Saptamana trecuta am avut drum sper vest, ocazie cu care am imbinat utilul cu placutul. Drept urmare afisez urmatoarele poze, facute cu o sapuniera, pe o vreme destul de friguroasa, cer inorat si ploaie sacaietoare. Calitatea nu e deosebita, dar sper sa le gasiti interesante.
1. Sukhoi SU-22, seamana destul de bine cu MiG-21
2. Acelasi Sukhoi SU-22
3. Concorde F-BVFB Air France
4. Din interiorul lui Fox-Bravo
As fi vrut sa pun si poze din interior, dar nu mi-a iesit nimic. Ca idee generala in Concorde se vede ca a zburat pana mai de curand comparativ cu TU-144, interiorul arata mult mai bine si cockpitul pare 'mai dotat'. Totusi nivelul de uzura, cel putin al plasticului e destul de ridicat si in Concorde. Apropo, cockpitul lui TU-144 e la fel de verde ca al tuturor avioanelor rusesti pe care le cunosc eu
In paranteza va spun ca din cauza unghiului in care sunt expuse e un efort fizic sa avansezi prin avion. Am vazut chiar persoane mai in varsta care aveau mari dificultati. Tot cand te afli in interior, simti cat de tare misca vantul avioanele si poti avea un sentiment neplacut
5. Fuselaj de Fox-Bravo
6. Coada de Fox-Bravo, stiu ca avem un coleg pasionat de cozi
7. Concorde contra soarelui
8. Cateva date despre Concorde
9. Tupolev Tu-144
10. Concorski
In urmatoarele poze se pot observa numeroasele diferente de pe 'burta' dintre cele doua minuni ale tehnicii. Eu unul le consideram similare, dar m-am convins ca nu e asa.
11. Burta Concorde
12. Burta Tu-144
13. Burta Concorski
14. In interior, un superb Mercedes. De fapt in muzeu e o intreaga colectie de Mercedes (firesc din cauza zonei unde e muzeul), Maybach, Rolls Royce, Ferrari sau monoposturi de Formula 1. Ciudat mi se pare ca sunt putine Porsche cu toate ca fabrica e la 2 pasi de ei. Bineinteles, nici BMW nu e prea bine reprezentata.
15. Vickers Viscount, Air France, F- BGNU
16. Ilyushin Il-14P Crate, Bulgarian Air Transport
17. Ilyushin IL-18E Coot, Czech Airlines (CSA), OK-PAI
18. Coada aceluiasi IL-18
19. Tancul Panzer T-34
20. Czech Republic - Air Force Aero L-39ZO Albatros
21. Motorul Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593
22. Si in incheiere va arat motivul pentru care am taiat cam 1 ora din timpul alocat vizitarii muzeului. Pe stadionul de peste drum (a se citi autostrada) se juca Hoffenheim-Werder, dar era deja sold-out, fapt pentru care am fugit repede la Stuttgart, unde se juca VfB-Borusia si am cumparat 2 din ultimele 8 bilete care mai erau disponibile cu 3 ore inainte de joc. M-au impresionat placut fanii nemti si fotele de ordine deoarece se putea consuma alcool pe strada in jurul stadionului, se vindea bere in stadion si cu toate ca fanii ambelor echipe erau morti de beti si se intalneau atat in jurul stadionului cat si inauntru, nu aveau nici o problema unii cu altii. Apoi nu exista nici un fel de contraol corporal la intrarea in stadion, iar in revista care se distribuia fiecarui spectator era interviu cu portarul Borusiei. In cer scuze pentru offtopic, dar tot ce am vazut acolo m-a impresionat la fel de mult ca si museul de la Sinsheim. Apropo, cel mai avansat om in alb e romanul nostru, Ciprian Marica.