|
| Aterizare de urgenta la Arad | |
|
+8YR-DNY Capt_Vio vasi arianne delu adic RwO Voicu 12 participanți | Autor | Mesaj |
---|
Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 14:21 | |
| http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/aterizare-fortata-la-arad/cn/news-20090611-11180959
sursa : www.aradon.ro | |
| | | RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 15:52 | |
| Pai ori e de urgenta ori e fortata? Jurnalistii romani inca nu isi dau seama ca termenii astia nu sunt chiar similari. | |
| | | adic Flight Level 100
Numarul mesajelor : 105 Varsta : 49 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 23/11/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 15:58 | |
| Salut, Nici eu prea stiu diferenta. Imi poti spune mai multe?
Thx | |
| | | delu Membru activ
Numarul mesajelor : 438 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/09/2008
| | | | arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 32 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 17:40 | |
| - adic a scris:
- Salut,
Nici eu prea stiu diferenta. Imi poti spune mai multe?
Thx Pai aterizarea fortata e fara motoare, pe un camp/apa... In romana urgenta cred ca include si emergency si distress, deci orice fel de problema survenita la bord care pune in pericol siguranta aeronavei. Aterizarea a fost, totusi, pe deplin controlata deci nu e vorba de fortata. Eu n-am inteles cum a putut "transportul cargo" sa aiba defectiuni tehnice fara sa se fi ridicat de la sol Oricum, inca o stire care contribuie la paranoia romanului de rand cand vine vorba de aviatie - "Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!" | |
| | | Voicu Moderator
Numarul mesajelor : 2513 Varsta : 62 Localizare : Arad - ARW - LRAR Data de inscriere : 28/12/2007
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 17:48 | |
| [quote="arianne"] - adic a scris:
- Salut,
Eu n-am inteles cum a putut "transportul cargo" sa aiba defectiuni tehnice fara sa se fi ridicat de la sol Oricum, inca o stire care contribuie la paranoia romanului de rand cand vine vorba de aviatie - "Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!" Avionul CARGO , ( care era planificat sa vina la Arad )a aterizat nu la mult timp dupa austriac , tot in perioada cind erau oraje f. multe . Este posibil ca defectunea sa fi aparut in timpul zborului inainte de aterizare , dar pilotii sa nu o mai fi raportat atunci . | |
| | | vasi Flight Level 100
Numarul mesajelor : 116 Varsta : 43 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 08/05/2009
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 18:03 | |
| - arianne a scris:
- "Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!"
Lasa ca ne raman noua locuri mai multe | |
| | | delu Membru activ
Numarul mesajelor : 438 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 24/09/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 18:23 | |
| - vasi a scris:
- arianne a scris:
- "Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!"
Lasa ca ne raman noua locuri mai multe Lasă-i să se ducă cu maşina: "Că e mai sigur!" , poate aşa mai scăpăm şi noi cocalari! | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 22:53 | |
| - delu a scris:
- Este o mare diferenţă ! Pe scurt, când este forţată e de rău de-a binelea
Scuzati-ma dar cine a inventat termenul "aterizare fortata"? Termen care de altfel nu exista!!!! Exista Aterizare de Urgenta(aceasta la randul ei e de doua tipuri), si Aterizare de Precautie. Ce a facut acel pilot este o aterizare de precautie, situatie in care Capitanul decide sa aterizare pe un aeroport din cauza unor probleme tehnice, si nu este urmata de o evacuare a avionului. |
| | | Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Joi 11 Iun 2009, 23:26 | |
| Buna Cross_Check_Complete
Termenul este oficial folosit in aviatia civila. In acord cu C.A.Rs. (Canadian Aviation Regulations), Forced Landing este una dintre exercitiile care trebuie facute (simulate) pentru un pilot PPL, CPL, etc. Forced Landing este diferit de Precautionary Landing.
Flight Test Exercises ■Ex. 2 - Aeroplane Familiarization and Preparation for Flight ■Ex. 2 - A. Documents and Airworthiness ■Ex. 2 - B. Aeroplane Performance ■Ex. 2 - C. Weight and Balance, Loading ■Ex. 2 - D. Pre-flight Inspection (Air Item) ■Ex. 2 - E. Engine Starting and Run-up, Use of Checklists ■Ex. 2 - F. Operation of Aircraft Systems ■Ex. 4 - Taxiing ■Ex. 9 - Steep Turn ■Ex. 11 - Slow Flight ■Ex. 12 - Stall ■Ex. 13 - Spinning ■Ex. 15 - Slipping ■Ex. 16 - Takeoff ■Ex. 16 - A. Soft Field Takeoff ■Ex. 16 - B. Short Field Takeoff (Maximum Performance) ■Ex. 17 - Circuit ■Ex. 18 - Approach and Landing ■Ex. 18 - A. Power-off 180° Accuracy Approach and Landing ■Ex. 18 - B. Short-field and Soft-field Landings ■Ex. 18 - B.1 Short-field Approach and Landing Over an Obstacle ■Ex. 18 - B.2 Soft-field Approach and Landing ■Ex. 18 - C. Overshoot ■Ex. 21 - Precautionary Landing ■Ex. 22 - Forced Landing ■Ex. 22 - A. Control/Approach ■Ex. 22 - B. Cockpit Management ■Ex. 23 - Pilot Navigation ■Ex. 23 - A. Pre-flight Planning Procedures ■Ex. 23 - B. Departure Procedure ■Ex. 23 - C. En Route Procedure ■Ex. 23 - D. Diversion to an Alternate ■Ex. 24 - Instrument Flying and Use of Radio Navigation Aids ■Ex. 24 - A. Full Panel ■Ex. 24 - B. Limited Panel ■Ex. 24 - C. Recovery from Unusual Attitude ■Ex. 24 - D. Radio Navigation ■Ex. 29 - Emergency Procedures/Malfunctions ■Ex. 30 - Radio Communication
Flight Test Exercises - Ex. 22 - Forced Landing
Aim
To determine that the candidate can, in the event of an engine failure, plan, manage and safely carry out a successful landing on a suitable landing area.
Description
Engine failure will be simulated without advance warning by the examiner in accordance with the method recommended by the manufacturer. While accomplishing the required emergency procedures, the candidate will be expected to use good decision-making and fly a safe approach to a suitable landing area so that a safe landing could be made if the approach were continued to the ground.
An overshoot will be carried out when requested by the examiner at an operationally safe altitude.
A. Control/Approach Performance Criteria
Assessment will be based on the candidate’s ability to:
a.control the aeroplane and establish the recommended best glide speed (+10/-5 knots);
b.specify a suitable landing area and touchdown zone;
c.vary airspeed, descent, and flight profile as necessary to reach key points;
d.fly an organized approach to the selected touchdown zone, considering aircraft altitude, wind conditions, terrain, obstructions and other factors. B. Cockpit Management Performance Criteria
Assessment will be based on the candidate’s ability to:
a.complete checks in accordance with a placard or checklist for ‘Engine Failure In Flight’ emergency procedures;
b.simulate an appropriate radio call; and
c.perform an effective passenger emergency safety review; Note 1: The candidate will be expected to clear the engine at appropriate intervals during the descent. In very cold conditions, it is acceptable for the candidate to configure the aeroplane by lowering some flap and using some residual power to achieve a normal power-off gliding descent angle and airspeed.
Note 2: A change of field is acceptable from an altitude or point in the approach where a landing could still have been made on the original landing site. | |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Vin 12 Iun 2009, 02:24 | |
| Buna Capt_Vio. Merci pentru lamurire ca exista ca termen, acelea fiind spuse imi dai de inteles ca unica posibilitate e ca noi aici sa il avem sub alta denumire.
Iar in incheiere revin asupra ideii postului initial, si anume ca acea a fost aterizare de precautie, nici urgenta si nici fortata (vina autorului asadar). |
| | | YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Vin 12 Iun 2009, 10:12 | |
| Bai da ce ma enerveaza cand se exagereaza in presa pe seama unor proceduri clare si bine stabilite! Si ma mai enerveaza aia care fac afirmatii de genu "e mai sigur cu masina"!! Poi nu te obliga nimeni sa iei avionul! Daca esti asa de ignorant incat sa nu constientizezi ca statistic nu mor oameni in accidente de avion nici un sfert din cati mor in accidente auto atunci stai in pat sa fii in siguranta! Si avioanele sunt lucruri materiale la urma urmei, sunt supuse unor defectiuni ca orice altceva pe lumea asta, nu-s indistructibile sau perfecte!
Va rog sa-mi iertati tonul mai agresiv da' pur si simplu m-am saturat ca de fiecare data cand se cojeste vopseaua de pe vreun nit sar toti in sus ca-i LA UN PAS DE CATASTROFA! Si interviuri penibile cu cei mai nefericiti si needucati pasageri , a caror frica este alimentata constant de mass media! Da-o naibii de treaba! Prin '60-'70 bunica zbura de la Baia-Mare la Bucuresti - din cate mi-a povestit era destul de accesibil zorul pe vremea aia- si n-avea nici o frica (cu toate ca era taranca autentica fara legaturi cu tehnologia), asta chiar daca stim cu toti ca siguranta zborului in anii aceia lasa de dorit. Dar asta se intampla pentru ca nu se batea trambita la cel mai mic incident!
Gata, stop, ca m-am enervat prea tare... si prea degeaba... | |
| | | cipi_TM Membru activ
Numarul mesajelor : 1409 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Data de inscriere : 04/10/2008
| Subiect: Avion lovit de fulger în timp ce încerca să aterizeze la Timişoara Vin 12 Iun 2009, 13:45 | |
| Stire care vine in continuarea celei de mai sus: Titlu: Avion lovit de fulger în timp ce încerca să aterizeze la Timişoara Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/avion-lovit-de-fulger-in-timp-ce-incerca-sa-aterizeze-la-timisoara/cn/news-20090611-02123772 Autor: *** Data: 11.06.2009 - Citat :
- Avion lovit de fulger în timp ce încerca să aterizeze la Timişoara
Furtuna de miercuri noapte a dat peste cap traficul aerian de pe Aeroportul Traian Vuia din Timişoara. Mai multe curse care trebuiau să aterizeze la Timişoara au fost redirecţionate iar o aeronavă care venea de la Viena a fost lovită de fulger chiar în momentul în care se pregătea să aterizeze la Timişoara. Avion Austrian Airlines Aeronava circula pe ruta Viena-Timişoara şi avea 27 de pasageri la bord. La ora 00:45 echipajul a început manevrele de aterizare în zona aeroportului Traian Vuia însă avionul a fost lovit de un fulger.
„Din cauza condiţiilor meteo nu s-a putut opera pe aeroportul din Timişoara. Plafonul de nori a fost foarte jos iar din cauza tunetelor şi fulgerelor avioanele nu au putut intra în zonă să aterizeze. Avionul companiei Austrian Airlines a şi fost lovit de fulger iar acum este defect, la sol, în Arad. Aeronava făcea manevre în zonă iar, după incident, echipajul a luat decizia să aterizeze la Arad. În cursul zilei de astăzi (n.r. joi) trebuie să vină nişte specialişti de la Viena să tragă nişte concluzii”, a spus Marian Chivu, director operaţional pe Aeroportul Traian Vuia.
Din fericire însă, nici unul dintre cei 27 de pasageri nu a fost rănit. Ploaia torenţială şi descărcările electrice au făcut ca încă două aeronave să fie redirecţionate de pe Traian Vuia. Cursa Valencia-Timişoara a companiei Wizzair, cu 148 de pasageri la bord a aterizat pe aeroportul din Budapesta dar după câteva ore pasagerii au ajuns cu acelaşi avion la Timişoara. De asemenea o aeronavă a companiei Malev s-a întors pe aeroportul din Budapesta pentru că nu a putut ateriza la Timişoara.
Clienţii companiei au ajuns şi ei după câteva ore, cu acelaşi avion, la destinaţie. | |
| | | raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Vin 12 Iun 2009, 14:07 | |
| A zbura ca pasager nu presupune a avea o educatie tehnica in domeniu, deci nu strica ingaduinta fata de cei "nefericiti si needucati"! Pe de alta parte, frica de zbor nu are nicio legatura cu educatia, e cunoscut acest aspect si evident, cei mai multi oameni se simt mai in siguranta pe pamant decat in aer, e ceva natural.
In contextul recentului accident, cu atat mai mult si faptul ca sunt inca multe necunoscute, iar multi nu realizeaza ca tehnologia are limitele sale, se creeaza (sau mai degraba se speculeaza) o anumita stare de senzational, din ratiuni de, hai sa-i spunem, rating, vanzari. In general accidentele de avion genereaza o anumita emotie, cu atat mai mult daca se intampla intr-un spatiu "cultural" apropiat. Nu acelasi impact il are asupra media europene un accident de proportii similare din Rusia sau din Indonezia sau din Nigeria, sa zicem. Mass media e asa cum e si nu doar in Romania dar intre cenzura si ceea ce este acum, prefer totusi pe cea din urma. Pe de alta parte exista si o falsa asteptare de la ziare, tv cum ca acestea au rolul de a educa doar ca educatia se face altfel si altundeva.
Nu cred ca in anii 60 siguranta zborului in Romania lasa de dorit, era la nivelul acelor ani, nu se pot face comparatii asa cum nu se vor putea face nici peste 40 ani cu ceea ce este acum. | |
| | | Boeing777-300 Fotograf
Numarul mesajelor : 857 Localizare : Macondo Data de inscriere : 02/12/2008
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad Vin 12 Iun 2009, 17:29 | |
| - raduvisitor a scris:
- A zbura ca pasager nu presupune a avea o educatie tehnica in domeniu, deci nu strica ingaduinta fata de cei "nefericiti si needucati"! Pe de alta parte, frica de zbor nu are nicio legatura cu educatia, e cunoscut acest aspect si evident, cei mai multi oameni se simt mai in siguranta pe pamant decat in aer, e ceva natural.
In contextul recentului accident, cu atat mai mult si faptul ca sunt inca multe necunoscute, iar multi nu realizeaza ca tehnologia are limitele sale, se creeaza (sau mai degraba se speculeaza) o anumita stare de senzational, din ratiuni de, hai sa-i spunem, rating, vanzari. In general accidentele de avion genereaza o anumita emotie, cu atat mai mult daca se intampla intr-un spatiu "cultural" apropiat. Nu acelasi impact il are asupra media europene un accident de proportii similare din Rusia sau din Indonezia sau din Nigeria, sa zicem. Mass media e asa cum e si nu doar in Romania dar intre cenzura si ceea ce este acum, prefer totusi pe cea din urma. Pe de alta parte exista si o falsa asteptare de la ziare, tv cum ca acestea au rolul de a educa doar ca educatia se face altfel si altundeva. Nu cred ca in anii 60 siguranta zborului in Romania lasa de dorit, era la nivelul acelor ani, nu se pot face comparatii asa cum nu se vor putea face nici peste 40 ani cu ceea ce este acum. Foarte bun postul tau Radu. Ai explicat f bine ceea ce multi de pe aici trebuie sa inteleaga. Am vazut f putina ingaduinta fata de omul de rand care zboara cu avionul si reactiile pe care acesta le are dupa un incident in care este implicat. Daca e sa blamam e mai indreptatit sa blamam media care nu se documenteaza destul de bine cand relateaza un eveniment. Pe pasageri lasati-i in pace caci sunt oameni fara pregatire de specialitate si un incident aviatic cate de mic are un impact asupra oricui, mai ales asupra unei persoane care are frica de avion sau a calatorit putin cu avionul. | |
| | | Alex_tm Moderator
Numarul mesajelor : 1835 Varsta : 35 Localizare : TIMISOARA - BANAT Data de inscriere : 15/01/2009
| Subiect: Două avioane nu au putut ateriza la timp pe Aeroportul Timişoara din cauza condiţiilor meteorologice Vin 12 Iun 2009, 20:27 | |
| Titlu: Două avioane nu au putut ateriza la timp pe Aeroportul Timişoara din cauza condiţiilor meteorologice Sursa: www.banateanul.ro Autor: **** Data: 11.06.2009 Link: http://www.banateanul.ro/ultima-ora/doua-avioane-nu-au-putut-ateriza-la-timp-pe-aeroportul-timisoara-din-cauza-conditiilor-meteorologice-4532513 - Citat :
- Două aeronave de la Valencia şi Budapesta au aterizat, în noaptea de miercuri spre joi, cu o întârziere de câteva ore pe Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.
Directorul de relaţii publice din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara, Roxana Manasia, adeclarat că respectivele curse afectate de condiţiile meteo sunt Valencia-Timişoara a companiei Wizz Air şi Budapesta-Timişoara a companiei Malev. Cele două aeronave au aşteptat pe Aeroportul din Budapesta îmbunătăţirea condiţiilor meteo pentru a putea ateriza la Timişoara. "Aeronava Wizz Air avea la bord 148 de pasageri la bord şi trebuia să ajungă la Timişoara la ora 01.15 şi a ajuns la ora 04.47. Aeronava Malev, cu 14 persoane la bord, trebuia să ajungă pe Aeroportul din Timişoara la ora 01.25. Din cauza vremii a trebuit să se întoarcă pe Aeroportul din Budapesta şi a ajuns la Timişoara la ora 04.21", a precizat Roxana Manasia.
O altă aeronavă care venea de la Viena şi urma să ajungă la Timişoara a fost nevoită să aterizeze la Arad, în noaptea de miercuri spre joi, pasagerii fiind transportaţi la destinaţie cu un autocar. Directorul Aeroportului Arad, Dan Bălăcel, declara că aeronava, care avea la bord 27 de pasageri, a aterizat la Arad în urma unor defecţiuni la sistemul de navigaţie. Directorul de relaţii publice din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara, Roxana Manasia, a precizat că această aeronavă a fost lovită de un fulger. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad | |
| |
| | | | Aterizare de urgenta la Arad | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |