| Codul SQUAWK | |
|
+5Virusu Capt_Vio loplo arianne Dylan 9 participanți |
Autor | Mesaj |
---|
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Lun 16 Mar 2009, 18:54 | |
| - craft737 a scris:
- [...] un Airbus 320, alb pe care scria cu verde "VTA", "VIA", "VLA" ceva de genul[...]
cand mai ai "probleme" de genul asta uita-te si pe http://www.airframes.org/. Ideea e sa cunosti macar inmatricularea/selcal-ul sau codul squawk. Cel mai bine e sa mergi pe inmatriculare pentru ca pe asta o VEZI la fata locului. | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 31 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Lun 16 Mar 2009, 20:37 | |
| - dylan a scris:
- sau codul squawk
Fara suparare dar la ce foloseste codul de transpoder pentru a identifica o aeronava? Nici nu imi dau seama cum l-ar putea afla un spotter de la gard si oricum se schimba la fiecare zbor. Cu inmatricularea sunt de acord... Suntem off-topic rau de tot. Asta e topicul de plangeri la adresa autoritatilor | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Lun 16 Mar 2009, 21:24 | |
| - arianne a scris:
- dylan a scris:
- sau codul squawk
Fara suparare dar la ce foloseste codul de transpoder pentru a identifica o aeronava? Nici nu imi dau seama cum l-ar putea afla un spotter de la gard si oricum se schimba la fiecare zbor. Cu inmatricularea sunt de acord...
Suntem off-topic rau de tot. Asta e topicul de plangeri la adresa autoritatilor Fiecare avion la primult contact cu controlorul care ii da clearance-ul primeste codul squawk. Acest cod se introduce in transponder (panelul radio) al avionului. Fiecare avion (pilot) este obligat sa comute squawk-ul in modul transmitere din modul standby cand intra pe pista pentru decolare sau intersecteaza, in timpul in care face taxi, o pista activa. Cand are transponderul in modul de transmitere, el apare pe toate radarele din zona, inclusiv pe TCAS-ul avionelor. Mai repede afla un spotter SELCAL-ul decat SQUWAK-ul unui avion. SELCAL-ul este un cod care este asociat fiecarui avion (un fel de numar de telefon) care se foloseste in general la zboruri transoceanice. | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4873 Varsta : 52 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Lun 16 Mar 2009, 21:42 | |
| Da, am scris asa: inmatricularea/selcal-ul/codul squawk pentru ca nu stiam in ce mediu se scalda colegul nostru...putea sa fie controlor sau de prin bransa si incepator in ale spotting-ului si in ale "cautarii" avioanelor Deci daca lucra in sistem era foarte usor sa gaseasca un avion/cursa dupa squawk-ul afisat (sper sa nu fie cu suparare, craft737 !!!) | |
|
| |
arianne Moderator
Numarul mesajelor : 2730 Varsta : 31 Localizare : EBBR/LFBO/LROP Data de inscriere : 03/08/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Lun 16 Mar 2009, 21:48 | |
| - loplo a scris:
- arianne a scris:
- dylan a scris:
- sau codul squawk
Fara suparare dar la ce foloseste codul de transpoder pentru a identifica o aeronava? Nici nu imi dau seama cum l-ar putea afla un spotter de la gard si oricum se schimba la fiecare zbor. Cu inmatricularea sunt de acord...
Suntem off-topic rau de tot. Asta e topicul de plangeri la adresa autoritatilor Fiecare avion la primult contact cu controlorul care ii da clearance-ul primeste codul squawk. Acest cod se introduce in transponder (panelul radio) al avionului. Fiecare avion (pilot) este obligat sa comute squawk-ul in modul transmitere din modul standby cand intra pe pista pentru decolare sau intersecteaza, in timpul in care face taxi, o pista activa. Correction: XPNDR sta pe standby in timpul taxi-ului si la holding point se comuta pe Mode C. Dupa aterizare, la iesirea de pe pista, standby din nou. Tot nu inteleg relevanta pt spotter... nici macar pentru pilot nu inseamna nimic, el pur si simplu trebuie sa roteasca knobsurile si sa seteze codul indicat de control, singurul lucru care il priveste e ca odata setat SQUAWK C il vede controlorul pe ecran, codul in sine e un numar neimportant. @dylan, acum am inteles la ce te-ai gandit, totusi, putin probabil . | |
|
| |
Capt_Vio Fotograf
Numarul mesajelor : 1327 Varsta : 43 Localizare : Canada Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mar 17 Mar 2009, 02:15 | |
| - arianne a scris:
Correction: XPNDR sta pe standby in timpul taxi-ului si la holding point se comuta pe Mode C. Dupa aterizare, la iesirea de pe pista, standby din nou.
Tot nu inteleg relevanta pt spotter... nici macar pentru pilot nu inseamna nimic, el pur si simplu trebuie sa roteasca knobsurile si sa seteze codul indicat de control, singurul lucru care il priveste e ca odata setat SQUAWK C il vede controlorul pe ecran, codul in sine e un numar neimportant.
@dylan, acum am inteles la ce te-ai gandit, totusi, putin probabil . Pentru pilot inseamna foarte mult codul de transponder, pentru ca este codul care il indentifica pe radar. Mai sunt si alte coduri pentru transponder care sunt folosite pentru urgenta, de exemplu: 7500 - Hijacking 7600 - Communication Failure 7700 - Emergency Alte coduri, get 1200 este pentru zbot VFR (America de Nord), 1400 VFR above 12,500 feet ASL (Canada, in cazuri in care nu a fost pus alt cod, etc) Si am mai vrut sa spun ca nu toate transpondurile au "standby". Unele sunt activate automat ce decoleaza avionul, si nu simnte sensorul pe roti (presiune). Alte chestii.... Garmin 1000 traffic alter system folosteste codurile de transponder la alte avioane sa-ti spuna unde ai trafic in zona... Deci... conteaza mult... nu e ceva care pilotul baga, si uita de el... | |
|
| |
Virusu Moderator
Numarul mesajelor : 2688 Varsta : 38 Localizare : Cluj Napoca Data de inscriere : 30/12/2007
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mar 17 Mar 2009, 08:47 | |
| dragilor, iesim in off topic... arriane se intreba cum il poate ajuta pe el ca spotter la sol codul squawk, nu ce este el si ce utilitate are pentru pilot. hai sa incercam sa ramanem pe directia subiectului | |
|
| |
YR-DNY Membru activ
Numarul mesajelor : 669 Varsta : 42 Localizare : Cluj-Napoca Data de inscriere : 04/01/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mar 17 Mar 2009, 11:41 | |
| Ar putea ajuta doar pentru aflarea tipului de zbor, insa e irelevant ca asta oricum vezi cu ochiul liber. Oricum, urmatoarele sunt codurile alocate la noi: Domestic FlightsPropeller 2107 - 3517 Jet 4101 - 4177 International flights Propeller 2604 - 2677 Jet 5401 - 5477 Other Uncontrolled IFR 2000 VFR 7000 Special flights with priority on arrival 2222 Military transports or spec. ops. 3000 Special VIP 0111 - 0547 | |
|
| |
craft737 Airport Level
Numarul mesajelor : 89 Varsta : 38 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 20/04/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mar 17 Mar 2009, 14:52 | |
| This is Charlie Romeo Alpha Foxtrot Tango 737, i say again: Eram exact in fata intrarii de la sosiri, afara era intuneric, am vazut avionul printre ramurile copacilor si stolurile de ciori... am reusit sa imi dau seama tipul avionului si al motoarelor... dar inmatriculare sau cod squawk, era deja peste puterile mele in momentul respectiv | |
|
| |
Edi Membru activ
Numarul mesajelor : 712 Varsta : 54 Localizare : Ilfov Data de inscriere : 26/02/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mar 17 Mar 2009, 15:41 | |
| - YR-DNY a scris:
- urmatoarele sunt codurile alocate la noi
Ţi-aş răspunde că nu este aşa, dar prelungim off-topicul... - craft737 a scris:
- i say again: Eram exact in fata intrarii de la sosiri, afara era intuneric, am vazut avionul printre ramurile copacilor si stolurile de ciori...
craft737, vezi dacă intri atât de "rar" pe forum, de la întrebarea ta de ieri s-a mai scris o pagină (uşor off-topic)... Vezi răspunsul meu aici. Edi | |
|
| |
craft737 Airport Level
Numarul mesajelor : 89 Varsta : 38 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 20/04/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mier 18 Mar 2009, 11:19 | |
| Edi, postul meu era referitor la ce-au zis baietii inaintea mea... ca puteam sa-mi dau seama despre ce e vorba dupa inmatriculare si cod squawk Am vazut si raspunsul tau si al celorlalti colegi de forum... | |
|
| |
loplo Fotograf
Numarul mesajelor : 911 Varsta : 45 Localizare : EDDK Data de inscriere : 19/01/2009
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mier 18 Mar 2009, 14:49 | |
| Nici un zbor nu se autentifica prin codul Squawk. BTW, squawk-ul es compus din 4 cifre, fiecare cifra intre 0 si 7. | |
|
| |
nicu1980 Flight Level 100
Numarul mesajelor : 132 Varsta : 44 Localizare : ARGES Data de inscriere : 22/12/2008
| Subiect: Re: Codul SQUAWK Mier 18 Mar 2009, 19:52 | |
| baieti,baieti,baieti, va deranjez si eu cu o intrebare:ce legatura are codul sqawk cu intoleranta oficialitatilor romane???????? Hai sa facem un topic cu date tehnice de zbor daca acest subiect trezeste asemenea interes.Nu vreau sa fiu dur dar pe mine ma deranjeaza mai mult ca nu pot sta linistit la pozat de ''pasari'' decat ca habar nu am ce inseamna acest cod. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Codul SQUAWK | |
| |
|
| |
| Codul SQUAWK | |
|