| AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 | |
|
|
Autor | Mesaj |
---|
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 Sam 14 Feb 2009, 10:00 | |
| Am primit bucati de Al si sticla din epava de la excursionisti prin anii 80,insa n-am reusit sa aflu ce s-a intamplat.Acum am gasit un articol in Clujeanul,dar tot nu mi-e clar ce s-a intamplat http://www.clujeanul.ro/cluj/catastrofa-aviatica-de-la-vladeasa-2461564 | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: YR-AMT Vladeasa Mier 18 Feb 2009, 20:59 | |
| - GYN a scris:
- Am primit bucati de Al si sticla din epava de la excursionisti prin anii 80,insa n-am reusit sa aflu ce s-a intamplat.Acum am gasit un articol in Clujeanul,dar tot nu mi-e clar ce s-a intamplat
http://www.clujeanul.ro/cluj/catastrofa-aviatica-de-la-vladeasa-2461564 Eroare de navigatie, ca si in cazul lui YR-IMH din Retezat, pilotul a inceput prea devreme coborarea, iar urmarea a fost "contactul prematur cu solul". | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 Joi 19 Feb 2009, 07:40 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Eroare de navigatie...
Cum se "explica" totusi asemenea erori mai ales cand aparatura de bord nu e defecta ?! Anul 1970 (de '91 nu mai zic) nu e perioada de pionerat in navigatie instrumentala totusi... | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: YR-AMT Joi 19 Feb 2009, 09:45 | |
| Atunci cand o aeronava incepe coboraea pt apropiere inainte de un anume punct prestabilit pe harta de radionavigatie si sub nivelul minim de pe ruta ce poate insemna? Trebuie avut in vedere lipsa radarului de supraveghere si a echipamentelor VOR/DME de la sol in acea zona. Voi ce varianta aveti? | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 Joi 19 Feb 2009, 10:22 | |
| Pe avioane in general,incepand cu cele mici de turism,exista sisteme de avertizare a proximitatii solului,optice,acustice si mecanice(lumini rosii,sonerie stridenta,voce stridenta care repeta ostentativ "pull-up",vibratii in mansa).Daca acest sistem a functionat,oare de ce au fost ignorate semnalele de alarma? | |
|
| |
neagu_laurentiu Flight Level 300
Numarul mesajelor : 342 Data de inscriere : 25/03/2008
| Subiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 Joi 19 Feb 2009, 12:18 | |
| - ovidiu51 a scris:
- Trebuie avut in vedere lipsa radarului de supraveghere si a echipamentelor VOR/DME de la sol in acea zona.
Nu stiu care era situatia in anul acela privind VOR/DME (daca exista cel de la Cluj, Arad sau Satu Mare ca acum) dar un semnal NDB de la aceste aeroporturi nu se receptiona la Oradea pentru o localizare (impreuna cu cel de la destinatie) ?! | |
|
| |
RwO Membru activ
Numarul mesajelor : 767 Varsta : 41 Localizare : Constanta Data de inscriere : 11/03/2008
| Subiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 Joi 19 Feb 2009, 12:49 | |
| - GYN a scris:
- Pe avioane in general,incepand cu cele mici de turism,exista sisteme de avertizare a proximitatii solului,optice,acustice si mecanice(lumini rosii,sonerie stridenta,voce stridenta care repeta ostentativ "pull-up",vibratii in mansa).Daca acest sistem a functionat,oare de ce au fost ignorate semnalele de alarma?
Daca era noapte, vreme proasta si o zona muntoasa, impadurita, ma tem ca era cam greu de evitat impactul cu solul chit ca functionau toate warning-urile de la GPWS. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: NDB Joi 19 Feb 2009, 12:53 | |
| - neagu_laurentiu a scris:
- ovidiu51 a scris:
- Trebuie avut in vedere lipsa radarului de supraveghere si a echipamentelor VOR/DME de la sol in acea zona.
Nu stiu care era situatia in anul acela privind VOR/DME (daca exista cel de la Cluj, Arad sau Satu Mare ca acum) dar un semnal NDB de la aceste aeroporturi nu se receptiona la Oradea pentru o localizare (impreuna cu cel de la destinatie) ?! VOR/DME-urile de la Cluj si Satu Mare s-au montat dupa `95. NDB-ul de la Oradea nu ii putea da pilotului decat capul de urmat, nu si pozitia pe ruta. Pozitia se poate stabili prin receptia liniilor de pozitie de la alte radiofaruri laterale. Intamplator chiar astazi am avut o situatie in care o aeronava a cerut coborarea sub nivelul minim al caii aeriene, si acest caz nu este singular. In zborul IFR aceste detalii sunt cruciale. Cu toata pregatirea misiunii unii piloti trec cu vederea acest detaliu si vor sa coboare cat mai devreme. Nu am sa dau numele companiei ca sa nu provoc valuri, dar scenarii de genul celor care au dus la pierderea lui YR-IMH si YR-AMT se mai intamplasi astazi, marele noroc este ca acum avem acoperire radar si putem controla situatia. In anii 70-80 trebuia sa ii credem pe piloti cand dadeau raportul de pozitie, fie el adevarat sau eronat. | |
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: GPWS Joi 19 Feb 2009, 13:02 | |
| - RwO a scris:
- Daca era noapte, vreme proasta si o zona muntoasa, impadurita, ma tem ca era cam greu de evitat impactul cu solul chit ca functionau toate warning-urile de la GPWS.
Antonovul-24 avea la bord radioaltimetrul, dar acesta se regla abia pentru finala. Catastrofa s-a produs inca inainte de intrarea in CTR, deci era pe ruta in coborare. Pe ruta nu se folosea pt ca nimeni nu coboara sub nivelul minim. GPWS a aparut mai tarziu si nu a fost montat pe An-24 | |
|
| |
raduvisitor Flight Level 100
Numarul mesajelor : 167 Data de inscriere : 27/01/2009
| Subiect: subiect Joi 19 Feb 2009, 15:04 | |
| Off-topic, dar nu pot sesiza cit de penibili (si asta-i frumos spus) pot fi acei "jurnalisti", de la ziarul cu pricina. | |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 | |
| |
|
| |
| AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970 | |
|