| IAR-818 | |
|
+7cainele_franctiror mihaiatanasie Antoniu Dylan nrares Skywalker GYN 11 participanți |
Autor | Mesaj |
---|
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: IAR-818 Vin 13 Mar 2009, 11:54 | |
| Avionul a fost proiectat si construit de colectivul condus de ing.Radu Manicatide la Intreprinderea de constructii si reparatii material aeronautic(ICRMA),in anul 1955 sub forma prototipului IAR-817.Din acesta a fost dezvoltat in 1960 versiunea IAR-818 iar in 1964 IAR-818H.Avionul cu destinatie multifunctionala a fost folosit pe scara larga si in aviasan.Ca si particularitati ale acestui avion se pot aminti cele 2 usi de la capatul fuselajului care usureaza incarcarea-descarcarea si in premiera winglets pentru reducerea rezistentei la inaintare,STOL. Caracteristici tehnice: anvergura: 12,1m, lungime 9,9m, inaltime 3,3m motorizare: Walter M.337 de 170cp viteza max/croaziera: 185/155 km/h raza de actiune: 1100 km plafon max: 4000 m echipaj: 3 YR-AGBYR-AVEIAR-818IAR-818H @ Skywalker:testul primului 818H YR-AGN intr-o remorca umpluta cu apa (scuzati calitatea) YR-SAO -transport de bolnav pe targa
Ultima editare efectuata de catre GYN in Vin 13 Mar 2009, 13:32, editata de 5 ori | |
|
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Vin 13 Mar 2009, 12:31 | |
| Intr-un super reportaj de pe B1 TV ( pe care nu l-am putut inregistra si desi le-am scris, n-au binevoit sa imi raspunda ) , Manicatide povestea cum a facut incercarile pentru 818-H, intr-o remorca de tractor, cu folie si umpluta cu apa, intrucat nu avea unde sa il duca pe apa. Deosebit acel reportaj, care aveti ocazia urmariti-l cu atentie. Mare parte din istoria aviatiei romane este in acel reportaj, o paralela intre interviu cu Radu Manicatide si Paul Sandachi.
Daca are cineva acel reportaj inregistrat si il poate imparti prin DC++, ftp, etc...dati-mi va rog de veste. | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: IAR-818 Vin 13 Mar 2009, 15:59 | |
| cam pe ce data a fost difuzat reportajul? tin minte ca l-am vazut si eu...insa vag imi aduc aminte ca era acum 2-3 ani |
|
| |
Skywalker Membru activ
Numarul mesajelor : 407 Localizare : Brasov Data de inscriere : 02/10/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Vin 13 Mar 2009, 16:13 | |
| l-am vazut de vreo 3-4 ori, niciodata complet.....desi am scris la B1 si i-am rugat sa imi zica cand il vor da, sa il pot inregistra...nimic.Poate totusi cineva il are.... Si da, era acum vreo 2 ani cred.... | |
|
| |
nrares Flight Level 100
Numarul mesajelor : 102 Varsta : 54 Localizare : Cluj-Napoca RO, Crema IT Data de inscriere : 11/08/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Vin 13 Mar 2009, 17:42 | |
| Daca voi merge saptamana viitoare la Bucuresti o sa incerc sa va ajut. Am un prieten bun care lucreaza in B1 TV si o sa-l rog sa-l puna pe un DVD daca-l gaseste. | |
|
| |
Dylan Moderator
Numarul mesajelor : 4876 Varsta : 53 Localizare : Suceava Data de inscriere : 15/04/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Vin 13 Mar 2009, 19:52 | |
| O fotografie veche (sfarsitul anilor '60) facuta la aeroclub la Suceava (se numea pe atunci Aeroclubul "Soimii Bucovinei" si avea locatia in comuna Scheia, cam la 2-3 km fata de oras): Aviasan/IAR-818/cred ca era YR-AVC. Pilot Dl.Macovei iar in stanga, un pesionar al aeroportului Nea Nae Radulescu, fost mecanic de avion pe LRSV. (Aceeasi poza si acelasi text apar si in subiectul "Aeroclubul Grigore Bastan" Suceava. Le-am postat si aici ca sa fie toate IAR-urile 818 la un loc).
Ultima editare efectuata de catre dylan in Joi 19 Mar 2009, 10:09, editata de 1 ori (Motiv : fotografie modificata de "antoniu") | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re: IAR-818 Sam 14 Mar 2009, 11:27 | |
| IAR-818 este o varianta a lui IAR-817, asa ca se cuvine sa fie pomenit. IAR-817 (1955) Proiectat de ing. Radu Manicatide, si construit la ARMV-3 Brasov. Formula de construcţie, cu posteriorul fuzelajului ridicat, asigura un acces usor in fuzelaj in special pentru misiuni sanitare sau utilitare. S-au fabricat: IAR-817 un exemplar prototip, iar IAR-817S (Sanitar) in 60 exemplare. Avion utilitar. Motor WALTER MINOR 6 III în linie inversat de 160 CP DIMENSIUNI: anvergura 12,600 m; lungime 9,800 m; inaltimea in linie de zbor 3,400 m; suprafata portanta totala 25,400 m². GREUTATI: greutate gol 800 kg; greutate totala 1150 kg. PERFORMANTE: viteza maxima 175 km/h; viteză minima 70 km/h; urcare la 1000 m 7’30”; plafon 3000 m; lungime rulaj la decolare 180 m; lungime rulaj la aterizare 60 m; autonomie 930 km. | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re: IAR-818 Sam 14 Mar 2009, 11:45 | |
| IAR-818 (1960) Proiect realizat de ing. Radu Manicatide, derivat din proiectul IAR-817 prin dezvoltarea acestuia. A fost construit la IRMA Baneasa in doua variante sanitar şi agricol. Omologarea s-a efectuat in anul 1961 pentru varianta sanitar si in 1962 pentru varianta agricol. In anul 1964, un IAR-818 de serie (YR-AGN) a fost modificat cu flotoare si denumit IAR-818H. A fost incercat in zbor pe 13 mai 1965 de pilotul Constantin Manolache pe lacul Siut-Ghiol lingă Constanta, testele au demonstrat că nu era un bun hidroavion, din cauza puterii reduse a motorului, după incercari, avionul a fost readus la varianta initiala cu tren de aterizare. In anul 1965, cateva avioane au fost amenajate pentru dubla comanda. Aparatul Nr.54 a fost prototipul pentru această variantă şi a fost incercat in zbor pe 28 februarie 1966 de catre pilotul Constantin Manolache. Acestea au fost dotate cu echipamente de navigate ftrt vizibilitate, apoi livrate Scolii Militare de Pilotaj Boboc, unde au functionat pana in anul 1974. S-a construit si o varianta agricola, prototipul YR-AUJ a fost omologat pe 26 mai 1967 pilotat de Constantin Manolache. S-a fabricat, pana in anul 1967, un total 103 exemplare. Avion de şcoală şi utilitar. Motor WALTER MINOR 337 in linie inversat racit cu aer de 170 CP DIMENSIUNI: anvergura 12,100 m; lungime 9,970 m; inaltime 3,300 m; suprafata portanta totala 25,400 m². GREUTATI: greutate gol 805 kg; greutate totala sanitar 1180 kg; greutate totală agricol 1300 kg. PERFORMANTE: Viteza maxima 185 km/h; viteza minima 60 km/h; urcare la 1000 m 7’30”; plafon 4000 m; lungime rulaj la decolare 100 m; lungime rulaj la aterizare 40 m; distanta de zbor sanitar 1100 km; autonomie agricol 500 km. IAR-818S IAR-818U IAR-818H De mentionat ca testul de flotabilitate efectuat la Baneasa nu a fost intr-o bena de camion ci intr-un bazin format din banci adunse din hangar acoperite cu o folie din plastic. Motorul WALTER MINOR 337 | |
|
| |
GYN Flight Level 400
Numarul mesajelor : 1026 Varsta : 61 Localizare : Cluj-EREDI Data de inscriere : 09/02/2009
| Subiect: Re: IAR-818 Sam 14 Mar 2009, 11:57 | |
| Super documentarul Antoniu ! Multumim mult ! | |
|
| |
Antoniu Flight Level 200
Numarul mesajelor : 219 Varsta : 79 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 03/02/2009
| Subiect: Re: IAR-818 Joi 19 Mar 2009, 11:43 | |
| - dylan a scris:
- e ok! daca nu-i cu suparare o voi inlocui-o cu cea din postul meu si cred ca poza aia cu AN-26/ ROF 508 face parte din aceeasi miscare...o vom pune in locul celeilalte de mai sus. nu da bine pe o pagina aceeasi fotografie de 2 ori.
Dylan este OK propunerea ta, m-am ocupat de fotografii din peroada dinaintea PC-urilor cand prelucrarea unei fotografii se putea face prin expunere si prelucrare in solutiiile de developare-fixare. Mai tarziu a aparut Photoshopul, o scula deosebita pentru PC si ca sa fiu scurt toti cei care au aparate foto digitale ar fi indicat sa poata prelucra fotografiile cu acesta. Rezultatul fotografierii digitale si scanarii, nu este bun la prima vedere, insa prelucrat veti vedea adevaratea calitate a imaginii, prelucrarea unei foto normale dureaza 3 minute, pentru o foto scanata ce are vechime mare si defecte poate fi necesar si doua saptamani. Ca sa fiu sincer si fotografiile de pe negativ trebuiesc prelucrate din cauza aparatului automat de la magazin, daca solutia este noua si calibratea este bine facuta, fotografiile sunt extra. Eu am un Cannon EOS-10 cu film si un Sony de 6 Mp, le folosesc pe amandoua. Negativele le scanez nu mai merg la magazin. Exemplu cele doua foto mentionate. | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Dum 22 Mar 2009, 18:23 | |
| [quote="Skywalker"]Intr-un super reportaj de pe B1 TV ( pe care nu l-am putut inregistra si desi le-am scris, n-au binevoit sa imi raspunda ) , Manicatide povestea cum a facut incercarile pentru 818-H, intr-o remorca de tractor, cu folie si umpluta cu apa, intrucat nu avea unde sa il duca pe apa. Deosebit acel reportaj, care aveti ocazia urmariti-l cu atentie. Mare parte din istoria aviatiei romane este in acel reportaj, o paralela intre interviu cu Radu Manicatide si Paul Sandachi. Documentarul a fost realizat in 2003, cu cateva luni inainte de moartea lui Radu Manicatide (18 martie 2004). A fost filmat partial la el acasa, partial la Muzeul Aviatiei, la Otopeni, in 17 oct. 2003, cand dl comandor Paul Sandachi si-a lansat cartea in doua volume despre ing. R.M. Am avut atunci ocazia sa stau de vorba cu dl Manicatide, care a fost atat de amabil sa-mi semneze o dedicatie pe volumul 2. Sper sa nu fie considerat un mesaj off-topic, pentru ca atunci am discutat cu dl inginer despre IAR 823, cu 818 | |
|
| |
Vizitato Vizitator
| Subiect: IAR 818 Joi 13 Mai 2010, 09:34 | |
| Salutare,
eu sunt nou pe acet forum si va trimit un gind frumos tuturor.
Am o intrebare si anume: de unde pot primi desenele originale IAR 818 pentru un Modell zburator 1:2.Am o sumedenie de Poze si vederi de ansamblu , dar nu sunt destul de exacte pentru un modell in acesta marime. Stie cineva pe unde sa intreb pentru desene/Planuri originale? Va multumesc anticipat
Radu |
|
| |
cainele_franctiror Airport Level
Numarul mesajelor : 26 Varsta : 48 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 22/04/2010
| Subiect: Re: IAR-818 Joi 13 Mai 2010, 13:17 | |
| Salut
Cred ca te pot ajuta
Telefonul meu este 0769 246 681 | |
|
| |
Steve Darke Flight Level 300
Numarul mesajelor : 340 Varsta : 71 Localizare : Arad Data de inscriere : 11/08/2010
| Subiect: Re: IAR-818 Lun 25 Apr 2011, 11:43 | |
| So, I understand that there were about 130 IAR.818's built from 1960. IAR.818H floatplane from 1964. That's what it says on the sign in front of the one at Pucioasa. Is this correct?
Were they all registered in the YR-AGA ..., and YR-AV.... series?
Thanks,
Steve Darke | |
|
| |
Steve Darke Flight Level 300
Numarul mesajelor : 340 Varsta : 71 Localizare : Arad Data de inscriere : 11/08/2010
| Subiect: Re: IAR-818 Dum 26 Iun 2011, 19:13 | |
| A list of the IAR.818's from data I can find. See also my YR-register at http://www.thai-aviation.net/files/YR_Register.pdf
The c/ns are as-presented in official data, eg. YR-AGH as 0-14, not just 14.
YR-AVJ and YR-CSH seem to clash as c/n 18. Their dates do not allow them to be the same aircraft.
Missing are 40 and 88.
YR-AVA 1 YR-AVB 2 YR-AVC 3 YR-AVD 4 YR-AVE 5 YR-AVF 6 YR-AGA 7 YR-AGB 8 YR-AGC(2) 9 YR-AGD(2) 0-10 YR-AGE(2) 0-11 YR-AGF(2) 0-12 YR-AGG(2) 0-13 YR-AGH 0-14 YR-AVG 0-15 YR-AVH 0-16 YR-AVI(1) 0-17 YR-AVJ 0-18 YR-CSH(1) 18 YR-AVK 0-19 YR-AVL 20 YR-AGI 0-21 YR-AGJ 0-22 YR-AGK(2) 0-23 YR-AGL(2) 0-24 YR-AGM 25 YR-AGN 26 YR-AVM 27 YR-AVN 28 YR-AVO 29 YR-AVP(2) 30 YR-AVR 31 YR-AVS 32 YR-AVT 33 YR-AGO(2) 34 YR-AGP(2) 35 ? YR-AGR(2) 36 YR-AGS 37 YR-AGT(2) 38 YR-AGU(2) 39 YR-AVU 41 YR-AVW 42 YR-AVX 43 YR-AVY(1) 44 YR-AVZ 45 YR-SCA(1) 46 YR-SCB(1) 47 YR-SCC(1) 48 YR-SCD(1) 49 YR-SCE(1) 50 YR-SCF 51 YR-SCG 52 YR-AUM(2) 53 YR-AUN(2) 54 YR-AUO 55 YR-DGA 56 YR-AUP 57 YR-AUR(3) 58 YR-DGB 59 YR-DGC 60 YR-DAU 61 YR-AGV(2) 62 YR-AGW 63 YR-AGX(2) 64 YR-AGY(2) 65 YR-AGZ(2) 66 YR-AUA 67 YR-AUB 68 YR-AUC 69 YR-AUD 70 YR-SCH 71 YR-SCI 72 YR-SCJ 73 YR-SCK 74 YR-SCL(1) 75 YR-SCM 76 YR-SCN 77 YR-SCO 78 YR-SCP 79 YR-SCR 80 YR-AUE 81 YR-AUF 82 YR-AUG 83 YR-AUS 84 YR-AUT(1) 86 YR-AUU 87 YR-AUV 89 YR-AUH 90 YR-AUI 91 YR-AUJ(1) 92 YR-AUK(2) 93 YR-AUL(2) 94 YR-SCS 95 YR-SCT 96 YR-SCU 97 YR-SCV 98 YR-SCW 99 YR-SCX 100 YR-SCY 101 YR-SCZ 102 YR-AUZ YR-SAD(2) YR-SAO
| |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: IAR-818 Mar 11 Oct 2011, 15:36 | |
| Uitati aici daca doriti cateva detalii despre I.A.R-181 traduse din cartea Military Publisching House - Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974. Sper ca aceste informatii sa va completeze sau sa va adauge cunostintele despre modelul IAR-818. http://aragornblog.wordpress.com/2011/10/01/iar-818-1960/
|
|
| |
ovidiu51 Membru activ
Numarul mesajelor : 1170 Varsta : 73 Localizare : Constanta (LRCK - CND) Data de inscriere : 29/12/2007
| Subiect: IAR-817 Mier 01 Feb 2012, 13:26 | |
| un IAR-817 din presa vremii (Aripile Patriei). Interesanta e inmatricularea singulara | |
|
| |
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| Subiect: Re: IAR-818 Mier 01 Feb 2012, 13:48 | |
| Probabil a fost imatriculat in ARAD... Totusi, ce reprezinta cifra 1 de pe directie?? | |
|
| |
Steve Darke Flight Level 300
Numarul mesajelor : 340 Varsta : 71 Localizare : Arad Data de inscriere : 11/08/2010
| Subiect: Re: IAR-818 Mier 01 Feb 2012, 14:26 | |
| IAR 817 #1 was YR-ASA, so YR-UTA is probably ex YR-ASA.
Steve Darke
01 YR-ASA 02 YR-ASB 03 YR-ASC 04 YR-ASD 05 06 YR-ASE 07 YR-ASF 08 YR-ASG 09 YR-ASH 10 YR-ASI 11 YR-ASJ 12 YR-ASL 13 YR-ASM 14 YR-ASN 15 YR-ASO 16 YR-ASP 17 YR-ASR 18 YR-ASS ? 19 YR-AST 20 YR-ASU 21 YR-ASV 22 YR-ASK 23 YR-ASW 24 YR-ASX 25 YR-ASY 26 YR-ASZ 27 YR-SAO 28 YR-SAP 29 YR-SAR 30 YR-SAS YR-UTA
| |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Mier 01 Feb 2012, 16:05 | |
| UTA, ASA tot la Arad ar fi... | |
|
| |
mihaiatanasie Membru activ
Numarul mesajelor : 2388 Varsta : 67 Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov Data de inscriere : 27/06/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Mier 01 Feb 2012, 19:32 | |
| Nu e sigur, ASA exista si la Brasov si la Targu Mures ... | |
|
| |
eugen Membru activ
Numarul mesajelor : 3386 Varsta : 50 Localizare : Arad, LRAR Data de inscriere : 30/04/2008
| Subiect: Re: IAR-818 Joi 02 Feb 2012, 08:27 | |
| Exista, dar nu ASA la care lucrez eu... | |
|
| |
YR-197 Flight Level 400
Numarul mesajelor : 799 Varsta : 62 Localizare : Arad Data de inscriere : 08/10/2009
| Subiect: Re: IAR-818 Joi 02 Feb 2012, 09:13 | |
| | |
|
| |
Steve Darke Flight Level 300
Numarul mesajelor : 340 Varsta : 71 Localizare : Arad Data de inscriere : 11/08/2010
| Subiect: IAR.818 Dum 22 Apr 2012, 20:55 | |
| And the last for now! Can anyone fill the gaps in the IAR.818 listing below?
What were serial numbers 40 & 88?
I have no serial for YR-AUZ, YR-SAD or YR-SAO.
Thanks,
Steve Darke
1 YR-AVA 2 YR-AVB 3 YR-AVC 4 YR-AVD 5 YR-AVE 6 YR-AVF 7 YR-AGA 8 YR-AGB 9 YR-AGC 0-10 YR-AGD 0-11 YR-AGE 0-12 YR-AGF 0-13 YR-AGG 0-14 YR-AGH 0-15 YR-AVG 0-16 YR-AVH 0-17 YR-AVI 0-18 ? YR-AVJ 18 ? YR-CSH 0-19 YR-AVK 20 YR-AVL 0-21 YR-AGI 0-22 YR-AGJ 0-23 YR-AGK 0-24 YR-AGL 25 YR-AGM 26 YR-AGN 27 YR-AVM 28 YR-AVN 29 YR-AVO 30 YR-AVP 31 YR-AVR 32 YR-AVS 33 YR-AVT 34 YR-AGO 35 ? YR-AGP 36 YR-AGR 37 YR-AGS 38 YR-AGT 39 YR-AGU 40 41 YR-AVU 42 YR-AVW 43 YR-AVX 44 YR-AVY 45 YR-AVZ 46 YR-SCA 47 YR-SCB 48 YR-SCC 49 YR-SCD 50 YR-SCE 51 YR-SCF 52 YR-SCG 53 YR-AUM 54 YR-AUN 55 YR-AUO 56 YR-DGA 57 YR-AUP 58 YR-AUR 59 YR-DGB 60 YR-DGC 61 YR-DAU 62 YR-AGV 63 YR-AGW 64 YR-AGX 65 YR-AGY 66 YR-AGZ 67 YR-AUA 68 YR-AUB 69 YR-AUC 70 YR-AUD 71 YR-SCH 72 YR-SCI 73 YR-SCJ 74 YR-SCK 75 YR-SCL 76 YR-SCM 77 YR-SCN 78 YR-SCO 79 YR-SCP 80 YR-SCR 81 YR-AUE 82 YR-AUF 83 YR-AUG 84 YR-AUS 86 YR-AUT 87 YR-AUU 88 89 YR-AUV 90 YR-AUH 91 YR-AUI 92 YR-AUJ 93 YR-AUK 94 YR-AUL 95 YR-SCS 96 YR-SCT 97 YR-SCU 98 YR-SCV 99 YR-SCW 100 YR-SCX 101 YR-SCY 102 YR-SCZ 103 YR-MSA 104 YR-MSB YR-AUZ YR-SAD YR-SAO
| |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: IAR-818 | |
| |
|
| |
| IAR-818 | |
|