai in America, prietenii tai (mare noroc sa gasesti prieteni romani la distanta asa de mare de tara si care pe deasupra sa mai aiba si aceeasi (more or less) pasiune ca si tine). Nu vreau sa fiu **** (nu mai tin minte exact cum se zice, ca si eu la randul meu am stat 4 ani in afara), dar daca ai posibilitatea sa contiuni activitatea asta in America, nu te grabi sa te intorci la noi. Aici nu vei gasi niciodata acel pilot lounge, sau vreun aerodrom care sa iti puna la o dispoziie o masina doar pentru simplul motiv ca ai aterizat la ei si ai pus avgas. Si aerodromurile in sine sunt ff putine.. Marog... Gata cu impresiile "romanesti", poate o sa ne schimbam si noi, dar ma indoiesc ca o sa se intample inainte de urmatorii 100 de ani. Sper ca la vara cand o sa trec oceanul sa te intalnesc, desi o sa stau pe coasta cealalta. Inca odata felicitari si "chip ap za gud uarc" b707nick | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 19:36 | |
| - Voicu a scris:
- Felicitari pentru trip si poze. Asa cum ne-ai obisnuit deja...cu multe detalii, poze frumoase si diversificate. Inca o data FELICITARI !!
Mersi mult. A durat ceva dar am stiut ca merita. Intr-un fel am vrut sa impart cu voi experienta care am avut-o si cum se zice in Engleza "A picture says a thousand words". - virusu a scris:
- ala e 736? asa e de scurt?
vio my friend... cum ti-am zis, m-ai dat gata! felicitari pt ce faci si felicitari pt rabdarea sa faci o chestie asa ampla Mersi mult baiete! Sa sti ca este intradevar scurt de tot. Mi se pare un fel de "overkill" sa aia asa motore puternice si avion masiv, dar scurt. Sunt CRJ-uri care cara aproape la fel de multi oameni si e mult mai usor in greutate. Nu prea vad sensus la 737-600, pe linga faptul ca e parte din familia 737NG si e usor de integrat in flota pentru flight training si maintenance. - Maverick a scris:
- Vio my man,
ce pot sa zic... ai tot respectul si admiratia mea pentru ca esti atit de determinat sa iti urmezi visul si sa iti creezi o cariera in the airlines industry... Thanks buddy!!! Bei, iti raman dator ca mi-ai dat s imprumut Tokina lens al tau. Fara el nu faceam eu poze asa de reusite, si ai avut dreptate... a fost mai bun ca un Fisheye, pentru ca nu a avut prea mare distorsie. Tre sa mergem la YVR zilele astea. Am fost si eu ocupat rau de tot, dar acum e vreme faina si va fi alta chestie. Tre sa-mi cumpar alta scara ca mi-au ciordit-o astia de la mine (adica taica-meu si unchi-meu). Au vopsit ceva in casa si au patat-o toata. HAHAHA - kill3r999 a scris:
- Intr-adevar superb! M-ai lasat cu gura cascata de uimire (poze multe, chiar foaaaaarte multe , detalii, peisaje extraordinare, cockpit de vis, prieteni pe masura) ce sa mai zic
Mersi mult. La faza asta am prieteni destui de buni. Amicul meu Andrew a avut aseara drum prin Vancouver cu Pilatus-ul si ne-am intalnit la un suc. E baiat de treaba. Tipul a fost instructorul meu de zbor pentru "Night Rating" acum mai bine de un an. - agean a scris:
- You're a real captain,Vio.Bravo!!!
Not quite yet... but maybe one day... when I have those nice 4 bars on my shoulders... pana atunci mai ieste ceva timp. - atr_42_500 a scris:
- Super!
Thanks!!!! - RATus a scris:
- R I S P E C T !
super tare report, si din nou ca s ila restu report-urilor tale, simt ca am fost si eu acolo. Superb. Admir mult rabdarea si hotararea ta.
P.S. Cred ca atunci cand o sa zbori la THAI pe a340-600 o sa-ti fie dor de calatoriile pe care e-ai facut acuma.
Bafta! Thanks yo! Rabdare am avut, timp nu prea a fost. Cind fac ceva imi place sa-l fac cum trebuie, dar dupa cum am zis, sunt mut mai bun la povestit in engleza.. par ma inteligent un pic. Ar fi o chestie sa fiu intr-o zi pe un A340-600. Sa-ti spun sincer, nici nu-mi pasa ce avion este. Pina la urma conteaza sa fie in regula (adica safe), sa am un program cit de cit acceptabil si sa plateasca okay sa pot sa-mi fac o familie intr-o zi. Pina la urma aviatia va deveni un job... poate fotografia si spotting-ul va fi un hobby... si sa scriu aici cu voi report-uri. - airbusA380 a scris:
- Asa cum ne`ai obisnuit, un trip report si poze de milioane. O intrebare: ai scris la un moment dain post ca e lucru bun ca ai facut zborurile astea ca sa aduni orele necesare pt Carpatair. Deci o sa lucrezi la noi la Carpatair?
Mersi!!!! Sa-ti spun sincer, a fost visul meu sa vin la Carpatair de cind am inceput scoala de pilotaj. Mi-e dor sa ma intorc in Romania si de-a lungul timpului am vazut compania asta crescind si a ajuns unde e acum. Asta a e un lucru misto pentru ei. Cite alte companii au incercat si au picat? DacAir, Angel Airlines, etc. Voi stiti mai mult. Planul meu e sa incep JAA ATPL course in Septembrie (in Florida sau UK, inca nu m-am decis) dupa care sa aplic la Carpatair. - b707nicolae a scris:
- Capitane, felicitari pentru report. Pur si simplu amazing
- b707nicolae a scris:
- dar daca ai posibilitatea sa contiuni activitatea asta in America, nu te grabi sa te intorci la noi. Aici nu vei gasi niciodata acel pilot lounge, sau vreun aerodrom care sa iti puna la o dispoziie o masina doar pentru simplul motiv ca ai aterizat la ei si ai pus avgas. Si aerodromurile in sine sunt ff putine.. Marog...
Mersi de comentarii. Intradevar, Romania nu e inca la nivelul unde e Canada, dar sa nu uitam faptul ca inca sunt roman, si unele chestii imi lipsesc. Aici in Canada mi-am facut foarte multi prieteni romani, si ma simnt mult mai bine cu ei decit cu Canadienii. Fiecare societate are lucruri bune si proaste, sis a stii ca Romania, chiar daca e mai prejos cu unele lucrui, poate sa-mi ofere mile unele chestii care Canada nu ar putea niciodata, si exact invers e cu altele. Canada mi-a oferit niste sanse care Romania poate nu mi le-ar oferi. Cine stie…. Ma rog, adevarul e ca vreau si o schimbare in viata. Dupa 15 ani de Canada, m-am saturat si vreau sa am si eu o experienta noua. Cind vin acolo nu o sa ma astept la aceias societate, dar o sa incerc sa ma asociez cu persoane la fel ca mine si sa vad paharul “jumate plin”, sin u “jumate gol”. Timpul va decide… dar cert e ca mi-am dorit sa vin in tara de vreo 3 sau 4 ani. Canada e superba… dar lipeste ceva aici… si nu stiu ce… poate Romania imi va da chestia aia… | |
| | | b707nicolae Flight Level 100
Numarul mesajelor : 110 Varsta : 36 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 23/04/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 21:02 | |
| Asa e. Si mie cat am fost afara mi-au lipsit unele lucruri. Si cred ca in Canada iti lipseste... tara ta. Si intr-adevar locurile natale. Eu personal am dus dorul patriei si mai ales a oamenilor, care, desi unii sunt... de mai bine nu ai de-a face cu ei, altii sunt de-a dreptul indispensabili. Dar gata, ca nu vreau sa transform reportul tau in altceva decat aceasta boaba de fericire. Once again, bravo LE. Te-ai gandit sa aplici la Austrian Arrows? zboara in Romania, iar in Austria zboara prin munti , ca doar e Tyrolean... trebuie sa fie superb... si fiind o companie care se respecta, ai putea sa iti permiti sa vii ACASA mai des
Ultima editare efectuata de catre b707nicolae in Vin 09 Mai 2008, 21:05, editata de 1 ori | |
| | | airbusA380 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 215 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 16/03/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 21:04 | |
| Pai nu pot decat sa`ti urez succes si sa`ti implinesti visul. E adevarat ca poate Canada ti`a oferit o sansa pe care in RO nu o gaseai, cred ca SUA si Canada scot piloti cu o baza solida, dar e destul de greu printre straini. Si odata venit aici cu un job in domeniu nu o sa ai probleme financiare. In RO aviatia e unul dintre cele mai bine platite domenii(din punct de vedere al pilotilor de linie, nu stiu ce salarii au ceilalti lucratori din aviatie) si chiar unul dintre putinele domenii care ofera multi $$$. Multa bafta! | |
| | | Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Vin 09 Mai 2008, 23:29 | |
| Capitane, drept sa-ti spun.........nici nu stiu ce sa mai spun.............. S-U-P-E-R-B !!! (m-ar ajuta mult argoul ) Zic sa aduni ce-ai scris (sau daca nu, adunam noi) si mai incolo cand ai sa ai rabdare sa publici chestii de astea. Bine scris iar fotografiile de nota 10. Nu-ti mai bate capul cu limba romana (care fie vorba intre noi este excelenta pentru un om plecat de atatia ani din tara si de la o varsta atat de frageda)....noi cei din tara suntem satui. Sunt altii care pleaca jumatate de an prin "strainatatzuri" si cand vin inapoi abia stiu sa lege doua-trei cuvinte in limba romana (sau cer sa li se faca un "RIMBORSO" la biletul de avion...ca nu mai stiu cum se zice in romaneste). Cred ca esti foarte aproape de ati indeplini visul. La noi pe SCV au citit mai multi report-ul tau si au ramas cu gura cascata !!! Inca o data, doar 6 litere: SUPERB! | |
| | | eddyz Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 37 Localizare : Canada Data de inscriere : 06/04/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Sam 10 Mai 2008, 00:23 | |
| Excelent.. La fel ca alte zboruri descrise de tine. Mi-a facut placere sa citesc asa (am si uitat de lucru cand l-am citit). ........ Inca nu imi dau seama cum cei doi au putut sa refuze un zbor . Felicitari inca o data! | |
| | | metalactual Membru activ
Numarul mesajelor : 538 Varsta : 56 Localizare : Buc. Data de inscriere : 19/02/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Sam 10 Mai 2008, 19:03 | |
| Adevarat trip !!! Adevarat.
Sper sa-ti gasesti linistea aici sau aiurea. Eu, acum ceva ani, am vrut sa emigrez in Canada. Am avut pratic viza in buzunar, dar m-am razgandit. Iata, tu vrei sa te intorci in Europa. Eu spun asa: daca reusesti chestia cu pilotajul, o sa ai lovele destule ca sa duci un trai tihnit in Romanica sau in zona, adica in EUROPA. Daca prinzi un post bun, oriunde in Europa, esti mult mai aproape de casa. Nu as pleca din Europa. Orice ar crede multa lume eu unul stiu bine un lucru: ora exacta se da de aici.
Toate bune si bafta, oriunde te-ai afla !!! Mai asteptam vesti de la tine.
Ultima editare efectuata de catre metalactual in Sam 10 Mai 2008, 19:05, editata de 1 ori | |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Mar 13 Mai 2008, 01:35 | |
| - b707nicolae a scris:
- LE. Te-ai gandit sa aplici la Austrian Arrows? zboara in Romania, iar in Austria zboara prin munti , ca doar e Tyrolean... trebuie sa fie superb... si fiind o companie care se respecta, ai putea sa iti permiti sa vii ACASA mai des
M-am sa aplic la mai multe companii in EU. Ryanair, Easyjet, Wizz, dar sa-ti spun sincer nu-i prea usor ca n-am destule ore de zbor. Deocamdata Carpatair suna cel mai bine pentru mine. Habar nu am cum e Tarom, pentru ca nici nu stiu cum e sa aplici la ei. Macar la Carpatair stiu exact de ce experienta, etc am nevoie, salar si multe altele. Sa lucrez la Austrian Arrows nici nu mi-am pus problema, deoarece nu vorbesc Germana deloc sin u stiu ce sanse as avea acolo, mai ales ca e compania “oficiala” a Austriei. Cine stie, poate iau un job acolo. Mi-ar place evident sa merg la companie tare si cu vechime… Lufthansa, KLM, Air France, British Airways, dar astea sunt doar vise la experienta care o am acum. In Canada am sanse mai mari de a lua un job imediat. Adica mi-au fost ofierite deja mai multe, avind foarte multi prieteni piloti si sunt destul de conectat “in retea” . Am investit multe ore in a-mi face un network (adica beri multe cu baietii). Aici in Canada e mai diferit in Romania. Sunt my cowboys astia. Intrebarea este “Is this a good guy to sit beside for 8 – 10 hours every day?” deci… ai intereseaza mai mult ce fel de om esti decit ce sti (adica la inceput… cind ajungi sa ai mii si mii de ore, deja nu mai conteaza… experienta spune tot). - airbusA380 a scris:
- Pai nu pot decat sa`ti urez succes si sa`ti implinesti visul. E adevarat ca poate Canada ti`a oferit o sansa pe care in RO nu o gaseai, cred ca SUA si Canada scot piloti cu o baza solida, dar e destul de greu printre straini. Si odata venit aici cu un job in domeniu nu o sa ai probleme financiare. In RO aviatia e unul dintre cele mai bine platite domenii(din punct de vedere al pilotilor de linie, nu stiu ce salarii au ceilalti lucratori din aviatie) si chiar unul dintre putinele domenii care ofera multi $$$. Multa bafta!
Sincer sa-ti spun, nu ma simt deloc printre straini, ba chiar impotriva, in Canada ma simnt mult mai mult acasa decit in Romania, si asta-i clar. Sunt aici de 15 ani, am venit la 12 ani, deci totata viata mea de adolescent/adult am trait-o aici. Sistemul de viata, felelul de a te comporta, etc et sunt foarte cunoscute si “la mine acasa”, si sa nu mai vorbim de simplu fapt ca Engleza o stiu mult mai bine ca limba Romana, mai ales cind e vorba de scris, citit si de compus o lucrare inteligenta. In Romania m-am simtit mai strain decit aici, dar asta nu inseamna ca e lucru rau. Lucruri sunt doar diferite acolo si nu necesar mai rele. Salariile sunt foarte proaste aici pentru piloti incepatori, mai ales la raport cu preturile si cu stilul de viata de aici. Sincer sa-ti zic, cred ca in Romania o voi duce mult mai bine (financiar) decit in Canada, cel putin pina cind ajung la companie mare (Air Canada, Air Transat, Skyservice, Westjet) ca sa pot face bani frumosi si aici. - dylan a scris:
- Capitane, drept sa-ti spun.........nici nu stiu ce sa mai spun.............. S-U-P-E-R-B !!! (m-ar ajuta mult argoul )
Zic sa aduni ce-ai scris (sau daca nu, adunam noi) si mai incolo cand ai sa ai rabdare sa publici chestii de astea. Bine scris iar fotografiile de nota 10. Nu-ti mai bate capul cu limba romana (care fie vorba intre noi este excelenta pentru un om plecat de atatia ani din tara si de la o varsta atat de frageda)....noi cei din tara suntem satui. Sunt altii care pleaca jumatate de an prin "strainatatzuri" si cand vin inapoi abia stiu sa lege doua-trei cuvinte in limba romana (sau cer sa li se faca un "RIMBORSO" la biletul de avion...ca nu mai stiu cum se zice in romaneste). Cred ca esti foarte aproape de ati indeplini visul. La noi pe SCV au citit mai multi report-ul tau si au ramas cu gura cascata !!! Inca o data, doar 6 litere: SUPERB! Mersi mult Dylan! Apreciez comentariile si ma bucur ca si colegilor tai le-au placut report-ul. Cind e vorba de limba, incerc ma straduiesc s-o vorbesc si s-o scriu cit mai corect. De cind am venit in Canada, ai mei au insistat sa vorbim romaneste (mama, tata. Da o nota de cultura in plus cind sti alta limba, indiferent care anume. Si eu am dat de romani aici in Canada care “nu mai stie vorbeste romaneste” dupa 3 sau 4 ani, si nu-I suport. Evit cit se poate de mult caractere de genul asta. Inca-odata mersi de raspuns! - eddyz a scris:
- Excelent.. La fel ca alte zboruri descrise de tine.
Mi-a facut placere sa citesc asa (am si uitat de lucru cand l-am citit). ........ Inca nu imi dau seama cum cei doi au putut sa refuze un zbor . Felicitari inca o data! Mersi eddyz. Nici eu n-am putut intelege de ce ar refuza cineva asa ceva, dar am observat ca sunt multi oameni care sunt foarte speriati de zbor si nu ar face-o nici sa-I plateststi. Am un amic, Alex care e din Bucuresti, si nu a fost in Romania de 15 ani ca ai este frica sa zboare. Ciudat, nu? - metalactual a scris:
- Adevarat trip !!! Adevarat.
Sper sa-ti gasesti linistea aici sau aiurea. Eu, acum ceva ani, am vrut sa emigrez in Canada. Am avut pratic viza in buzunar, dar m-am razgandit. Iata, tu vrei sa te intorci in Europa. Eu spun asa: daca reusesti chestia cu pilotajul, o sa ai lovele destule ca sa duci un trai tihnit in Romanica sau in zona, adica in EUROPA. Daca prinzi un post bun, oriunde in Europa, esti mult mai aproape de casa. Nu as pleca din Europa. Orice ar crede multa lume eu unul stiu bine un lucru: ora exacta se da de aici.
Toate bune si bafta, oriunde te-ai afla !!! Mai asteptam vesti de la tine. Thanks de comentarii Sa sti ca cunosc multi care au venit aici si nu le place deloc Canada. Romania s-a schimbat mult (in spre bine) si cei care vin aici si nu le place se intorc imediat inapoi. Eu unul nu prea pot zice.. Am plecat prea de mic sa-mi fi format o viata in Romania (prieteni, familie, etc etc). Nici aici in Canada nu-I asa de roz pe cit cred altii, dar totusi, macar poti sa faci bani daca esti harnic. Cum am spus la comentariile de mai sus, as vrea sa vin in Europa foarte mult (mai ales pentru viata sociala si cultura), dar deocamdata as avea mai bune sanse aici… si totusi, cu asta, nu ma las pina nu incerc… deocamdata planul meu e neschimbat. Cum o sa indeplinesc conditiile de la Carpatair, o sa aplic. Daca ma iau, vin, daca nu… asta e… raman aici… In cel mai rau caz poate ajung instructor de zbort (un an si ceva) sau co-pilot pe un Metro, in Calgary…. Nici asta nu-I asa de rea viata. | |
| | | hayabusa Membru activ
Numarul mesajelor : 904 Varsta : 41 Localizare : Lost Haven - Oradea Data de inscriere : 30/03/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Mier 14 Mai 2008, 01:00 | |
| Uh am asteptat sa se umple prima pg cu cateva comenturi sa pot posta si eu linistit. Acum cand vreau sa postez nu imi vin toate cuvintele care am vrut sa le scriu cand am citit prima data micul jurnal de calatorie. In orice caz te felicit si eu, si apreciez efortul tau depus nu numai sa scrii cu atatea detalii fiecare parte interesanta din calatoria ta, dar si pt rabdarea cu care ai uploadat cele aproape 400 de poze E bine sa fi intr-o tara asa civilizata si sa mergi cu avionul cand ai chef la un suc in alt stat doar pt ca poti. Happy landings si la cat mai multe ore senine de zbor. | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) Mier 14 Mai 2008, 01:31 | |
| Frumos! Si pozele si reportul. Iti invidiez rabdarea. Si iti doresc sa zbori ce vrei tu si unde vrei tu.! | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) | |
| |
| | | | 12 ORE DE ZBOR INTR-UN WEEKEND (..cu 380+ poze) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |