Pilot Report – Diamond Star DA40-180 pe frig si turbulenta
Nu de mult timp am fost in Calgary unde am avut ocazia sa pilotez vechiul C-FNAC, un Diamond Star DA40-180 care imi va ramane tot timpul in suflet. Cred ca va e cunoscut multora dintre voi acest avion, doarece am scris mai multe report-uri aici cu el.
In Canada am venit in 1993, cu parintii si sora mea mai mica iar in 1995 a venit si fratele lui tata cu nevasta si verii mei, deci familia aici e cam mica fata de cei care sunt inca in tara. Pana acum i-am dus pe ai mei sa zboare, si i-am tot primis unchiului meu ca il voi duce si pe el, dar nu am avut ocazia pana acum.
El venise din Edmonton si ne-am intalnit la aeroportul international din Calgary. Pozele au fost facute de un preot din Ardeal care a venit in vizita la unchiu-meu acasa.
Vremea a fostd estul de rea, in ciuda faptului ca era soare. Temperatura a fost destul de scazuta iar am avut nefericirea de a avea ceva turbulenta. Dupa ce am facut actele de rigoare, walk around, am alimentat cu combustilbil (100LL) si am stropit aripile cu de-icing fluid.
Eu cu unchiul meu (tot Viorel il cheama ca pe mine, dar toti ai zicem Roru), alimentand avionul si stand la povesti
Roru pe scaunul in dreapta de la avion
Pre Take-Off Checklist
Inainte de taxi la 34 “Holding Bay” pentru “engine run-up”
Ceva avion mai interesant… privat a unui barosan… L39 Albatros
Inaite de decolare
Dupa cateva minute am primit aprobarea de decolare de pe pista 34. Imediat dupa decolare am virat spre 250 grade (procedura standard)
Turnul de control din Calgary
Roru :
Eu si Roru
Glenmore Reservoir in sud-vestul Calgary-ului
Glenmore Parkway
Una din sutele de mii de case din Calgary… parca facute dupa acelas tipar. Spunea cineva ceva despre blocurile comuniste?
Bow River in Calgary
Downtown Calgary
Spre sfarsitul zborului, a fost o turbulenta foarte tare si a trebuit sa me intoarcem la aeroport pentru ca deja devenise destul de incomfortabil, mai ales pentru pasageri. Aterizarea a fost una dintre cele mai dificilie care le-am avut, din cauza tubulentei si cross-wind-ul care era destul de napa. Se vede din poze la ce unghi a trebuit sa aterizez fata de pista.
Aterizare pe pista 34. Un Air Canada A320 si doua Boeing 737NG de la WestJet
Taxi spre hangar
Avitat hangar
Un King Air de la Alberta Air Ambulance, preluat sub contract de compania `Bar XH``
WestJet Boeing 737-800
In spate la WestJet-uri, cu atentie mare… e destul de pericul sa intri prin spatele lor. Daca cumva tureaza motoarele, te pot intoarce peste cap
Engine Shut-Down
Zborul nu a fost unul dintre cele mai reusite, dar macar m-au pus in postura de demonstra capabilitatea ca pilot. Aterizarea nu a fost cea mai lina, dar macar avionul se poate folosi inca HAHA `Any landing you can walk away from, is a good landing…. Any landing you can use the aircraft after is a GREAT landing….` hahaha
Sper sa va fi placut. Nu a fost nimic interesant, dar sper ca pozele spun mai mult. Calgary e destul de dezolant in timpul iernii… E maro, frig si `pustiu`….
Cheers,
Vio