| Mi-8 cod NATO " Hip " | |
|
+22Mengelaus Crid VIC mihaiatanasie eugen Lucian allex ovidiu51 RoNIN_731 babacu jester mack Eurofighter claudiup lucian21 KQQ Vici Antoniu deltadagger GYN Griff mihai 26 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
mihai Flight Level 100
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 51 Data de inscriere : 09/03/2009
| Subiect: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 19:24 | |
| Elicopterul Mi-8 cod NATO " Hip " a fost proiectat, avand la baza elicopterul Mi-4, de catre Biroul de Proiectari al lui Mikhail Leontyevich Mil,si construit in fabricile de elicoptere de la Moscova si Kazan. Este un elicopter destinat atat transportului civil cat si militar si s-a aflat si in dotarea Aviatiei Romane. In decursul timpului s-au dezvoltat mai multe variante de echipare atat din punct de vedere avionic cat si mecanic, totul plecand de la varianta de baza Mi-8T. Elicopterele Mi-8 care au fost in Romania, si din pacate nu mai sunt exploatate decat de Politia Romana, aviatia militara renuntand foarte usor la ele din motive necunoscute mie, au un echipaj format din 2 piloti si un mecanic de bord iar din punct de vedere constructiv fuselajul este de tip semimonococa in intregime metalic realizat din 3 parti : botul elicopterului, partea centrala si grinda de coada. Este echipat cu o elice portanta ce se compune dintr-un butuc si 5 pale, are diametrul de 21.3 metri iar turatia este de 192 rot / min. Palele sunt prevazute cu instalatie antigivraj dar si o instalatie pneumatica de semnalizare a deteriorarii lonjeroanelor palei. De asemenea, palele eliciei anticuplu, de altfel elice montata pe partea dreapta in directie de zbor, sunt de constructie metalica si invelite cu fibra de sticla si au o turatie de 1124 rot / min. Trenul de aterizare este triciclu cu orientare pe jamba de bot prevazuta cu 2 roti fara frana iar jambele principale au cate o roata cu franare pneumatica prin saboti. Amortizoarele jambelor sunt de tip oleopneumatic iar trenul de aterizare nu este escamotabil. De asemenea, elicopterele Mi-8 care au fost in Romania sunt echipate cu 2 motoare Isotov de tipul TV2-117A fiecare motor cu o putere de 1500 CP si un reductor de tipul VR-8 care primeste la intrarea de la motoare o turatie de 12000 rot / min si scoate catre cele 2 elicii ale elicopterului turatiile de mai sus. Motoarele au o greutate de 330 kg fiecare si sunt de tipul turbina cu gaz si turbina libera cu un compressor axial cu 10 trepte, camera de ardere inelara si turbina compresorului si cea libera de tipul axial cu 2 trepte. Din acest tip de motor, ulterior s-au dezvoltat si alte variante. Rezervoarele de combustibil sunt acrosate pe ambele parti ale fuselajului. Combustibilul din aceste rezervoare este " urcat " cu ajutorul unor pompe in rezervorul de consum situat in spatele reductorului. De asemenea, in interiorul cabinei de pasageri sau marfa pe partea stanga in directie de zbor se poate instala un rezervor suplimentar de combustibil cu o capacitate de cateva sute de litri, ceea ce permite marirea autonomieide zbor cu cateva zeci de minute. Un lucru foarte interesant si cred ca bine de stiut este ca in partea din fata a rezervorului de combustibil din partea dreapta in directie de zbor se afla montata o...soba pentru incalzirea interiorului elicopterului. Este o soba care functioneaza cu combustibil din rezervoarele elicopterului si poate fi pornita oricand este cazul...fireste iarna. Un alt lucru interesant, este faptul ca in partea din spate a cabinei pasagerilor se afla o scara care permite urcarea si vizitarea din punct de vedere tehnic, de la un capat la altul al grindei de coada a elicopterului. Accesul pe elicopter se face din cabina echipajului cu ajutorul unei trape care se deschide exact in fata motoarelor. In Romania, Mi-8 s-a aflat in dotarea Bazelor Aeriene de la Otopeni, Alexeni, Boteni, Sibiu, Cluj si cred ca si la Caransebes si Focsani. De altfel, la Alexeni era cea mai mare Baza Aeriana de elicoptere MI-8 si Mi-17 din Romania iar elicopterele de acolo au participat printre altele la montarea stalpilor telecabinei de la Busteni. La Alexeni era si un simulator pentru aceste tipuri de elicoptere. Apropo, pe unde o fi acum ? Nu cunosc numarul exact al elicopterelor Mi-8 care au fost in Romania dar pot sa spun ca in Baza Aeriana de la Otopeni au fost 5 elicoptere Mi-8 inmatriculate cu numerele : 08, 729, 731 actualul YR-MLA de la Romavia conform www.scramble.nl, apoi 732 si 735 fostul YR-MLB de la Romavia si actual ER-MGY conform www.scramble.nl si www.oldwings.nl. In baza de date de la www.oldwings.nl mai apar fostele 720, 728 si 734 actual ER-MGE, ER-MGF si ER-MGJ. Stiu ca mai era si 722 de pe la Boteni apoi mai era unul care s-a prabusit pe la jumatatea anilor 90, noaptea, a agatat fire de inalta tensiune, era incarcat cu marfa si au murit membrii echipajului si pasagerii. Mai sunt cele de la MAv, 03, 05 si 709. Daca mai stie cineva ceva, va rog sau imi mai aduc aminte de alte inmatriculari, scriu. Toate elicopterele Mi-8 de la Otopeni au fost echipate in interior in varianta VIP. Mai exact, in interior se gaseau pe partea stanga in directie de zbor 2 canapele mari si foarte comode iar pe partea cealalta se aflau 2 fotolii mari, care se puteau invarti, si bineinteles foarte foarte comode cu o masuta intre ele iar in spatele unuia dintre fotolii un mic barulet, iar in partea din spate a cabinei se afla toaleta. Pe masuta se aflau 2 telefoane, unul alb si unul rosu. Nu stiu daca acele telefoane mai functionau. Sper ca nu v-am plictisit cu aceasta mica descriere a elicopterului dar cred ca acest elicopter, care imi este foarte drag, merita putina atentie din partea noastra si de asemenea o pagina sau mai multe pe acest minunat forum. Daca v-am plictisit imi cer scuze si de asemenea va multumesc anticipat pentru atentia si timpul acordat. Este singura poza pe care am facut-o, pe furis, unui elicopter Mi-8 / 08 in Baza de la Otopeni. Elicopterul era deja tras pe dreapta. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 20:11 | |
| Toate Mi-8 urile de la MAI au TV2-117AG, au fost remotorizate la ultimul rk.
La Alexeni am copilarit. Acolo nu au fost niciodata Mi-17. Imi amintesc ca erau multe Mi-8 uri. Despre simulator nimeni nu mai stie nimic. Era foarte bine realizat. | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 60 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 20:16 | |
| Din arhivele mele personale rezulta urmatoarele: varianta VIP vopsita in alb cu dungi rosii :01,02,03,714 militara vopsita in culori de camuflaj verde cu maro :709,716,717,722,724,727 dintre care ultimul a stat ani de zile la Cluj fiind distrus dupa 89. Datele se refera la perioada 1977-1989,nu stiu care ce tip erau. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania:Mi-8 cod NATO Hip Vin 13 Noi 2009, 20:26 | |
| Salut.Foarte detaliata descrierea lui MI-8.Super interesant.Chiar ma gandeam in timp ce citeam, daca s-ar putea face o descriere asa detaliata ptr. un alt elicopter interesant: MIL MI-4.Toate bune. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 21:50 | |
| - GYN a scris:
- Din arhivele mele personale rezulta urmatoarele:
varianta VIP vopsita in alb cu dungi rosii :01,02,03,714 militara vopsita in culori de camuflaj verde cu maro :709,716,717,722,724,727 dintre care ultimul a stat ani de zile la Cluj fiind distrus dupa 89. Datele se refera la perioada 1977-1989,nu stiu care ce tip erau. 716 inca mai zboara si azi. | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 60 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 22:04 | |
| Mi-ai dat o veste buna Griff Toate aeronavele astea vechi care mai zboara,poarta fiecare o farama din bucuria copilariei si tineretii mele,de-atunci cand le vedeam... Multumesc! | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 22:43 | |
| Uite o poza facuta de mine in iulie anul asta Daca ai poze din trecut, cu el vopsit in camuflaj ar fi super. Stiam doar de 108 si 109 ca fiind singurele de la MAI care au purtat camuflaj. | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 60 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Vin 13 Noi 2009, 22:47 | |
| Cu pozele stau rau,nu prea aveam cu ce poza avioane acu 25-30 de ani,aveam doar luneta care o folosesc si acum Am doar registre cu insemnari zilnice si astea 90% din ce-am vazut pe la Cluj. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Mi-8 Sam 14 Noi 2009, 10:00 | |
| Cine a avut aparat foto acum 25-30 de ani, va va ofera cateva imagini de atinci, calitate mai slaba dar importante. Fostul Minister al Energiei Electrice, compartimentul Retele Electrice a detinut elicoptere pentru interventie la retelele natiuonale. Pentru montarea stalpilor acestor retele in zone inaccesibile au intrebuintat elicoptere, la inceput Mi-4, apoi Mi-8. Armata a intrebuintat varianta Mi-17 care era identic dar cu echipamente diferite.
Ultima editare efectuata de catre dylan in Sam 14 Noi 2009, 12:22, editata de 1 ori (Motiv : RESIZE FOTO 800X600 CFM REGULAMENTULUI ROSPOTTERS) | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 10:21 | |
| Fantastice poze!! Poze extraordinare! | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 60 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 12:13 | |
| Multumim de poze D-le Antoniu,chiar era necesara prezenta Dvs aici N-am vazut niciodata Mi-8 inmatriculat cu YR- ,probabil erau la sfarsitul anilor 60-inceputul anilor 70. Superrr!!! | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania:Mi-8 cod NATO Hip Sam 14 Noi 2009, 14:33 | |
| Intr-adevar superbe foto cu Mi-8.Oare ce s-o fi intamplat cu Mi-urile ce apar in aceste fotografii? | |
|
| |
Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 16:09 | |
| Aviatia militara a avut in dotare un total de 27 Mi-8T si 10 Mi-8 PS. Unele din acestea au avut pe parcursul carierei lor si inmatriculari civile - de ex. cele folosite de unele ministere sau la transportul prezidential. - Citat :
- Armata a intrebuintat varianta Mi-17 care era identic dar cu echipamente diferite.
Domnule Antoniu, va contrazic cu tot respectul - Armata (Fortele Terestre) nu a avut niciodata avioane si elicoptere, doar Aviatia Militara. Iar Mi-17 in serviciul AvM si ulterior a Fortelor Aeriene a fost "neglijabil" ca sa zic asa, doar doua aparate activand de pe la mijlocul anilor 80 pana prin 90 si ceva. 102 e unul dintre ele. Ministerul de interne a primit 4 Mi-17 cam in aceeasi perioada cu cele 2 militare. Cam asta ar fi inventarul tuturor Mi-8/17 care au fost in Ro. O rugaminte pentru dl. Antoniu - puteti pune linkurile catre pozele cu dimensiuni mari, asa cum le-ati postat initial? Sincer nu inteleg zelul moderatorilor de a da resize la orice poza, indiferent de valoarea ei istorica. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 16:17 | |
| - Vici a scris:
- Ministerul de interne a primit 4 Mi-17 cam in aceeasi perioada cu cele 2 militare.
Cam asta ar fi inventarul tuturor Mi-8/17 care au fost in Ro.[/b] 107, 108 si 109 au venit undeva prin `83-84, iar 110 a venit prin noiembrie `95 la putin timp dupa ce s-a prabusit 109. | |
|
| |
Vici Airport Level
Numarul mesajelor : 92 Data de inscriere : 03/03/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 16:20 | |
| Corect, uitasem ca 110 l-a inlocuit pe 109. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 16:28 | |
| - Vici a scris:
- Corect, uitasem ca 110 l-a inlocuit pe 109.
Comanda lui 110 a fost facuta cu mult inainte de "istoria" lui 109 la Iasi. Inainte sa vina la noi, 110 a fost ambulanta aeriana. Era dotat cu absolut tot ce este necesar unei ambulante. Nu stiu unde si cat a zburat inainte sa vina la noi, dar din cate am auzit nu a zburat prea mult. El a fost adus de la unguri, rk-ul inainte de a fi receptionat de MAI fiind facut la Danubian Aircraft Company in `95. | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Sam 14 Noi 2009, 23:42 | |
| La Cluj au existat 4 elicoptere Mi 8. Cu unul dintr ele nu ştiu ce s-a întâmplat, având în vedere că eu am observa doar 3: 708, 714 şi 721. Din 1990 şi până prin 1996 zburau frecvent. Deja în 1997, doar 721 mai avea pale la elicea portantă, 708 şi 714 rămăseseră doar cu butucul. Elicopterele care survolau atunci Clujul erau IAR 316 B. În 2001, cu puţin înaintea mitingului aviatic, 721 a fost revopsit. Unul din piloţii militari susţinea că, dacă era legat la baterii, ar fi pornit, dar, neavând reviziile făcute, nu mai putea zbura.
În 721 am şi urcat. Pe lateral se aflau bănci iar în partea din spate a cabinei pasagerilor am văzut un ax orizontal care presupun că este cardanul care transmite mişcarea către elicea anticuplu.
Zgomotul elicopterelor din familia MI8 (adică MI 8, MI 17 şi, probabil, MI 14) este inconfundabil.
Pe litoral, în 2007, am observat un elicopter din familia MI 8. Mă întreb dacă era fostul 736... | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Mi - 8 cod NATO"Hip" Dum 15 Noi 2009, 21:26 | |
| Imi aduc aminte ca in 1991 dupa mitingul aerian de pe Baneasa se efectuau zboruri cu Mi-8 si Mi-17.Isi aduce aminte cineva?Poate stie cineva mai multe.Stiu ca la respectivul miting au fost cateva Mirage 2000. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Dum 15 Noi 2009, 22:17 | |
| - KQQ a scris:
- Pe litoral, în 2007, am observat un elicopter din familia MI 8. Mă întreb dacă era fostul 736...
736 inca mai zboara. E chiar frumos echipat VIP. - Citat :
- Zgomotul elicopterelor din familia MI8 (adică MI 8, MI 17 şi, probabil, MI 14) este inconfundabil.
Mi-8 si Mi-17 au sunete diferite. Mi-17 e putin mai nervos si mai galagios. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Mi-8 Lun 16 Noi 2009, 05:38 | |
| Domule Vici, am scris ARMATA ca institutie a statului ce inglobeaza toate armele, respectiv si normal cu referire la aviatie. Deformarea rezultata din lecturarea documentelor de arhiva unde intalnim de exemplu - "s-au achizitionat 24 avioane de tipul........ pentru armata romana. Cuvatul "ARMATA" nu se refera strict la armata terestra, este intrebuintata si expresia "Armata Aerului"? Este o chestiune de nuanta. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 78 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Lun 16 Noi 2009, 06:05 | |
| - deltadagger a scris:
- Imi aduc aminte ca in 1991 dupa mitingul aerian de pe Baneasa se efectuau zboruri cu Mi-8 si Mi-17.Isi aduce aminte cineva?Poate stie cineva mai multe.Stiu ca la respectivul miting au fost cateva Mirage 2000.
Da, in 1991 au sosit pe Baneasa 2 Mirage 2000, care au facut o demonstratie aeriena, dar nu a fost in cadrul unui miting. Ai nostrii au adus un Mig-29 dubla si un IAR-93. Demonstratia pilotului francez mai tanar (27 de ani) a fost extraordinara, la fel si Col. Voian, apoi Col. Voian a zburat cu pilotul francez mai in varsta pe dubla Mig-29 si nu l-a crutat de fel, vorbesc de G-uri, la coborare francezul avea venele de pe frunte umflate. A mai fost un aspect interesant, dupa demonstratie ne-am deplasat, toata suita spre salonul oficial, pe drum un polot roman nu are de lucru si-l intreaba pe pilotul francez, cel tanar, cate ore de zbor are, acesta intreaba pe Mirage 200 sau in total, romanul incurcat specifica - "pe Mirage 200". Raspunsul a fost 7000 de ore, apoi s-a facut liniste, toti s-au simtit umiliti. Francezul s-a abtinut sa puna aceeasi intrebare. Calitatea fotografiei nu este grozava. | |
|
| |
lucian21 Flight Level 200
Numarul mesajelor : 296 Varsta : 50 Localizare : galati Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Lun 16 Noi 2009, 09:47 | |
| un aparat ajuns macheta pentru antrenament in poligonul Livezile de langa Bistrita. | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 40 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Lun 16 Noi 2009, 11:10 | |
| - lucian21 a scris:
- un aparat ajuns macheta pentru antrenament in poligonul Livezile de langa Bistrita.
Ala e 714. | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 60 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Lun 16 Noi 2009, 16:32 | |
| Incredibil dar pare intreg,cel putin la exterior | |
|
| |
claudiup Membru activ
Numarul mesajelor : 973 Varsta : 41 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/10/2008
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " Lun 16 Noi 2009, 16:37 | |
| Arata impresionant. Nu cumva exista unul expus si la Muzeul Militar National?(nu stiu daca aceasta e titulatura exacta. e vb de muzeul de langa Spitalul Militar) | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mi-8 cod NATO " Hip " | |
| |
|
| |
| Mi-8 cod NATO " Hip " | |
|