ROMANIAN SPOTTERS
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.



 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  ÎnregistrareÎnregistrare  Conectare  

 

 Accident la Narita - FedEx MD-11

In jos 
+5
RATus
RwO
Dylan
laurus
loplo
9 participanți
AutorMesaj
loplo
Fotograf
loplo


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 45
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 01:38

Un MD11 de la FedEx a iesit de pe pista la NARITA dupa cateva bounce-uri. Se pare ca, echipajul a supravietuit.
Video aici: https://www.youtube.com/watch?v=V6cMK9LUnzI

METARul
RJAA 222300Z 30018G29KT 9999 FEW030 13/M04 Q1002 WS R34R NOSIG
RJAA 222238Z 30019G32KT 9999 FEW030 12/M03 Q1002 WS R34R RMK 1CU030 A2959
RJAA 222230Z 30018KT 9999 FEW030 12/M03 Q1001 WS R34R TEMPO 31020G30KT RMK 1CU030 A2959 2218 MOD TURB BLW 500FT ON FNA RWY34R B767
RJAA 222200Z 31026G40KT 9999 FEW020 12/M02 Q1001 NOSIG RMK 1CU020 A2957 P/RR
RJAA 222130Z 32026G40KT 9999 FEW020 12/M02 Q0999 WS R34L NOSIG RMK 1CU020 A2952 P/RR
RJAA 222108Z 31025G35KT 9999 FEW020 12/M01 Q0998 RMK 1CU020 A2949
RJAA 222100Z 30013G28KT 260V330 9999 FEW020 13/M01 Q0998 NOSIG RMK 1CU020 A2948
RJAA 222041Z 26012KT 210V300 9999 FEW020 12/02 Q0998 RMK 1CU020 A2948
RJAA 222033Z 32016G26KT 9999 FEW020 11/03 Q0998 RMK 1CU020 A2947
RJAA 222030Z 32017KT 9999 FEW020 12/02 Q0998 NOSIG RMK 1CU020 A2948
RJAA 222000Z 33012KT 9999 FEW020 11/05 Q0997 NOSIG RMK 1CU020 A2946
RJAA 221930Z 32012KT 9999 FEW020 13/06 Q0997 NOSIG RMK 1CU020 A2944

Dupa cum se vede si din METAR vantul a fost foarte puternic + tubulente.

LE:
Amandoi piloti au decedat.
Sus In jos
laurus
Flight Level 400
Flight Level 400
laurus


Numarul mesajelor : 403
Varsta : 30
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 02:07

vai de mine ce aterizare, pare scoasa din flight simulator
dupa ce s-a ridicat botul imediat dupa landing , de ce l-o fi indreptat iar catre pamant si nu au declarat go-around ?? Dumnezeu sa-i ierte pe piloti..


Ultima editare efectuata de catre laurus in Lun 23 Mar 2009, 03:30, editata de 1 ori
Sus In jos
loplo
Fotograf
loplo


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 45
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 03:24

Missed approach se declara la approach, asta era deja la landing, eventual era vb de un go around.
Poate G/A a vrut sa faca, dar l-a rezolvat un crosswind.
Vedem noi dupa ancheta.
Sus In jos
Dylan
Moderator
Dylan


Numarul mesajelor : 4876
Varsta : 53
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 08:17

Totul sa intamplat la 21.50Z deci metarele importante sunt cele bold-uite. Cel de 21.08 a fost un SPECI:
loplo a scris:

RJAA 222200Z 31026G40KT 9999 FEW020 12/M02 Q1001 NOSIG RMK 1CU020 A2957 P/RR
RJAA 222130Z 32026G40KT 9999 FEW020 12/M02 Q0999 WS R34L NOSIG RMK 1CU020 A2952 P/RR

RJAA 222108Z 31025G35KT 9999 FEW020 12/M01 Q0998 RMK 1CU020 A2949
Parerea mea e ca e posibil sa se fi adunat mai multe la un loc printre care ramane in picioare ipoteza cu forfecarea vantului pe 34L combinata cu bontul pe care l-a facut la primul contact cu pista. Posibil sa fie ceva si in legatura cu presiunea. Priviti presiunea data in SPECI si dupa aceea si la metar-e. Q0998/A2949, Q0999/A2952 si Q1001/A2957. In 52 de muniute a crescut cu 3 hpa!
La metar-ul dinaintea accidentului apare acolo scris ca-i presiunea in crestere rapida: P/RR.
Sus In jos
loplo
Fotograf
loplo


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 45
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 08:19

Au fost schimbari majore din punctul de vedere al contitiilor meteo in decursul catorva ore.
Sus In jos
RwO
Membru activ
RwO


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 41
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 10:50

Urat de tot. Pacat de echipaj Crying or Very sad Kevin Kylemosley 54 ani Anthony Stephen-Pino 49 ani . Chiar ca seamana cu aterizarile mele nereusite din FS.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
RATus
Administrator
RATus


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 40
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 10:58

foarte nefireasca aterizare... asa miscari nu credeam ca sunt posibile dupa touchdown
Sus In jos
Quebec
Flight Level 200
Flight Level 200



Numarul mesajelor : 232
Varsta : 51
Localizare : LROP
Data de inscriere : 11/02/2008

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 11:24

nu se vede nici o incercare de go around din partea pilotilor dupa bont
Sus In jos
http://www.greencats.ro
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400
propellerdream


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 50
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 11:45

Depinde cu in ce regim au venit cu motoarele. Turboreactoarele nu au repriza f buna si sub un anumit regim de tractiune nu mai pot intra in ture ca lumea foarte rapid ca sa faca go arround.

Ipoteza legata de variatiile de presiune - si astfel de variatii ale indicatiilor altimetrului si, pe cale de consecinta, ale regimului in care pilotul automat controla motoarele (auto throttle) nu cred ca e valabila. Asta pentru ca pe finala se foloseste radioaltimetrul cu precadere.

Cred ca forfecarea vantului poate sa fi avut un rol nefast in acest caz. O rafala brusca din fata in momentul in care avionul face flare poate avea consecinte dezastruoase. Pilotii spun ca "te umfla". Adica te ridica brusc si apoi, avand unghiul de incidenta foarte mare, viteza de inaintare scade si scade si portanta. Cu un avion cu motor cu piston poti scapa mai usor la o faza din asta ca urca rapid in ture. Ii dai un "sprit" de gaz ca sa mentii viteza si, daca ai suficienta pista, il asezi din nou. Dar, dupa cate se pare, in cazul din Japonia aripa din stanga a pierdut prima portanta, avionul s-a lasat pe o parte, a atins solul... Restul s-a vazut... RIP.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
Gabinho
Flight Level 100
Flight Level 100
Gabinho


Numarul mesajelor : 121
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/12/2008

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 17:34

Sunt profund intristat de acest eveniment. Pacat de cei 2 piloti experimentati cat si de maiastra pasare care a disparut... Crying or Very sad

Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.

R.I.P. FedEx Flight 80
Sus In jos
https://www.youtube.com/user/69Gabinho69
loplo
Fotograf
loplo


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 45
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 19:14

Corect.
Avioanel cu jet raspund mult mai incet la comenzi decat cele cu piston, motoarele au nevoie de chiar si 3-4 secunde pentru "spool up", iar cazul acesta, nu prea aveau timp de asa ceva.
Se vede in film ca a fost o tentativa de flare, dupa care a fost trantit. In momentul in care atingi solul se cupleaza automat spoilerele, dupa asta nu mai poti face G/A, eventual un touch and go, dar nu era cazul.
Se pare ca, la al doile bounce a cedat trenul din stanga iar suprafetele de control nu mai raspundeau comenzilor.
Rafalele de 40 de noduri (aprox 74 kmh) au avut un rol important in cazul acestui accident.
Sus In jos
aegean
Membru activ
aegean


Numarul mesajelor : 852
Varsta : 44
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 EmptyLun 23 Mar 2009, 20:28

Mare pacat ca s-a intamplat chestia asta....mi se pare dureros si oarecum stupid sa mori la 30 ft AGL cand faci flare-up;dar cred ca asta se cheama Neprevazut.

R.I.P.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty
MesajSubiect: Re: Accident la Narita - FedEx MD-11   Accident la Narita - FedEx MD-11 Empty

Sus In jos
 
Accident la Narita - FedEx MD-11
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Tokyo Narita (NRT / RJAA)
» FedEx Express (FX / FDX)
» Un A380 al Korean zgarie pista la Narita (foto)
» Accident An-148
» FedEx ATR-42 crashes in Lubbock, Texas

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: