| Tu-154 (Ty-154) | |
|
+29neagu_laurentiu mihaiatanasie kampfmaschine Adrian Nicula GYN xpino electric Alex_tm Andrej3000 YR-197 Griff KQQ deltadagger horia eugen mihai Vici Mengelaus gaudi Dylan Antoniu Virusu RwO Capt_Vio Geo Thomas gabi-737 ovidiu51 Cayenne 33 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania :: Tupolev Lun 16 Noi 2009, 21:18 | |
| Salut.Legat de cine dupa cine s-a inspirat cred ca deja ar trebui deja sa stiti: Tu-154 inspirat dupa B-727(ca fapt divers B-727 a efectuat primul zbor in 1963),Il-62 inspirat dupa VC-10,Tu-144 inspirat dupa Concorde(intr-un documentar legat de avionul Tu-144, unul din cei ce-au participat la acest proiect a raspuns:"Poate ne-am inspirat dupa Concorde,dar al nostru a zburat primul..." | |
|
| |
KQQ Airport Level
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 50 Localizare : Cluj Data de inscriere : 01/11/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Lun 16 Noi 2009, 22:37 | |
| Având în vedere titlul topicului - care se referă la Tupolev în general, cred că ar trebui familia de avioane TU 20. Adică: -TU 20 -TU 95 ("Ursul") -TU 142 şi, dacă nu greşesc, aici ar intra şi TU 114. Însă aici nu sunt sigur dacă TU 114 este, într-adevăr, înrudit cu TU 20 sau între cele două avioane există doar o asemănare, mai mult sau mai puţin întâmplătoare. În orice caz, avioanele de care zic au, printre altele, şi caracteristicile amintite mai jos: -4 motoare, fiecare dotat cu două elici contrarotative -carenaje de două ori mai lungi la motoarele 2 şi 3 decât la motoarele 1 şi 4 -tren de aterizare care se escamotează în carenajele motoarelor 2 şi 3, într-un compartiment situat în spatele locului unde se evacuează gazele arse -roţile trenului principal de aterizare sunt montate pe un cadru care aminteşte de boghiurile vagoanelor -aripă în săgeată | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 01:15 | |
| - deltadagger a scris:
- Salut.Legat de cine dupa cine s-a inspirat cred ca deja ar trebui deja sa stiti: Tu-154 inspirat dupa B-727(ca fapt divers B-727 a efectuat primul zbor in 1963),Il-62 inspirat dupa VC-10,Tu-144 inspirat dupa Concorde(intr-un documentar legat de avionul Tu-144, unul din cei ce-au participat la acest proiect a raspuns:"Poate ne-am inspirat dupa Concorde,dar al nostru a zburat primul..."
Nu vreau sa fiu rau, dar care e relevanta postului tau? Cat vine vorba de Tu-154, eu stiu alta poveste. Povestea suna cam asa: rusii au vrut sa faca un avion bimotor cu motoare englezesti care urmau sa fie obtinute via Iugoslavia. Schema nu a reusit si asa a iesit trimotorul supramotorizat Tu-154. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania :: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 15:03 | |
| Relevant este faptul,ca in general rusii s-au mai inspirat de ici-colo.Daca vrei sa te informezi cauta documentarul legat de Tu-144, produs de Discovery in legatura cu programul si dezvoltarea acestuia.Cineva tot la topicul asta se intreba "cine dupa cine..." a fost facut.Adica,care a fost primul trimotor dintre cele 2:B-727 sau Tu-154?Si adica,cum nu le-a iesit schema?Ce intelegi tu prin asta"supramotorizat"?Pe mine m-ai bagat in ceata.De Tu-104 ce stii?Stii ca asta e primul avion de pasageri reactiv cu 2 motoare din fosta URSS?Fabricat in serie mare,ma rog.La ce te referi in definitiv Griff?La schema constructiva...?Vezi postul lui Gabi-737 legat de inspiratie... | |
|
| |
Griff Moderator
Numarul mesajelor : 1400 Varsta : 41 Localizare : two steps from Hell Data de inscriere : 27/09/2008
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 15:23 | |
| - deltadagger a scris:
- Relevant este faptul,ca in general rusii s-au mai inspirat de ici-colo.Daca vrei sa te informezi cauta documentarul legat de Tu-144, produs de Discovery in legatura cu programul si dezvoltarea acestuia.Cineva tot la topicul asta se intreba "cine dupa cine..." a fost facut.Adica,care a fost primul trimotor dintre cele 2:B-727 sau Tu-154?
Discovery face documentare ptr SUA si Europa in principal, nu ptr Rusia. Discovery trebuie sa aibe rating si nu cred ca ar avea rating daca intr-un documentar in care face comparatie intre est si vest, estul ar avea castig de cauza "fair and square". Asa cum intr-un mare documentar despre cele mai bune 10 elicoptere, cel mai bun e UH-1 care dupa parerea mea este pe departe depasit la performante de Mi-8. Cat vine vorba de copiat uite parererile: 1 - cea mai buna apreciere a unui lucru este copierea lui 2 - legile fizicii sunt aceleasi si in USA, UK, Rusia si Kirghistan. Nu zic ca nu s-au copiat/inspirat intre ei toate birourile de proiectare, dar totusi nivelul la care se scoate in evidenta asta mi se pare exagerat. BTW, Tupolev si Suhoi studiau o forma generala asemanatoare lui Tu-144 de multi ani. Prin forma asemanatoare ma refer la o teava cu gondolele motoarelor sub aripa. Au facut un studiu de comparatie intre o aripa cu doua gondole sub ea (gen Concorde sau Tu-144) si o aripa cu o gondola (gen Suhoi T-4). Au ajuns la concluzia ca asezarea aripa cu o singura gongola e mai avantajoasa, de asta Tu-144 are gondolele motoarelor mai apropiate decat Concorde-ul. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania :: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 15:41 | |
| Eu nu am nimic cu rusii,din contra chiar ii apreciez ptr.tot ce au realizat in materie de aviatie.Tu-154 este intr-adevar o aeronava reusita pe ansamblu.Se foloseste in continuare cu succes in zboruri comerciale,militare,vip...etc.Eu m-am referit strict la chestia cu inspiratia.Atata tot.De fapt in general Tupolev a avut cea mai mare felie de tort cat priveste aviatia sovietica.Nu cred ca ar trebui amintit aici ce s-a intamplat cu Miasiscev,un alt constructor de aeronave sovietic.Nu ar trebui denigrati cei de la Discovery,nu le iau apararea dar chiar am vazut documentare bune.De ex.s-ar putea verifica ce se spune la ei si cu alte surse.Cat despre documentarul cu Tu-144 s-au intervievat persoane care au avut de-a face DIRECT cu acest avion. | |
|
| |
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 16:08 | |
| Apropos de Tupolev,s-ar putea povesti si despre Ty-134,nu? O alta aeronava reusita...! | |
|
| |
Andrej3000 Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 35 Localizare : Otopeni Data de inscriere : 08/03/2009
| Subiect: Tu-154 Mar 17 Noi 2009, 17:00 | |
| Ca venii vorba de supramotorizare...cred ca asa este...rusii nu s-au jucat niciodata cand a fost vorba de tehnica, au bagat material din plin...Si din ce am auzit eu de pe internet, intr-un zbor de teste baietii de la Tarom au depasit 1000 km/h cu un Tu-154...(nu-s specialist sunt doar fan, astept critici) | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: :: Aeronave in Romania :: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 17:10 | |
| Nu trebuie sa fi specialist ca sa stii cate ceva despre un avion si constructorul sau.Nici eu nu sunt,dar mai citesc cand nu stiu ceva.Cat despre "supramotorizarea" respectiva,crede-ma nici un constructor nu face rabat la capitolul tehnologie.Intr-adevar rusii au avut,au si vor avea un cuvant greu de spus in domeniul aeronauticii.Este foarte interesant ceea ce au realizat in aviatie.Nu cred ca acest lucru poate fi contestat.Ma declar fan si eu al avioanelor ex-sovietice,indiferent ca sunt civile sau militare. | |
|
| |
Andrej3000 Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 35 Localizare : Otopeni Data de inscriere : 08/03/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 17:17 | |
| Da avioanele sovietice au avut mereu un plus la capitolul aspect (parere personala)...chiar daca nu sunt asa fiabile ca cele vestice...Cel putin sunt cam singurele care ma mai fac sa ma uit spre cer cand trec..(locuiesc undeva in laterala pistei nr 2 de la Otopeni)..pacat ca pe la noi nu prea mai zboara... | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: : Aeronave in Romania :: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 17:27 | |
| Nu stiu ce sa zic in legatura cu ce mai aterizeaza pe la noi prin tara.Asta ar trebui s-o stie cei ce fac planespotting .Aeronavele rusesti facute inainte de 1990 mi se par mai interesante ca aspect.Usor,usor si rusii au trecut la aeronave mai "vestice",ca sa zic asa.Mi s-a parut oarecum ciudat cand am vazut Airbus si Boeing la ei. | |
|
| |
Andrej3000 Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 35 Localizare : Otopeni Data de inscriere : 08/03/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 17:38 | |
| Da asa e...celor vestice nu prea le sta bine in culorile Aerflot...dar asta e probabil au incepu si ei sa se gandeasca la costurile de operare...si au lasat mandria nationala la oparte.. | |
|
| |
Alex_tm Moderator
Numarul mesajelor : 1835 Varsta : 35 Localizare : TIMISOARA - BANAT Data de inscriere : 15/01/2009
| |
| |
electric Membru activ
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 10/03/2008
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 18:39 | |
| - Andrej3000 a scris:
- Ca venii vorba de supramotorizare...cred ca asa este...rusii nu s-au jucat niciodata cand a fost vorba de tehnica, au bagat material din plin...Si din ce am auzit eu de pe internet, intr-un zbor de teste baietii de la Tarom au depasit 1000 km/h cu un Tu-154...(nu-s specialist sunt doar fan, astept critici)
si eu, cu parapanta, am depasit 1000km/h. eram in sufragerie . viteza am masurat-o fata de o stea care se indeparteaza de noi, calculand dupa fuga spre rosu. in mod serios acum, on topic, probabil ca cei 1000km/h ai tu-154 tarom erau viteza fata de pamant cu vant de coada. legat de legile fizicii si cine pe cine copiaza, indraznesc sa cred ca nu conteaza cine dupa cine s-a inspirat, ci, cat de buni sunt proiectantii, cat de buna e executia si cat de fiabila si potrivita scopului este aeronava. griff are dreptate daca le-au copiat, atunci de ce difera? daca doar s-au inspirat, inseamna ca au avut suficienta minte si putere tehnologica sa le faca mai bune. | |
|
| |
Andrej3000 Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 35 Localizare : Otopeni Data de inscriere : 08/03/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 18:58 | |
| Da ai dreptate...zic si eu ce am auzit de la altii ...si oricum avioanele astea au fost niste bijuterii tehnologice ale vremii..alaturi de Il-62, Tu-22..etc.. | |
|
| |
deltadagger Flight Level 300
Numarul mesajelor : 324 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Aeronave in Romania :: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 20:55 | |
| Pe mine nu ma intereseaza daca, nu stiu, cine are dreptate,important este ca nu imi schimb parerea.Dupa cum vad aici de obicei cine este "mai vechi" are automat dreptate.Nu stiu de ce faceti atata caz cu LEGILE FIZICII...si ca sunt valabile...nu stiu pe unde...,eu spuneam un lucru si vad ca divagati.Stiam si eu bine mersi ca LEGILE FIZICII sunt valabile oriunde ai fi.Nu am sustinut ca sunt AS la FIZICA,OK?Vorbeam de cu totul altceva.Nu conteaza cine face aeronave mai bune,conteaza ca exista competitie si asta este cel mai important.Raman la parerea ca,spionajul industrial a fost intotdeauna mai puternic intre tarile traditionale in constructia de aeronave.Indiferent de scopul ptr. care au fost construite:civil si militar.Nu am nimic impotriva aeronavelor rusesti,americane,franceze,KIRGHISTANEZE,germane,...etc.Ma intereseaza toate indiferent de nationalitatea lor.
P.S. Daca unul din avioanele mele preferate este F-102 DELTADAGGER asta nu inseamna ca nu-mi place deopotriva si TU-154 CARELESS.Si cu asta am incheiat. | |
|
| |
Andrej3000 Airport Level
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 35 Localizare : Otopeni Data de inscriere : 08/03/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 21:41 | |
| Trebuie sa-i dam dreptate lui Deltadagger...Si oricum fiecare e liber sa-si exprime simpatiile...si estul si vestul au facut aeronave memorabile..care au demonstrat de-a lungul timpului..(probabil degeneram in off topic cu discutia)..multumesc | |
|
| |
Mengelaus Fotograf
Numarul mesajelor : 4083 Varsta : 42 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 23/06/2008
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 21:58 | |
| - deltadagger a scris:
- Pe mine nu ma intereseaza daca, nu stiu, cine are dreptate,important este ca nu imi schimb parerea.Dupa cum vad aici de obicei cine este "mai vechi" are automat dreptate.
Iar eu zic ca nu ai dreptate cand spui asta si ca te agiti cam tare aiurea Si ca sa revenim on topic, si eu ca si Virusu consider ca Tu154 e unul din cele mai frumoase avioane construite vreodata. | |
|
| |
xpino Fotograf
Numarul mesajelor : 227 Varsta : 60 Localizare : Sibiu Data de inscriere : 25/01/2009
| Subiect: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 22:01 | |
| Apropo de topuri: in numarul de luna asta al revistei "Flug Revue" (editia germana) este prezentat un TOP 10 al celor mai de succes modele civile (prin prisma numarului de unitati construite) si TU-154 ocupa un onorant loc 7 cu 1015 bucati construite. (Locul intai Boeing 737 cu 6106 buc.) In alta ordine de idei, (dar on-topic) ieri am aterizat pe STR si pe platforma Cargo am ochit un TU-154 cu sigla aeroportului din Stuttgart pe coada si pe fuselaj inscriptia "Flughafen Stuttgart GmbH" Sint curios ce pregatesc. | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 22:25 | |
| E un TU-154B-2 D-AFSG,avion static din pacate,folosit pentru antrenamentele trupelor de pompieri . | |
|
| |
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Mar 17 Noi 2009, 22:30 | |
| - GYN a scris:
- avion static din pacate
adevarat...din pacate... Dar totusi,GYN,aia nu l-au taiat...asa cum o fi el,mai mult sau mai putin original(proiectat)... | |
|
| |
Adrian Nicula Airport Level
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/01/2010
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Dum 31 Ian 2010, 14:30 | |
| - D13-th_electric a scris:
- Andrej3000 a scris:
- Ca venii vorba de supramotorizare...cred ca asa este...rusii nu s-au jucat niciodata cand a fost vorba de tehnica, au bagat material din plin...Si din ce am auzit eu de pe internet, intr-un zbor de teste baietii de la Tarom au depasit 1000 km/h cu un Tu-154...(nu-s specialist sunt doar fan, astept critici)
si eu, cu parapanta, am depasit 1000km/h. eram in sufragerie . viteza am masurat-o fata de o stea care se indeparteaza de noi, calculand dupa fuga spre rosu.
in mod serios acum, on topic, probabil ca cei 1000km/h ai tu-154 tarom erau viteza fata de pamant cu vant de coada.
legat de legile fizicii si cine pe cine copiaza, indraznesc sa cred ca nu conteaza cine dupa cine s-a inspirat, ci, cat de buni sunt proiectantii, cat de buna e executia si cat de fiabila si potrivita scopului este aeronava. griff are dreptate daca le-au copiat, atunci de ce difera? daca doar s-au inspirat, inseamna ca au avut suficienta minte si putere tehnologica sa le faca mai bune. cauta specificatiile tehice ale acestui avion si vei gasi acolo la viteze ,v.croaziera rapida-950kmh...foarte aproape de cei 1000. | |
|
| |
Adrian Nicula Airport Level
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 50 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 28/01/2010
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) Sam 13 Feb 2010, 15:19 | |
| http://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Tupolev-Tu-204/0023093/L/&sid=47fc330090cb693f66c671e9e71332e6 De prin vremurile cind rusii le aratau vesticilor cum e o aeronava de linie cu winglet-uri si incercau sa le explice la ce folosesc. | |
|
| |
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| |
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: 154 Sam 10 Apr 2010, 22:37 | |
| Marcat de catastrofa de la Smolensk incerc sa fac un bilant al carierei acestui avion controversat in Romania. Tarom-ul a avut in dotare numai varianta B. M-ul nu a mai apucat sa fie importat. Din punct de vedere al performantelor existau diferente majore. Tiu minte ori de cate ori era nevoie de o urcare impusa de conditiile de trafic, B-ul de la Tarom urca fara probleme, chiar pana la nivel 430, in mod curent la 390-410. Ceilalti participanti la trafic ramaneau cu gura cascata cand auzeau ca Tupolevul poate urca. Cu M-ul situatia s-a schimbat, alte motoare, alte performante. Am avut nenumarate cazuri cand pilotul a raportat ca nu poate urca la nivel 350! Noile motoare Soloviev erau mai economice dar mai puturoase din punct de vedere performante. Din punct de vedere siguranta nu au fost probleme de ordin tehnic, numai de eroare umana. Cunosc numai 3 cazuri: un incident, un accident si o catastrofa. - Incidentul a avut loc in Spania, cand in timpul coborarii in TMA, cand o sticla de Borsec uitata in cabina s-a rostogolit si a intrat in orificiul mansei din podea. Cand pilotul a vrut sa redreseze aeronava a constatat ca mansa este blocata la pe directia urcare. Dupa un timp vazand ca nu pot redresa, au emis masaj de urgenta. Intr-un final au reusit sa deblocheze mansa si sa redreseze in timp util. - Accidentul a avut loc in Mauritania, deja a fost discutat, dar nefinalizat. Cauzele acestuia au fost multiple incepand cu plecarea de pe Otopeni. Aici ca peste tot in lume exista un echipaj de rezerva pt situatii diverse. Membri acestui echipaj au venit de dimineata pe aeroport si au ramas pana catre seara. Cu cateva ore inainte terminarea programului li s-a adus la cunostinta ca urmeaza sa plece intr-o cursa charter cu marinari in Mauritania. Cum erau in program si-au facut temele (pregatirea zborului) si s-au inbarcat. Zborul aa decurs normal, au facut o escala de realimentare la Casablanca, apoi tronsonul catre Mauritania unde au ajuns dis de dimineata. La aterizare in conditii de zbor cu soarele in fata plus oboseala acumulata au fost factorii care contribuit la starea de confuzie din cabina. Urmarea o stiti, contactul prematur cu apa, din fericire mai putin adanca. - Catastrofa a avut loc pe Otopeni, 9 februarie 1989 intr-un zbor scoala. Elevul, un instructor de pe IL-18 care facea trecerea pe Tupolev executa un exercitiu de ratare cu un motor cedat. Dupa ratare acesta a redus si al doilea motor lasand avionul cu un singur motor in regim de decolare. Avionul a inceput sa piarda viteza si ca sa fie masa completa a scos si flapsul in speranta unei salvari miraculoase. Avionul s-a prabusit in limita de viteza, nici unul din cei 5 membri ai echipajului nu a supravetuit Am zburat de nenumarate ori cu Tu-154 si am ramas cu o impresie deosebita, un avion performant, robust cu o silueta eleganta. Pacat ca Demetriade in goana dupa cativa lei a preferat sa taie avioanele ramase decat sa le pastreze pt posteritate. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tu-154 (Ty-154) | |
| |
|
| |
| Tu-154 (Ty-154) | |
|