ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Aterizare de urgenta la Arad

In jos 
+8
YR-DNY
Capt_Vio
vasi
arianne
delu
adic
RwO
Voicu
12 participanți
AutorMesaj
Voicu
Moderator
Voicu


Numarul mesajelor : 2513
Varsta : 61
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 14:21

http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/aterizare-fortata-la-arad/cn/news-20090611-11180959

sursa : www.aradon.ro
Sus In jos
RwO
Membru activ
RwO


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 41
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 15:52

Pai ori e de urgenta ori e fortata? Jurnalistii romani inca nu isi dau seama ca termenii astia nu sunt chiar similari.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
adic
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 105
Varsta : 48
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 23/11/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 15:58

Salut,
Nici eu prea stiu diferenta. Imi poti spune mai multe?

Thx
Sus In jos
delu
Membru activ
delu


Numarul mesajelor : 438
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/09/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 17:31

Este o mare diferenţă Exclamation Exclamation Exclamation ! Pe scurt, când este forţată e de rău de-a binelea
Sus In jos
http://claudiuprioroc.blogspot.com
arianne
Moderator
arianne


Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 31
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 17:40

adic a scris:
Salut,
Nici eu prea stiu diferenta. Imi poti spune mai multe?

Thx

Pai aterizarea fortata e fara motoare, pe un camp/apa... In romana urgenta cred ca include si emergency si distress, deci orice fel de problema survenita la bord care pune in pericol siguranta aeronavei. Aterizarea a fost, totusi, pe deplin controlata deci nu e vorba de fortata.

Eu n-am inteles cum a putut "transportul cargo" sa aiba defectiuni tehnice fara sa se fi ridicat de la sol scratch Oricum, inca o stire care contribuie la paranoia romanului de rand cand vine vorba de aviatie - "Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!"
Sus In jos
Voicu
Moderator
Voicu


Numarul mesajelor : 2513
Varsta : 61
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 17:48

[quote="arianne"]
adic a scris:
Salut,

Eu n-am inteles cum a putut "transportul cargo" sa aiba defectiuni tehnice fara sa se fi ridicat de la sol scratch Oricum, inca o stire care contribuie la paranoia romanului de rand cand vine vorba de aviatie - "Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!"


Avionul CARGO , ( care era planificat sa vina la Arad )a aterizat nu la mult timp dupa austriac , tot in perioada cind erau oraje f. multe .
Este posibil ca defectunea sa fi aparut in timpul zborului inainte de aterizare , dar pilotii sa nu o mai fi raportat atunci .
Sus In jos
vasi
Flight Level 100
Flight Level 100
vasi


Numarul mesajelor : 116
Varsta : 42
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 08/05/2009

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 18:03

arianne a scris:
"Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!"

Lasa ca ne raman noua locuri mai multe Very Happy
Sus In jos
http://www.vasileracovitan.com
delu
Membru activ
delu


Numarul mesajelor : 438
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/09/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 18:23

vasi a scris:
arianne a scris:
"Mama da se prabuseste cate unu in fiecare zi, n-ai vazut la jurnal? Eu unul nu mai iau avionul!"

Lasa ca ne raman noua locuri mai multe Very Happy

Lasă-i să se ducă cu maşina: "Că e mai sigur!" , poate aşa mai scăpăm şi noi cocalari!
Sus In jos
http://claudiuprioroc.blogspot.com
Vizitato
Vizitator




Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 22:53

delu a scris:
Este o mare diferenţă Exclamation Exclamation Exclamation ! Pe scurt, când este forţată e de rău de-a binelea

Scuzati-ma dar cine a inventat termenul "aterizare fortata"? Termen care de altfel nu exista!!!!

Exista Aterizare de Urgenta(aceasta la randul ei e de doua tipuri), si Aterizare de Precautie.

Ce a facut acel pilot este o aterizare de precautie, situatie in care Capitanul decide sa aterizare pe un aeroport din cauza unor probleme tehnice, si nu este urmata de o evacuare a avionului.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf
Capt_Vio


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 43
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyJoi 11 Iun 2009, 23:26

Buna Cross_Check_Complete

Termenul este oficial folosit in aviatia civila. In acord cu C.A.Rs. (Canadian Aviation Regulations), Forced Landing este una dintre exercitiile care trebuie facute (simulate) pentru un pilot PPL, CPL, etc. Forced Landing este diferit de Precautionary Landing.

Flight Test Exercises
■Ex. 2 - Aeroplane Familiarization and Preparation for Flight
■Ex. 2 - A. Documents and Airworthiness
■Ex. 2 - B. Aeroplane Performance
■Ex. 2 - C. Weight and Balance, Loading
■Ex. 2 - D. Pre-flight Inspection (Air Item)
■Ex. 2 - E. Engine Starting and Run-up, Use of Checklists
■Ex. 2 - F. Operation of Aircraft Systems
■Ex. 4 - Taxiing
■Ex. 9 - Steep Turn
■Ex. 11 - Slow Flight
■Ex. 12 - Stall
■Ex. 13 - Spinning
■Ex. 15 - Slipping
■Ex. 16 - Takeoff
■Ex. 16 - A. Soft Field Takeoff
■Ex. 16 - B. Short Field Takeoff (Maximum Performance)
■Ex. 17 - Circuit
■Ex. 18 - Approach and Landing
■Ex. 18 - A. Power-off 180° Accuracy Approach and Landing
■Ex. 18 - B. Short-field and Soft-field Landings
■Ex. 18 - B.1 Short-field Approach and Landing Over an Obstacle
■Ex. 18 - B.2 Soft-field Approach and Landing
■Ex. 18 - C. Overshoot
■Ex. 21 - Precautionary Landing
■Ex. 22 - Forced Landing
■Ex. 22 - A. Control/Approach
■Ex. 22 - B. Cockpit Management
■Ex. 23 - Pilot Navigation
■Ex. 23 - A. Pre-flight Planning Procedures
■Ex. 23 - B. Departure Procedure
■Ex. 23 - C. En Route Procedure
■Ex. 23 - D. Diversion to an Alternate
■Ex. 24 - Instrument Flying and Use of Radio Navigation Aids
■Ex. 24 - A. Full Panel
■Ex. 24 - B. Limited Panel
■Ex. 24 - C. Recovery from Unusual Attitude
■Ex. 24 - D. Radio Navigation
■Ex. 29 - Emergency Procedures/Malfunctions
■Ex. 30 - Radio Communication

Flight Test Exercises - Ex. 22 - Forced Landing


Aim

To determine that the candidate can, in the event of an engine failure, plan, manage and safely carry out a successful landing on a suitable landing area.

Description

Engine failure will be simulated without advance warning by the examiner in accordance with the method recommended by the manufacturer. While accomplishing the required emergency procedures, the candidate will be expected to use good decision-making and fly a safe approach to a suitable landing area so that a safe landing could be made if the approach were continued to the ground.

An overshoot will be carried out when requested by the examiner at an operationally safe altitude.

A. Control/Approach
Performance Criteria

Assessment will be based on the candidate’s ability to:

a.control the aeroplane and establish the recommended best glide speed (+10/-5 knots);


b.specify a suitable landing area and touchdown zone;


c.vary airspeed, descent, and flight profile as necessary to reach key points;


d.fly an organized approach to the selected touchdown zone, considering aircraft altitude, wind conditions, terrain, obstructions and other factors.
B. Cockpit Management
Performance Criteria

Assessment will be based on the candidate’s ability to:

a.complete checks in accordance with a placard or checklist for ‘Engine Failure In Flight’ emergency procedures;


b.simulate an appropriate radio call; and


c.perform an effective passenger emergency safety review;
Note 1: The candidate will be expected to clear the engine at appropriate intervals during the descent. In very cold conditions, it is acceptable for the candidate to configure the aeroplane by lowering some flap and using some residual power to achieve a normal power-off gliding descent angle and airspeed.

Note 2: A change of field is acceptable from an altitude or point in the approach where a landing could still have been made on the original landing site.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator




Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyVin 12 Iun 2009, 02:24

Buna Capt_Vio.
Merci pentru lamurire ca exista ca termen, acelea fiind spuse imi dai de inteles ca unica posibilitate e ca noi aici sa il avem sub alta denumire.

Iar in incheiere revin asupra ideii postului initial, si anume ca acea a fost aterizare de precautie, nici urgenta si nici fortata (vina autorului asadar).
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ
YR-DNY


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 42
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyVin 12 Iun 2009, 10:12

Bai da ce ma enerveaza cand se exagereaza in presa pe seama unor proceduri clare si bine stabilite! Si ma mai enerveaza aia care fac afirmatii de genu "e mai sigur cu masina"!! Poi nu te obliga nimeni sa iei avionul! Daca esti asa de ignorant incat sa nu constientizezi ca statistic nu mor oameni in accidente de avion nici un sfert din cati mor in accidente auto atunci stai in pat sa fii in siguranta! Si avioanele sunt lucruri materiale la urma urmei, sunt supuse unor defectiuni ca orice altceva pe lumea asta, nu-s indistructibile sau perfecte!

Va rog sa-mi iertati tonul mai agresiv da' pur si simplu m-am saturat ca de fiecare data cand se cojeste vopseaua de pe vreun nit sar toti in sus ca-i LA UN PAS DE CATASTROFA! Si interviuri penibile cu cei mai nefericiti si needucati pasageri , a caror frica este alimentata constant de mass media! Da-o naibii de treaba! Prin '60-'70 bunica zbura de la Baia-Mare la Bucuresti - din cate mi-a povestit era destul de accesibil zorul pe vremea aia- si n-avea nici o frica (cu toate ca era taranca autentica fara legaturi cu tehnologia), asta chiar daca stim cu toti ca siguranta zborului in anii aceia lasa de dorit. Dar asta se intampla pentru ca nu se batea trambita la cel mai mic incident!

Gata, stop, ca m-am enervat prea tare... si prea degeaba...
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ
cipi_TM


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 42
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Avion lovit de fulger în timp ce încerca să aterizeze la Timişoara   Aterizare de urgenta la Arad EmptyVin 12 Iun 2009, 13:45

Stire care vine in continuarea celei de mai sus:

Titlu: Avion lovit de fulger în timp ce încerca să aterizeze la Timişoara
Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/avion-lovit-de-fulger-in-timp-ce-incerca-sa-aterizeze-la-timisoara/cn/news-20090611-02123772
Autor: ***
Data: 11.06.2009

Citat :
Avion lovit de fulger în timp ce încerca să aterizeze la Timişoara

Furtuna de miercuri noapte a dat peste cap traficul aerian de pe Aeroportul Traian Vuia din Timişoara. Mai multe curse care trebuiau să aterizeze la Timişoara au fost redirecţionate iar o aeronavă care venea de la Viena a fost lovită de fulger chiar în momentul în care se pregătea să aterizeze la Timişoara.
Avion Austrian Airlines
Aeronava circula pe ruta Viena-Timişoara şi avea 27 de pasageri la bord. La ora 00:45 echipajul a început manevrele de aterizare în zona aeroportului Traian Vuia însă avionul a fost lovit de un fulger.

„Din cauza condiţiilor meteo nu s-a putut opera pe aeroportul din Timişoara. Plafonul de nori a fost foarte jos iar din cauza tunetelor şi fulgerelor avioanele nu au putut intra în zonă să aterizeze. Avionul companiei Austrian Airlines a şi fost lovit de fulger iar acum este defect, la sol, în Arad. Aeronava făcea manevre în zonă iar, după incident, echipajul a luat decizia să aterizeze la Arad. În cursul zilei de astăzi (n.r. joi) trebuie să vină nişte specialişti de la Viena să tragă nişte concluzii”, a spus Marian Chivu, director operaţional pe Aeroportul Traian Vuia.

Din fericire însă, nici unul dintre cei 27 de pasageri nu a fost rănit. Ploaia torenţială şi descărcările electrice au făcut ca încă două aeronave să fie redirecţionate de pe Traian Vuia. Cursa Valencia-Timişoara a companiei Wizzair, cu 148 de pasageri la bord a aterizat pe aeroportul din Budapesta dar după câteva ore pasagerii au ajuns cu acelaşi avion la Timişoara. De asemenea o aeronavă a companiei Malev s-a întors pe aeroportul din Budapesta pentru că nu a putut ateriza la Timişoara.

Clienţii companiei au ajuns şi ei după câteva ore, cu acelaşi avion, la destinaţie.
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100



Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyVin 12 Iun 2009, 14:07

A zbura ca pasager nu presupune a avea o educatie tehnica in domeniu, deci nu strica ingaduinta fata de cei "nefericiti si needucati"! Pe de alta parte, frica de zbor nu are nicio legatura cu educatia, e cunoscut acest aspect si evident, cei mai multi oameni se simt mai in siguranta pe pamant decat in aer, e ceva natural.

In contextul recentului accident, cu atat mai mult si faptul ca sunt inca multe necunoscute, iar multi nu realizeaza ca tehnologia are limitele sale, se creeaza (sau mai degraba se speculeaza) o anumita stare de senzational, din ratiuni de, hai sa-i spunem, rating, vanzari. In general accidentele de avion genereaza o anumita emotie, cu atat mai mult daca se intampla intr-un spatiu "cultural" apropiat. Nu acelasi impact il are asupra media europene un accident de proportii similare din Rusia sau din Indonezia sau din Nigeria, sa zicem.
Mass media e asa cum e si nu doar in Romania dar intre cenzura si ceea ce este acum, prefer totusi pe cea din urma. Pe de alta parte exista si o falsa asteptare de la ziare, tv cum ca acestea au rolul de a educa doar ca educatia se face altfel si altundeva.

Nu cred ca in anii 60 siguranta zborului in Romania lasa de dorit, era la nivelul acelor ani, nu se pot face comparatii asa cum nu se vor putea face nici peste 40 ani cu ceea ce este acum.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf



Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad EmptyVin 12 Iun 2009, 17:29

raduvisitor a scris:
A zbura ca pasager nu presupune a avea o educatie tehnica in domeniu, deci nu strica ingaduinta fata de cei "nefericiti si needucati"! Pe de alta parte, frica de zbor nu are nicio legatura cu educatia, e cunoscut acest aspect si evident, cei mai multi oameni se simt mai in siguranta pe pamant decat in aer, e ceva natural.

In contextul recentului accident, cu atat mai mult si faptul ca sunt inca multe necunoscute, iar multi nu realizeaza ca tehnologia are limitele sale, se creeaza (sau mai degraba se speculeaza) o anumita stare de senzational, din ratiuni de, hai sa-i spunem, rating, vanzari. In general accidentele de avion genereaza o anumita emotie, cu atat mai mult daca se intampla intr-un spatiu "cultural" apropiat. Nu acelasi impact il are asupra media europene un accident de proportii similare din Rusia sau din Indonezia sau din Nigeria, sa zicem.
Mass media e asa cum e si nu doar in Romania dar intre cenzura si ceea ce este acum, prefer totusi pe cea din urma. Pe de alta parte exista si o falsa asteptare de la ziare, tv cum ca acestea au rolul de a educa doar ca educatia se face altfel si altundeva.
Nu cred ca in anii 60 siguranta zborului in Romania lasa de dorit, era la nivelul acelor ani, nu se pot face comparatii asa cum nu se vor putea face nici peste 40 ani cu ceea ce este acum.

Foarte bun postul tau Radu. Ai explicat f bine ceea ce multi de pe aici trebuie sa inteleaga. Am vazut f putina ingaduinta fata de omul de rand care zboara cu avionul si reactiile pe care acesta le are dupa un incident in care este implicat.

Daca e sa blamam e mai indreptatit sa blamam media care nu se documenteaza destul de bine cand relateaza un eveniment. Pe pasageri lasati-i in pace caci sunt oameni fara pregatire de specialitate si un incident aviatic cate de mic are un impact asupra oricui, mai ales asupra unei persoane care are frica de avion sau a calatorit putin cu avionul.
Sus In jos
Alex_tm
Moderator
Alex_tm


Numarul mesajelor : 1835
Varsta : 34
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Două avioane nu au putut ateriza la timp pe Aeroportul Timişoara din cauza condiţiilor meteorologice   Aterizare de urgenta la Arad EmptyVin 12 Iun 2009, 20:27

Titlu: Două avioane nu au putut ateriza la timp pe Aeroportul Timişoara din cauza condiţiilor meteorologice
Sursa: www.banateanul.ro
Autor: ****
Data: 11.06.2009
Link:
http://www.banateanul.ro/ultima-ora/doua-avioane-nu-au-putut-ateriza-la-timp-pe-aeroportul-timisoara-din-cauza-conditiilor-meteorologice-4532513
Citat :
Două aeronave de la Valencia şi Budapesta au aterizat, în noaptea de miercuri spre joi, cu o întârziere de câteva ore pe Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.

Directorul de relaţii publice din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara, Roxana Manasia, adeclarat că respectivele curse afectate de condiţiile meteo sunt Valencia-Timişoara a companiei Wizz Air şi Budapesta-Timişoara a companiei Malev.
Cele două aeronave au aşteptat pe Aeroportul din Budapesta îmbunătăţirea condiţiilor meteo pentru a putea ateriza la Timişoara.
"Aeronava Wizz Air avea la bord 148 de pasageri la bord şi trebuia să ajungă la Timişoara la ora 01.15 şi a ajuns la ora 04.47. Aeronava Malev, cu 14 persoane la bord, trebuia să ajungă pe Aeroportul din Timişoara la ora 01.25. Din cauza vremii a trebuit să se întoarcă pe Aeroportul din Budapesta şi a ajuns la Timişoara la ora 04.21", a precizat Roxana Manasia.

O altă aeronavă care venea de la Viena şi urma să ajungă la Timişoara a fost nevoită să aterizeze la Arad, în noaptea de miercuri spre joi, pasagerii fiind transportaţi la destinaţie cu un autocar.
Directorul Aeroportului Arad, Dan Bălăcel, declara că aeronava, care avea la bord 27 de pasageri, a aterizat la Arad în urma unor defecţiuni la sistemul de navigaţie.
Directorul de relaţii publice din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara, Roxana Manasia, a precizat că această aeronavă a fost lovită de un fulger.
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
Continut sponsorizat





Aterizare de urgenta la Arad Empty
MesajSubiect: Re: Aterizare de urgenta la Arad   Aterizare de urgenta la Arad Empty

Sus In jos
 
Aterizare de urgenta la Arad
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Aterizare de urgenta la Timisoara
» EL AL 777 aterizare de urgenta.
» Aterizare de urgenţă pe aeroportul din Timişoara
» Aterizare de urgenţă la FRANKFURT
» Aterizare de urgenta la Genova

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: